ASO mi wlało za dużo oleju.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tichy
    Rider
    • 2010
    • 544

    #26
    Sądzę, że w skrajnym wypadku nadmiar oleju zostanie spalony (ze szkodą dla katalizatora).
    Ciśnienie oleju nie powinno się zbytnio zmienić, bo przecież nadmiar i tak wróci do miski.

    W nowym silniku poziom oleju będzie u wszystkich jednakowy, bo fabryka wlewa na pewno tyle samo a silniki mają identyczną objętość, natomiast po wymianie nadmiar może wynikać z niedokładnego spuszczenia starego oleju.

    Nie wiem jak robi to ASO, ale garażowym sposobem spuszcza się przez korek miski, odczekuje, robi przedmuch sprężonym powietrzem, odczekuje i dopiero wlewa nowy. ASO pewnie się w takie procedury nie bawi...

    Komentarz

    • pandzik
      RS
      • 2011
      • 2254
      • Seat

      #27
      Zamieszczone przez loyd
      Ciągle jeźdżę i jest ok.
      Może jednak oleju nie jest za dużo :?: :?: :?:
      :twisted: no silnik nie spieprzy Ci się z dnia na dzień...

      Komentarz

      • kris75
        Ambiente
        • 2010
        • 217

        #28
        Zamieszczone przez Tichy
        Zamieszczone przez sezamek1
        Witam

        Mam pytanie w kwestii poziomu oleju silnikowego w Octavii 1,4 TSI.
        W instrukcji obsługi strona 231 napisane jest, aby sprawdzać poziom oleju na miarce bagnetu kilka minut po wyłączeniu silnika. Wtedy poziom na miarce powinien zawierać się pomiędzy poziomem min. i max.

        Pomiar poziomu oleju silnikowego w moim sliniku 1,4 TSI, 10 minut po wyłączeniu silnika wskazuje wskazuje 3/4 poziomu pomiędzy min. i max.
        Natomiast po całej nocy tj. całkowicie zimny silnik - poziom oleju na miarce bagnetu jest ok. 1 cm powyżej max.

        W instrukcji jest także napisane, aby nie przekraczać poziomu max. Lecz nie napisali czy dotyczy to pomiaru kilka minut po wyłączeniu silnika czy pomiaru przy całkowicie zimnym silniku?

        A jak jest w Waszych silnikach (szczególnie 1,4 TSI) czy jest duża różnica pomiędzy pomiarem przy zimnym i ciepłym silniku.
        Wydaje mi się, że u mnie jest podobnie. Sprawdzę to jeszcze i napiszę.

        Ogólnie to normalna sytuacja, bo olej ścieka cały czas do miski olejowej z silnika. Ważne jest żeby w trakcie normalnej pracy (albo kilka minut po wyłączeniu silnika) nie było go zbyt dużo, bo powoduje to jego nadmierne zużycie. W ekstremalnych sytuacjach jakieś awarie. W poprzednim aucie też miałem dużą różnicę poziomów, w zależności od czasu pomiaru.

        Trzeba też pamiętać, że nowe silniki mogą zużyć w procesie dotarcia pewną ilość oleju. ASO pewnie przygotowuje auto na 30tys. eksploatacji bez dolewki, stąd większe ilości oleju.
        a z kolei u mnie (1,4 TSI) zaraz po odbiorze auta poziom oleju był w strefie A i na pewno nie przekraczał maksymalnego poziomu - poziom sprawdzałem na zimnym silniku po nocnym postoju auta. Teraz, po 6tys. na zimnym silniku poziom oleju mam w połowie, czyli strefa B. Sprawdzę jeszcze raz na rozgrzanym na bardziej równym terenie po ostatnio jak sprawdzałem to było na minimum ale auto stało lekko pod górkę.

        Komentarz

        • iFi
          Elegance
          • 2012
          • 906

          #29
          No i ja padłem ofiarą tumanów z ASO :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

          Wlali mi za dużo oleju. Śpieszyło mi się, nie sprawdziłem pod ASO tylko pod domem i po wyłączeniu silnika może 2 minutach postoju było jakieś 2mm ponad MAX. Pewnie jak postoi i wszystko ścieknie, będzie więcej.

          Nie chcę aby dotykali mi samochód i nie chcę nigdzie jechać z takim stanem oleju a do ASO mam ponad 30km. Odciągał ktoś olej na własną rękę patentem ze strzykawką i wężykiem przez bagnet?

          Komentarz

          • Rosomak
            L&K
            • 2011
            • 1365
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Nawet taką prostą czynność jak zmianę oleju potrafią w ASO spierdolić...! :hammer
            iFi, spróbuj właśnie przez bagnet, bo to najprostsza droga do miski, bez żadnych załamań itp. Kup strzykawkę w aptece 100ml no i wężyk by się przydał, taki igelit jak w kroplówkach w szpitalu...
            Jak by mi barany z ASO tak przelały, to właśnie tak bym zrobił...
            Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
            http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
            Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

            Komentarz

            • iFi
              Elegance
              • 2012
              • 906

              #31
              już kupiłem taki zestaw... byłbym jednak spokojniejszy gdyby już ktoś przez to przechodził i podzielił się doświadczeniem...

              Tak się jeszcze zastanawiam. którędy aso ściąga olej?

              Komentarz

              • Rosomak
                L&K
                • 2011
                • 1365
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                iFi, a co nie zlewają przez korek spustowy w misce???
                Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez iFi
                  byłbym jednak spokojniejszy gdyby już ktoś przez to przechodził i podzielił się doświadczeniem...
                  sam kiedyś odsysałem strzykawką w TDI. Obwiąż dodatkowo wężyk na strzykawce drucikiem tak żeby przypadkiem nie spadł i spokojnie wyciągaj olej przez bagnet --->
                  Zamieszczone przez mkania777
                  przez bagnet, bo to najprostsza droga do miski, bez żadnych załamań itp
                  dokładnie.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • iFi
                    Elegance
                    • 2012
                    • 906

                    #34
                    Dobra, jutro będzie odsysanie :P

                    Może zepnę się i zrobię jakieś fotki dla potomnych.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #35
                      Zamieszczone przez iFi
                      zrobię jakieś fotki dla potomnych.
                      dobry pomysł
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • bishop
                        L&K
                        • 2012
                        • 1430

                        #36
                        Zamieszczone przez iFi
                        Dobra, jutro będzie odsysanie :P

                        Może zepnę się i zrobię jakieś fotki dla potomnych.
                        Tego aso co nie potrafią wymienić oleju też :szeroki_usmiech

                        Komentarz

                        • zbigzydecki
                          Drive
                          • 2010
                          • 43

                          #37
                          Zamieszczone przez iFi
                          Dobra, jutro będzie odsysanie :P

                          Może zepnę się i zrobię jakieś fotki dla potomnych.
                          A to jeszcze nie wywaliło Ci uszczelek w silniku? :niewiem
                          zibi

                          Komentarz

                          • iFi
                            Elegance
                            • 2012
                            • 906

                            #38
                            No i czary-mary. Dzisiaj byłem w samochodzie - 3/4 między min a max. Jak mam to traktować? Wczoraj było ponad maks jak silnik był gorący. Domyślam się, że olej zmienia swoją objętość w zależności od temperatury - ale aż o tyle? To było by dosyć groźne ogólnie. Samochodu od wczoraj nie ruszałem. Może ściągnę 100ml dla świętego spokoju...

                            Komentarz

                            • Rosomak
                              L&K
                              • 2011
                              • 1365
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez iFi
                              Może ściągnę 100ml dla świętego spokoju...
                              i po co?
                              3/4 skali na bagnecie przy zimnym silniku to dobry stan. Jest dobrze, to po ch...ja ruszać.
                              Może filtr oleju nie napełnił swojej całej objętości, może samochód stał wcześniej nie równo?
                              Obserwuj. Sprawdź olej tak po 20-30 minutach po zakończonej jeździe na płaskiej, równej nawierzchni.
                              Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                              http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                              Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8037
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez iFi
                                Śpieszyło mi się, nie sprawdziłem pod ASO tylko pod domem i po wyłączeniu silnika może 2 minutach postoju było jakieś 2mm ponad MAX.
                                O rety tragedia Cię spotkała. Nie myślałeś aby sprawę im założyć?? :szeroki_usmiech

                                A tak poważnie, jak to Ci tak spędza sen z powiek to weź cienki wężyk i strzykawką ściągnij ten potężny nadmiar oleju przez przewód bagnetu. :wink:

                                Jeszcze nie spotkałem się z osobą której 2mm nad max oleju zniszczyłby silnik, mało tego sam nie raz miałem przelany poziom oleju o 3-5mm i autko nadal jeździ bez wycieków. :wink:

                                Zamieszczone przez iFi
                                Pewnie jak postoi i wszystko ścieknie, będzie więcej.
                                Raczej nie będzie dużo więcej, ponieważ po 2mm olej już ściekł, a jak olej wystygnie to jego objętość się zmniejszy. A poza tym odpal silnik, niech pochodzi chwilę i po zagaszeniu od razu sprawdź poziom oleju. Wtedy ukaże Ci się prawdziwy roboczy stan oleju. :wink:
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • iFi
                                  Elegance
                                  • 2012
                                  • 906

                                  #41
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  Jeszcze nie spotkałem się z osobą której 2mm nad max oleju zniszczyłby silnik, mało tego sam nie raz miałem przelany poziom oleju o 3-5mm i autko nadal jeździ bez wycieków. :wink:
                                  No cóż a mi przeszkadza. Nie po to jest maks na miarce aby go przekraczać. To chyba proste?

                                  Z resztą byłem dzisiaj w ASO. Bo po przyjechaniu do pracy gzie mam równy parking podziemny było faktycznie nadal ponad maks... ASO przeprosiło i odlało nadmiar.

                                  Co do strzykawki i wężyka - zrobiłem instalację ale kupiłem nieco za gruby wężyk (mimo iż wyglądał na odpowiednio cienki) i nie byłbym w stanie dostać się nim do oleju...

                                  Komentarz

                                  • seba.79
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 75

                                    #42
                                    Ta sytuacja z olejem przypomina mi jak w poprzednim aucie (Opel Astra) wymieniałem w zwykłym warsztacie olej - oczywiście wlali za dużo, nie sprawdziłem przed warsztatem tylko już w domu- nadmiar oleju wywaliło przez bagnet...
                                    Następnego dnia wróciłem do warsztatu, zawołałem szefa i pokazałem co jest grane. Oczywiście w odpowiedzi usłyszałem: "niemożliwe że przelaliśmy", po sprawdzeniu stanu na bagnecie było ponad 10 mm powyżej MAX. Właściciel warsztatu zawołał kolesia, który ten olej poprzedniego dnia wymieniał i stwierdził, że oczywiście: "nic się nie stało ale upuścimy". Wjechałem na kanał, po kilku min, jak auto ostygło, kazał wejść temu pracownikowi do kanału, powoli odkręcić śrubę spustową w misce i powoli spuścić olej. Oczywiście mechanior nie przygotował sobie żadnego naczynia, poza tym śruba była tylko poluzowana, ciepły olej ściekał po jego śrubokrtęcie, ręce, tak w sumie było ok. litra nadmiaru. Koleś był upaprany w gorącym oleju po same pachy, klął co niemiara, szef go z uśmiechem poganiał, żeby szybciej bo "klient musiał specjalnie po to przyjeżdżać"...jego mina...bezcenna.

                                    Komentarz

                                    • mar979
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 187

                                      #43
                                      Podłączę się do tematu, żeby nie zakładać nowego

                                      Mianowicie byłem ostatnio w ASO na rocznym przeglądzie mojej Turki - wymiana oleju itd...

                                      Na drugi dzień rano na zimnym silniku sprawdziłem ile mi zalali i na bagnecie poziom oleju
                                      jest prawie max - dokładnie to jakieś 3 mm mniejszy niż przełamanie bagnetu (czyli odrobinę
                                      ponad zakratkowany obszar dozwolony na bagnecie). Moje pytanie czy ten poziom nie jest za
                                      duży, bo wiadomo że jak silnik się rozgrzeje to będzie trochę większy poziom niż na zimnym...
                                      Moja Octa:

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8037
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #44
                                        mar979, ja zalewam zawsze do drugiego załamania na bagnecie.

                                        [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 09:09 ]
                                        mar979, weź pod uwagę, że w trakcie pracy poziom oleju jest około w 1/3 miarki, reszta krąży w silniku.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • Rosomak
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1365
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez mar979
                                          i na bagnecie poziom oleju
                                          jest prawie max - dokładnie to jakieś 3 mm mniejszy niż przełamanie bagnetu (czyli odrobinę
                                          ponad zakratkowany obszar dozwolony na bagnecie).
                                          Max. to załamanie na bagnecie, a nie obszar zakratkowany. Obszar zakratkowany służy do tego, aby olej nie ściekał szybko z bagnetu.
                                          Przeczytaj dokładnie instrukcje obsługi str. 134. Nic tam nie jest napisane, że kratki to max. Max. to załamanie - to o tym piszą aby nie przekraczać.
                                          Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                          http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                          Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                          Komentarz

                                          • Cyfer
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 91

                                            #46
                                            Ostatnio odsysalem olej, rurka z akwarium i strzykawa chyba pol litra, szczerze to zeszlo sie i nabrudzilo tyle ze jakas masakra, jak bedziecie odsysac to duzo papieru wezcie, i moja propozycja, ustami dociagnac olej do jak najwyzszego poziomu na rurce, zalamac wezyk a nastepnie podpiac strzykawe, i POWOLI ciagnac strzykawka...

                                            nie jest to takie proste

                                            ps. jak rurka nie bedzie idealnie spawoana na strzykawke to g.. zrobicie

                                            Powodzenia
                                            O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

                                            Komentarz

                                            • likoss
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 753
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              #47
                                              z tym olejem to i ja juz nie wiem. do trj pory auto bylo serwisowane w niemczech w salonie firmowym tam za kazdym razem lali olej do prawie polowy kolki (tej nad max) i tak jezdzilem i nic absolutnie nic sie nie dzialo ani ubytku ani wyciekow.
                                              Teraz zrobilem przeglad w Polsce i tu pan powiedzial mi ze poziom oleju ma byc w polowie max wiec sporo mniej niz zalewaja w niemczech!!! Powiedziel mi ze nadmierna ilosc oleju moze uszkodzic turbo....brzmi sensownie wiec zostawilem jak nalali bede obserwowal ale na razie to 2 dzien po przegladzie wiec nie wiele moglem naobserwowac
                                              Pozdrawiam :roll:
                                              Ps. znalazlem to : (w ksiazce jest tak samo)

                                              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                              Jeżeli poziom oleju znajduje się w zakresie A nie należy dolewać oleju.
                                              Jeżeli poziom oleju znajduję się w zakresie B można dolać olej (ok. 0,5l)
                                              Jeżeli poziom oleju znajduje się w zakresie C trzeba dolać oleju (ok. 1,0l)

                                              [ Dodano: Pią 29 Mar, 13 15:12 ]
                                              Ps do tej pory wlewano mi do kulki tj. 4,5 l (salon w Niemczech) teraz dostalem na polowe max tj okolo 4,2
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                                              http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                                              Komentarz

                                              • rafiki
                                                RS
                                                • 2012
                                                • 15975
                                                • Superb III (3V3)

                                                #48
                                                mkania777, nie zgodzę się. Mam księgę z serii "Sam naprawiam samochód" i tam piszą, że właściwy poziom oleju to właśnie to zakratkowane pole.
                                                رافال
                                                Spoty
                                                Cause freedom is a lonely road

                                                Komentarz

                                                • bartek_stozek
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 3

                                                  #49
                                                  Sprawa jest bardzo prosta pomiędzy poziomem max a min na miarce mieści się ok litra oleju więc łatwo sobie przeliczyć ile jest za duzo lub za mało. O rozszczelnieniu silnika nie ma mowy nawet jak jest go o pół lub litr więcej. Cisnienie oleju nie zmienia się wraz z jego ilością no chyba że go nie ma. Jak każdym z was wiadomo olej to ciecz a ciecze maja ta właściwość że się pod wpływem temperatury rozszerzają wiec trzeba tez na to brac poprawkę. Olej zalany na max na zimnym silniku po zagrzaniu będzie ponad max. Nie ma fizycznej możliwości żeby na ciepłym silniku było mniej oleju niż na zimnym.

                                                  Komentarz

                                                  • RABIN
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 450
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Jakiś wysyp z tym przelaniem
                                                    jestem po serwisie normalnie wchodziło 3,8l teraz aso wlało 4l (tyle im dostarczyłem oleju) i na bagnecie było 5-7mm ponad max oczywiście wróciłem do asso i odsysali :P
                                                    Mechanik łącznie z panem servisantem wmawiali mi że tak może zostać i nic się nie stanie bo ten silnik bierze dużo oleju i oni zawsze do tdi leją troszkę więcej :shock: ręce opadają.
                                                    ps. usługę wykonywał ganinex katowice

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...