Podczas Scout Extreme Trophy osiem Octavii Scout 4x4 sprawdzało się podczas testów w trudnych warunkach szosowych i off roadowych na torze ADAC w Linthe (Niemcy). Wykazały znakomite walory jezdne podczas jazdy w ostrych zakrętach i na śliskiej nawierzchni oraz podczas jazd terenowych na odcinkach górskim i leśnym. Wkrótce szkolenie z bezpiecznej jazdy off roadowej wchodzi do programu Szkoły Auto, która organizowała Scout Extreme Trophy.
Tor ADAC w Linthe pod Berlinem to jedyne takie miejsce w tej części Europy, gdzie można w bezpiecznych warunkach testować w pełni profesjonalnie Octavię Scout 4x4 - samochód łączący cechy auta miejskiego i uterenowionego. Podczas pierwszej części Scout Extreme Trophy testy przebiegały na modułach toru do bezpiecznej jazdy w poślizgu i na ostrych zakrętach. - To rewelacyjne auto, które umożliwia bezpieczną jazdę nawet w bardzo trudnych warunkach drogowych, na naszych wyboistych szosach i w kapryśnym polskim klimacie. Kiedy do tej pory w kraju mamy jedynie 700 km autostrad, to naprawdę znakomite rozwiązanie dla polskich kierowców - mówi Maciej Wisławski, uczestniczący w Scout Extreme Trophy, ekspert Szkoły Auto i uczestnik wielu rajdów samochodowych.
Podczas drugiej części imprezy Scout'y sprawdzały się jadąc po leśnej trasie z zakrętami, głębokimi dołami, pochyłą kamienistą ścianą, przez przeprawę z bali nad rzeką i przez błotnisty bród. W trzeciej części imprezy samochody pokonywały wzgórze wjeżdżając i zjeżdżając szutrową drogą pod sporym nachyleniem, wjeżdżały pod ostrym kątem w górę oraz zjeżdżały w dół po kamienistej nawierzchni. - Rzecz jasna nie da się porównać tych testów z jazdą w prawdziwie krańcowych warunkach w których miałem swój udział, na przykład na skalistych odcinkach pustynnych wydm - mówi Jacek Czachor , doświadczony kierowca off roadowy, ośmiokrotny uczestnik Rajdu Dakar, pierwszy w historii polskiego sportu motorowego Mistrz Świata w rajdach terenowych. - Moim zdaniem jednak Octavia świetnie się prowadzi, a podczas Extreme Trophy znakomicie sprawdzała się na leśnych i górskich bezdrożach. To świetne auto na weekendowe i wakacyjne wyjazdy w teren - dodaje Czachor.
Na torze w Linthe testowane były samochody wyposażone w obie dostępne jednostki napędowe - silnik diesla 2.0 TDI PD/103 kW (140 KM) oraz silnik benzynowy 2.0 FSI/110 kW (150KM) - obydwa silniki są czterocylindrowe i posiadają sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Silnik diesla posiada w standardzie filtr cząstek stałych (DPF).
Samochód jest obecny na polskim rynku od kwietnia 2007 r. Cieszy się ogromnym powodzeniem, ale obowiązywały ograniczenia podażowe ze strony producenta w związku z wielkim zainteresowaniem na wszystkich rynkach Skody. W maju 2007 r. Skoda Auto Polska zrealizowała w całości całoroczne plany sprzedażowe oraz dodatkowo pozyskiwała dodatkową podaż na polski rynek. W sumie firma sprzedała do tej pory około 80 sztuk Octavii Scout, ale byłaby w stanie sprzedać przynajmniej dwa razy tyle samochodów.
- Nic dziwnego, że dysponując tak znakomitym sprzętem, profesjonalnym torem, patronatem ADAC Berlin-Brandenburg oraz szkolonymi tu instruktorami, podjęliśmy decyzję o uruchomieniu szkolenia z bezpiecznej jazdy po bezdrożach - mówi Michał Kopeć, Dyrektor Szkoły Auto. Będzie to trzeci produkt uruchomiony przez szkołę, po szkoleniu z bezpiecznej jazdy szosowej oraz zainaugurowanym w 2007 roku eco drivingu. - Trwają obecnie prace nad szczegółowym programem szkolenia, ale w ciągu najbliższych tygodni zaoferujemy szkolenie klientom - dodaje Kopeć. Do tej pory Szkoła Auto, założona przez Skodę Auto Polska, przeszkoliła 3500 osób. Porównywalne szkolenie dla Niemców, prowadzone na torze w Linthe, kosztuje 160 EUR od osoby. - Nasze na pewno nie będzie droższe - uśmiecha się Kopeć.
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
Osoba redagujac ten tekst hyba nie dokonca zna to auto gdyż jest to pierwszy proukt Skody wyposazony w Haldex drugiej generacji który to został znacznie poprawiony w stosunku do poprzedniej wersji. Teraz nie dość że załącza sie znacznie szybciej (poprzednio dochodziło do sytuacji gdzie przednie koła wykonują kilka obrotów zanim została dołączona tylnia oś - teraz ma być (i z tego co zauważyłem jest) dołączana dużo szybciej (około 1/4 obrotu koła)) Za kontrole teraz odpowiada elektroniczny system ciśnieniowy a nie mechaniczne sprzęgło co powoduje że auto może mieć (w skrajnych wypadkach) nawet całą moc przekazywaną na tylnią oś do tego system jest oparty na elektronice i odpowiednio ją przestawiając możemi mieć tylko i wyłącznie napęd na tył (było to przetestowane w Golfie jednak w Skodzie jest ten sam system) choć to trzeba będzie chyba zrobić samemu (serwis tego nie zrobi raczej).
Quatrro to eszcze nie jest ale już jest dobrze
Widziałem to auto pare dni temu w akcji i spisywało się całkiem nieźle. Choć allroad jest chyba lepszy jednak ponad 2 krotnie droższy.
Pierwszy nie:P Bo Octa II 4x4 byłą przed Scoutem wyposażona w Haldex II gen Zresztą nie świadczy to o braku wiedzy... Po prostu pominięto szczegóły techniczne...
pzdr
Komentarz