Do 16", stalówki: zrzucenie opony, wrzucenie nowej z wyważaniem 4sztuki 50zł, na alu 80. Powyżej 16" 10-20 więcej. Dziwi mnie za to rozbieżność cen. Wystarczy przejechać 4km i 50zł w kieszeni(wariant na alu powyżej 16").
Wymiana opon - ile płacicie?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez idasRaz na ile to robicie?kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Nikt nie zabierze się do antyzłodziejki kluczem pneumatycznym. Nikt nie postawi zdjętego koła pionowo i nie dopuści by to koło się przewróciło i porysowało. Nikt nie będzie usiłował czyścic felgi szczotą drucianą. Czasem trafi się palant, który na nasze piękne alufelgi chce nabijać młotem zwykłe ciężarki do felg stalowych.
Zamieszczone przez krzynol
Komentarz
-
-
[quote="rowerek"]Zamieszczone przez zepter00Nikt nie zabierze się do antyzłodziejki kluczem pneumatycznym. Nikt nie postawi zdjętego koła pionowo i nie dopuści by to koło się przewróciło i porysowało. Nikt nie będzie usiłował czyścic felgi szczotą drucianą. Czasem trafi się palant, który na nasze piękne alufelgi chce nabijać młotem zwykłe ciężarki do felg stalowych.
Ja też mam i miałem (takie były w standardzie) oryginalne. Wytrzymały 4 lata. Moment obrotowy a zwłaszcza szybkość działania kluczy pneumatycznych sprawiają już, że jedno niewielki niedopatrzenie, niedokładność operatora powoduje zniekształcenie rogów wsadki (i) lub szpilki, co przy następnych odkręceniach doprowadza to utrudnionego wsadzania tej indywidualnej wsadki do szpilki antyzłodziejki, utrudnione jej rozłączanie ze szpilką a w dalszej kolejności całkowitą niemożliwość odkręcenia szpilki i zdjęcia koła bez drastycznych metod. Instrukcja obsługi i wszelkie poradniki ("Auto świat", "Motor") zalecają odkręcać antyzłodziejki ręcznie (Dobrze jest też przykręcać je jako ostatnie wtedy łatwiej jest je później odkręcić) Wyjaśniłem ci dlaczego.
W mniejszych miejscowościach liczba punktów jest ograniczona. W mojej jest z 10. Standardy na ogół podobne. No ogół bez ubezpieczenia. Nikt mi alufelgi nie uszkodził bo nie spuszczałem ich z oczu ale czasem niewiele brakowało . Renomowane punkty jak widzę faktycznie się cenią ale płacić z a to iż moje koła gdzieś tam sobie poleżą? Do tego mam w piwnicy, poza garażem, 50 metrów czystej suchej, wypłytkowanej i (zacienionej - bez dostępu światła słonecznego) powierzchni. Zaoszczędzoną kasę lepiej wydać na przyjemności.
Zamieszczone przez krzynolNie jestem fanem takich rozwiązań. Jak już trzymać opony w garażu to na stojaku. Nie odkształcają się wtedy leżąc na jednym boku itp. Inna sprawa, że potem takie opony trzeba przewieźć. Ja nie mam kombi więc aby zmieścić 4 całe koła 225/45/17 trzeba by składać całą kanapę i je wieźć na leżąco. Nie mam zamiaru ryzykować pobrudzenia jasnej tapicerki brudnymi/mokrymi kołami (bo nawet jak Ci je po zdjęciu umyją to już wyschnąć muszą same).
Na opony z felgami są też odpowiednie stojaki, która wykluczają kontakt opony z podłożem jak i z innymi oponami, cena 80 - 90 zł w dużych marketach.
Opony beż felg przechowuje się na stojąco oparte jadna o drugą. Co 2 -3 tygodnie zaleca się obrócić je o ćwierć obrotu. Opony również winny być umyte, pozbawione kamieni i innych ciał obcych pomiędzy bieżnikiem. Najlepiej je jeszcze prysnąć czymś konserwującym.
W kwestii przewiezienia to faktycznie Superb sedan jest gorszy od Octavii w której cztery koła mieszczą się w bagażniku bez konieczności rozkładania foteli. (Superb kombi jest i dużo ładniejszy i praktyczniejszy) Mój ojciec ma Superba I i faktycznie jedno koło trzeba do kabiny na folię, a czarna skóra faktycznie jest łatwiejsza do utrzymania w czystości. Koła też myję sam najpierw wstępnie z pierwszego brudu Karcherem rano, do południa kiedy zabieram się za wymianę koła są już suche i dosyć czyste. Nie ma problemu by je ewentualnie włożyć do kufra. W domu w piwnicy mam łazienkę i zainstalowaną wanną, która jest najlepszym miejscem do ich mycia, nic się nie brudzi nie rozlewa.. szmatka szczotka, chemia, gorąca woda i grzejnik obok też umila robotę. Satysfakcja gwarantowana.
Wielusetletnie doświadczenia Polaków dało wyraz w przysłowiu: "Pańskie oko konia tuczy" . Jeśli czasem sobie koła odkręcimy, wiemy też gdzie jest lewarek, jak go rozłożyć i w którym miejscu go podstawić. W razie czego - przebicie opony w trasie - poradzimy sobie sprawnie w kilka minut z wymianą. :wink:Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
To ja z kolei wymienilem dzis obuwie w Octavii o Astrze zony.
Za Octavie - przekladka opon na felgi alu 17' zaplacilem 140PLN.
Za Opla - przekladka opon na strukturalne stalowe 16' zaplacilem 80pln
Ciekawe skad w ogole roznice w cenie pomiedzy nie stal/aluminium a wielkoscia felg.
U wulkanizaora gdzie bylem przekladka:
17' -35pln
16' -30pln
15' -25pln
skad te roznice? nie wiem....Kiwal
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blind_walkerkiwal, Przy alu trzeba uważać, żeby ich nie podrapać, stosuje się specjalne nakładki, a raczej powinno się używać, do tego masz klejone odważniki, a nie nabijane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez plichaJa zapłaciłem w Sztumie za wyważenie 8 stalowych kół - 26 zł.
Zamieszczone przez piotrek_osraczej powinno, bo gdzies tu nawet na forum byly fotki wklejane z nabijanymi ciężarkami na alu... :diabelski_usmiech
byle by jak najtaniej było.
różnice w cenach biora się z różnych cen ciężarków nabijanych i naklejanych. poza tym do naklejanych trzeba mieć porządną wyważarkę.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
Komentarz