Analizy chemiczne - samochodowy olej silnikowy (UOA i VOA)

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nexus6
    odpowiedział(a)
    VOA Ravenola SSL 0W40

    0001.jpg
    0001a.jpg

    0002.jpg

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis

    Tak tylko jak minerała, czy kiepskiego HC dopakujemy dodatkami to co to świadczy o oleju? Że jest nic nie wart, bo żeby przejechać na nim pare km trzeba go dopakować dodatkami za 200zł
    Za 200 zł to nie wiem co za dodatek. Koszt Archoila AR9100 na starodawnej pojemności silnik to 50-80,00 zł a jak pokazują analizy robi on dobrą robotę.
    Oczywiście najlepiej jest zrobić VOA a potem po pewnym czasie UOA oleju bez dodatków. Rozrzut jakościowy baz HC jest bardzo różny i tu się zgodzę, ze kiepskie HC może będzie dobre na początku ale po większym przebiegu szansa na nietrzymanie parametrów mocno rośnie. Z drugiej strony dobre bazy z grupy III/III+ przy standardowych (czytaj rozsądnych) przebiegach też spokojnie dają radę w normalnej eksploatacji wiec nie ma co demonizować. Wiadomo, ze lepiej jak jest PAO-syntetyczna baza albo chociaż spory udział bazy PAO jak w tym Eurolu ale w sumie rynek jest zdominowany przez oleje z bazami HC bo koszty produkcji są zdecydowanie niższe, oleje mają niezłe parametry i spełniają stosowne normy a prawda jest taka, ze w karty to już zagląda mało kto a w analizy zagłębia się garstka oszołomów.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis

    Tak tylko jak minerała, czy kiepskiego HC dopakujemy dodatkami to co to świadczy o oleju? Że jest nic nie wart, bo żeby przejechać na nim pare km trzeba go dopakować dodatkami za 200zł
    Nie wiem, nie leję takich olejów, i nie kupuję takich drogich dodatków.

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis


    Każdy robi jak uważa za stosowne, następna moja UOA też będzie z dodatkiem
    Tak tylko jak minerała, czy kiepskiego HC dopakujemy dodatkami to co to świadczy o oleju? Że jest nic nie wart, bo żeby przejechać na nim pare km trzeba go dopakować dodatkami za 200zł

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis




    Dla mnie też.

    Ja sobie zrobiłem analize oleju nowego, kolejną po przebiegu 15ty i kolejne po dodaniu dodatku tego i innego. To teraz mam obraz co jest warte to co ja leje

    Każdy robi jak uważa za stosowne, następna moja UOA też będzie z dodatkiem

    Zostaw komentarz:


  • leonn
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    Ile ar dolałeś?
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Standardowa dawka 140 ml na 4 litry.
    Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

    Dla mnie to takie badanie oleju nic nie mowi o oleju.
    Dla mnie też.

    Ja sobie zrobiłem analize oleju nowego, kolejną po przebiegu 15ty i kolejne po dodaniu dodatku tego i innego. To teraz mam obraz co jest warte to co ja leje

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    sew1981 można zrobić składkowe, na oil clubie tak robimy, widmo IR choćby - koszt nieduży a już coś będzie wiadomo, bo składowe zrobione i ZTCW nic się nie zmieniło.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    szkoda, że nie było. nie musi dla mnie spełniać eco snorm, ma być dobry

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    a robił ktoś może specola gold 5w/40 dla porównania?
    Tak obszernej analizy nie było. Specol Gold 5W40 ma jednak nieco inne przeznaczenie bo to olej full saps i nie spełnia eko-norm tak samo jak wspomniany Total.
    PS. Jak porównamy Total-a do Meguins Super Leichtlauf 5W40 to blado ten Total wypada.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

    Imho - ca 30%.
    Sporo. Na mid spasa nawet bardzo dużo.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    No to teraz weźmy konkurenta Total 9000 Energy 5W-40 za 14 zł litr.
    Wskaźnik 172, tbn 10, noac 10, p/zn 933/1036, Ca2792, do tego 15 w 100C
    i już nie ma tak kolo(euro)rowo.
    Tylko weź pod uwagę, ze karta to jedno a rzeczywistość nie musi być taka kolorowa. Zresztą ja nie widzę w tym Totalu nic rewelacyjnego. O TBN pisał już Kolega Cytrynowiec, nocak ma gorszy od eurola a, że to full saps to pakiet zddp powinien być bogatszy i to zupełnie zrozumiałe. Wyższa lepkość w 100 stopniach bardziej świadczy o charakterystyce danego oleju niż o jego jakości. Zresztą wg. jednej z kart na szybko znalezionej w necie wynois ona 14,3-15,3. Podeślij link do badań tego Total- a t można będzie więcej o nim powiedzieć bo na szybko znalazłem 3 różne karty i każda nieznacznie się różni. A tak na marginesie to Total 9000 Energy 5W40 nie jest bezpośrednim konkurentem Eurola Fluence 5W40. Eurol spełnia normę C3 i m.in VW 505.01 czy Dexos 2 wiec jego potencjalne zastosowanie jest znacznie szersze i obejmuje nowsze pojazdy wymagające oleju mid saps.
    Dla mnie ten Eurol to konkurent m.in Penrite Enviro+5W40, Millers EE longlife 5W40 czy Neste City Pro c3 5W40.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    a robił ktoś może specola gold 5w/40 dla porównania?

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Jak duży jest szacunkowo udział bazy z grupy IV bo przy takich parametrach (ccs, temp płynięcia, noack) to obstawiam, że nie są to wartości kosmetyczne? Nie chodzi mi o konkretną wartość tylko o szacowany rząd wielkości.
    Imho - ca 30%.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    No to teraz weźmy konkurenta Total 9000 Energy 5W-40 za 14 zł litr.
    Wskaźnik 172, tbn 10, noac 10, p/zn 933/1036, Ca2792, do tego 15 w 100C
    i już nie ma tak kolo(euro)rowo.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Jak duży jest szacunkowo udział bazy z grupy IV bo przy takich parametrach (ccs, temp płynięcia, noack) to obstawiam, że nie są to wartości kosmetyczne? Nie chodzi mi o konkretną wartość tylko o szacowany rząd wielkości.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzysiekr1 Zobacz wpis
    Jeśli miałby jeszcze HTHS > 3.6 to byłaby bajka
    O to bym się martwił

    Zostaw komentarz:


  • krzysiekr1
    odpowiedział(a)
    cytrynowiec Eurol Fluence 5w40
    Dobrze ten olej wygląda w tej cenie Podoba mi się CCS (bardzo dobry wynik). Jeśli miałby jeszcze HTHS > 3.6 to byłaby bajka. Przy cenie 22zł/L robi robotę

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Firma Prager , która jest importerem produktów Eurol w Polsce udostępniła kolejną analizę, która została wykonana w niezależnych i certyfikowanych laboratoriach w Polsce – Polaris i Polwax. Duże podziękowania
    Eurol Fluence 5w40
    Zatwierdzenie MB 229.51
    Spełnia wymagania: API SN / CF , ACEA C3 , VW 502.00 , VW 500.00 , VW 505.01 , MB 229,31 , MB 226,5 , Porsche A40 , Renault RN0710 , Renault RN0700 , GM dexos 2 , Ford WSS-M2C917- , VW 505.00.
    Zalecenia: Fiat 9.55535-T2 , Fiat 9.55535-S2 , Fiat 9.55535-GH2

    Fluence 5w40 Polaris skład-1.jpg



    1. Olej spełnia standardy SAE 5w40. Wartości w 40C i 100C w górnych rejestrach, czyli ochrona ma pierwszeństwo przed ekonomią.
    2. Indeks lepkości VI 169 – dobra wartość, olej spełnia swoją rolę w szerokim zakresie temperatur.
    3. Pakiet dodatków jest prawdopodobnie od Infineum i jego poziom jest charakterystyczny dla MID SAPS. Standard czyli ZDDP - cynk i fosfor (dodatki antyzużyciowe), a także wapń (detergenty) , natomiast bor w tej ilości występuje jako dodatek dyspergujący – utrzymujący zanieczyszczenia w zawiesinie.
    4. TBN – 7,70 - właściwości zasadowe oleju (odporność na zakwaszanie ) , standardowa i dobra wartość. Warto nadmienić, że oleje tej klasy , mają dużo niższą zawartość siarki niż oleje full saps. W związku z tym TBN jest na innym poziomie , ale to nie znaczy, że olej ma gorsze właściwości myjące, neutralizujące, absolutnie nie.
    5. Temperatura zapłonu w tyglu otwartym – 229C bez rekordów, dobra i wystarczająca.


    Fluence 5w40 Polwax-1.jpg


    6. Lepkość strukturalna (CCS -30C) – 5270 (norma 6600) - niska i bardzo dobra wartość, olej zachowuje płynność i ułatwia rozruch w niskich temperaturach i to mimo „grubych” baz olejowych.
    7. Temperatura płynięcia – 51C, bardzo dobra wartość. Zima, nawet ciężka nie stanowi dla niego problemu.
    8. Odparowalność NOACK – 8,7 – bardzo dobra wartość. Olej nie jest szczególnie podatny na ubytki , z dużym zapasem spełnia normę MB 229.51 (NOACK max 10).


    Eurol Fluence 5w40 IR 2-1.jpg

    9. Widmo wskazuje na przeważający udział baz HC III grupy o wysokiej czystości, z dodatkiem baz IV grupy (PAO).

    Podsumowanie:
    Eurol Fluence 5w40 jest olejem „z tych grubszych” co daje większy margines bezpieczeństwa przed spadkiem lepkości, (np. przez rozcieńczanie paliwem). Pakiet dodatków jest nowoczesny, a właściwości zasadowe (TBN) oraz indeks lepkości (VI) są wystarczająco dobre, podobnie jak temperatura zapłonu – choć nie wybitne. Posiada też kilka wyróżniających go cech – niskie CCS – sporo poniżej średniej , które w parze z niską temperaturą płynięcia (-51) daje komfort w zimie, nawet tej mroźnej. Duża odporność na odparowanie – niskie ubytki (NOACK) to kolejny duży plus. Te parametry potwierdzają że bazy jakie zostały użyte do jego produkcji mimo, że głównie III grupy (HC), są mocne, nowoczesne i wysokiej jakości.

    Zostaw komentarz:


  • D2mian
    odpowiedział(a)
    Znalezione:
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    LL = mam na myśli interwał
    Wiem coś o tym, bo robiłem silnik po LL (na Castolu) niedawno w swoim aucie.
    Nie ma dwóch zdań - 30 tkm w osobówkach co wymianami to zło, dla mnie to oczywiste.
    a na marginesie (poza rozważaniem wymian co 30) - Castrol dziś to też g.... olej, nie ma co się oszukiwać, zobaczcie ile marek bo promuje.... Może kiedyś było lepiej z nim, ale teraz to totalna komercha w ładnym opakowaniu, dla zbicia kabzy, nie oferująca normalnej jakości. Nie ma co przebierać w słówkach.
    p.s. ostatnio brat zmieniał olej w ASO w Superbie 3 1.4 tsi (ma interwał 15 tkm ustawiony), auto na gwarancji jeszcze, pyta na stronie mechanika w ASO, wiadomo Skoda promuje Castrola -"Panie drogi, słyszałem, że Castrol nie należy do dobrych olei może coś innego zalać następnym razem?"..facio po cichu do niego - "Niech Pan przywiezie Motula, albo coś podobnego lepiej zamiast Castrola na następną wymianę"......
    to również wiele mówi hehe
    Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
    LL...."robi robotę" wiadomą
    niech zwolennicy zanalizują sobie
    Same oleje nie są złe, to interwały są źle dobrane, a podpieranie się komputerem w aucie w tej kwestii jest nieporozumieniem, strach myśleć jakie olej ma parametry kiedy komputer woła o zmianę.

    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    biedna ta Octavia na Castrolu -taka nie za czysta w środku :/
    Użytkownik zrozumiał swoją sytuację i leczenie będzie wdrożone, pierwszy krok to interwały 15 kkm, a setup uzdrawiający też już został wybrany i będzie zastosowany. Sytuacja rozwojowa, niewykluczone następne UOA z wyników leczenia.

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Wg. mnie lepkość wcześniej musiała spaść a dopiero potem wzrosła.
    Też tak sądzę.....taka jest kolej rzeczy w takich sytuacjach.

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Ciekawi mnie ile w tym zasługi LL a ile w tym zasługi super oleju.
    można sie domyślać....

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Chętnie bym zobaczył ten silnik (UOA) po 30 tys. na Eurolu + AR9100
    Tak, mogłoby by być to ciekawe....ale wątpię aby to było w tym przypadku, kierownik zdał się na mnie i pisałem wyżej jak będzie...

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Tylko wcześniej to go trzeba dobrze wypłukać bo czysto to tam nie jest.
    Poważnie jest brane pod uwagę dwuetapowe....AR2300 i potem albo płukanka standard Eurol albo AR 2820.
    Setup wiadomo jaki, zresztą już go wymieniłeś


    Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Biorąc pod uwagę warunki eksploatacji to pod wieloma względami fatalnie to wygląda. Poziom zużycia zadziwiająco (biorąc pod uwagę inne aspekty) niski. Z gęstnieniem oleju po pewnym czasie się już spotykałem ale nie sadziłem, że może to być w takim przypadku. Wg. mnie lepkość wcześniej musiała spaść a dopiero potem wzrosła. Takie gęstnienie oleju to już fatalny objaw i bardziej kojarzy mi się z Mirekim co 5 lat w Żuku nie wymieniał niż z Octavią 3 po pół roku eksploatacji
    Ciekawi mnie ile w tym zasługi LL a ile w tym zasługi super oleju. Chętnie bym zobaczył ten silnik (UOA) po 30 tys. na Eurolu + AR9100. Tylko wcześniej to go trzeba dobrze wypłukać bo czysto to tam nie jest.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    No nie do końca bo np suma opiłków z 2x15 może być identyczna jak z 1x30kkm ale sadze i tak ze nie ma co strzępić ryja i stosować oleje LL w cyklu 15kkm max.



    biedna ta Octavia na Castrolu -taka nie za czysta w środku :/

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    LL...."robi robotę" wiadomą
    niech zwolennicy zanalizują sobie

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Dobre wnioski. Jestem ciekaw jak zachowałby się ten sam olej z AR9100 lub inny olej z udowodniona baza PAO wraz z jakościowym pakietem dodatków.
    wiem to gdybanie szukam źródła kłopotów: czy olej czy definitywnie 30kkm.
    Plukanka tez pewnie zmieniłaby obraz sytuacji wszak nowy olej musiał już poświęcać skąd inąd wątpliwej jakości pakiet dodatków na posprzątanie wnętrza.

    Tak czy inaczej bez zbędnych wynurzeń filozoficznych można sformułować dobry wniosek: częsta zmiana oleju poprzedzona płukanka i kropka!
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...