Cześć wszystkim. Jako że sam nie mogłem jakoś jednoznacznej odpowiedzi znaleźć na niektóre me wątpliwości o silniku 1.4TSI z serii EA211 znaleźć może ktoś już je zna i się podzieli, także doświadczeniami. Pytam także z tego prozaicznego powodu żem się nań zdecydował w nowej furze – ot takie badziewne/pospólstwo czeskie jak Octavia Combi ;-) i odbieram ją w lutym a info nadal zbieram. Dodam że dałem się przekonać iż EA211 to zupełnie inny silnik niż EA11, polatałem trochę testowo, wrażenia bardzo dobre no i zawierzyłem i sprzedawcy i jakimś nielicznym opinią że nie jest już to problematyczny silnik jak EA111). Podaję link do fotki gdzie widać kilka info o nowościach w nim zastosowanych.
- Różne znalazłem opinie ale czy turbina jest VTG czyli z kierownicą/ żaluzją a potocznie mówiąc ze zmienną geometrią? Pytam bo w opisie nowego 1.5 TSI chwalą się tak: "The 1.5-liter powerplant will be the first mass-market gasoline-fueled mill to use variable turbine geometry (VTG) for its turbo.”
- Czy ten silnik ma dwumasowe koło zamachowe?
- Czy w tym silniku jak np. w nowym 1.5 Ecoboost jest jakiś zintegrowany kolektor wydechowy? Jeśli tak to jak takie rozwiązanie się sprawdza? Normalne kolektory wydechowe zwykle żeliwne lubiały sobie pękać, tutaj jeśli jest to element bloku silnika, czy to pomaga i nie ma tego problemu bo w końcu cały silnik jest chłodzony czy wręcz przeciwnie?
- Z rysunku widać że turbina i katalizator to jakiś jeden element ale czy oznacza to że występuje broń boże jako jeden element do wymiany za połowę ceny auta czy to kwestia kompaktowego montażu, ale da się go rozebrać i wymieniać czy tam regenerować/naprawiać oba elementy oddzielnie?
- Czy EGR jest sterowany mechanicznie/podciśnieniowo czy jakiś elektryczny?
- Jak trwale i gdzie (programowo?) wyłączyć system StartStop by nie robić tego za każdym uruchamianiem auta? Najlepiej by dizałał odwrotnie, to znaczy po każdym starcie to ja decyduję czy to badziewie chcę włączać czy nie.
- Tu bardziej pytanie do kogoś kto już sporo przejechał od tych 3 lat
- Czy jak w innych silnikach z bezp. wtryskiem są problemy z nagarem na zaworach?
- Czy nie ma problemów jak w 1.8 i 2.0 z braniem oleju
- Jakieś inne niedobre doświadczenia?
- Dziękuję z góry za odpowiedzi.
Komentarz