ASO mi wlało za dużo oleju.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • d_woj
    Drive
    • 2011
    • 68

    ASO mi wlało za dużo oleju.

    tknelo mnie na odczyt z naklejki co mam na wyposazeniu i kilku rzeczy mi nie zdekodowalo, moze ktos pomoze.
    1NC
    4AC
    7GO
    3L3
    GQ1
    1DD
    1NL
    BL3
    BYH
    9P1
    7GG
    GUC
    H7D
    JOL
    BGL
    L5B
    6TB
    4V7
    7AA
    8X1
    7X1
    7P4
    1KP
    4R4
    BGU
    4K3
    9W4
    FOA
    6FB
    BO1
    GYO
    BOY
    BWR
    1AT
    3GY
    91K
    QU7
    7AO
    350
    3FA
    4X3
    BRM
    GNE
    3GA
    2UC
    i pokoleji dekodowalem:
    1NC = Full wheel covers
    4AC = Foamed film/circular-knit door and side panel trim with padded armrests
    7G0 = Without preparation for VTS (vehicle tracking system)
    3L3 = Manual height adjustment for front seats
    6Q1 = Plastic gearshift knob/handle
    1DD = Nameplate set "V6 TDI"
    1NL = Covers for alloy wheels
    BL3 = Special requirements Zimbabwe
    9P1 = Seat belt reminder, electric contact in buckle
    7GG = Emission standard EU4 DPF
    6UC = Left exterior mirror: electrically adjustable, aspherical
    H7D = Tires 225/40 R18 92Y xl
    J0L = Battery 340 A (70 Ah)
    6TB = Right exterior mirror: electrically adjustable, convex
    7AA = Electronic vehicle immobilization device
    8X1 = Headlight washer system
    7P4 = Manually adjustable lumbar support in front seats
    1KP = Disc brakes, rear
    4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
    4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
    9W4 = Car phone preparation
    F0A = No special purpose vehicle, standard equipment
    6FB = Body-colored exterior mirror housings
    B01 = Type approval Germany
    GY0 = Without power latching for tailgate
    B0Y = Component parts set, complying with vehicle type for Denmark, various parts
    1AT = Electronic stabilization program (ESP)
    QU7 = Digital TV reception
    7A0 = Without CD changer/CD player
    3S0 = Without roof rails/roof load rack ??
    3FA = Without roof insert (standard roof)
    4X3 = Side air bag front with curtain air bag
    3GA = Without cargo area
    2UC = Sports version
    Moze ktos ewentualnie podpowiedziec co tu jest "ciekawego" ?
  • loyd
    RS
    • 2010
    • 2342

    #2
    ASO mi wlało za dużo oleju.

    Po przeglądzie sprawdziłem olej na zimnym silniku i okazało się, że wlali go strasznie dużo -poza wszelką skalę na miarce. Robić coś z tym ?? W sumie auto na gwarancji, przegląd zrobiony w ASO a do wyjazdu do CRO zostało mi jeszcze 2 miesiące (więc jak się coś będzie miało od tego popsuć to się popsuje i niech się ASO buja z tym)

    W sumie po przeglądzie wracałem z Krakowa do Kielce i jest ok.

    Pozatym mam wrażenie, że auto lepiej pracuje - jest bardziej dynamiczne, ciszej pracuje itp.

    Komentarz

    • Jaroslav92525
      Rider
      • 2009
      • 358
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zbyt wysoki poziom oleju może doprowadzić do uszkodzenia katalizatora. Chyba w instrukcji obsługi to wyczytałem.
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        jest ciszej, bo masz nowy olej. za duża ilość może uszkodzić katalizator, więc należy go ująć conieco, najlepiej w ASO. i paluch w gały, że Ci chcieli auto popsuć. nie czekaj, bo na urlop, to zastępczą fabią nie pojedziesz...
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • Vojtek1,9tdi
          Rider
          • 2010
          • 264

          #5
          wez kup w zologicznym wezyk do napowietrzania akwarium i w aptece jakas duza strzykawke ktora spasi do tego wezyka wyciagnig bagnet wsadz wezyk i jazda odciagaj olej tak dlugo az stan bedzie ok za wysoki stan oleju to bardzo nie dobrze tak jak za niski pozdro.
          Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            #6
            Chyba w InterAuto wiedzą co robią ??
            Po to do nich pojechałem, bo w Kielcach jak sam pan serwisant przyznał - mają głównie tdi flotowe .....

            Komentarz

            • Marcinooo
              Rider
              • 2009
              • 332

              #7
              Zamieszczone przez loyd
              Chyba w InterAuto wiedzą co robią ??
              No to moje przypuszczenia sie sprawdziły, że wleją zbyt dużo oleju
              Ja ze swoim ASO miałem również taki problem i pojechałem z reklamacją. Teraz poziom oleju jest na na MAX. Po przeglądzie w oleju była taka "kulka" na bagnecie - ok. 1 cm ponad MAX...

              Komentarz

              • Vojtek1,9tdi
                Rider
                • 2010
                • 264

                #8
                Rob jak chcesz w kazdym razie za wysoki poziom oleju jest nie dobry dla silnika .
                Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente

                Komentarz

                • loyd
                  RS
                  • 2010
                  • 2342

                  #9
                  Jakby coś się miało z....ć to chyba by się z.....o w trakcie drogi z Krakowa do Kielc ???

                  Komentarz

                  • Jaroslav92525
                    Rider
                    • 2009
                    • 358
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Swoją drogą to masz szczęście że sprawdziłeś ten poziom a nie uwierzyłeś tzw "fachowcom" na słowo... Ogólnie można chyba potwierdzić opinię że im mniej ingerencji ASO w auto tym lepiej... Ja np. samodzielnie wymieniłem sobie olej, filtry bo wiedziałem wcześniej (problemy z instalacją LPG)czego można się spodziewać po "fachowcach" z ASO. Z reszty gwarancji (kilka miesięcy) zrezygnuję...
                    Pozdrawiam,
                    Jaroslav92525

                    -----------------------
                    VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                    Komentarz

                    • briano
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 178

                      #11
                      Re: ASO mi wlało za dużo oleju.

                      Trzeba jak najszybciej upuścić nadmiar oleju bo może wywalić olej np przy uszczelniaczu wałka rozrządu u mnie tak w corsie było prawie nówce sztuce, też mechanior mi zalał za dużo oleju. A jeżdziłem krótko może 2 dni.
                      Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14887
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez loyd
                        Po przeglądzie sprawdziłem olej na zimnym silniku i okazało się, że wlali go strasznie dużo -poza wszelką skalę na miarce
                        przynajniej byli uczciwi, mnie kiedys wlali tyle ile trzeba 4 litry z haczykiem, a na fakturze widniało 5 literków
                        Zamieszczone przez loyd
                        W sumie auto na gwarancji, przegląd zrobiony w ASO a do wyjazdu do CRO zostało mi jeszcze 2 miesiące (więc jak się coś będzie miało od tego popsuć to się popsuje i niech się ASO buja z tym)
                        przegląd przeglądem, a mogą Ci powiedziec, że to ty dolałeś później olej, jak tego nie zgłosisz i nie bedziesz miał zlecenia na to, jako dowód ich braku myślenia. A jak sie sp....li nie do wyjazdu, tylko np. w CRO, albo w drodze? Sam wiem, jak to może wk....ć, kiedys w okolicach Rijeki szukałem ASO.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342

                          #13
                          Zamieszczone przez ruwado
                          kiedys w okolicach Rijeki szukałem ASO.
                          Z jakim wynikem i efektem ???

                          Komentarz

                          • ruwado
                            RS
                            • 2009
                            • 14887
                            • Octavia IV (NX3)

                            #14
                            Podali dokładny adres dwóch ASO w Rijece. Niestety nie miałem ani navi, ani mapy. A że wczesniej dwa razy jechałem przez Rijekę (duże miasto) dałem sobie spokój z szukaniem, bo zona namówiła mnie, żeby spytać w warsztacie tuż obok hotelu. To był całkiem trafiony pomysł. Chociaz warsztat nie przypominał "serwisu", jednak sympatyczny chorwat podłączył kompa i wyśpiewał wszystko co dolegało. Na pewno powiedział prawde, bo to były błędy, które miałem już wcześniej w Polsce, tylko były wykasowane do następnego razu.
                            pozdrawiam - Darek

                            Komentarz

                            • sezamek1
                              Drive
                              • 2010
                              • 70

                              #15
                              Witam

                              Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI.
                              W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy poziomem min. i max.

                              Pomiar poziomu oleju silnikowego w moim sliniku 1,4 TSI, 10 minut po wyłączeniu silnika wskazuje wskazuje 3/4 poziomu pomiędzy min. i max.
                              Natomiast po całej nocy tj. całkowicie zimny silnik - poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max.

                              W instrukcji jest także napisane, aby nie przekraczać poziomu max. Lecz nie napisali czy dotyczy to pomiaru kilka minut po wyłączeniu silnika czy pomiaru przy całkowicie zimnym silniku?

                              A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.

                              Komentarz

                              • loyd
                                RS
                                • 2010
                                • 2342

                                #16
                                sezamek1, co się martwisz .... kupiłeś nowe auto - jeżdził i się nie przejmuj niczym.

                                Komentarz

                                • Jaroslav92525
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 358
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez sezamek1
                                  ...10 minut po wyłączeniu silnika wskazuje wskazuje 3/4 poziomu pomiędzy min. i max.
                                  Natomiast po całej nocy tj. całkowicie zimny silnik - poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max....
                                  Szczerze mówiąc dziwnie się zachowuje ten silnik TSI: w moim (1.6 MPI) wymieniałem olej kilkanaście dni temu i poziom jaki był po 10 minutach od końcowego dodania oleju, taki był również rano... Z ciekawości sprawdziłem. U mnie 1 cm na bagnecie odpowiada m/w 1 litrowi.. Jeśli masz za dużo o litr to może być kłopot...
                                  Pozdrawiam,
                                  Jaroslav92525

                                  -----------------------
                                  VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                  Komentarz

                                  • Tichy
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 544

                                    #18
                                    Zamieszczone przez sezamek1
                                    Witam

                                    Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI.
                                    W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy poziomem min. i max.

                                    Pomiar poziomu oleju silnikowego w moim sliniku 1,4 TSI, 10 minut po wyłączeniu silnika wskazuje wskazuje 3/4 poziomu pomiędzy min. i max.
                                    Natomiast po całej nocy tj. całkowicie zimny silnik - poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max.

                                    W instrukcji jest także napisane, aby nie przekraczać poziomu max. Lecz nie napisali czy dotyczy to pomiaru kilka minut po wyłączeniu silnika czy pomiaru przy całkowicie zimnym silniku?

                                    A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.
                                    Wydaje mi się, że u mnie jest podobnie. Sprawdzę to jeszcze i napiszę.

                                    Ogólnie to normalna sytuacja, bo olej ścieka cały czas do miski olejowej z silnika. Ważne jest żeby w trakcie normalnej pracy (albo kilka minut po wyłączeniu silnika) nie było go zbyt dużo, bo powoduje to jego nadmierne zużycie. W ekstremalnych sytuacjach jakieś awarie. W poprzednim aucie też miałem dużą różnicę poziomów, w zależności od czasu pomiaru.

                                    Trzeba też pamiętać, że nowe silniki mogą zużyć w procesie dotarcia pewną ilość oleju. ASO pewnie przygotowuje auto na 30tys. eksploatacji bez dolewki, stąd większe ilości oleju.

                                    Komentarz

                                    • Skfarek
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 4795
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez loyd
                                      sezamek1, co się martwisz .... kupiłeś nowe auto - jeżdził i się nie przejmuj niczym.
                                      no nie do końca, akurat poziom oleju ma kontrolować użytkownik auta,jak się potem cos z tego powodu spitoli to ASO się wymiga z naprawy bo Ci powie że sobie dolałeś oleju ponad stan :wink:
                                      Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                      6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                      Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                      Komentarz

                                      • Tichy
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 544

                                        #20
                                        Sprawdziłem, że po wyłączeniu silnika i kilku minutach mam na pograniczu obszaru środkowego (B) i maksymalnego (A), po długim postoju w okolicach maksa (A).

                                        Ogólnie pomiar poziomu jest trudny, bo te kolorowe elementy (szersze niż część pomiarowa bagnetu) brudzą się olejem podczas wyciągania, i jak poziom powyżej maksa to już tak naprawdę nie wiadomo o ile... W dieslu to chociaż olej był jak smoła a tutaj takie siki.... :?

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          natomiast mi sie wydaje ze jak jest za dużo oleju a ciśnienie w silniku jest wysokie to może wywalać uszczelnicze lub srać olejem tam gdzie będzie najsłabszy punkt, więc na bank jak bym miał za dużo oleju u siebie to bym go trochę spuścił :!:
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • Marcinooo
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 332

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Tichy
                                            Sprawdziłem, że po wyłączeniu silnika i kilku minutach mam na pograniczu obszaru środkowego (B) i maksymalnego (A), po długim postoju w okolicach maksa (A).
                                            U mnie jest identycznie

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              #23
                                              Ciągle jeźdżę i jest ok.

                                              Może jednak oleju nie jest za dużo :?: :?: :?:

                                              Komentarz

                                              • navigator
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 583
                                                • Volkswagen

                                                #24
                                                Zamieszczone przez loyd
                                                Ciągle jeźdżę i jest ok.

                                                Może jednak oleju nie jest za dużo :?: :?: :?:
                                                ...to może zrób pomiary tak jak koledzy Tichy i Marcinooo i jeśli któreś ze wskazań przekroczy max to podjedź do werksztatu i poproś o odessanie nadmiaru?
                                                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                Komentarz

                                                • rufix
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 50

                                                  #25
                                                  kiedyś po wymianie oleju nie sprawdziłem poziomu oleju, gdzies po miesiącu usłyszałem jak coś mi tłucze w silniku, no i sie okazało, że silnik zalany był olejem grubo powyżej maxa, silnik rozszczelniony, olej lał się na pasek klinowy, który po tym miesiącu naderwał się, rozszczepiona cześć waliła o silnik, uciołem nożyczkami odstający kawałek paska, i umówiłem się na naprawę w warsztacie,
                                                  i to wszystko bo nie chciało mi sie sprawdzić poziomu oleju ,
                                                  nadmiar oleju odessali za darmożke, ale uszczelnienie i wymiana pasków już nie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...