Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • upel
    Ambiente
    • 2018
    • 100
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

    Witam, jak to u Was jest klimatyzacją, często jeździcie do magików, co by z tym coś robili? Ja ostatnio robiłem pełny serwis 3 lata temu (wymiana czynnika i wszystkie te pierdoły). Generalnie raz w roku wymieniam sam filtr i kupuje rożne specyfiki do teoretycznie oczyszczenia klimatyzacji, czy to granaty czy inne, na ile to skuteczne ciężko wyczuć, ale nie śmierdzi, klima działa jak trzeba i czy jest sens coś z tym grzebać?
    Mam też inny samochód (Seata Leona) i tam już chyba z 7 lat nie było nic robione i nadal jak przystawię termometr do kratek wentylacyjnych to wydmuchuje około 5 stopni Celcjusza, klima też odgrzybiana przeze mnie i wymieniany filtr raz w roku...
    Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

  • Przemek_i
    RS
    • 2012
    • 3237
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Jak szczelne to ja bym zostawił w spokoju.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Czynnik nie jest problemem, uzupełniając klimę , zmieniasz też olej w sprężarce i chyba to jest najważniejsze , aby sprężarka miała dobre smarowanie

      Komentarz

      • upel
        Ambiente
        • 2018
        • 100
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        Mowią różnie, podobno oleju podczas takiego zabiegu tez nie wymieni ta maszyna... ale nie wiem jaka jest prawda. Dzisiaj bylo 23 stopnie na zewnatrz, a klima wydmuchala podczas jazdy 4.6 stopnia. Na postoju jest troszke nniej wydajna, ale tak zawsze bylo. Lepiej dziala podczas obrotów większych silnika, ale podobnie jest w Leonie, gdzie nie robilem nic poza czyszczeniem od 7 lat.
        Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

        Komentarz

        • zadariusz1
          Rider
          • 2011
          • 543
          • Octavia III (5E3)
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Ja mimo chyba szczelności klimy zawsze u siebie i u żony w aucie co 2 lata robię wymianę czynnika,czy potrzebnie nie wiem , chyba z przyzwyczajenia , mam kolegę , który głosi tezę,że w lodówce nic się nie robi i tak samo z klimą w aucie, ale klima w aucie ma jedną wadę w niej się wyrabiają części, np. wałek w sprężarce i przeważnie w takich częściach powstają mini wycieki, mój kolega w BMW nie dotykał klimy przez 4 lata, chłodziła jak wściekła, a po podpięciu pod maszynę okazało się ,że z 700 g zostało 375 g , mi w octavii po 2 latach brakowało 100 g czynnika , więc chyba czynnika w jakiś magiczny sposób ubywa

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14887
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Teraz chyba zalecają co 2 lata pełny serwis, co roku dezynfekcja i wymiana filtra - tak w O III.
            Ale jak samochód coraz starszy......

            W O I robiłem serwis pełny co roku.
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • shok
              RS
              • 2009
              • 2070
              • Octavia I (1U2)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Kiedyś chyba był inny czynnik i się nie " ulatniał"
              W rodzinie jest Avensis t22 20letni. Klima od nowosci nie ruszana. Poza odgrzybianiem oczywiscie. Chłodzi, aż miło. Cuda czy co?

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14887
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Ja mam stary czynnik - nie nowy 1234 ryf/syf. Ale teraz trudno zgadnąć - ASO pilnie strzeże tajemnicy terminów/przebiegów przeglądów/wymian. Wszystko tylko w systemie komputerowym. Kiedyś było jasno napisane w książce serwisowej.
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • Przemek_i
                  RS
                  • 2012
                  • 3237
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
                  podobno oleju podczas takiego zabiegu tez nie wymieni ta maszyna.
                  Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce. Ten zielony z kontrastem podawany razem z czynnikiem potrzebny jest do wykrywania nieszczelności oraz konserwowania oringów bo czynnik jest suchy i gumki parcieją. U kuzyna w Megane przez 12 lat nic nie robili i jak ustawił 19 stopni przy wyjeździe z salonu tak 12 lat nie ruszał i działa.
                  Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                  sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz

                  • Maly745
                    Elegance
                    • 2014
                    • 773
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Jestem świeżo po wymianie czynnika 4 lata nie ruszane, z 525g czynnika było 245g po nabiciu temperatura z kratki środkowej 4 stopnie przed już było słychać syczenie w środkowej kratce. Co dwa lata serwis obowiązkowo
                    Skoda Octavia II FL
                    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                    https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

                      Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce.
                      Na mojej sprężarce jest napisane 90 cm3. To aż taki ciężki byłby, że 150 g waży?

                      Komentarz

                      • oolsztyniak
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6647
                        • Superb II combi (3T5)
                        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                        Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce.
                        chyba zero Ci się dołożyło
                        W O2 jest 13-15 gram oleju.

                        Ja robię serwis co dwa lata.
                        A jeśli chodzi o filtr kabinowy to wymieniam go 3 razy w roku, za każdym razem jak wymieniam olej.
                        Węglowy kosztuje bodajże 30-40 zł, czy to dużo?
                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                        Komentarz

                        • Przemek_i
                          RS
                          • 2012
                          • 3237
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                          chyba zero Ci się dołożyło
                          W O2 jest 13-15 gram oleju.
                          chodzi o olej w sprężarce a nie o ten dodatkowy do czynnika którego faktycznie jest od 15-25 gram


                          A o tym to nawet niektórzy "serwisanci" nie słyszeli

                          kierowcy mający sprężarki z wlewem prosto do niej ( bez korka ) dlatego je zacierają, ponieważ mając nieszczelny układ jeżdżą na nim a olej ten musi być zalany i umieszczony w szczelnym układzie bez dostępu do powietrza bo traci właściwości smarne w styczności z powietrzem po 2 godzinach ( mniej więcej ) - tak samo tez dzieje się z osuszaczem będącym w nieszczelnym układzie - po styczności z powietrzem traci swoje właściwości (o tym też mało który "serwisant" wie)

                          tu jw filmach jest wszystko wyjaśnione dla niedowiarków - jeśli sprężarka ma specjalny wpust to nim a ja nie to prosto do skrzyni i to nawet 200 ml oleju.


                          tu bez korka

                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                          tu z korkiem

                          W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                          Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz

                          • ichris
                            Drive
                            • 2018
                            • 94
                            • Volkswagen

                            #14
                            Mam Golfa VII już rok z hakiem, ale mały przebieg bo jeżdżę na zmianę ze służbowym. Filtr kabinowony podobno będę miał wymieniony w ramach pakietu przeglądów (pierwszy przegląd po 2 latach od zakupu). W 2 lata zrobię ledwo ponad 10 tys. z czego połowę na wączonej klimie (mam manualną). Zastanawiam się czy podczas przeglądu jak już auto będzie w ASO zrobić coś więcej z klimą poza wymianą filtra. Jakieś odgrzybanie, tylko jaką metodą to robią? Ozonowanie? Czy się nie cackać tylko pełny serwis zrobić? Ile może kosztować w ASO samo odgrzybianie a ile pełny serwis ze sprawdzeniem szczelności i nabiciem czynnika? Z drugiej strony jak działa to może lepiej nie ruszać?

                            Komentarz

                            • Przemek_i
                              RS
                              • 2012
                              • 3237
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Ja bym nie ruszał.

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz

                              • cichy_ocp
                                Elegance
                                • 2016
                                • 810
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Ja robię co dwa lata - chyba optymalny okres aby mieć spokój - przez dwa lata ubyło 40g.


                                Moje MPI

                                ...Dominik...

                                Komentarz

                                • ula87
                                  Classic
                                  • 2019
                                  • 6

                                  #17
                                  Witajcie,
                                  Czy możecie mi powiedzieć czy lepiej jest korzystać z klimatyzacji na zewnętrzny czy wewnętrzny obieg powietrza?

                                  Komentarz

                                  • cichy_ocp
                                    Elegance
                                    • 2016
                                    • 810
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    wewnętrzny to raczej używać do szybszego schłodzenia kabiny, i jeżeli w korkach ktoś smrodzi przed Tobą lub jak jest nieprzyjemny zapach z zewnątrz. A tak, to zewnętrzny - należy mieć dopływ świeżego powietrza


                                    Moje MPI

                                    ...Dominik...

                                    Komentarz

                                    • Przemek_i
                                      RS
                                      • 2012
                                      • 3237
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis
                                      wewnętrzny to raczej używać do szybszego schłodzenia kabiny, i jeżeli w korkach ktoś smrodzi przed Tobą lub jak jest nieprzyjemny zapach z zewnątrz. A tak, to zewnętrzny - należy mieć dopływ świeżego powietrza
                                      EXACTLY

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                      Komentarz

                                      • phpion
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 332
                                        • Mitshibishi

                                        #20
                                        Ja robię pełen serwis (nabijanie, odgrzybianie, cholera wie co jeszcze) zawsze raz w roku. Czy potrzebnie, czy zbędnie - nie wiem. Ale mam spokój ze to zrobiłem. To tak jak z wymiana oleju w silniku - tez nie ubywa (poza TSI ) wiec nie wymieniacie go?

                                        Komentarz

                                        • Wolga85
                                          Rider
                                          • 2014
                                          • 288
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          Jak wymienisz olej w układzie klimy to dam ci order (przynajmniej jak wymienisz 2/3 całości). Czynnik się nie zużywa za filtracje i wyłapanie wody (jedyną drogą dostania się wody jest rozszczelnienie i ewentualnie nabijanie ) odpowiada osuszacz (warto wymienić raz na 5 lat chyba że często się dobija albo było totalne rozszczelnienie układu). A ucieczką czynnika jest jak poborem oleju jedni dolewają litr na 1000km i twierdzą zę jest ok. Mam polo 9n klima chłodzi działa jak kupiłem od Niemca(Turka) 7 lat temu nie byłem na serwisie klimy. Odgrzybiam sam co roku plus inspekcja endoskopem ostatnio czy coś nie rośnie. W skodzie dwa lata temu poszła chłodnica(skraplacz). Dziurka od kamyka wymieniona na NIssens plus osuszacz nabita i też mrozi jak szalona już dwa lata. Muszę podejchać i sprawdzić ile czynnika zostało. Szczególnie jestem ciekaw wyniku w Polo.

                                          Komentarz

                                          • ula87
                                            Classic
                                            • 2019
                                            • 6

                                            #22
                                            Jak odgrzybić klimatyzację samodzielnie? ktoś podpowie co po kolei?

                                            Komentarz

                                            • cichy_ocp
                                              Elegance
                                              • 2016
                                              • 810
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez ula87 Zobacz wpis
                                              Jak odgrzybić klimatyzację samodzielnie? ktoś podpowie co po kolei?
                                              a w jakim samochodzie ? uzupełnij profil i będzie wszystko jasne


                                              Moje MPI

                                              ...Dominik...

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez phpion Zobacz wpis
                                                Ja robię pełen serwis (nabijanie, odgrzybianie, cholera wie co jeszcze) zawsze raz w roku. Czy potrzebnie, czy zbędnie - nie wiem. Ale mam spokój ze to zrobiłem.
                                                Idealny konsument działa jak automat.

                                                Komentarz

                                                • Chris11
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1587

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis

                                                  a w jakim samochodzie ? uzupełnij profil i będzie wszystko jasne
                                                  A jakie to ma znaczenie? Samodzielne odgrzybianie i tak zawsze polega na tym samym - pianka/płyn na parownik i tyle... więcej nie zdziałasz.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...