..ale ten poprzedni test jest z zeszlego roku wiec albo nastapila jakas krytyczna zmiana w mieszance na gorsze (nonsens), albo konkurencja uciekla czy tez do testu wybrano tylko topowe opony, albo po prostu te wszystkie testy sa g.... warte (tez mozliwe)
OPONY całoroczne - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez adymale ten poprzedni test jest z zeszlego roku wiec albo nastapila jakas krytyczna zmiana w mieszance na gorsze (nonsens), albo konkurencja ucieklaCzarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Big(jesli nie stać was na 8,5 zł to w Empiku zapewne przeczytacie sobie tę gazetę za darmo).
[ Dodano: Pon 05 Paź, 09 15:10 ]
Zamieszczone przez BigOczywiście że może tak być Kiedys czytałem test w którym opony Dunlop Sp Sport 01 zajeły 1 miejsce, a za 2 lata te same opony były juz pod koniec stawki Konkurencja nie śpi. To co było dobre wczoraj dziś jest do d... .
Komentarz
-
-
zacznijcie się luzować powoli Panowie :idea:
[ Dodano: Pon 05 Paź, 09 15:41 ]
Zamieszczone przez krzysnAle ten przykład nijak ma się do opon całorocznych.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eroberto1Może ktoś się orientuje jakie to opony - Fulda Supremo 205/55 R16 91H M+S ze znakiem śnieżynki... Czy to jest opona zimowa czy wielosezonowa? Można na tym śmigać w okresie letnim?
pewnie szybko zakończą żywot w tych warunkach.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez eroberto1Może ktoś się orientuje jakie to opony - Fulda Supremo 205/55 R16 91H M+S ze znakiem śnieżynki... Czy to jest opona zimowa czy wielosezonowa? Można na tym śmigać w okresie letnim?
pewnie szybko zakończą żywot w tych warunkach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez eroberto1Może ktoś się orientuje jakie to opony - Fulda Supremo 205/55 R16 91H M+S ze znakiem śnieżynki... Czy to jest opona zimowa czy wielosezonowa? Można na tym śmigać w okresie letnim?
pewnie szybko zakończą żywot w tych warunkach.
w sumie na końcu to już były slicki więc nie do końca typowo zimowy bieżnik :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez eroberto1Może ktoś się orientuje jakie to opony - Fulda Supremo 205/55 R16 91H M+S ze znakiem śnieżynki... Czy to jest opona zimowa czy wielosezonowa? Można na tym śmigać w okresie letnim?
pewnie szybko zakończą żywot w tych warunkach.
w sumie na końcu to już były slicki więc nie do końca typowo zimowy bieżnik :lol:
Może na zużytych jeździ się lepiej (no bo w sumie "slicki" też są z bardzo miękkiej gumy), ale ponad 7-milimetrowe są zdecydowanie nieprzyjemne...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12To mi kilka dni kiedy jeździłem na zimowych tak jak na letnich (czyli tak samo hamowałem, skręcałem, itp.)
jakby na zimowych 195 jeździł tak jak na letnich 225 to pewnie bym już z Wami nie rozmawiał od roku :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
No offence, ale specjalnie nie rozumiem całej tej dyskusji.
Opony są jak buty - całoroczne nie istnieją, a jeśli istnieją to nadają się tylko do oglądania, bo zimą się w nich zmarznie, a latem zapoci. Kupowanie takich opon to IMHO gówniana oszczędność. Osobiście uważam, że jeśli kogoś nie stać na dwa komplety nowych opon to lepiej kupić lekko używane letnie i zimówki niż jeden komplet nowych całosezonówek.
pzdScyzor
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ScyzorNo offence, ale specjalnie nie rozumiem całej tej dyskusji.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Ja też uważam, że jak ktoś mało jeździ, i w dodatku w "korzystnych" warunkach, to wystarczy mu komplet DOBRYCH opon całorocznych. No bo jak mój ojciec przejeżdza rocznie góra 10.000km, używa auta głównie w weekendy, porusza się po mieście lub drogami podmiejskimi "ekspresowymi", a w dodatku w dalekie trasy jeździ tylko 1-2 razy w roku latem, to z dobrodziejstwa "zimówek" i tak nie ma szans skorzystać... Ale on i tak ma 2 komplety kół .
Aha, używane "zimówki" są złym pomysłem - jakiś czas temu czytałem test z którego wynikało, że już po 3-4 latach nawet niezużyte opony tracą masę ze swoich zalet - poprostu guma się starzeje i twardnieje...
Komentarz
-
-
W zwszlym roku kupilem komplet nowych opon letnich - zwykle asymetryczne conti ecocontact 2 - wiec nic z wymyslnym bieznikiem do ostrej jazdy letniej. Zimowki mam juz dosyc leciwe, bieznik tak z 5 mm, 6 letnie. Kierujac sie przekonaniem ze zimowki sa dobre bo maja miekka gume a przeciez w starych ta guma robi sie twarda i do tego nie widzac (na pierwszy rzut oka) specjalnej roznicy w budowie bieznika stwierdzilem ze nie ma sensu zmieniac nowych opon na stare zimowki bo pewnie na tych nowych bedzie lepiej.
Zima w tym roku byla dosyc mocna, sporo sniegu. Po miesiacu jazdy na nowych letnich poddalem sie i z lewarkiem na mrozie zmienialem na stare zimowki. Wtedy zauwazylem ze bieznik jest jednak inny i ze kazdy klocek na zimowce jest dodadkowo przeciety dwoma zygzakowatymi liniami. Po zmianie roznica byla wrecz masakryczna. Wreszcie moglem spokojnie ruszyc bez obawy o uslizg, kazde hamowanie nie konczylo sie wlaczeniem ABS.
Sam do tej pory myslalem ze zimowki to wymysl marketingowcow ale przekonalem sie ze na prawde jest roznica. Tyle ze teraz uwazam, ze o sprawnosci zimowek nie decyduje inna guma. Ta moze miec znaczenie podczas jazdy np w chlodna jesien ale zimą na sniegu to czy guma jest miekka czy nie nie ma chyba znaczenia. W przypadku jazdy po sniegu czy blocie posniegowym najwieksza role spelnia odpowiednia budowa bieznika.
Mysle ze na prawde warto zainwestowac w opony zimowe, cos takiego jak opona caloroczna nie bedzie ani dobra zima ani latem. Nie chodzi tylko o gume ale o budowe bieznika i jak widac nawet "drobne" szczegoly w budowie robia znaczaca roznice.
Nie kierowal bym sie tez tym ile kto jezdzi. Zimowki oszczedzaja wiele nerwow podczas jazdy w miescie gdzie czesto trzeba ruszac i hamowac. Tak samo na trasie gdzie osiagamy wieksze predkosci przyczepnosc jest kluczowa.
Ogolnie na oponach na pewno bym nie oszczedzal bo dobre opony sa podstawa bezpieczenstwa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Ja też uważam, że jak ktoś mało jeździ, i w dodatku w "korzystnych" warunkach, to wystarczy mu komplet DOBRYCH opon całorocznych. No bo jak mój ojciec przejeżdza rocznie góra 10.000km, używa auta głównie w weekendy, porusza się po mieście lub drogami podmiejskimi "ekspresowymi", a w dodatku w dalekie trasy jeździ tylko 1-2 razy w roku latem, to z dobrodziejstwa "zimówek" i tak nie ma szans skorzystać...
Mój prywatny Akordeon z moją żoną za kółkiem robi rocznie <10kkm a i tak kupiłem dwa komplety opon. Bo zdarzyło mi się pojechać tym autem latem na wczasy na Węgry i zimą na narty w góry. Nie wyobrażam sobie ani jednej ani drugiej wycieczki na całorocznych gumach...
pozdrawiam,Scyzor
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ScyzorZamieszczone przez Agamek12Ja też uważam, że jak ktoś mało jeździ, i w dodatku w "korzystnych" warunkach, to wystarczy mu komplet DOBRYCH opon całorocznych. No bo jak mój ojciec przejeżdza rocznie góra 10.000km, używa auta głównie w weekendy, porusza się po mieście lub drogami podmiejskimi "ekspresowymi", a w dodatku w dalekie trasy jeździ tylko 1-2 razy w roku latem, to z dobrodziejstwa "zimówek" i tak nie ma szans skorzystać...
Komentarz
-
-
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz