Amortyzatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xman750
    Rider
    • 2011
    • 322

    Zamieszczone przez yunior81
    Zamieszczone przez Maicroft
    Bilstein
    Mają one charakterystykę zbliżoną do ori serii ?
    B6 jest ok ale teraz obniżam i kładę B8 bo to jeszcze nie to, B4 wszyscy polecają jako dobry zamiennik serii

    Komentarz

    • 4tech
      RS
      • 2008
      • 4199
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      yunior81, tak, B4 to minimalnie twardsza seria.
      Teraz aktualnie jeżdżę na KYB, ale lepiej mi się auto prowadziło na Bilstein'ach

      [ Dodano: Czw 14 Maj, 15 11:49 ]
      Właśnie miałem jeszcze napisać to co xman750, ale B6,B8 to już grubsza kasa :diabelski_usmiech
      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

      Komentarz

      • matti12345
        Classic
        • 2014
        • 29

        Mam założone nówki amorki na przód KYB Exel-G i mam wrażenie że na praktycznie równej drodze buja ostro samochodem góra dół. Czy one są aż tak komfortowe ?

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          Zamieszczone przez matti12345
          Mam założone nówki amorki na przód KYB Exel-G i mam wrażenie że na praktycznie równej drodze buja ostro samochodem góra dół. Czy one są aż tak komfortowe ?
          są do dupy miałem i nie polecam nikomu

          [ Dodano: Pon 01 Cze, 15 23:35 ]
          Mały update: springi Eibacha -30mm oraz Bilsteiny B8 mam już na aucie jakieś 2 tygodnie. Wrażenia: auto wyrażnie siadło wydaje się że więcej jak te 30mm bo to kombi, prowadzi się zdecydownie lepiej szybciej tłumi bujnięcia na dziurach itp. sporo lepiej w zakrętach tam gdzie wcześniej czułem jak koła tracą przyczepność a auto się przechyla teraz jedzie jak po szynach czasem wydaje mi się że zaraz stracę przyczepnośc ale nie trzyma jak przyklejone - nie testowałem jeszcze tak do końca na ile więcej mogę sobie pozwolić ale jest zdecydowana poprawa na plus.

          Teraz minusy:

          jest twardziej - ale mi to akurat za bardzo nie przeszkadza
          jest nisko - tu niestety muszę się przyzwyczaić bo dzisiaj zawożąc córkę do przedszkola przywaliłem blachą pod silnikiem o krawężnik gdzie wcześniej na niego wjeżdżałem dziesiatki razy - dobrz eże mam blachę - z drugiej strony jak by jej nie było to może bym nie przywalił bo ona jednak trochę pod silnikiem wisi. Na wyższych progach zwalniających jak jadę tak jak wczesniej to czasem przyszoruję spodem w sumie nei chciało mi się jeszcze sprawdzić czym dokłądnie ale będę musiał. Ogólnie będę musiał bardziej zwalniać na prograch wczesniej za bardzo się nimi nei przejmowałem.

          Podsumowując plusy przeważają nad minusami, myślę że z centymetr wyżej z przodu byłoby dla mnie idealnie. Aha wcześniej miałem seryjne springi i Bilsteiny B6 - naprawdę nei ma porównania...

          Komentarz

          • logan_x
            Rider
            • 2011
            • 401
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez matti12345
            Mam założone nówki amorki na przód KYB Exel-G i mam wrażenie że na praktycznie równej drodze buja ostro samochodem góra dół. Czy one są aż tak komfortowe ?
            Może tył Ci się buja ?

            Komentarz

            • zepter00
              RS
              • 2008
              • 2304

              Wygląda mi to na zużyte amory z tyłu. Tylne zużywają się o wiele szybciej i częściej niż przednie.
              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

              Komentarz

              • bendzi40
                Drive
                • 2013
                • 92
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                założyłem bilstein b4 i nie żałuje ,zobaczymy za jakiś czas

                Komentarz

                • logan_x
                  Rider
                  • 2011
                  • 401
                  • Octavia I (1U2)
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                  Dałem założyć komplet amortyzatorów KYB Exel-G dodatkowo wymienione zostały łożyska i gumy mocowania MacPhersona z przodu.
                  Przód podniósł się o 2 cm, aby wyrównać tył pod sprężyny założono gumy podwyższające, podobne do tych z aukcji .

                  Wrażenia z jazdy bardzo pozytywne zniknęło nurkowanie podczas hamowania i efekt motorówki podczas przyspieszania. W szybkich ostrych zakrętach auto mniej się przechyla, nierówności są lepiej wybierane.
                  Na badaniu sprawności zaraz po założeniu wyszły wartości od 60 do 65.
                  Na starych amortyzatorach na innych stacjach przód wychodził od 40 do 50, tył około 60.
                  Oby tylko wytrzymały w dobrym stanie chociaż połowę tyle co oryginalne czyli jakieś 80 kkm .

                  Komentarz

                  • matti12345
                    Classic
                    • 2014
                    • 29

                    Po kilku trasach stwierdziłem że zbyt długie jest tłumienie amortyzatorów na małych nierównościach na względnie dobrej drodze np. autostrada. Zamiast raz, dwa bujnąć to buja i buja Czy to standardowa przypadłość KYB Exel-G?

                    Komentarz

                    • 4tech
                      RS
                      • 2008
                      • 4199
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      Zamieszczone przez matti12345
                      Czy to standardowa przypadłość KYB Exel-G?
                      No mam to samo odczucie :evil:

                      Jak dla mnie B4 znacznie lepiej się zachowuje :wink:
                      O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                      Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                      Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        Zamieszczone przez matti12345
                        Zamiast raz, dwa bujnąć to buja i buja
                        W OII miałem je i nie było takiego buja i buja. Było raz , dwa
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • Gmorpi
                          Drive
                          • 2011
                          • 85

                          Zakładam springi Monroe SP3295 na tył. Spodziewam się właściwości zbliżonych do Lesjofors 42 857 19 czyli utwardzone, ale nie aż tak jak HD 42 857 20 czy Monroe SP3349. (jak źle myślę to poprawcie)

                          Czy na przód springi Lesjo 40 857 10 będą za miękkie czy ok? Czy lepiej dać wzmocnione Monroe SP3290? No i wreszcie jak dobrać amorki? Rozumiem, że bliżej serii jak b4 czy Sachs Super Touting nie pociągną za bardzo przy twardszych sprężynach? Nie chcę robić sobie zawieszenia tarpana, często jeżdżę po niewielkich nierównościach i wolałbym bardziej komfortowe zawiasy, ale chciałbym żeby całość grała. Na twardsze springi z tyłu jestem skazany z powodu opadającej dupy i dość częstego obciążania bagażnika.
                          Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                          http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Gmorpi, tylko 2 tygodnie laga z udzieleniem odp, ale ostatnio prawie nie miałem dostępu do netu EDGE i 100kbps rulz
                            mam lesjo .... 10 na przedzie (zmienione razem z tyłem - z tyłu 19) - i przód jest MZ nieco za wysoko - momentami aż żałuję, że zmieniałem sprężyny przednie - choć nie wiem, jak auto zachowywałoby się z ori sprężynami z przodu i twardszym tyłem

                            Komentarz

                            • yunior81
                              RS
                              • 2010
                              • 1657
                              • Octavia I (1U2)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              Odpowiadam : momentami malo przewidywalnie.

                              Komentarz

                              • czernobyl
                                L&K
                                • 2008
                                • 1276
                                • Octavia III (5E3)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez yunior81
                                Odpowiadam : momentami malo przewidywalnie.
                                dzięki za rozwianie wątpliwości

                                przede wszystkim wkurza mnie nie wygląd auta (nie wygląda jakoś szczególnie źle itp), ale po zmianie amorków, sprężyn i tulei przedniego wahacza miałem nadzieję na zmniejszenie podatności auta na boczne podmuchy wiatru przy prędkościach 130-140kmh, a tu cały czas jest słabo - i podejrzewam, że przez to, że przód stoi wysoko, to go "podwiewa" - ale to tylko moje domysły co jest przyczyną

                                Komentarz

                                • yunior81
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1657
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                  Ja po zmianie na komplet lesjofors bylem mega zadowolony w stosunku do ori sprezyn. Piszesz, ze stoi za wysoko, co mam prze to rozumiec ?

                                  Komentarz

                                  • czernobyl
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1276
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez yunior81
                                    Piszesz, ze stoi za wysoko, co mam prze to rozumiec ?
                                    mam wrażenie wizualne, że przód auta podniósł się ze 2-3cm do góry w stosunku do oryginału - wrażenie potwierdza porównywana większość octavii 2 widzianych na marketowych parkingach. sama twardość sprężyn - OK, ale wizualnie wrażenie przodu, jakbym założył sprężyny dedykowane do cięższych niż mój BSE silników diesla

                                    Komentarz

                                    • yunior81
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1657
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      Znajdz moja byla Octavia u kegi stefan1818 i porownaj a nastepnie napisz czy stoi tak samo czy wyzej ?

                                      Komentarz

                                      • aronus
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 643
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez czernobyl
                                        choć nie wiem, jak auto zachowywałoby się z ori sprężynami z przodu i twardszym tyłem
                                        Ja mam z tyłu sprężyny Lejfors 19 a z przodu orginalne skodowskie i moim zdaniem auto prowadzi się normalnie tzn. po zmianie sprężnyn z tyłu z orginalnych na LF 19 nie zauważyłem zmiany prowadzenia się auta, oprócz oczywiście lekkigo utawrdzenia się tyłu w stosunku do sprężyn oryginalnych.
                                        Z tym, że ja jeżdżę normalnie tzn bez zacięcia sportowego :lol: Wysokość przodu mam 385mm tyłu 380 mm także prawie ideał

                                        Komentarz

                                        • zkasper66
                                          Classic
                                          • 2015
                                          • 15

                                          Czy po wymianie tylnych amortyzatorów w OII FL trzeba ustawiać zbieżność , geometrię? Kiedy w OII FL w ogóle dokonuje się takich regulacji po zmianach w tylnym zawieszeniu?

                                          Komentarz

                                          • czernobyl
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1276
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez yunior81
                                            Znajdz moja byla Octavia u kegi stefan1818 i porownaj a nastepnie napisz czy stoi tak samo czy wyzej ?
                                            widziałem jego foty - wygląda z nich, że przód mam nieco wyżej, a tył podobnie.

                                            Komentarz

                                            • madmax777
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 63
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                              Witam szanowne grono.
                                              Pacjent
                                              O2 scout 2.0 BMW Z 2008R
                                              Niestety admin zamknął
                                              Kod:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=89761
                                              A okazało się ze po sprawdzeniu stanu faktycznego amor ma oznaczenie 1T0 412 103 A FKG GERMANY.
                                              wiec moje pytanie czy istnieje zamiennik czy pozostaje orginał , i czy inne oznaczenia np NR.KATALOGOWY
                                              1T0412015NE
                                              1T0413303HL

                                              to ten sam amor (mcperson).
                                              chce sam wymienić i wyposażyłem się już w ściągacze wiec może być sam amortyzator.

                                              Komentarz

                                              • filip_auto
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 164

                                                Mam pytanie do bardziej obcykanych w temacie

                                                Czy amortyzatory tył octavia I limuzyna ma takie same jak octavia I kombi?

                                                Czy różnią się wymiarami czy również siłą tłumienia.

                                                Chodzi mi o bilsteina B4

                                                Komentarz

                                                • petras
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 171
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                  to i ja się podłączę do tematu z racji planowanych prac na wrzesień...
                                                  zakupiłem Bilstein B4 na przód i tył, ale nie mam jeszcze springów....a te też trzeba wymienić bo już najwyższy czas....
                                                  przód zostanie uzupełniony o tulejkę podwyższającą 20mm i potrzebuję springów, dobrych springów które nie usiądą po roku, ogólnie oczekuję efektu podniesienia budy....
                                                  co polecacie do O1 kombi w tdi z podpisu

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    Lesjofors

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...