Wpływ gwarancji, a stosowanie olejow spełniających norme producenta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #51
    Jasne ze w instrukcji nie ma ani słowa o wcześniejszej wymianie natomiast oleje ma pierwsze zalanie to wyżyłowane odelżone (tanie) hydrokraki bo ma być naprawdę tanio.

    dodatkowo po kilku kkm w układzie pływa mnóstwo zmikronizowanej mieszaniny metali (Bitog, oil-club.ru) które fantastycznie w postępie geometrycznym ścierają powierzchnie.

    dodatkowo nie wierzcie w kliniczna czystość w miejscu składania silników (pracownicy przy taśmie mogą coś powiedzieć na ten temat ) i można spotkać masę wiórków metalicznych a nawet piasek. To oczywiście w skrajnych przypadkach.

    Pierwsza wymiana oleju wczesniej to dobra praktyka. Dla mnie obowiązkowa dla innych fakultatywna

    ps. Najbardziej irytują mnie mechaniory bez wyobraźni co przy wymianie świec wpuszczają piasek z gniazd świec do cylindra.... naprawdę to takie trudne dla niektórych ?.....





    Komentarz

    • pietrek125
      Rider
      • 2012
      • 416
      • Octavia II combi (1Z5)

      #52
      Maicroft, pedros, dokładnie to miałem na myśli (najwidoczniej niektórzy mają problem z czytaniem z zrozumieniem). Moje 1,6 przy przebiegu 100tyś brało 1L/14tyś, natomiast firmowe O2T z tej samej dostawy (oczywiście pierwszą wymianę oliwy miały przy 15tyś) biorą 1L/1tyś-1,5tyś przy przebiegach 120-150tyś , egzemplarz który brał 2L/1tyś ma już nowe pierścienie... Czy to zasługa wymiany oleju po 3tyś , czy to zasługa oleju 5W-50, cholera wie... na pewno nie moja bo ja raczej ciężką nogę mam(inaczej bym nie zmieniał silnika...)


      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

      Komentarz

      • michal8937
        Rider
        • 2010
        • 467
        • Seat

        #53
        Zamieszczone przez pietrek125 Zobacz wpis
        Maicroft, pedros, dokładnie to miałem na myśli (najwidoczniej niektórzy mają problem z czytaniem z zrozumieniem). Moje 1,6 przy przebiegu 100tyś brało 1L/14tyś, natomiast firmowe O2T z tej samej dostawy (oczywiście pierwszą wymianę oliwy miały przy 15tyś) biorą 1L/1tyś-1,5tyś przy przebiegach 120-150tyś , egzemplarz który brał 2L/1tyś ma już nowe pierścienie... Czy to zasługa wymiany oleju po 3tyś , czy to zasługa oleju 5W-50, cholera wie... na pewno nie moja bo ja raczej ciężką nogę mam(inaczej bym nie zmieniał silnika...)
        Nie niektórzy mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem, a czytają to co sam napisałeś

        Zdajesz sobie sprawę z tego, że 1.6, a 2T to jednak trochę inne silniki?
        Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
        https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
        https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
        https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

        Komentarz

        • pietrek125
          Rider
          • 2012
          • 416
          • Octavia II combi (1Z5)

          #54
          Normalnie ręce opadają... O2T = O2Tour czyli 1.6mpi


          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

          Komentarz

          • michal8937
            Rider
            • 2010
            • 467
            • Seat

            #55
            Sądzisz, że przy tak archaicznym silniku ma jakiekolwiek znaczenie wymiana oleju po 3 kkm? Bo ja nie
            Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
            https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
            https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
            https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

            Komentarz

            • pietrek125
              Rider
              • 2012
              • 416
              • Octavia II combi (1Z5)

              #56
              Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
              Sądzisz, że przy tak archaicznym silniku ma jakiekolwiek znaczenie wymiana oleju po 3 kkm? Bo ja nie
              No comments...


              Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
              CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

              Komentarz

              Pracuję...