Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
    chyba zero Ci się dołożyło
    W O2 jest 13-15 gram oleju.
    chodzi o olej w sprężarce a nie o ten dodatkowy do czynnika którego faktycznie jest od 15-25 gram


    A o tym to nawet niektórzy "serwisanci" nie słyszeli

    kierowcy mający sprężarki z wlewem prosto do niej ( bez korka ) dlatego je zacierają, ponieważ mając nieszczelny układ jeżdżą na nim a olej ten musi być zalany i umieszczony w szczelnym układzie bez dostępu do powietrza bo traci właściwości smarne w styczności z powietrzem po 2 godzinach ( mniej więcej ) - tak samo tez dzieje się z osuszaczem będącym w nieszczelnym układzie - po styczności z powietrzem traci swoje właściwości (o tym też mało który "serwisant" wie)

    tu jw filmach jest wszystko wyjaśnione dla niedowiarków - jeśli sprężarka ma specjalny wpust to nim a ja nie to prosto do skrzyni i to nawet 200 ml oleju.


    tu bez korka



    tu z korkiem

    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    Zostaw komentarz:


  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
    Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce.
    chyba zero Ci się dołożyło
    W O2 jest 13-15 gram oleju.

    Ja robię serwis co dwa lata.
    A jeśli chodzi o filtr kabinowy to wymieniam go 3 razy w roku, za każdym razem jak wymieniam olej.
    Węglowy kosztuje bodajże 30-40 zł, czy to dużo?

    Zostaw komentarz:


  • Gość
    Guest replied
    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis

    Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce.
    Na mojej sprężarce jest napisane 90 cm3. To aż taki ciężki byłby, że 150 g waży?

    Zostaw komentarz:


  • Maly745
    odpowiedział(a)
    Jestem świeżo po wymianie czynnika 4 lata nie ruszane, z 525g czynnika było 245g po nabiciu temperatura z kratki środkowej 4 stopnie przed już było słychać syczenie w środkowej kratce. Co dwa lata serwis obowiązkowo

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez upel Zobacz wpis
    podobno oleju podczas takiego zabiegu tez nie wymieni ta maszyna.
    Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce. Ten zielony z kontrastem podawany razem z czynnikiem potrzebny jest do wykrywania nieszczelności oraz konserwowania oringów bo czynnik jest suchy i gumki parcieją. U kuzyna w Megane przez 12 lat nic nie robili i jak ustawił 19 stopni przy wyjeździe z salonu tak 12 lat nie ruszał i działa.
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; 26272.

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Ja mam stary czynnik - nie nowy 1234 ryf/syf. Ale teraz trudno zgadnąć - ASO pilnie strzeże tajemnicy terminów/przebiegów przeglądów/wymian. Wszystko tylko w systemie komputerowym. Kiedyś było jasno napisane w książce serwisowej.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Kiedyś chyba był inny czynnik i się nie " ulatniał"
    W rodzinie jest Avensis t22 20letni. Klima od nowosci nie ruszana. Poza odgrzybianiem oczywiscie. Chłodzi, aż miło. Cuda czy co?

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Teraz chyba zalecają co 2 lata pełny serwis, co roku dezynfekcja i wymiana filtra - tak w O III.
    Ale jak samochód coraz starszy......

    W O I robiłem serwis pełny co roku.

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Ja mimo chyba szczelności klimy zawsze u siebie i u żony w aucie co 2 lata robię wymianę czynnika,czy potrzebnie nie wiem , chyba z przyzwyczajenia , mam kolegę , który głosi tezę,że w lodówce nic się nie robi i tak samo z klimą w aucie, ale klima w aucie ma jedną wadę w niej się wyrabiają części, np. wałek w sprężarce i przeważnie w takich częściach powstają mini wycieki, mój kolega w BMW nie dotykał klimy przez 4 lata, chłodziła jak wściekła, a po podpięciu pod maszynę okazało się ,że z 700 g zostało 375 g , mi w octavii po 2 latach brakowało 100 g czynnika , więc chyba czynnika w jakiś magiczny sposób ubywa

    Zostaw komentarz:


  • upel
    odpowiedział(a)
    Mowią różnie, podobno oleju podczas takiego zabiegu tez nie wymieni ta maszyna... ale nie wiem jaka jest prawda. Dzisiaj bylo 23 stopnie na zewnatrz, a klima wydmuchala podczas jazdy 4.6 stopnia. Na postoju jest troszke nniej wydajna, ale tak zawsze bylo. Lepiej dziala podczas obrotów większych silnika, ale podobnie jest w Leonie, gdzie nie robilem nic poza czyszczeniem od 7 lat.

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Czynnik nie jest problemem, uzupełniając klimę , zmieniasz też olej w sprężarce i chyba to jest najważniejsze , aby sprężarka miała dobre smarowanie

    Zostaw komentarz:


  • Przemek_i
    odpowiedział(a)
    Jak szczelne to ja bym zostawił w spokoju.

    Zostaw komentarz:


  • upel
    rozpoczął temat Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

    Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

    Witam, jak to u Was jest klimatyzacją, często jeździcie do magików, co by z tym coś robili? Ja ostatnio robiłem pełny serwis 3 lata temu (wymiana czynnika i wszystkie te pierdoły). Generalnie raz w roku wymieniam sam filtr i kupuje rożne specyfiki do teoretycznie oczyszczenia klimatyzacji, czy to granaty czy inne, na ile to skuteczne ciężko wyczuć, ale nie śmierdzi, klima działa jak trzeba i czy jest sens coś z tym grzebać?
    Mam też inny samochód (Seata Leona) i tam już chyba z 7 lat nie było nic robione i nadal jak przystawię termometr do kratek wentylacyjnych to wydmuchuje około 5 stopni Celcjusza, klima też odgrzybiana przeze mnie i wymieniany filtr raz w roku...
Pracuję...