Tak,z pewnoscia :lol: ..zapraszamy
Octavia Scout ekstremalnie
Zwiń
X
-
Octavia Scout ekstremalnie
Podczas Scout Extreme Trophy osiem Octavii Scout 4x4 sprawdzało się podczas testów w trudnych warunkach szosowych i off roadowych na torze ADAC w Linthe (Niemcy). Wykazały znakomite walory jezdne podczas jazdy w ostrych zakrętach i na śliskiej nawierzchni oraz podczas jazd terenowych na odcinkach górskim i leśnym. Wkrótce szkolenie z bezpiecznej jazdy off roadowej wchodzi do programu Szkoły Auto, która organizowała Scout Extreme Trophy.
Tor ADAC w Linthe pod Berlinem to jedyne takie miejsce w tej części Europy, gdzie można w bezpiecznych warunkach testować w pełni profesjonalnie Octavię Scout 4x4 - samochód łączący cechy auta miejskiego i uterenowionego. Podczas pierwszej części Scout Extreme Trophy testy przebiegały na modułach toru do bezpiecznej jazdy w poślizgu i na ostrych zakrętach. - To rewelacyjne auto, które umożliwia bezpieczną jazdę nawet w bardzo trudnych warunkach drogowych, na naszych wyboistych szosach i w kapryśnym polskim klimacie. Kiedy do tej pory w kraju mamy jedynie 700 km autostrad, to naprawdę znakomite rozwiązanie dla polskich kierowców - mówi Maciej Wisławski, uczestniczący w Scout Extreme Trophy, ekspert Szkoły Auto i uczestnik wielu rajdów samochodowych.
Podczas drugiej części imprezy Scout'y sprawdzały się jadąc po leśnej trasie z zakrętami, głębokimi dołami, pochyłą kamienistą ścianą, przez przeprawę z bali nad rzeką i przez błotnisty bród. W trzeciej części imprezy samochody pokonywały wzgórze wjeżdżając i zjeżdżając szutrową drogą pod sporym nachyleniem, wjeżdżały pod ostrym kątem w górę oraz zjeżdżały w dół po kamienistej nawierzchni. - Rzecz jasna nie da się porównać tych testów z jazdą w prawdziwie krańcowych warunkach w których miałem swój udział, na przykład na skalistych odcinkach pustynnych wydm - mówi Jacek Czachor , doświadczony kierowca off roadowy, ośmiokrotny uczestnik Rajdu Dakar, pierwszy w historii polskiego sportu motorowego Mistrz Świata w rajdach terenowych. - Moim zdaniem jednak Octavia świetnie się prowadzi, a podczas Extreme Trophy znakomicie sprawdzała się na leśnych i górskich bezdrożach. To świetne auto na weekendowe i wakacyjne wyjazdy w teren - dodaje Czachor.
©koda Octavia Scout 4x4 świetnie sobie radziła podczas zarówno testów off roadowych, jak i szosowych, dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym. Jej prześwit to aż 180 mm, co znacznie podnosi właściwości jezdne oraz umożliwia poruszanie się w bardzo trudnych warunkach drogowych, np. po górskich i leśnych drogach. Wymiary ©kody Octavia Scout 4x4 to 4581mm długości, 1533 mm wysokości i 1784 szerokości. Rozstaw osi to 2578 mm, a rozstaw kół wynosi 1534 mm.
Aby zapewnić odpowiednio dobre własności jezdne, ©koda Octavia Scout 4x4 wyposażono w sprawdzony system napędu na cztery koła - ©koda Auto. Głównym elementem jest Haldex - sprzęgło wielopłytkowe. W codziennej, normalnej eksploatacji napędzane są tylko koła przednie, gdy dojdzie jednak do uślizgu kół na wskutek pogorszenia się przyczepności podłoża (piasek, śnieg), napęd w odpowiednich do warunków proporcjach natychmiast jest przekazywany również na koła tylne - co ważne, zupełnie automatycznie. Takie rozwiązanie to oszczędność paliwa i pełen komfort. Jazda modelem Scout 4x4 jest z pewnością maksymalnie bezpieczna.
Na torze w Linthe testowane były samochody wyposażone w obie dostępne jednostki napędowe - silnik diesla 2.0 TDI PD/103 kW (140 KM) oraz silnik benzynowy 2.0 FSI/110 kW (150KM) - obydwa silniki są czterocylindrowe i posiadają sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Silnik diesla posiada w standardzie filtr cząstek stałych (DPF).
W dodatku Octavię Scout 4x4 zaprojektowano z myślą o off-roadowym designie. Jest wyposażona w charakterystyczne zderzaki przednie i tylne. Dodatkowo auto ma ochronne listwy na nadkolach, przednie listwy progowe z napisem Scout oraz specjalne osłony podwozia dodatkowo zabezpieczające podzespoły auta. Obręcze kół ze stopów lekkich Proteus 17" znacznie uatrakcyjniają wygląd samochodu, dodatkowo poprawiając walory trakcyjne auta. Wygląd ©kody Octavia Scout 4x4 podkreślają także logo modelu oraz polerowane podwójne rury wydechowe. Wszystkie te elementy od razu zdradzają bardziej uterenowiony (off-roadowy) charakter modelu Scout.
Samochód jest obecny na polskim rynku od kwietnia 2007 r. Cieszy się ogromnym powodzeniem, ale obowiązywały ograniczenia podażowe ze strony producenta w związku z wielkim zainteresowaniem na wszystkich rynkach Skody. W maju 2007 r. Skoda Auto Polska zrealizowała w całości całoroczne plany sprzedażowe oraz dodatkowo pozyskiwała dodatkową podaż na polski rynek. W sumie firma sprzedała do tej pory około 80 sztuk Octavii Scout, ale byłaby w stanie sprzedać przynajmniej dwa razy tyle samochodów.
- Nic dziwnego, że dysponując tak znakomitym sprzętem, profesjonalnym torem, patronatem ADAC Berlin-Brandenburg oraz szkolonymi tu instruktorami, podjęliśmy decyzję o uruchomieniu szkolenia z bezpiecznej jazdy po bezdrożach - mówi Michał Kopeć, Dyrektor Szkoły Auto. Będzie to trzeci produkt uruchomiony przez szkołę, po szkoleniu z bezpiecznej jazdy szosowej oraz zainaugurowanym w 2007 roku eco drivingu. - Trwają obecnie prace nad szczegółowym programem szkolenia, ale w ciągu najbliższych tygodni zaoferujemy szkolenie klientom - dodaje Kopeć. Do tej pory Szkoła Auto, założona przez Skodę Auto Polska, przeszkoliła 3500 osób. Porównywalne szkolenie dla Niemców, prowadzone na torze w Linthe, kosztuje 160 EUR od osoby. - Nasze na pewno nie będzie droższe - uśmiecha się Kopeć.
[źródło: skoda link]
O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
-
Osoba redagujac ten tekst hyba nie dokonca zna to auto gdyż jest to pierwszy proukt Skody wyposazony w Haldex drugiej generacji który to został znacznie poprawiony w stosunku do poprzedniej wersji. Teraz nie dość że załącza sie znacznie szybciej (poprzednio dochodziło do sytuacji gdzie przednie koła wykonują kilka obrotów zanim została dołączona tylnia oś - teraz ma być (i z tego co zauważyłem jest) dołączana dużo szybciej (około 1/4 obrotu koła)) Za kontrole teraz odpowiada elektroniczny system ciśnieniowy a nie mechaniczne sprzęgło co powoduje że auto może mieć (w skrajnych wypadkach) nawet całą moc przekazywaną na tylnią oś do tego system jest oparty na elektronice i odpowiednio ją przestawiając możemi mieć tylko i wyłącznie napęd na tył (było to przetestowane w Golfie jednak w Skodzie jest ten sam system) choć to trzeba będzie chyba zrobić samemu (serwis tego nie zrobi raczej).
Quatrro to eszcze nie jest ale już jest dobrze
Widziałem to auto pare dni temu w akcji i spisywało się całkiem nieźle. Choć allroad jest chyba lepszy jednak ponad 2 krotnie droższy.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
Komentarz