Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[2.0 TDI BMM O2] Problem z odpalaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [2.0 TDI BMM O2] Problem z odpalaniem

    Witam Forumowicze!

    Piszę do Was z zapytaniem, ponieważ w przyszłym tygodniu oddaje auto celem naprawy drażniącego mnie problemu, polegającego na utrudnionym porannym odpalaniu...

    Nie zawsze, ale dwa, trzy razy w tygodniu po dłuższym postoju auta, przy porannych dzieje się następująca sytuacja. Samochód odpala od "strzała" jednakże od razu gaśnie, nie trwa to nawet 1 sekundy jak pracuje. Następnie trzeba auto pomęczyć na rozruszniku przez kilka-kilkanaście sekund aby odpalił... gdy już odpali wchodzi na obroty rzędu ~1k rpm. Po przejechaniu kilkuset metrów obroty spadają na 900 rpm, a następnie po kolejnej chwili do około 800 rpm.

    Sytuacja nie dzieje się zawsze, czasem auto potrafi postać 3 dni i odpala od razu bez najmniejszego oporu. Dodam, że samochód przy odpaleniu nie puszcza nawet najmniejszego "bąka". Jedynymi dodatkowymi symptomami, które mu towarzyszą to:

    - spalanie na postoju na włączonej klimatyzacji: 0,4l/h - moim zdaniem trochę mało, ale mogę się mylić,
    - gdy dojeżdżam na luzie do świateł to ma podwyższone obroty - około 900rpm do momentu zatrzymania, potem automatycznie obroty się normują,
    - czasem podczas postoju na luzie pojawiają się drobne wibracje - bardzo rzadko.

    Ostatnio jak sprawdzałem korekcję wtryskiwaczy to najgorszy miał 0.18mg... reszta w graniach 0.10mg itp. Zmartwiły mnie mocno ujemne bipy (023) którę sięgają nawet -70; -80, żaden nie jest na plusie.

    Co przypuszczacie moi drodzy? Po głowie chodzi mi pompa paliwa/pompa vacum.

    Pacjent jak w temacie: Octavia 2, 07r. 2.0TDI BMM

  • #2
    Od tego zacznij bo najprościej i najtaniej na 95 procent problem z odpalaniem jest w pompie

    Komentarz


    • #3
      Uszczelka pompy vacum mogła się zesrać.

      Ja miałem podobnie, tzn objaw był taki, że czasem Ciężko palił z rana, a jak stał dziobem do góry to już w ogóle był problem.

      U mnie dodatkowo przy ostrym deptaniu pluł ropą i miałem cały zderzak i klapę z tyłu w tłustych kropkach od diesla.
      Wymieniłem uszczelkę i jak ręką odjął.

      Groszowe sprawy
      Była O2 RS 190 km / 436 Nm
      Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

      Komentarz


      • #4
        Witam. Zwracam się o pomoc przy uruchomieniu silnika. Silnik po kapitalnym remoncie BKD, wiązka od silnika i ECU od tego silnika, rozrusznik kręci i nie silnik nie zapala. Brak błędów w ECU poza brakiem podpiętej chłodnicy i błędem czujnika hamulca. Przy kręceniu rozrusznikiem i dodaniu samostartu do dolotu silnik chce zaskoczyć. W bloku pomiarowym 018 widnieją wyniki 128. 128 nie zmienia się nawet przy próbie rozruchu. Z wiązką silnik - ECU nic nie było robione więc już nie wiem gdzie szukać problemu.
        Octavia sedan L&K

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X