Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zimowy olej 0w30 dla JTDm z DPF

    Mam pytanie o olej z grupy IV/V, lepkości 0w30, mid saps, do mojego JTDm na zimę. Na lato i okresy jesienno-wiosenne mam swojego faworyta- Amsoil AFL, jednak zimą przez około 8 tysięcy km, poruszam się w zasadzie tylko w mieście na odcinkach do 5 km, w tym okresie przypada w zasadzie tylko jedna trasa na ferie zimowe, około 1000 km w dwie strony. Szukałem i muszę powiedzieć, że prawie nie ma 0w30 na bazach IV/V grupy z mid saps. Jest sporo 5w30, jednak nie jestem przekonany, czy będą co najmniej tak dobre jak Asmoil, w niskich temperaturach. Brałem też pod uwagę Amsa 5w30, jednak parametry niskotemperaturowe ma gorsze niż AFL 5w40 :shock: ?
    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

    Komentarz


    • Cromka: musisz mieć A3 czy A5 ?
      Niekiedy producent pisze że może być zarówno jedno jak i drugie..

      Masz DPF ?

      Teraz poszedł do Stilo JTD CFS 5W40 NT zobaczymy jak to to bedzie hulać.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Tak się składa, że jestem wieśniakiem pomieszkującym dosyć wysko (przynajmniej jak na polskie warunki) w górach, a to wiąże się z częstym pokonywaniem conajmniej dwóch "serpentyn" .
        Dzięki takim uwarunkowaniom nie mam problemów z diagnozowaniem mocno obciążonych silników.
        Swego czasu (chyba z 8 lat temu ) gdy okazało się ile warty jest LL 506.00/01 nie omieszkałem pojeździć sobie z manometrem - wpinanym przemiennie do silników zalanych olejami tradycyjnymi (powiedzmy 5W40 i 5W50) oraz z olejem LL 0W30 i normą 506.00 oraz 506.01 ... .
        W upalne dni po forsownej jeździe pod górkę na dystansie zaledwie kilku kilometrów ta niedookreślona ciecz nie była w stanie utrzymać nawet minimalnego ciśnienia przewidzianego dla obrotów biegu jałowego - na poziomie ok. 0,8 bar ... .
        Najpierw wskazówka opadała na czerwone pole w okolice zaledwie ok. 0,3 bar, a dopiero po kilku minutach (6-8) coś zaczynało się dziać i wraz z oddawaniem temperatury ciśnienie z trudem wzrastało do 0,5 bar ... .
        Wyniki zawsze okazywały się jednakowe - niezależnie od tego czy manometr akurat był wpięty do silnika R4 czy też V6 ... . V6'tki jedynie trochę dłużej nagrzewały olej pod te 115 *C, które dla produktów 506.00/01 stanowiło granicę śmierci technicznej oleju ale i niestety silnika chyba też ... .
        Wrażenia dźwiękowe tak rozgrzanych jednostek również były wysoce niepokojące ... (szczególnie w rejonie pokrywy zaworów) .

        Porównawczo - oleje 5W40 (np. bardzo wtedy przeze mnie lubiany ARAL ale też oczywiście Shell i Castrol) z normą 505.00/01 po identycznej wspinaczce na obrotach jałowych nigdy nie spadały poniżej 1,5 bar, a "nowość" jak na tamte czasy - "vollsyntetyk" Mobil1 (chyba 10W60 ? ) twardo trzymał 2,2 bar i nigdy mniej. :!: :!: :!:
        Reasumując oleje 0w30 do TDI to se można zalać jak ktoś che wymienić silnik na nowy i nie może znaleźć innego powodu jak zarżnięcie go na amen :szeroki_usmiech

        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
        a jeśli ktoś pozwolił sobie na odpowiednio wczesną wymianę hydrauliki - może nigdy nie doczekać problemów z wałkami ... .
        ktoś wie co autor miał na myśli pisząc o wymianie hydrauliki ?
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz


        • Zamieszczone przez loru
          Reasumując oleje 0w30 do TDI to se można zalać jak ktoś che wymienić silnik na nowy i nie może znaleźć innego powodu jak zarżnięcie go na amen
          Ja w aucie przemieszczającym się po mieście zamierzam to sprawdzić. Kiedyś wyjaśniałem dlaczego. Kiedy to zrobię podzielę się rezultatami analizy.
          Zamieszczone przez loru
          ktoś wie co autor miał na myśli pisząc o wymianie hydrauliki
          "Szklanki" ?
          Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

          Komentarz


          • Ja na oleju 0W30 mam najechane 190 tyś, taki olej leje od nowości. Silnik ASZ. Wymiany co 12-15 tyś, dolewki jakieś 0,3 litra na 10 tyś. Wszystko jest ok silnik chodzi bez najmniejszego problemu.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez zak14
              Ja w aucie przemieszczającym się po mieście zamierzam to sprawdzić. Kiedyś wyjaśniałem dlaczego. Kiedy to zrobię podzielę się rezultatami analizy.
              będzie miło aczkolwiek bez wspomnianego wyżej manometru to może nie wiele dać sama analiza oleju na której może wyjdzie, że masz zawyżone stężenie metalu ale z jakich elementów to już będą domysły.

              Zamieszczone przez zak14
              "Szklanki" ?
              podpytam kogo trzeba przy service

              Zamieszczone przez Sunday82
              Ja na oleju 0W30 mam najechane 190 tyś, taki olej leje od nowości. Silnik ASZ.
              a jaki to olej ? z jaką norma lub jakiej brak ?
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz


              • Zamieszczone przez loru
                a jaki to olej ? z jaką norma lub jakiej brak ?
                Olej oczywiście z normą 506.01, jeśli chodzi o firmę to F...

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Sunday82
                  Olej oczywiście z normą 506.01, jeśli chodzi o firmę to F...
                  Mówisz o : TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 :?:
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz


                  • loru, przypominam (ostrzegam dla ludzi o mocnych nerwach :lol: ) Forum - Octavia Club Polska
                    nawet się udzielalłeś, nie pamiętasz ? To właśnie szklanek (popychaczy hydraulicznych) i nie tylko dotyczy ten temat, kolejny z pierwszego posta na przykładzie auta Szkody.
                    Zamieszczone przez loru
                    Reasumując oleje 0w30 do TDI to se można zalać jak ktoś che wymienić silnik
                    Sądzę że trzeba liczyć siły na zamiary, jak pisał Pidziek, zalanie takiego oleum do holowania innych aut (chodzi o obciążenie jednostki) nie ma sensu. Jednak trzeba rozważyć inną kwestię. Chodzi o bazę olejową. I może się okazać że 0W-30 będzie osiągał niższe temp., miał podobną lepkość do bardziej lepkiego oleju o wyższej temp. Trzeba też wspomnieć o dodatkach antyzużyciowych. Oleje 504/507 muszą przejść katorgę 250h w testach wytrzymałościowych i wykazać minimalne zużycie m.in. wałka. Na forum Subaru użytkownik zalał Motula X-Lite 0W-30 i nawet jadąc, rzekomo upalając (wiadomo względność) nie przekracza 90 st., gdzie inne grubsze oleje mają zdecydowanie powyżej 100 st. Tak jak pisał zak14, testy na porządnym W-30 wcale nie muszą być złe.
                    Zamieszczone przez loru
                    może nie wiele dać sama analiza oleju na której może wyjdzie, że masz zawyżone stężenie metalu ale z jakich elementów to już będą domysły.
                    Labolatorium podaje średnie zużycie w danych jednostkach napędowych po danym przebiegu i gdyby było coś niepokojącego napewno o tym powiadomią, wypada zmienić olej na inny. Adnotują także które części prawdopodobnie dostają.
                    Co do aut z Niemiec na 0W-30 to np. Audi A6 znajomego z przebiegiem 150 tys. km miało 3 wymiany 506.01 :roll:
                    Ciekawe że do starych Transoli producenci olejów zalecają B1 W30, a auta lekko nie mają.
                    Popychacze co by nie lać z czasem się zużyją. Na zdjęciach z linka widać spore zużycie elementów i znów ciekawe czy cały czas postępuje czy po dotarciu proces ustaje. Może to być związane również z partią materiału, tymbardziej w czasach kryzysu i wcinania się księgowych. Znam wiele przypadków gdzie ludzie nie mają czasu rozgrzewać auta, bądź preferują Vmax. przez dłuższy czas na cywilnym oleju.
                    Kolega Xtremesystems testował temperaturowo Castrola 507 i Motula 507 (X-Clean+). Motul nierzadko nie był w stanie osiągnąć właściwej temp- wyższa lepkość.
                    Czym nowsze auto tym gorsze części, większa awaryjność. Dawne PD robią na przeciętnych olejach ogromne przebiegi i nic, w nowych jak nie korby to wałki..
                    Po ostrej jeździe nawet cywilny 5W-40 nie ma ciśnienia.
                    Sporo wątpliwości..

                    [ Dodano: Sro 14 Mar, 12 12:12 ]
                    Jeszcze jedno, zważając na siły działające w PD i poprostu konstrukcję polecam MoS2, Ceratec etc.
                    Konrad
                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                    90 konny AGRessor
                    PerfectServiceBy DGW
                    WhitePride :smokedevil

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez konkon
                      Sądzę że trzeba liczyć siły na zamiary, jak pisał Pidziek, zalanie takiego oleum do holowania innych aut (chodzi o obciążenie jednostki) nie ma sensu.
                      No zgadza się na 0W30 nikt się ani nie ściga ani nie upala na torze ani nie holuje przyczep.
                      Znam kleinta ktory kochał swojego mobila 0W40 przez 200 000km w Avensisie, i pojechał swoim autkiem po drugie bo się zapsuło na Słowacji więc trzeba było przez Łysą Polanę pojechać i dalej ok. 30km.
                      W dordze powrotnej co jakiś czas zaświecała się kontrolka ciśnienia oleju, on z dusza na ramieniu martwił się czy wałki ma wytarte, okazało się że krzywki miejscami zmieniły barwę i poajwiły się niewielkie ryski.

                      Olej musi mieć zastosowanie o ile 0W40 w takim cywilnym samochodzie się spisze w 100% idealnie to juz przy uciągu dodatkowego ciężarku np. 1.5 tony może być krucho.

                      Zamieszczone przez konkon
                      w nowych jak nie korby to wałki..
                      A co ty myslisz że VW tylko psuje silniki , wszyscy ida po oszczędnościach...

                      Zobaczymy co zostało z mojego oleju 10W40 po holowaniu Astry kombi 100km ...
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez loru
                        Mówisz o : TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 :?:
                        Tak dokładnie o tym oleju z normą 506.01

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez konkon
                          To właśnie szklanek (popychaczy hydraulicznych)
                          nie znam nazw technicznych tylko potoczne ale dziękuję

                          Zamieszczone przez konkon
                          Sądzę że trzeba liczyć siły na zamiary, jak pisał Pidziek, zalanie takiego oleum do holowania innych aut (chodzi o obciążenie jednostki) nie ma sensu
                          owszem nie ma sensu ale w cytowanym teście mowa o jeździe po górach a nie holowaniu, bez obrazy ale równie dobrze można powiedzieć, że nie ma sensu lać tego oleju do Kamaza.
                          Zamieszczone przez konkon
                          Chodzi o bazę olejową. I może się okazać że 0W-30 będzie osiągał niższe temp., miał podobną lepkość do bardziej lepkiego oleju o wyższej temp.
                          no tak mowa o temp po rozgrzaniu motorka a jak się to ma do zimnego startu gdzie jak wiemy zachodzi największe zużycie silnika ? czy lepiej jak pozostanie trochę tego gęstego oleju 4w40 czy chwilka na dotarcie oleju 0w30 ?

                          Zamieszczone przez konkon
                          Oleje 504/507 muszą przejść katorgę 250h w testach wytrzymałościowych i wykazać minimalne zużycie m.in. wałka
                          mowa o olejach z normą 506.01 nie kojarzę czy ta norma też musiał się wykazać takim testem :?:
                          Zamieszczone przez konkon
                          Na forum Subaru użytkownik zalał Motula X-Lite 0W-30 i nawet jadąc, rzekomo upalając (wiadomo względność) nie przekracza 90 st., gdzie inne grubsze oleje mają zdecydowanie powyżej 100 st.
                          podobnie mam tylko przy zmianie marki oleju a pozostawieniu takiej samej lepkości 5w40

                          Zamieszczone przez konkon
                          Tak jak pisał zak14, testy na porządnym W-30 wcale nie muszą być złe.
                          co nie znaczy , że porządny 5w40 będzie mu bardzo ustępował

                          Zamieszczone przez konkon
                          Labolatorium podaje średnie zużycie w danych jednostkach napędowych po danym przebiegu i gdyby było coś niepokojącego napewno o tym powiadomią, wypada zmienić olej na inny. Adnotują także które części prawdopodobnie dostają.
                          widzę tylko to co podają tu na forum dalej nie szukam a to co podają to tylko suche dane ile czego jest i w jakim stężeniu, brak info z jakiego potencjalnego elementu to się znalazło.
                          Zamieszczone przez konkon
                          Co do aut z Niemiec na 0W-30 to np. Audi A6 znajomego z przebiegiem 150 tys. km miało 3 wymiany 506.01 :roll:
                          i w jakim stanie są jego szklanki i inne elementy silnika wewnątrz ?
                          Popychacze co by nie lać z czasem się zużyją
                          owszem ale lejąc nie odpowiednio można ten proces mocno skrócić i o to się tu rozchodzi
                          Zamieszczone przez konkon
                          Na zdjęciach z linka widać spore zużycie elementów i znów ciekawe czy cały czas postępuje czy po dotarciu proces ustaje.
                          po innych fotach na forum widać , że postępuje, auto Pawła miało nie cale 100kkm mi brakuje do tego przebiegi 12kkm i też mam zamiar tam zajrzeć, oczywiście podzielę się foto relacją.
                          Zamieszczone przez konkon
                          Kolega Xtremesystems testował temperaturowo Castrola 507 i Motula 507 (X-Clean+). Motul nierzadko nie był w stanie osiągnąć właściwej temp- wyższa lepkość.
                          maiłem ten sam problem w zimie Motul vs Fuchs z tym ,że u mnie Fusch nie dawał rady się rozgrzać, oczywiście oba 5w40 i norma 505.01
                          Zamieszczone przez konkon
                          Czym nowsze auto tym gorsze części, większa awaryjność. Dawne PD robią na przeciętnych olejach ogromne przebiegi i nic, w nowych jak nie korby to wałki..
                          kolejna nie wiadoma a pewnie suma wszystkiego i olejów ekologicznych i ekologów terrorystów chcących wpływać na konstrukcję i produkcje auta i jego podzespołów.

                          Zamieszczone przez konkon
                          Po ostrej jeździe nawet cywilny 5W-40 nie ma ciśnienia.
                          „minimalnego ciśnienia przewidzianego dla obrotów biegu jałowego - na poziomie ok. 0,8 bar ... .
                          oleje 5W40 (np. bardzo wtedy przeze mnie lubiany ARAL ale też oczywiście Shell i Castrol) z normą 505.00/01 po identycznej wspinaczce na obrotach jałowych nigdy nie spadały poniżej 1,5 bar,”

                          Pytanie kiedy kończy się 0w30, z przytoczonych wcześniej wypowiedzi wynika, że wcześniej.

                          Wracając to tego niby upalania to ilu z was nie poleciało maxem po autostradzie ? przecież to upalanie, ilu z was nie nacisnęło do końca pedał gazu , przecież to upalanie i to w normalnych warunkach drogowych, ilu z was nie pojedzie w góry bo podjazd pod górkę to upalanie, dla mnie upalanie to wjazd na tor i ognia przed parę godzin a nie podjazd pod górę gdzie jak się okazuje z przytoczonego doświadczenia 0w30 nie daje rady, kto nie poholuje zepsutego auta rodziny lub znajomego bo ma olej 0w30 i olej może nie dać rady.

                          Można by tak w kółko, generalnie każdy leje co che i na co go stać
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez loru
                            masz zawyżone stężenie metalu ale z jakich elementów to już będą domysły
                            Trochę bez znaczenia z jakich (choć to można z pewnym przybliżeniem wnioskować po tym jaki metal). Manometr też mi nie powie co się zużywa. Jeżeli poziom metali będzie istotnie wyższy, to będzie to jasny sygnał na nie w przypadku konkrentego silnika i oleju. I w drugą stronę - jeżeli metal będą porównywalna a spalanie zejdzie zauważalnie w dół, to będzie to sygnał na tak.
                            Inna sprawa, że VOA w TDI PD aż do 50 000 mil są dość mocno obciążone zużyciem wynikającym z docierania - w większości analiz, które oglądałem, dopiero po takim przebiegu zużycie stabilizuje się na jakimś poziomie (bardzo dobre wyniki to 2-3 ppm żelaza / 1 000 mil). W silniku o mniejszym przebiegu, nawet 3 krotnie więcej, to mieszczący się w dobrej średniej wynik. Tak więc w moim, mającym nalatane śmieszne ca. 18,5 kkm silniku, do oceny oleju na podstawie VOA trzeba podchodzić ostrożnie.

                            [ Dodano: Sro 14 Mar, 12 14:25 ]
                            Zamieszczone przez konkon
                            Labolatorium podaje średnie zużycie w danych jednostkach napędowych po danym przebiegu i gdyby było coś niepokojącego napewno o tym powiadomią
                            Do tego trzeba podchodzić z odrobiną dystansu. Podzielam wrażenie niektórych użytkowaników tdiclub.com, że w Blackstone opisy robią "studenci" - według pewnych schematów - a nie eksperci. Kiedy ma się pytanie szczegółowe, to na odpowiedź trzeba chwilę poczekać. Często "pisarze z Blackstone" nie odnoszą się do posiadanych analiz dziewiczego oleju i np. alertują, że wysoki silikon = kłopot (w przypadku 300V), gdy tymczasem ten olej ma sporo silikonu w składzie (dodatek zapobiegający powstawaniu piany). Średnie uniwersalne też wymagają zadania sobie (lub im) szeregu pytań - czy to z silnika identycznego typu (często mylili się podając średnie dla 1.9 PD do analiz z silników 2.0 na CR), czy dla podobnego przebiegu na danym oleju (czasami to piszą, czasami nie) i czy dla podobnego przebiegu silnika (porównując dane docieranego silnika ze średnimi uniwersalnymi dla dotartych można paść na zawał). Kiedy robiłem VOA oleju, to odnieśli go do średnej wszystkich 5w30 jakie przeszły przez ich ręce, a jednak współczesny olej z normą 507 trochę się różni w składzie i parametrach od takiej średniej, więc wyszło raczej porównanie jabłek do gruszek.
                            Tak więc warto poczytać to co Blackstone pisze na swoich stronach na temat znaczenia poszczególnych wartości, poczytać komentarze UOA - w przypadku silników VW na forach takich jak BITOG czy tdiclub.com i samemu wyciągać ostrożne wnioski, poddając je też pod publiczny osąd, bo nikt nie jest wszechwidzący.
                            Zamieszczone przez loru
                            ilu z was nie nacisnęło do końca pedał gazu
                            Tu akurat na rozgrzanym silniku nie ma tragedii, przeciwnie - przy dużych prędkościach obrotowych rosną siły tworzące klin smarny w łożysku i poprawiają separację elementów. Problemem może być sytuacja, kiedy olej bardzo nagrzany spada poniżej granicznej lepkości - ale jest to bardziej kłopotliwe przy niskich obrotach i dużym obciążeniu (przypadek ciągniecia przyczepy).
                            Zamieszczone przez konkon
                            MoS2
                            Tu oczywiście znajdą się zwolennicy (wrzucałem kiedyś pracę z jednej z politechnik, gdzie wykazano pozytywne działanie takiego dodatku w sensie zmniejszenia oporów), ale będą też oponenci wskazujących na niekorzystne reakcje chemiczne prowadzące do wytwarzaniu się kwasów i zwiększenia ryzyka szybszego zabicia TBN a potem korozji (kilkadziesiąt stron wątku olejowego na forum Subaru). Wpadł właśnie w moje ręce doktorat na temat tribologicznych aspektów stosowania takich dodatków. W wolnej chwili (za pół roku :?: :lol: ) przeczytam.
                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Pidziek
                              Cromka: musisz mieć A3 czy A5 ?
                              Niekiedy producent pisze że może być zarówno jedno jak i drugie..

                              Masz DPF ?

                              Teraz poszedł do Stilo JTD CFS 5W40 NT zobaczymy jak to to bedzie hulać.
                              Fiat polecał do tych silników Selenię WR 5W-40
                              - API� CF
                              - ACEA B3/B4
                              - FIAT 9.555.35-N2
                              - VW 502.00/ 505.00
                              - GM-LL-B-025

                              Także do silników z DPF! Od jakiegoś czasu poleca Selenię WR 5w30 PE
                              - SAE 5W-30
                              - ACEA C2
                              - FIAT 9.555.35-S1

                              Jak dla mnie to niezły przeskok lepkościowy, szczególnie dla 150 stopni. Te same Silniki siedzą w Oplach i tam jest polecany olej z C3.
                              Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez loru
                                w cytowanym teście mowa o jeździe po górach a nie holowaniu
                                Jakby nie patrzeć to właśnie obciążenie, tak samo jak wyższe biegi są wyższym obciążeniem. Bo czy holując inne auto, składające się na większą masę jak i podjazd pod górę gdzie silnik ciągnie większy ciężar. Poza tym mnie się nigdy nie zdażyło holować, co najwyżej wyciągałem samochód z zaspy, o holowaniu przez 100 km pojazdu nie wspominając.
                                Zamieszczone przez loru
                                czy lepiej jak pozostanie trochę tego gęstego oleju 4w40 czy chwilka na dotarcie oleju 0w30 ?
                                Po pierwsze nie mylmy lepkości z gęstością. Lepkość to zdolność do przenoszenia naprężeń stycznych, tarcie wewnętrzne. Gęstość to masa do objętosći. Zdarza się, że W30 są bardziej gęste od W40. Poza tym klin smarny jest zawsze czy to W20 czy W60. 0W dotrze szybciej gdzie trzeba, przy 5W potrwa to dłużej ale nieznacznie i też zależy od temp (czym niższa, różnice mogą być znaczne). Jeżeli już mówimy o zimnym starcie i zużyciu silnika to mniej lepki olej zazwyczaj szybciej osiągnie właściwą temp. pracy.
                                Zamieszczone przez loru
                                mowa o olejach z normą 506.01 nie kojarzę czy ta norma też musiał się wykazać takim testem
                                Nie mogę znaleźć artykułu ale wydaje mi się że jest tak samo. W każdym razie 505.01 nie ma takich testów. Napisałem to bardziej w celu pokazania że oleje z niskim SAPS muszą mieć nowoczesne dodatki i dają radę, nie piszę jak długo bo nierzadko mają problem ze stałym interwałem wymiany.
                                Zamieszczone przez loru
                                co nie znaczy , że porządny 5w40 będzie mu bardzo ustępował
                                Dokładnie tak
                                Zamieszczone przez loru
                                i w jakim stanie są jego szklanki i inne elementy silnika wewnątrz ?
                                Człowiek który boi się powierzyć mi nawet zmianę żarówki albo filtra napewno nie wpuści głębiej :diabelski_usmiech
                                A na poważnie to sprawdzenie stanu tych elementów ma sens np. u DGW, który ogarnia jak mało kto te silniki. Samo spojrzenie nic nie da, musi być Grzesiu i musi być stetoskop :diabelski_usmiech
                                Natomiast po przyprowadzeniu z DE silnik pracował znacznie ciszej (150 tys. km) niż aktualnie na X-Clean 5W-40 (230 tys. km) i wcześniej na Castrolu Edge TD 5W-40.
                                Ciekawostka po przyprowadzeniu przy turbo był olej, co więcej BMW 520D z Belgi, gdzie lany był Castrol 0W-30 także.

                                Na ciśnienie oleju ma duży wpływ filtr oleju. Znam przypadki (wprawdzie tylko 2) kiedy na kiepskich zamiennikach kontrolka ciśnienia gaśnie po kilku sek., gdzie na Knechta w momencie kręcenia rozrusznika. Od tamtej pory idzie tylko Knecht lub Mann, ze wskazaniem na ten pierwszy gdyż nie chce doświadczyć produktu z nowej fabryki. Co śmieszniejsze nierzadko Knecht jest tańszy od papierkowego śmiecia.

                                Co do reszty to Loru nie rób ze mnie paranoika. Może dla Ciebie to normalne jechać kilkadziesiąt km z Vmax w upały. Ja mam zasadę, że bezpiecznie jest trzymać do 3/4 prędkości obrotowej przy długotrwałej jeździe w lato. Upalanie to np. jazda dłuższy czas metodą gaz/hamulec. Nawet stabilny temp. olej potrzebuje co jakiś czas "oddechu", spadku temp., w przeciwnym razie będzie spadek parametrów, lepkości i problem z ciśnieniem oleju, zużyciem silnika. Nie wpominam już o turbo i temp. spalin. I na pewno już nigdzie nie napisałem że wciśnięcie gazu do dechy to upalanie.
                                Zamieszczone przez loru
                                podjazd pod górkę to upalanie
                                Osobiście przy jeździe pod górę staram się trzymać średni zakres obrotomierza i nie zwiększać prędkości.
                                Loru po co manipulacja ? W drugą stronę można napisać po co lać 10W-60 tylko po to żeby raz na pięć lat kogoś holować, przejechać serpentynę (zazwyczaj jest to zima). Jeżeli cywilny olej osiąga 120-130 st. w misce to dla mnie to jest upalanie. Natomiast dla olejów do sportu jazda na torze to upalanie, na cywilu nie powinno to mieć miejsca.
                                Normalne że mniej lepki olej ma niższe ciśnienie
                                Nie da się jasno stwierdzić wyższości jednego nad drugim. To wszystko zależy.
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez loru
                                  mowa o olejach z normą 506.01 nie kojarzę czy ta norma też musiał się wykazać takim testem
                                  Wszystkie oleje do PD 505.01, 506.01, 507 muszą przejść test Cam and Tappet (PV 5106).
                                  Wszystkie muszą też przejść RNT Wear Test, przy czym czas testu dla 505.01 to 250 h, a dla 506.01 i 507 to 650 h.

                                  [ Dodano: Sro 14 Mar, 12 20:04 ]
                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Nie da się jasno stwierdzić wyższości jednego nad drugim. To wszystko zależy.
                                  Amen.
                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez konkon
                                    W innych autach byłem świadkiem jak na 0W-30 pracował ciszej od 5W-40, to samo po przejściu z 10W na 5W. Więc przemyślenia są błędne
                                    musimy uściślić rozpatrywane sytuacje do których nawiązujemy
                                    moje obserwacje wyglądają następująco
                                    1) na biegu jałowym jest tak samo albo ciszej w przypadku oleju mniej lepkiego
                                    2) z chwilą wkręcania na obroty ja słyszę dodatkowy pomruk na 0W-30 którego nie było w przypadku 5W-40

                                    i to nie są przemyślenia a obserwacje prowadzone na własnym pojeździe i okazały się zbieżne z wnioskami artykułu z roku 2000.
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Cromka
                                      Fiat polecał do tych silników Selenię WR 5W-40
                                      A toyota Castrola i co z tego wynika ?

                                      Stilo jest mocno podkręcone a właściciel ma ciężką nogę.

                                      To tak samo jakby zapytac dlaczego do silnika tunningowego wykonanego przez jakiś sensowny zespół nigdy nie leje się oleju polecanego przez producenta tylko 1-2 firm i kropka (chodzi o Motula i Millersa)

                                      W Abarthah 1.4 bodajże 170KM poleca się olej 5W40 C3 i wymiane co 30 000km to jest poważne , dla mnie nie..

                                      Zamieszczone przez konkon
                                      Jakby nie patrzeć to właśnie obciążenie, tak samo jak wyższe biegi są wyższym obciążeniem. Bo czy holując inne auto, składające się na większą masę jak i podjazd pod górę gdzie silnik ciągnie większy ciężar. Poza tym mnie się nigdy nie zdażyło holować, co najwyżej wyciągałem samochód z zaspy, o holowaniu przez 100 km pojazdu nie wspominając.
                                      No to mniej więcej wyglada tak że jedziesz pod górke z pedałem w podłodze na 2 biegu i zastanawiasz się czy wyjdzie na dwójce czy trzeba strzelić na 1 bieg i nadpalic sprzegło albo zerwać linkę :-)

                                      Przyklad polega na tym , hol Avensisa 1.6 przez starszgo bardzo zdrowego diesla 75KM, oleju nie bierze płynu chłodniczego też.
                                      Po ok. 100km ubyło pół litra oleju i tyle samo płynu chłodniczego.
                                      Tak więc warunki można powiedziec extremalne.

                                      Przykładowo jakby wlac jaikolwiek olej 0W do takiego zastosowania :



                                      Wystarczyłby może na 2 metry :lol: :lol:

                                      no ale to extremum
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Pidziek
                                        No zgadza się na 0W30 nikt się ani nie ściga ani nie upala na torze ani nie holuje przyczep.
                                        do ścigania to mi się co chwila jakiś pacjent przytrafia i wcale nie na torze tylko w realu na drodze a tu ciągle gaz i hamulec na zmianę przy czym tour waży 1,8K kg (to akurat wprowadza niemiłe uczucie przy hamowaniu, w RS tego uczucia nie ma) + 3 osoby na pokładzie wraz z wyposażeniem osobistym. Olejowi nic się nie dzieje, silniki również nie zdradzają żadnych niepokojących objawów. Natomiast kilka tygodni temu dyskutowaliśmy o olejach typu race i te podzieliliśmy na dwie grupy: 20W50 oraz 0W20 i mniej (nowszy trend i dla zastosowań od świateł do świateł z czym akurat się nie zgadzam) jak dobrze pamiętam. Podobnie jak wielu Niemców przetargało swoje przyczepy przez autostrady mając 0W30 tak ja też bym oporu nie miał... ale nie mam haka :idea:
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez innova
                                          Podobnie jak wielu Niemców przetargało swoje przyczepy przez autostrady mając 0W30 tak ja też bym oporu nie miał
                                          Tak ale jesli weźmiemy pod uwage wieksza pojemność , wiekszy moment obrotowy , mniej wysilona konstrukcję to takie 5W30 sie spisują rewelacyjnie, wszak wiekszość ciężarówek ciągnących po 40 ton leje taki olej na 100 000km i jest wszystko OK.

                                          Sa nadal wyznawcy że musi byc minerał 15W40 i koniec ale tu sie nie zmieni światopoglądu tak jak nie zmini się teori że w Ursusach ONLY Superol CC30 a nie HD 15W50:-)
                                          Rolniki wolą remontowac silniki ale nie dadzą sobie powiedzieć że sa lepsze oleje kilka zł. droższe
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • loru, przypominam (ostrzegam dla ludzi o mocnych nerwach ) Forum - Octavia Club Polska
                                            nawet się udzielalłeś, nie pamiętasz ? To właśnie szklanek (popychaczy hydraulicznych) i nie tylko dotyczy ten temat, kolejny z pierwszego posta na przykładzie auta Szkody.
                                            z tego co pamietam czytałem gdzieś - była seria szklanek z ostatnim znakiem oznaczeniem "A" miały ponoć jakąś wadę dlatego też vw wprowadzono później z oznaczeniem "C" także to może tu tkwi przyczyna.
                                            Oczywiście zaznaczam że czytałem i postaram się sprawdzic dokładniej te info.
                                            [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                            Komentarz


                                            • O to już jest jakiś trop...

                                              Komentarz


                                              • koledzy ponawiam pytanie a raczej je modyfikuję. Do wyboru prawdopodobnie zamiast LM TT 4100 5W40 będzie LM TT 4600 5W30 i teraz dla porównania który? Fuchs GT1 Pro C-3 5w30 XTL lub,Pro Flex 5w30 XTL lub,Fuchs 5w40 XTL . I otwarte pytanie z poprzedniego postu została mi płukanka LM - można wykorzystać jak wybiorę inny olej do zalania? Dzięki.

                                                Komentarz


                                                • Ja też teraz będę chciał przejść na LM TT 4600 5W30, tylko pewnie po wakacjach to będzie na zimę, chyba najlepszy wybór dla mnie obecnie.

                                                  Komentarz


                                                  • Witam serdecznie

                                                    Przejechałem już 15tyś i trzeba wymienić olej. Ostatnio mechanik polecił i wlał Respol Long Life chyba 5W/30. Teraz nie ma już tego zakładu samochodowego, a takiego oleju nie mogę dorwać. Co w takim razie kupić. Moja octavia I 99r AHF. Licznik pokazuje 185 tyś, choć auto z komisu i pewnie ma z 300tyś. Co kupić, żeby nie zaszkodzić. Dzięki za pomoc i życzliwość.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X