Zamieszczone przez yunior81
Amortyzatory
Zwiń
X
-
yunior81, tak, B4 to minimalnie twardsza seria.
Teraz aktualnie jeżdżę na KYB, ale lepiej mi się auto prowadziło na Bilstein'ach
[ Dodano: Czw 14 Maj, 15 11:49 ]
Właśnie miałem jeszcze napisać to co xman750, ale B6,B8 to już grubsza kasa :diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez matti12345Mam założone nówki amorki na przód KYB Exel-G i mam wrażenie że na praktycznie równej drodze buja ostro samochodem góra dół. Czy one są aż tak komfortowe ?
[ Dodano: Pon 01 Cze, 15 23:35 ]
Mały update: springi Eibacha -30mm oraz Bilsteiny B8 mam już na aucie jakieś 2 tygodnie. Wrażenia: auto wyrażnie siadło wydaje się że więcej jak te 30mm bo to kombi, prowadzi się zdecydownie lepiej szybciej tłumi bujnięcia na dziurach itp. sporo lepiej w zakrętach tam gdzie wcześniej czułem jak koła tracą przyczepność a auto się przechyla teraz jedzie jak po szynach czasem wydaje mi się że zaraz stracę przyczepnośc ale nie trzyma jak przyklejone - nie testowałem jeszcze tak do końca na ile więcej mogę sobie pozwolić ale jest zdecydowana poprawa na plus.
Teraz minusy:
jest twardziej - ale mi to akurat za bardzo nie przeszkadza
jest nisko - tu niestety muszę się przyzwyczaić bo dzisiaj zawożąc córkę do przedszkola przywaliłem blachą pod silnikiem o krawężnik gdzie wcześniej na niego wjeżdżałem dziesiatki razy - dobrz eże mam blachę - z drugiej strony jak by jej nie było to może bym nie przywalił bo ona jednak trochę pod silnikiem wisi. Na wyższych progach zwalniających jak jadę tak jak wczesniej to czasem przyszoruję spodem w sumie nei chciało mi się jeszcze sprawdzić czym dokłądnie ale będę musiał. Ogólnie będę musiał bardziej zwalniać na prograch wczesniej za bardzo się nimi nei przejmowałem.
Podsumowując plusy przeważają nad minusami, myślę że z centymetr wyżej z przodu byłoby dla mnie idealnie. Aha wcześniej miałem seryjne springi i Bilsteiny B6 - naprawdę nei ma porównania...
Komentarz
-
-
Wygląda mi to na zużyte amory z tyłu. Tylne zużywają się o wiele szybciej i częściej niż przednie.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Dałem założyć komplet amortyzatorów KYB Exel-G dodatkowo wymienione zostały łożyska i gumy mocowania MacPhersona z przodu.
Przód podniósł się o 2 cm, aby wyrównać tył pod sprężyny założono gumy podwyższające, podobne do tych z aukcji .
Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne zniknęło nurkowanie podczas hamowania i efekt motorówki podczas przyspieszania. W szybkich ostrych zakrętach auto mniej się przechyla, nierówności są lepiej wybierane.
Na badaniu sprawności zaraz po założeniu wyszły wartości od 60 do 65.
Na starych amortyzatorach na innych stacjach przód wychodził od 40 do 50, tył około 60.
Oby tylko wytrzymały w dobrym stanie chociaż połowę tyle co oryginalne czyli jakieś 80 kkm .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez matti12345Czy to standardowa przypadłość KYB Exel-G?
Jak dla mnie B4 znacznie lepiej się zachowuje :wink:O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zakładam springi Monroe SP3295 na tył. Spodziewam się właściwości zbliżonych do Lesjofors 42 857 19 czyli utwardzone, ale nie aż tak jak HD 42 857 20 czy Monroe SP3349. (jak źle myślę to poprawcie)
Czy na przód springi Lesjo 40 857 10 będą za miękkie czy ok? Czy lepiej dać wzmocnione Monroe SP3290? No i wreszcie jak dobrać amorki? Rozumiem, że bliżej serii jak b4 czy Sachs Super Touting nie pociągną za bardzo przy twardszych sprężynach? Nie chcę robić sobie zawieszenia tarpana, często jeżdżę po niewielkich nierównościach i wolałbym bardziej komfortowe zawiasy, ale chciałbym żeby całość grała. Na twardsze springi z tyłu jestem skazany z powodu opadającej dupy i dość częstego obciążania bagażnika.Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7
Komentarz
-
-
Gmorpi, tylko 2 tygodnie laga z udzieleniem odp, ale ostatnio prawie nie miałem dostępu do netu EDGE i 100kbps rulz
mam lesjo .... 10 na przedzie (zmienione razem z tyłem - z tyłu 19) - i przód jest MZ nieco za wysoko - momentami aż żałuję, że zmieniałem sprężyny przednie - choć nie wiem, jak auto zachowywałoby się z ori sprężynami z przodu i twardszym tyłem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Odpowiadam : momentami malo przewidywalnie.
przede wszystkim wkurza mnie nie wygląd auta (nie wygląda jakoś szczególnie źle itp), ale po zmianie amorków, sprężyn i tulei przedniego wahacza miałem nadzieję na zmniejszenie podatności auta na boczne podmuchy wiatru przy prędkościach 130-140kmh, a tu cały czas jest słabo - i podejrzewam, że przez to, że przód stoi wysoko, to go "podwiewa" - ale to tylko moje domysły co jest przyczyną
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Piszesz, ze stoi za wysoko, co mam prze to rozumiec ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czernobylchoć nie wiem, jak auto zachowywałoby się z ori sprężynami z przodu i twardszym tyłem
Z tym, że ja jeżdżę normalnie tzn bez zacięcia sportowego :lol: Wysokość przodu mam 385mm tyłu 380 mm także prawie ideał
Komentarz
-
-
Witam szanowne grono.
Pacjent
O2 scout 2.0 BMW Z 2008R
Niestety admin zamknąłKod:http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=89761
wiec moje pytanie czy istnieje zamiennik czy pozostaje orginał , i czy inne oznaczenia np NR.KATALOGOWY
1T0412015NE
1T0413303HL
to ten sam amor (mcperson).
chce sam wymienić i wyposażyłem się już w ściągacze wiec może być sam amortyzator.
Komentarz
-
-
to i ja się podłączę do tematu z racji planowanych prac na wrzesień...
zakupiłem Bilstein B4 na przód i tył, ale nie mam jeszcze springów....a te też trzeba wymienić bo już najwyższy czas....
przód zostanie uzupełniony o tulejkę podwyższającą 20mm i potrzebuję springów, dobrych springów które nie usiądą po roku, ogólnie oczekuję efektu podniesienia budy....
co polecacie do O1 kombi w tdi z podpisu
Komentarz
-
Komentarz