Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Mocniejsza benzyna?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mocniejsza benzyna?

    Wcześniej 01 1.9 AHF 110 HP, obecnie O2FL 1.4 TSI 122 HP.
    Moim problemem jest moc, a mianowicie trasa. Czasem niestety te 122 kuce nie dają rady przy wyprzedzaniu powyżej 130km/h.
    Myslalem czy aby nie wrócić do diesla, ale moja obecna sytuacja wygląda tak...
    Dojazd do pracy 8km i powrót, jakiś sklep, odbiór żony z pracy i wszystko po mieście. Raz w miesiącu trasa Poznań - Wrocław (czasem nawet raz na dwa miesiące)
    Czy ktoś miał podobne rozkminki?
    Nie wiem czy cofnąć się do jakiego BKD O2 czy czekać, składać i może przejść na O3 1.4 TSI 140HP...
    Będę wdzięczny za każdą sugestię

  • #2
    czy nie warto zastanowić się nad zwiększeniem mocy swojej Octavii ?
    jmors44

    Komentarz


    • #3
      Też o tym pomyślalem, ale jak okazało się że stroją na 98 tylko

      Komentarz


      • #4
        po to jest forum aby popytać innych może coś podpowiedzą ?, to byłoby najszybsze i najtańsze rozwiązanie
        jmors44

        Komentarz


        • #5
          Przejście z 95 na 98 nie będzie takie tanie, w obliczu dzisiejszych cen

          Komentarz


          • #6
            póki co to ceny się spłaszczyły a przy 98 to ponoć mniej palą nasze autka, ja nie słyszałem nic na temat konieczności przejścia z 95 na 98, może ktoś to potwierdzić ?
            jmors44

            Komentarz


            • #7
              Spróbuj lepszego paliwa shell vpower. We wtorki w cenie normalnego paliwa
              Shell ClubSmart | Shell Polska

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez tomaszwrc Zobacz wpis
                ...czy czekać, składać i może przejść na O3 1.4 TSI 140HP...
                Cześć, pewnie nie to chciałbyś usłyszeć, ale zmień auto, zmień silnik
                Większość zabiegów - obecnie możliwych - może nieznacznie poprawić moc i moment
                A jak chcesz to odczuć w trasie to powinieneś zmienić silnik
                A jak zmieniać silnik to i auto
                Może się okazać że przejście ze 122 na 140 nie będzie aż takie spektakularne jak się spodziewałeś i co wtedy ?
                Najpierw spróbuj się przejechać takim 140, bo może pomyślisz o 150, 160 lub 190 (jeśli mówimy o benzynie)
                Te ostatnie to, jak się domyślasz, inne pojemności
                Życzę cierpliwości i szerokości

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez dagetto Zobacz wpis
                  Spróbuj lepszego paliwa shell vpower. We wtorki w cenie normalnego paliwa
                  Shell ClubSmart | Shell Polska
                  To dalej jest 95 oktanów z dodatkiem marketingowym

                  Zamieszczone przez tomaszwrc Zobacz wpis
                  eż o tym pomyślalem, ale jak okazało się że stroją na 98 tylko
                  Stroi sie tez te silniki na 95, wiadomo ze na 98 bedzie lepiej. 2.0TDI na kropelce to tez jezdzic nie bedzie i jak miales AHF-a to do sredniego spalania dodaj 1,5l.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Faktycznie chyba bez sensu bawić się w zwiększanie mocy, a przejscie na diesla... Dziś wracając z pracy, popatrzyłem na temp i uświadomiłem sobie że diesel to na codzień nie będzie miał szans się u mnie "nagrzać"... i szkoda silnika... Praca-dom do 10 km i pozniej jakiś sklep może 4-5km...
                    Bo co do kwestii benzyny to wiem że już poszedłbym w O3, ale myśleć o dieslu wobec powyższego czy sobie podarować...

                    Komentarz


                    • #11
                      Octavia 3 1.4TSI 140KM to prawie 20% wiecej mocy, 25% wiecej momentu i mniej masy własnej.
                      np. 60-100km/h na 4 biegu 6.6s kontra 8.5s
                      80-120 na 5 biegu 8.8s kontra 12s
                      80-120 na 6 biegu 10.8s kontra 15.9s

                      Komentarz


                      • #12
                        I 30% wyzsze spalanie, tak realnie z reka na sercu
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • #13
                          A masz pewność ze Twoje 1.4 jest w 100% sprawne? faktycznie przy 130km/h nie można wymagać wysokiej dynamiki od tego silnika, ale ... Możesz mieć problem z przycinającym się zaworem wastegate i turbo nie pompuje jak trzeba. lub z samym elektrozaworem sterującym. Ja przechodziłem chyba wszystkie te problemy i ma to spory wpływ na dynamikę.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                            I 30% wyzsze spalanie, tak realnie z reka na sercu
                            to diesel?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                              I 30% wyzsze spalanie, tak realnie z reka na sercu
                              wątpie. Myślę że może być nawet mniejsze. 1.4TSI 140KM to zupełnie inny silnik niż 122KM, nowocześniejszy, ma więcej momentu z dołu więc nie trzeba wchodzić na wyższe obroty aby ładnie przyspieszać. Sam nie mam 1.4TSI tylko 1.5TSI i wiem że to są bardzo oszczędne silniki jak normalnie jezdzisz.

                              Komentarz


                              • #16
                                jakieś stare v6 z lpg i nie będzie problemu mocy ani momentu
                                a tak na serio - czy na 8 km w około komina dziennie jest sens cokowiek robić i dla trasy wro-poz raz w miesiącu?
                                ja bym może dłubnął to programem, jak przebieg sensowny i sławetny rozrząd zrobiony i nie kombinował nic więcej. Po takim zabiegu przecież będzie to zbliżone do 1.4 140 seryjnego, bo po chipie w dobrej firmie (bez przeciążania sprzętu) wychodzą okolice 140 km i 250 Nm.
                                Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                                  A masz pewność ze Twoje 1.4 jest w 100% sprawne? faktycznie przy 130km/h nie można wymagać wysokiej dynamiki od tego silnika, ale ... Możesz mieć problem z przycinającym się zaworem wastegate i turbo nie pompuje jak trzeba. lub z samym elektrozaworem sterującym. Ja przechodziłem chyba wszystkie te problemy i ma to spory wpływ na dynamikę.
                                  Temat mi znany

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zrob softa- powinno sie poprawic- zapraszam jak cos
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X