Ja składałem zamówienie pod koniec listopada i nikt nic o wersji FL nie wspominał. Jestem zaskoczony tym co piszecie, przecież nawet nie ma w Polsce oficjalnych cenników O3FL.
U mnie wyglądało to tak. złożyłem zamówienie + zaliczka 10 listopada. 14 listopada zadzwonili z innego salonu w którym prowadziłem negocjacje ze dostali dziś pismo ze mogą już tylko robić zamówienie na FL (około 3k doplaty). Podziękowałem za info i zadzwoniłem do swojego sprzedawcy. Potwierdził to pismo jednak powiedział mi ze skoro zamówienie poszlo 10 to jest bez FL. nie wiem ile w tym wszystkim prawdy. okaże się w pod koniec stycznia jak będę odbierać
Tutaj chyba chodziło o to że. Zamawiając zażyczyłem sobie by to była produkcja 2017. Skoro 2017 to stwierdziłem ze 3 tygodnie temu że można jeszcze zamówienie zmodyfikować i zapytałem o to dostając odpowiedź że nie ma problemu. Od razu i mocno zastrzegałem że chcę auto przed liftem bo takie pytanie przy zmianie też dostałem. Oczywiście prosiłem o potwierdzenie tego faktu choćby emailem. Czekałem coś długo aż dostałem ten telefon że jest problem bo zmiana w systemie wyrzuciła całe zamówienie a może nawet wszystkie tego dealera - to już nie pamiętam ale wszyscy dostali ofertę poliftowych. Zmiana była mała bo zrezygnowałem ze srebrnych relingów a domówiłem gniazdko 230V. Ale ogólnie mi sprzedawca powiedział że pepiki se w klipy lecą i tak zrobią co chcą i jak im pasuje nawet gdyby się mieli klienci wykruszyć bo i tak im się auta sprzedają. Daleko tak nie zajadą ;-)
Czy w tych nowych 1.4 TSI także występuje problem z nadmiernym poborem oleju ? Odnośnie dwumasy to w salonie VW zarzekali się, że w wersjach bez ACT nie ma.
Zastanawiam się nad drugim autem. Oglądałem VW sportswan i najbardziej mi odpowiada 1.4 125KM. Nowe silniki 1.5 tsi mają być jeszcze bardziej skomplikowane i turbo ze zmienna geometrią, dlatego chce się załapać jeszcze na 1.4. Wygląda, że EA211 zostały poprawione, bo brak info aby nadmiernie zużywały olej.
W ostatnim AŚ jest test długodystansowy tego silnika w Golfie po przebiegu 200 tys. km, porównują z Mercedesem A180.
Ogólnie jest ok, silnik bez żadnych awarii, profilaktycznie w ASO po 100 tys. wymieniono czujnik zaworu wastegate "”. Mechanicy VW wiedzą, że ten element lubi płatać figle i chcieli oszczędzić Golfowi (kolejnej!) nieplanowanej wizyty w ASO.". Po 200 tys. silnik ma lepsze osiągi niż na początku testu. Jedyny poważny problem to sprzęgła w DSG - wymiana po 150 tys., koszt 6000 zł. Jak już DSG to wg mnie ze sprzęgłem mokrym wielotarczowym, ale to tylko w 1.8 i 2.0 TSI chyba.
Co do świateł to tutaj macie bardzo ładne porównanie xenonów i halogenów w kilku samochodach, są xenony w Golfie (niestety, te droższe - AFL) i H7. http://www.volkswagen.de/content/med...ms0614_058.pdf
Podejrzewam, że w Octavii są te same moduły xenonów.
Dzieki, ale chodzi właśnie o to że chodzi o LEDy a nie Xenony bo własnie LED'y będą w nowej Octavce ;-) Ale widzę że jest czemu xenony żałować, w Gulfie choć nie znam plugawego języka ale po gwiazdkach patrząc okazały się najlepszym oświetleniem. Szkoda.
No super, wlazłem sobie na ten pepicki konfigurator, patrzę, szukam i nie ma benzynowego 1.4 w Ambition, Style i L&K - jest tylko wersja CNG a sama benzyna 1.4 tylko w Fresh i Active. Czy to jakaś lokalna oferta czy już mam się bać i po prostu podziękować Skodzie za auto bo ja zamówiłem Style z konkretnym pakietem i nie chcę niczego innego choć i tak juz mam się godzić na zmiany.
Witam.
Użytkuje octawie po lifcie z silnikiem 1.4 tsi 150 km. Przebieg 30 tysięcy juz po pierwszym serwisie.
Moje spostrzeżenia :
Silnik głośno pracuje na jałowym obrotach. Słychać to szczegolnie na zewnątrz. Takie cykanie, czy ktoś ma tak samo ?
Pozdrawiam
Niedawno miałem przegląd i zgłosiłem problem. Serwis twierdzi ze wszystko jest w normie. Czekam do następnego przeglądu jeżeli dojedzie
Powinien, ponieważ ten dźwięk jest od nowości.
Mój 1.4 TSI w Octavii 3fl brzmi podobnie. Mam go od miesiąca z hakiem i przejechane 2025 km. W instrukcji jest informacja, że zimny silnik może pracować głośniej i jest to normalne.
Komentarz