Zamieszczone przez dawcio
Zobacz wpis
Odpowiedzialość przy akcji serwisowej
Zwiń
X
-
2.0 TDI Jetta CFFB po aktualizacji softu w lipcu 2016 r. (dałem się skusić na voucher 100 zł bo potrzebowałem czujnik ciśnienia spalin). Delikatne systematyczne szarpanie silnika przy obrotach ok 1600-1800 np. jadąc na IV biegu i bardzo lekko odejmując gaz na równiej drodze. Podobnie na tempomacie. Uszkodzenie zaworu EGR (wiem, były wadliwe) i wymiana na nowy oryginał (poza ASO) niewiele pomogła. Najgorsze jest to, że przed wymianą zaworu EGR wyskakiwał podczas szarpania, które było krótkotrwałe ale intensywne, komunikat Engine fault Workshop, tryb serwisowy i czasami wyskoczył błąd EGR. Stąd jego wymiana. Teraz nie wyskakuje (na razie) nic podczas szarpania, które jest delikatniejsze. Może to wina softu? Przed aktualizacją takich zjawisk nie było.Ostatnio edytowany przez marekp3; 44651.
Komentarz
-
-
Co do EGR to vw zje... bal sprawę i obudowę trzeba modyfikować żeby takie cięgno z grzybkiem nie wyskakiwało - mały dodatkowy metalowy element wtopiony w obudowę.
dodatkowo ztcp samo mocowanie należy odwrócić o 180 stopni.
nie zmienia to faktu ze aktualizacja softu nie jest rozsądnym pomysłem.
jak babcie kocham za każdym razem będę podłączał 5kV z generatora pod złącze diag i zabronię podpinania jak auto będę oddawał do ASO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis...
nie zmienia to faktu ze aktualizacja softu nie jest rozsądnym pomysłem.
jak babcie kocham za każdym razem będę podłączał 5kV z generatora pod złącze diag i zabronię podpinania jak auto będę oddawał do ASO
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpisJak auto po gwarancji to nie musi widzieć ASO. Dla pieczątki i wpisu? Eco soft nie jest obowiązkiem pod rygorem kary
za każdym razem jak oddaje do ASO mocno podkreślam intencje pozostawienia softu bez zmian.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Owszem tak samo nie jest obligatoryjne jak rysowanie lakieru podczas mycia auta w ASO a jednak .... w ASO pracują ludzie i często dochodzi do pomyłek ponieważ ASO Vw nie podlega pod VAG tylko to są zwykli przedsiębiorcy zatrudniający na prawach rynku pracowników W ramach swoich działań.
za każdym razem jak oddaje do ASO mocno podkreślam intencje pozostawienia softu bez zmian.
W np. (z reguły dużo mniejszym od aso) znanym-zaufanym warsztacie (bo niestety tu też są różne) nie ma z reguły problemu uczestniczenia w całym procesie przeglądu, naprawy auta. I to prawdopodobieństwo "nieoczekiwanych" zdarzeń jest tu zdecydowanie mniejsze. I od razu ustalenie co i jak dalej.
Ale tego zorientowany konsument jest raczej świadomy.
A propos tematu ciekawe jest czy po wgraniu akcyjnego softu, niezadowolenia klienta z niego i chęci nawet na odpłatne ponowne wgranie oryginalnego softu aso było by wtedy "uprzejme" to zrobić ???O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisKopie softu swojego można zrobić u zaufanego tunera.
potem tylko pozostaje sprawdzanie sumy kontrolnej czy nie uległa zmianie.
Aso robi zwykły update a właściwe nowe wgranie w miejsce starego bez kopii.
Aso ma gotowce od sztampy do wszystkich ecu (danego silnika). I tu właśnie na życzenie klienta za odpłatnością taki soft wgrywają. Ale czy po zmianie na eco soft jest możliwość powrotu odpłatnie do pierwotnego softu?Ostatnio edytowany przez endryu; 861.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
Tuner (przez duże T) zgrywa do "archiwum" org. soft z danego ecu.
Aso ma gotowce od sztampy do wszystkich ecu (danego silnika). I tu właśnie na życzenie klienta za odpłatnością taki soft wgrywają. Ale czy po zmianie na eco soft jest możliwość powrotu odpłatnie do pierwotnego softu?
Technicznie da się przywrócić (jednakże trzeba mieć wsad) ale formalnie nikt nie widzi takiej potrzeby.
Kogo zaswędziało i dał się nabrać na germańska scieme z softem jedyna opcja jest poddać auto korekcie oprogramowania w najmniejszym zakresie to i mocy przybędzie i mniej spalać będzie a monet nabierze cywilizowanego kształtu na wykresie.
jak auto na gwarancji to poczekać ....
ja nie robiłem i jestem przeszczesliwy ze mogę być bardziej eko niż auta po akcji (bo to częsty zarzut dziennikarzy ktorzy przebadali skład spalin po tzw asowym sofcie)
Komentarz
-
Komentarz