che che ja też, wyskoczyła mi na trasie. Miałem do wyboru, albo pieszych na poboczu, albo czołówka z Astrą jadącą z przeciwnego kierunku, albo kura.........
Volkswagen Golf GT Sport wyposażony w 170-konny silnik TSI współpracujący z przekładnią DSG został wyróżniony główną nagrodą w konkursie na najbardziej innowacyjne rozwiązanie technologiczne, jaka przyznawana jest podczas targów motoryzacyjnych w Barcelonie.
Barcelona International Motor Show Award 2007 jest już szóstą edycją tego konkursu, który zrzesza wszelkiego rodzaju firmy z branży motoryzacyjnej (nie tylko koncerny produkujące samochody). W tym roku do nagrody zostało nominowanych ponad 100 różnych produktów, które walczyły o miano najbardziej innowacyjnej technologii stosowanej w przemyśle motoryzacyjnym. Przed dwoma laty (wystawa w Barcelonie odbywa się co dwa lata) w konkursie zwyciężyła firma Hella ze swoimi światłami wykorzystującymi technologię diod LED.
Tegoroczny zwycięzca, czyli wersja Golfa GT Sport z silnikiem TSI oraz skrzynią DSG, została wyróżniona właśnie za jeden z najnowocześniejszych napędów, jaki obecnie istnieje w motoryzacji. Nagrodzony Silnik TSI, o niewielkiej pojemności 1,4 litra, dysponuje jednak stosunkowo dużą mocą aż 170 KM, co wraz z momentem obrotowym na poziomie 240 Nm (przy 1.750 obr/min) zapewnia bardzo dobre osiągi (7,3 sek. do 100 km/h i 220 km/h maksymalnej prędkości). A przy tym średnie zużycie paliwa kształtuje się na dość niskim poziomie 7,3 l/100 km i to mimo że moc przenoszona jest za pomocą automatycznej przekładni DSG, która jest obecnie jedyną powszechnie stosowaną tego typu przekładnią na świecie.
Jednostki TSI można spotkać obecnie w takich modelach jak Golf, Golf Plus, Jetta, Touran, a skrzynia DSG ponadto jest oferowana w modelach Eos i Passat.
No cóż właśnie wróciłem z prezentacji prasowej poświęconej silnikom TSI i miałem okazję pojeździć sporo i wersją 140 KM i wersją 170 KM i skrzynią DSG i zwykłą. I powiem Wam, że te auta to niezłe kozaki. Wiele aut się zdziwiło na drodze z Krościenka do Poznania :szeroki_usmiech
No cóż właśnie wróciłem z prezentacji prasowej poświęconej silnikom TSI i miałem okazję pojeździć sporo i wersją 140 KM i wersją 170 KM i skrzynią DSG i zwykłą.
Pozazdrościć!
Może tak więcej słów o tym jak było?
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Było ciężko bo ja tam jechałem jako organizator, a nie żeby sobie pojeździć ale się udało. Z ciekawostek to golfy zarówno z silnikiem 140 jak i 170 konnym na 2 osiągają ok 110 km/h więc przy sprincie od 0 - 100 km/h tylko raz zmieniasz bieg. Sam sprint zajmuje zadziwiająco mało czasu. :szeroki_usmiech
Ogólnie ma się wrażenie, że jeździsz dobrym 1.8 nawet 1.8T.
Z rzeczy zastanawiających które zwróciły moją uwagę to dość spory lag, oraz spalanie paliwa które na trasie Krościenko - Poznań wyniosło 11 l/100 km, ale biorąc pod uwagę fakt, że praktycznie całą A4 przeleciałem z prędkościami rzędu 200 km/h jechałem w 4 os. z pełnym bagażnikiem to jednak nie jest najgorzej. Dodam jeszcze że V max oscyluje wokól 210 km/h i do 200 to auto zupełnie normalnie się rozpędza dopiero ostatnie 10 km/h to bujanka.
DSG spisuje się jak zawsze rewelacyjnie ładnie ciągnie i zaoszczędza czasu, bo biegi w manualu (1 i 2-ka) są dość krótkie.
Silnik ładnie pracuje nie ma takiego dźwięku zarzynanego małolitrażowca na wysokich obrotach.
Generalnie super silnik szkoda, że ceny tego nie są niskie najtańsze TSI 140 konne w Golfie V kosztuje w absolutnie podstawowej wersji 70 290 PLN wg info prasowego. Najbardziej wypasiony Golf GT (170 KM) w wersji ze skrzynią DSG to już wydatek 101 500 PLN.
Myślę, że całość idealnie podsumuje zdanie mojej koleżanki:
"Tu jest silnik 1.4? To tak jak w mojej hondzie... (civic jajko przyp. aut.) Ooo KURWAA!!!" :diabelski_usmiech
Na koniec dodam jeszcze, że prezentacja odbyła się w przepięknej scenerii elektrowni wodnej na zalewie Czorsztyńskim w Niedzicy. Kto był w Krościenku to wie jak tam jest. Ja w każdym razie nie chciałem wracać.
A i jeszcze najważniejsze OGROMNE podziękowania i pozdrowienia dla Staszka!!! Chłopie bez Twojej pomocy chyba nie dalibyśmy rady.
Komentarz