Golf GT Sport z TSI i DSG nagrodzony

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Golf GT Sport z TSI i DSG nagrodzony

    Zamieszczone przez Samiec
    Ja na swoim koncie niestety mam kure,
    che che ja też, wyskoczyła mi na trasie. Miałem do wyboru, albo pieszych na poboczu, albo czołówka z Astrą jadącą z przeciwnego kierunku, albo kura.........

    Wybrałem kurę. :roll:
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Golf GT Sport z TSI i DSG nagrodzony

    Volkswagen Golf GT Sport wyposażony w 170-konny silnik TSI współpracujący z przekładnią DSG został wyróżniony główną nagrodą w konkursie na najbardziej innowacyjne rozwiązanie technologiczne, jaka przyznawana jest podczas targów motoryzacyjnych w Barcelonie.

    Barcelona International Motor Show Award 2007 jest już szóstą edycją tego konkursu, który zrzesza wszelkiego rodzaju firmy z branży motoryzacyjnej (nie tylko koncerny produkujące samochody). W tym roku do nagrody zostało nominowanych ponad 100 różnych produktów, które walczyły o miano najbardziej innowacyjnej technologii stosowanej w przemyśle motoryzacyjnym. Przed dwoma laty (wystawa w Barcelonie odbywa się co dwa lata) w konkursie zwyciężyła firma Hella ze swoimi światłami wykorzystującymi technologię diod LED.

    Tegoroczny zwycięzca, czyli wersja Golfa GT Sport z silnikiem TSI oraz skrzynią DSG, została wyróżniona właśnie za jeden z najnowocześniejszych napędów, jaki obecnie istnieje w motoryzacji. Nagrodzony Silnik TSI, o niewielkiej pojemności 1,4 litra, dysponuje jednak stosunkowo dużą mocą aż 170 KM, co wraz z momentem obrotowym na poziomie 240 Nm (przy 1.750 obr/min) zapewnia bardzo dobre osiągi (7,3 sek. do 100 km/h i 220 km/h maksymalnej prędkości). A przy tym średnie zużycie paliwa kształtuje się na dość niskim poziomie 7,3 l/100 km i to mimo że moc przenoszona jest za pomocą automatycznej przekładni DSG, która jest obecnie jedyną powszechnie stosowaną tego typu przekładnią na świecie.

    Jednostki TSI można spotkać obecnie w takich modelach jak Golf, Golf Plus, Jetta, Touran, a skrzynia DSG ponadto jest oferowana w modelach Eos i Passat.

    [mojeauto.pl link]
    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      cholera, od początku bardzo podoba mi sie to auto :!:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        Mi też to auto się strasznie podoba, ale cena jego jest dla mnie ciężka do zaakceptowania :?
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          ja miałem okazje jeździć tym 1.4 tsi bez dsg i powiem tak że lepiej sie zbiera niz 1.8t seryjny na 6 biegu rusza do przodu odczuwalnie

          Komentarz

          • Bazyli76
            Rider
            • 2006
            • 487

            #6
            No cóż właśnie wróciłem z prezentacji prasowej poświęconej silnikom TSI i miałem okazję pojeździć sporo i wersją 140 KM i wersją 170 KM i skrzynią DSG i zwykłą. I powiem Wam, że te auta to niezłe kozaki. Wiele aut się zdziwiło na drodze z Krościenka do Poznania :szeroki_usmiech

            Komentarz

            • NEOrADEk
              L&K
              • 2005
              • 1469

              #7
              Zamieszczone przez Bazyli76
              No cóż właśnie wróciłem z prezentacji prasowej poświęconej silnikom TSI i miałem okazję pojeździć sporo i wersją 140 KM i wersją 170 KM i skrzynią DSG i zwykłą.
              Pozazdrościć!
              Może tak więcej słów o tym jak było?
              O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
              "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


              Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

              Komentarz

              • Bazyli76
                Rider
                • 2006
                • 487

                #8
                Zamieszczone przez NEOrADEk
                Może tak więcej słów o tym jak było?
                Było ciężko bo ja tam jechałem jako organizator, a nie żeby sobie pojeździć ale się udało. Z ciekawostek to golfy zarówno z silnikiem 140 jak i 170 konnym na 2 osiągają ok 110 km/h więc przy sprincie od 0 - 100 km/h tylko raz zmieniasz bieg. Sam sprint zajmuje zadziwiająco mało czasu. :szeroki_usmiech
                Ogólnie ma się wrażenie, że jeździsz dobrym 1.8 nawet 1.8T.
                Z rzeczy zastanawiających które zwróciły moją uwagę to dość spory lag, oraz spalanie paliwa które na trasie Krościenko - Poznań wyniosło 11 l/100 km, ale biorąc pod uwagę fakt, że praktycznie całą A4 przeleciałem z prędkościami rzędu 200 km/h jechałem w 4 os. z pełnym bagażnikiem to jednak nie jest najgorzej. Dodam jeszcze że V max oscyluje wokól 210 km/h i do 200 to auto zupełnie normalnie się rozpędza dopiero ostatnie 10 km/h to bujanka.

                DSG spisuje się jak zawsze rewelacyjnie ładnie ciągnie i zaoszczędza czasu, bo biegi w manualu (1 i 2-ka) są dość krótkie.

                Silnik ładnie pracuje nie ma takiego dźwięku zarzynanego małolitrażowca na wysokich obrotach.

                Generalnie super silnik szkoda, że ceny tego nie są niskie najtańsze TSI 140 konne w Golfie V kosztuje w absolutnie podstawowej wersji 70 290 PLN wg info prasowego. Najbardziej wypasiony Golf GT (170 KM) w wersji ze skrzynią DSG to już wydatek 101 500 PLN.

                Myślę, że całość idealnie podsumuje zdanie mojej koleżanki:
                "Tu jest silnik 1.4? To tak jak w mojej hondzie... (civic jajko przyp. aut.) Ooo KURWAA!!!" :diabelski_usmiech

                Na koniec dodam jeszcze, że prezentacja odbyła się w przepięknej scenerii elektrowni wodnej na zalewie Czorsztyńskim w Niedzicy. Kto był w Krościenku to wie jak tam jest. Ja w każdym razie nie chciałem wracać.

                A i jeszcze najważniejsze OGROMNE podziękowania i pozdrowienia dla Staszka!!! Chłopie bez Twojej pomocy chyba nie dalibyśmy rady.

                Komentarz

                • djczas
                  RS
                  • 2005
                  • 9612

                  #9
                  Bazyli76, już nie długo będzie okazja wrócić na parę dni do Krościenka

                  Komentarz


                  • #10
                    [quote="Bazyli76"
                    Z rzeczy zastanawiających które zwróciły moją uwagę to dość spory lag, [/quote]

                    To rzeczywiście dosyć zastanawia bo celem zastosowania kompresora miało być
                    wyeliminowanie turbodziury.

                    Komentarz

                    Pracuję...