Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG, diesel, obawy wątpliwości, przemyślenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • LPG, diesel, obawy wątpliwości, przemyślenia

    Cześć. Oglądam auta, i zastanawiam się jaki napęd wybrać. Diesel czy LPG?
    Czy ktoś może pomyśleć tutaj ze mną, coś doradzić albo przestrzec? Podzielić ie swoim doświadczeniem?
    Moja Fabia 1 z 2005 kończy swój żywot powoli. I jest za mała, co odczuwamy szczególnie przy wyjazdach wakacyjnych dwa razy w roku, jak i przy cotygodniowych dużych zakupach.
    większe auto niezbędne. Na pewno Skoda. Może Octavia, może Rapid. Używane, do 40 tysięcy.
    wątpliwości mam z wyborem silnika...

    1. LPG.
    Wątpliwości, wady:

    a) auto trzymam w garażu. Czy to jest duże ryzyko? Trzymacie gazownikiem w garażach? Wydarzyło się coś?
    b) dodatkowe opłaty na przeglądzie corocznym. Ile ponad standardowe 99zl?
    c) brzydki korek wlewu w zderzaku
    d) dłuższą trasa = brać zapasówkę do bagażnika luzem
    e) boję się usterek instalacji - najbliższy diler skody/Landi Lorenzo to minimum 60 km...
    Zalety;
    a) miałem O1 1.6 z LPG, i bardzo dobrze mi się tym jeździło. Ale poprawkę należy wziąć, że auto miałem nowe z salonu, i nie mogło się nic psuć, bo jeździłem tym od 0 do 21000km tylko.
    Jedna usterka to silnik wymagał jeden raz poprawienia jakiś map wtrysku.
    ​​gazu
    b) cena LPG do benzyny,

    2. Diesel.
    Wady, wątpliwości:

    a) boję się skomplikowania tych silników i ew. awarii - proszę pamiętać, że kupować będę używane. (dpf, egr, turbina wtryski, koła dwumasowe...)
    b) zima auto nie będzie się nagrzewać (kabina), bo do pracy, szkoły i przedszkola mam cała trasa 7km.
    c) nie nagrzewając auta (jak w punkcie b) spowoduje szybsze zużycie i awarie?
    d) wszędzie piszą o zakazach wjazdu dieslami do miast. Bać się tego, czy to bzdury?
    ​​​​​​​e) boję się problemu z odpalaniem zimą, kiedy auto stoi pod pracą 8-9 godzin na mrozie.
    Zalety:
    a) tanio, podoba mi się spalanie, np. Rapid 1.6 4l/100km w trasie. Chciałbym, żeby auto mało paliło.
    b) ew. odsprzedaż - chyba łatwiej odsprzedać w malej miejscowości w jakiej mieszkam dieselka, ludzie takich szukają na dojazdy do pracy, czy do samej pracy autem.
    c) miałem dieselka Renault Scenic RX4, 1.9, 2002 rok produkcji, jeździłem tym w latach 2009-2013. Fajnie się tym jeździło, usterki samego silnika mnie nie dopadły, spalanie duże bo auto ciężkie i napęd 4x4 (wiskoza). Ale wspominam miło - przy czym pamiętajmy o poprawce, że teraz szukam osobówki Octavia (czyli 1.9/2.0/1.6) lub Rapid (1.6)

    Pracujemy, mieszkamy, poruszamy się po niewielkim mieście, niecałe 30 tysięcy mieszkańców.
    Użycie auta to (ostatnie lata, Skoda Fabia) 10 tysięcy rocznie.
    Głównie większość wewnątrz tego miasteczka, 95-98%.
    wyjazd raz do roku nad morze, 300km...
    wyjazd raz do roku w góry, 600km...
    1 lub 2 razy w miesiącu wyjazd do najbliższego dużego miasta 60km...
    I to wszystko, większość życia (jazdy) to z i do pracy/szkoły/przedszkola i Kauflanda, 10km dziennie.

    Bać się tego diesla czy nie bać?
    Kupić Octavię z 1.6 TDI? Zepsuję coś moimi krótkimi trasami?

  • #2
    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    a) auto trzymam w garażu. Czy to jest duże ryzyko? Trzymacie gazownikiem w garażach? Wydarzyło się coś?
    Bez przesady, kazdy garaz nawet w budynku jednorodzinnym powinien miec wentylacje. Jak dalej sie boisz mozna zainstalowac czujnik obecnosci LPG.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    b) dodatkowe opłaty na przeglądzie corocznym. Ile ponad standardowe 99zl?
    +63zł

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    c) brzydki korek wlewu w zderzaku
    Mam rozne auta z LPG i tylko w jednym mialem korek w zderzaku... aucie ktore kupilem juz z LPG. W kazdym innym mam wlew LPG przy wlewie Pb, albo maly i dokrecany albo pelny. Do O2 nie ma problemu z wlewem LPG przy wlewie Pb.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    d) dłuższą trasa = brać zapasówkę do bagażnika luzem
    Wielu twierdzi, ze wystarcza zestaw naprawczy. Za ponad 20lat jazdy 2 awarie opony wymagaly wymiany kola, zestaw naprawczy i tak by nie pomogl. Zawsze mozna kupic dojazdowka, ktora zdecydowanie mniej miejsca zajmuje.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    e) boję się usterek instalacji - najbliższy diler skody/Landi Lorenzo to minimum 60 km..
    Prawa jest taka ze jak jest opcja to kupic auto bez LPG. A jak juz ma LPG to albo bedzie dzialac, albo beda problemy wynikajace ze zuzycia. Zawsze mozna dokonac konwersji na zestaw STAGa ktory ogarnia wiele warsztatow. Druga sprawa to problem lezy w czlowieku oraz jego wiedzy, a nie tym jaka siedzi instalacja.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    boję się skomplikowania tych silników i ew. awarii - proszę pamiętać, że kupować będę używane. (dpf, egr, turbina wtryski, koła dwumasowe...)
    To sa auta uzywane, benzyna z przebiegiem tez zawsze moze miec problem. Wiadomo ze trzeba sie liczyc z faktem iz pewne elementy beda wymagaly naprawy.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    b) zima auto nie będzie się nagrzewać (kabina), bo do pracy, szkoły i przedszkola mam cała trasa 7km.
    Jesli jest elekryczna nagrzewnica wnetrza to dogrzanie kabiny to nie problem, ale dogrzanie silnika po miescie na dystansie mniejszym niz 10km to dramat.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    c) nie nagrzewając auta (jak w punkcie b) spowoduje szybsze zużycie i awarie?
    Na postoju to kazde auto przy ujemnej temperaturze po odpaleniu powinno popracowac 30-60sekund. Dluzszy stanie na nic sie zda, bo diesel zagrzeje sie moza za 30minut.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    d) wszędzie piszą o zakazach wjazdu dieslami do miast. Bać się tego, czy to bzdury?
    W Polsce jeszcze chwile to pewnie potrwa. W Niemczech popularne, W UK tez od dawna jest zakaz wjazdu do Londynu dla aut ponizej EURO4.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    e) boję się problemu z odpalaniem zimą, kiedy auto stoi pod pracą 8-9 godzin na mrozie.
    A benzyna po nocy to ma latwo ?? Te auta odpalaja normalnie gdy sa zadbane, dzialaja swiece zarowe, akumulator jest sprawny.

    Zamieszczone przez ZbyszekS. Zobacz wpis
    ) tanio, podoba mi się spalanie, np. Rapid 1.6 4l/100km w trasie. Chciałbym, żeby auto mało paliło.
    Benzyna przy 80km/h tez spali malo

    Poszukaj Rapida 1.0 albo 1.2TSI z LPG. Patrzac na wymagania, to bedzie wbrew pozorom calkiem sensowne rozwiazanie. 2016-2017 w wyposazeniu minimum Ambition z przebiegiem okolo 100kkm w tych pieniazkach mozna kupic.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Miałem octavię II 1,6 LPG, mam octavie II 1,6 TDI. LPG miałem od nowości, zrobiłem 100 000 km, sprzedałem i kupiłem TDI z nieco mniejszym przebiegiem. Porównanie? Przede wszystkim ta w LPG była nowa. Opinie, jak wiesz, na temat dłuższej eksploatacji silników z LPG są różne. Tu się nic złego nie działo, raz padł wtrysk gazu i to wszystko. Co byłoby dalej? Trudno powiedzieć. TDI ma w tej chwili 130 tys. Była jedna usterka, padł wtryskiwacz, jak się okazało z powodu problemów z przewodami. Po wymianie wszystko ok. Jeżdżę ostatnio tez niestety na krótkich dystansach do 10 km. Raz na 2-3 weekendy gdzieś dalej turystycznie no i wakacje, tam się auto może wyszaleć. Silnik rzeczywiście grzeje się powoli, ale ogrzewanie działa od razu- o ile wiem diesle mają elektryczne "wspomaganie" ogrzewania gdy silnik jest zimny. Spalanie: w mieście, na krótkich trasach (ale nie bardzo krótkich- rozruch na benzynie!) oczywiście LPG jest górą, na długich trasach już niekoniecznie. Akurat w przypadku tych konkretnych modeli octavii jest spora różnica w zestrojeniu skrzyni biegów ( obie 5-). Obrazowo mówiąc 5 w benzynowym, to jak 4 w TDI. Wyraźnie brakowało "6" co przy wcale nie szalonej jeździe (120-140 na autostradzie) miało wpływ na zużycie paliwa (benzyny/LPG). Acha, nigdy nie miałem problemu z legendarnym DPF. Jak kupowałem to auto (pierwszy diesel w życiu) to miałem wizję ciągłego zatykania się tego ustrojstwa i jakiegoś bezsensownego jeżdżenia po autostradzie w celu jego wypalenia- wiem, to obsesja będąca efektem czytania forów motoryzacyjnych . Dzielę się refleksjami, nic nie doradzam, życzę dobrego wyboru.

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X