Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tak na wieczór reklama oleju :-)

    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • fajna reklama , lubie albinoni adagio

      Komentarz


      • innova - to co zacytowałem to w kontekście Twojego podejścia do tematu. Załóż, że inni też mają swoje mózgi i za siebie decydują, a nie że są jak stado baranów które trzeba poprowadzić bo samo nie wie gdzie idzie (taki mi się w kontekście Twoich wypowiedzi nasuwa obraz czytelników tego tematu).

        Nie twierdzę, że technika stanęła. Trzeba jednak wszystko dobrać odpowiednio - po to jest ten temat, ta burza mózgów.
        Bo wiesz, mój dziadek kupił w 1960 (którymś chyba, może w 1970?) full wypas Ursusa C330. Ciągnik na chodzie do dziś, nigdy nie oszczędzany. Nawet nie powiem Ci jaki tam olej jest zalewany (jaka lepkość).
        W 1990 moi rodzice kupili sobie funkiel nówkę Ursusa... C330M (M chyba od modernizacji, która bardziej dla nazwy jak dla zmieniania czegoś). Ojciec zalewa tam tej samej klasy olej. Nie dla tego że nie ma lepszych, tylko dlatego że w "starym" przez te dziesięciolecia (często ciężkiej orki) silnik nie wybuchł, nie wymaga remontu do dziś dnia. W "nowym" nie lżej użytkowanym, też silnik chodzi tak samo - czyli nic mu nie jest.
        Czy można by zalać jakiś nowoczesny olej? Pewnie że tak. Tylko po co? To taka sztuka dla sztuki, jak pokazy mody w Paryżu czy Mediolanie.
        Przepraszam za offtop.
        Była O1 kombi ALH++ 150/340
        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

        Komentarz


        • Dziasiaj rano około -13, odpalił od kopa za kilkukrotnym obrocie silnika, brak charakterystycznego klepania, olej amsoil 5w/40 wczoraj wymieniony.
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz


          • piramida, a u mnie amsoil jest od poniedziałku i auto odpaliło za 2 razem z charakterystycznym klepaniem :wink:
            Pozdrawiam,
            Grzesiek


            Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
            Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


            Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Deo
              piramida, a u mnie amsoil jest od poniedziałku i auto odpaliło za 2 razem z charakterystycznym klepaniem :wink:
              heh, to moze mi słoń na ucho nadepnął albo inaczej nasze silniki 1.9 a 2.0 rozprowadzają olej przy porannym rozruchu? :roll:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz


              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                szkoda napisał/a:
                innova, nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jej nie ma
                nie wiesz jak sformułowałem pytanie, po co się rozpisujesz niepotrzebnie. Czy Ty wogóle bierzesz pod uwagę, że ludzie mają auta na gwarancji i czytając to co piszesz, ktoś może omylnie kupić/wlać (w dobrej wierze) olej, który nie jest jednak dopuszczony przez SAP/VW do użycia w danym silniku a tym samym w przypadku wystąpienia problemów z daną jednostką silnikową może ze strony w/w instytucji istnieć uzasadniona odmowa naprawy gwarancyjnej.
                ale to chyba nie do mnie :?: :szeroki_usmiech
                ja o olejach, wszystkich tych skrótach, których tu uzywacie i całej tej teorii nie mam wiekszego pojęcia i mogę jedynie bazowac na tym co tu przeczytam.
                W kwestiach praktycznych mam swoje zdanie, ale daleki byłbym od polecania czegokolwiek komukolwiek zwłaszcza w kontekście gwarancji
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Dzida
                  Panowie, pisałem o tym w poprzednim wątku. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, 90 stopni na zegarach to ok 73-75 stopni realnej temp. C.

                  Apeluję o rozwagę szczególnie przy temperaturach panujących obecnie. :!:
                  widać straszną różnicą jak się ma E-MFA w tym co pokazuje szafa a rzeczywistością

                  Zamieszczone przez innova
                  i właśnie mając w pamięci Twój wpis wspomniałem powyżej, iż ile jest naprawdę to zależy od tego jak saklibrowany jest wskaźnik i ilw w ogóle ten układ pomiarowy jest wart (ma jakąś homologację pomiarową i spełnia jakieś kryteria itp.)
                  Jest to urządzenie które zbiera informacje po CAN-ie z czujników jakie są fabrycznie w aucie i je wyświetla na szafie z pełnym fis-em.

                  Wracając do Fuchs-a GT1 5W40 to dziś przy -11 dosyć pozytywnie mnie zaskoczył, bez kilkukrotnego rozgrzewania świec itp zabiegów odpalił bez jęknięcia z pół obrotu i nawet specjalnie nie klepał, tak na oko to klepał w momencie rozruchu i jak motor wskoczył na te 1500rpm a potem spadło do standardowych obrotów na tzw. ssaniu, olej ma dopiero nalatane nie całe 5kkm od wymiany, zobaczymy czy się popsuje jak poprzedni przy przebiegu rzędy 8-9kkm, rozgrzewanie nadal dramat, po przejechaniu 30km z jednym postojem na wysadzenie bliźniaków do przedszkola oliwa miała temp 78sC.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz


                  • Dziś przy -15 Top Tec 4600 odpalił bez problemu ale w porownaniu do Specyfica 0W-30 kumpla z roboty - wykazywal chwile klepania. 0W-30 nawet nie klepnal.
                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez szkoda
                      ale to chyba nie do mnie
                      :P No jasne, że NIE do Ciebie.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Paolo powiedz - jak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
                        Oczywiscie mowa o XF Longlife 5w30
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Seed
                          Millersa - tego 5W-30 507.00 ale bez C3 - moze sie skusze - to jedyny olej z 507.00 ale bez C3?
                          --->
                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Jaki to olej ? Jakiś Trident ?
                          pidziek...rozwaliłeś mnie, przecież sprzedajesz Millersa ---> ad:
                          Zamieszczone przez Seed
                          chodzi o ten olej - XF Longlife 5w30:
                          --- >
                          Zamieszczone przez Seed
                          olej ACEA A3/B4 bez C3 ale jednoczesnie posiadajacy 507.00 - co jest raczej rzadkościa.
                          --->
                          Zamieszczone przez Seed
                          jak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
                          ponieważ ACEA C3 obowiązuje od października 2004r a olej uzyskał certyfikat posiadanej specyfikacji 507.00 potwierdzony przez VW przed tym rokiem ( najgorsze, że ten certyfikat gdzieś mam w PDF-ie ...tylko kurna gdzie :roll: - znajdę i wkleję) i od tamtego czasu Millers jedynie opłacał przedłużenie specyfikacji dla normy VW 507.00 - skoro raz ją uzyskał nie przeprowadzali ponownych testów, więc jak widać VW wcale nie wymaga C3 (co nie znaczy że akurat posiadanie tego ACEA jest całkowicie złe dla silnika). $$$ :wink:
                          Pamiętasz temat TT 4100 "z" czy tez "bez" 505.01 tam była ta sama sytuacja. LM płacił - olej miał specyfikację a kiedy przestał płacić bo wprowadził na rynek TT 4600 5W/30 z VW 505.01 to oficjalnie ją stracił (a wystarczyło,żeby zapłacili) i jedynie rekomenduje, że olej posiada w/w normę ( a na rynku USA faktycznie ja nadal ma). Proste $$$ sie liczy.
                          Powiedzmy, że XF Longlife 5w30 "posiada" specyfikację VW 507.00 ale...
                          Czy ACEA C3 jest szkodliwa dla VW 507.00 masz w tabelce na str 2 (porawiłem ją trochę wczoraj wg sugestii kolegi Nexus6).
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Jaki to olej ? Jakiś Trident ?
                            pidziek...rozwaliłeś mnie, przecież sprzedajesz Millersa ---> ad:
                            A tam, no zakręcilem sie ...Seed pisał chyba o Longlife XF a ja myslałem o innym oleju który ma zarówno 507.00 i ACEA C3 a taki jest oczywiscie w sprzedaży :-)

                            Z temperaturą płynięcia -54st.C ! (chyba bo z głowy pisze i nie pamiętam czy nie czasem 45 ale to sprawdzę wieczorem na spokojnie )

                            Zgaduj zgadula jaki to olej :-)
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz


                            • a te oleje 0w30,5w30 jaki mają wpływ na żywotność turbiny? bo wiele razy czytałem, że zakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?


                              OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Seed
                                jak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
                                Nie wiem, czy o to pytasz, ale z punktu widzenia limitów wygląda to tak: ACEA A3/B4-04 ma limit popiołów na poziomie 1.6 i brak limitów na siarkę i fosfór. VW 507 ma limit popiołów na poziomie 1.5 i brak limitów na siarkę i fosfór, tak więc VW 507 bez C3 potencjalnie może mieć tyle dodatków, żeby zmieścił się z popiołami w 1.5, w odróżnieniu od C3, która to ma ten limit na poziomie 0.8 (oraz limity na siarkę i fosfór odpowiednio: 0,3 i 0,07 - 0,09).

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                ponieważ ACEA C3 obowiązuje od października 2004r a olej uzyskał certyfikat posiadanej specyfikacji 507.00 potwierdzony przez VW przed tym rokiem
                                To VW 507 wprowadzono przed 2004 ? Zdawało mi się, że raczej ok. 2005 r.
                                Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez zak14
                                  Zamieszczone przez Seed
                                  jak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
                                  Nie wiem, czy o to pytasz, ale z punktu widzenia limitów wygląda to tak: ACEA A3/B4-04 ma limit popiołów na poziomie 1.6 i brak limitów na siarkę i fosfór. VW 507 ma limit popiołów na poziomie 1.5 i brak limitów na siarkę i fosfór, tak więc VW 507 bez C3 potencjalnie może mieć tyle dodatków, żeby zmieścił się z popiołami w 1.5, w odróżnieniu od C3, która to ma ten limit na poziomie 0.8 (oraz limity na siarkę i fosfór odpowiednio: 0,3 i 0,07 - 0,09).
                                  Pytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?

                                  Zamieszczone przez barteq
                                  a te oleje 0w30,5w30 jaki mają wpływ na żywotność turbiny? bo wiele razy czytałem, że zakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?
                                  raczej zabijesz turbine takim olejem.
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Seed
                                    Pytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
                                    nie ważne u kogo i nie ważne czy z DPF czy bez, ale powyżej 200PLN za olej to się płaci w przypadku hobby a nie eksploatacji... zwłaszcza jak zauważyłeś to jest przepłacanie względem ceny alternatywnego produktu pochodzącego od producenta znacznie bardziej znanego o dużo większym potencjale.

                                    [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:40 ]
                                    Zamieszczone przez Seed
                                    Paolo powiedz - jak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
                                    jak jakiś olej ma 507.00 to jego producent nie specjalnie ma motywację aby sobie zawracać d... jakąkolwiek normą ACEA gdyż na tą nikt nie patrzy albo patrzy na samym końcu
                                    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                    Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                    _______________________________________

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Seed
                                      Pytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
                                      Myślę że to zależy od konkretnego przypadku. Dla mnie płacenie 275 PLN to głupota. Zalałem przy okazji wymiany turbosprężarki Elfa 5W30 i powiem Wam że silnik bardzo ładnie mruczy - choć jest to olej HC kupiony w hurtowni za 115 PLN za 5 litrów.

                                      Jeszcze jedno: zrobiłem też płukankę i ...... jest to IMHO gówno warte - czyli zwykłe wyciąganie kasy od ludzi. Kilkoro z forumowiczów pisało że żurek, szlam itp. NIC PODOBNEGO. Płukanka była robiona po raz pierwszy (przebieg 101 kkm) i zleciał czysty klarowny olej w czarnym kolorze. Być może świadczy to też o tym iż olej wlewany do tej pory był dobrej jakości.

                                      reasumując: dla frajerów ONLY.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Pamiętasz temat TT 4100 "z" czy tez "bez" 505.01 tam była ta sama sytuacja. LM płacił - olej miał specyfikację a kiedy przestał płacić bo wprowadził na rynek TT 4600 5W/30 z VW 505.01 to oficjalnie ją stracił (a wystarczyło,żeby zapłacili) i jedynie rekomenduje, że olej posiada w/w normę ( a na rynku USA faktycznie ja nadal ma). Proste $$$ sie liczy.
                                        tylko że te koszta (kilkaset czy kilkatysięcy EUR ale już nie kilkanaście) za aprobatę są żadne w porównaniu z zyskami ze sprzedaży i powiedzmy sobie jasno: obie strony były już zmęczone faktem, iż to nie jest olej (TT4100), który wytrzyma typowy interwał zalecany w książkach serwisowych VW, czyli 15000. Więc nie dorabiajmy ideologii jeżeli już znamy te koszta i są one żadne dla producenta.

                                        [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:48 ]
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        szkoda napisał/a:
                                        ale to chyba nie do mnie
                                        No jasne, że NIE do Ciebie.
                                        tylko do Ciebie właśnie :P

                                        [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:53 ]
                                        Zamieszczone przez Dzida
                                        Jeszcze jedno: zrobiłem też płukankę i ...... jest to IMHO gówno warte - czyli zwykłe wyciąganie kasy od ludzi. Kilkoro z forumowiczów pisało że żurek, szlam itp. NIC PODOBNEGO. Płukanka była robiona po raz pierwszy (przebieg 101 kkm) i zleciał czysty klarowny olej w czarnym kolorze. Być może świadczy to też o tym iż olej wlewany do tej pory był dobrej jakości.

                                        reasumując: dla frajerów ONLY.
                                        Dzida,
                                        gratuluję odwagi do napisania własnych odczuć i to w tak trudnych czasach tego wątku, to po pierwsze

                                        ja ze swojej strony dopiszę, iż płukankę zastosowałem z chwilą, gdy pod wymianę szedł Castrol. Też się naczytałem że polecą wręcz płaty syfu i innych zatwardzeń a ściekał olej o bardzo jednolitym grafitowym kolorze z niczym nie zakłócanym połyskiem...dopiero rozbryzgując się w misce pod samochodem ta jednorodność ulegała rozproszeniu.

                                        no a docinki i podteksty mechaników w konteście obśmiewywania tych płukanek towarzyszły nam przez te kilkanaście minut, kiedy płukanka mieliła się w silniku.

                                        [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:56 ]
                                        Zamieszczone przez barteq
                                        zakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?
                                        zakłady regenerujące to po pierwsze niech się nauczą poprawnie te turbiny regenerować, gdyż to co trafia w ręce warsztatów po regeneracji nieźle wkurza klinetów (ten dźwięk) i jeszcze zanim odjadą za bramę to już są z powrotem u właściciela warsztatu z widocznym obrazem zawodu na twarzy... co płynie z ust to już różnie bywa
                                        --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                        Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                        _______________________________________

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez innova
                                          obie strony były już zmęczone faktem,
                                          --- > Link Technical Service Bulletin ---> Audi Engine oils that meet Audi Oil Quality Standards 501 01, 502 00, 505 00, 505 01, and 504 00/507 00 strona 7 data opublikowania June 6, 2011. obowiązuje w Volkswagen Group of America. Jak widać "obie strony nie są tak do końca zmeczone faktem"
                                          cytat poniżej kolegi szkoda ( żeby nie było :wink: )
                                          --- >
                                          Zamieszczone przez szkoda
                                          innova, nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jej nie ma
                                          [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:06 ]
                                          Zamieszczone przez innova
                                          Więc nie dorabiajmy ideologii
                                          właśnie....
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez loru
                                            Jest to urządzenie które zbiera informacje po CAN-ie z czujników jakie są fabrycznie w aucie i je wyświetla na szafie z pełnym fis-em.
                                            ja to wiem loru,
                                            natomiast mam też sporo doczynienia z aparaturą pomiarową i stąd nawiązałem czy też w podtekście wskazywałem, iż to co jest w samochodzie pełni rolę pomocniczą i nie jest zaprojektowane aby spełniać konkretne wymogi pomiarowe albo inaczej: producent nawet nie podaje jaka jest tolerancja tego pomiaru. Ponadto przy montażu różne rzeczy mogą się zdarzyć które później przełożą się na jakość pomiaru. Dalej: komponenty które w różnych seriach będą inne. W przypadku tych pomiarów producent nie dba o dokładność i powtarzalność stąd też rozbieżności między pojazdami nawet dokładnie takimi samymi i w takiej samej konfiguracji mogą i wystąpią zwłaszcza jeżeli urządzenie pomiarowe jest dedykowane do tak szerokiego zakresu temperatur.

                                            [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:10 ]
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            --- > Link Technical Service Bulletin ---> Audi Engine oils that meet Audi Oil Quality Standards 501 01, 502 00, 505 00, 505 01, and 504 00/507 00 strona 7 data opublikowania June 6, 2011. obowiązuje w Volkswagen Group of America. Jak widać "obie strony nie są tak do końca zmeczone faktem"
                                            cytat poniżej kolegi szkoda ( żeby nie było )
                                            już to raz pokazywałeś i już raz to skomentowałem więc nie rób śmietnika

                                            [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:15 ]
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            Deo napisał/a:
                                            piramida, a u mnie amsoil jest od poniedziałku i auto odpaliło za 2 razem z charakterystycznym klepaniem


                                            heh, to moze mi słoń na ucho nadepnął albo inaczej nasze silniki 1.9 a 2.0 rozprowadzają olej przy porannym rozruchu?
                                            o w mordę, chłopaki lecę na parking odpalać fury

                                            tylko że ja nie wiem czym charakteryzuje się dźwięk szkalanek gdyż poza dżwiękami piszczących i ślizgających się pasków to nic innego nietypowego nigdy w moich samochodach (jaki by nie był i z jakim olejem by nie był) nie usłyszałem
                                            --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                            Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                            _______________________________________

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez innova
                                              natomiast mam też sporo doczynienia z aparaturą pomiarową i stąd nawiązałem czy też w podtekście wskazywałem, iż to co jest w samochodzie pełni rolę pomocniczą i nie jest zaprojektowane aby spełniać konkretne wymogi pomiarowe albo inaczej: producent nawet nie podaje jaka jest tolerancja tego pomiaru.
                                              producent projektując auto brał na pewno pod uwagę błąd pomiarowy czujników jakie zastosowała i doszedł do wniosku, że odchylenie od rzeczywistego stanu jest akceptowalne wiec nie szukajmy dziury gdzie jej niema, błąd pomiarowy jest zazwyczaj któraś z kolei liczbą po przecieku wiec jest to błąd pomijalny w obliczeniach, swoją droga to część tych czujników odpowiada za dobór mieszanki paliwowo powietrznej wiec nie są one pomocniczymi tylko podstawowymi.
                                              Skoro zaś twierdzisz, że są to czujniki pomocnicze to proponuje abyś odłączył przepływomierz i pojeździł autem :szeroki_usmiech
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez soszek81
                                                Nie twierdzę, że technika stanęła. Trzeba jednak wszystko dobrać odpowiednio - po to jest ten temat, ta burza mózgów.
                                                Bo wiesz, mój dziadek kupił w 1960 (którymś chyba, może w 1970?) full wypas Ursusa C330. Ciągnik na chodzie do dziś, nigdy nie oszczędzany. Nawet nie powiem Ci jaki tam olej jest zalewany (jaka lepkość).
                                                W 1990 moi rodzice kupili sobie funkiel nówkę Ursusa... C330M (M chyba od modernizacji, która bardziej dla nazwy jak dla zmieniania czegoś). Ojciec zalewa tam tej samej klasy olej. Nie dla tego że nie ma lepszych, tylko dlatego że w "starym" przez te dziesięciolecia (często ciężkiej orki) silnik nie wybuchł, nie wymaga remontu do dziś dnia. W "nowym" nie lżej użytkowanym, też silnik chodzi tak samo - czyli nic mu nie jest.
                                                Czy można by zalać jakiś nowoczesny olej? Pewnie że tak. Tylko po co? To taka sztuka dla sztuki, jak pokazy mody w Paryżu czy Mediolanie.
                                                Przepraszam za offtop.
                                                odświeżyłeś mi trochę wspomnień jak to wakacje spędzałem za młodu u dziadka (ten miał 360) i u wujka (ten miał 330 i Fergussona potem) no i w trakcie tych pobytów pobierałem nauki obsługi pojazdów mechanicznych. Nabardziej zapamiętałem problemy z dosięganiem do pedałów a chwilę potem problem z ich wciśnięciem (Fergusson najlżej chodził i szybko stał się moim ulubionym). Pamiętam też inne maszyny jak młocarnia napędzana takim jednocylindrowym silnikiem jaki widziałem czasem na Białorusi i u nas w górach wykorzystane w samoróbkach wszelkiego rodzaju. Te maszyny są jak przysłowiowe czołgi (chociaż czołg jest jednak awaryjny) a ich konstrukcja na tyle prosta, iż nikt nigdy nie dbał za bardzo o jakość paliwa (w tych czasach każdy trztmał rdzewiejące beczki z zapasem jak pamiętasz do tego zakurzony lejek) a już tym bardziej o jakikolwiek płyn eksploatacyjny. Co być nie zaaplikował to na to samo wychodziło w takiej konstrukcji. Twój dziadek sumiennie sięgał po elementy takie same jak fabryka "zainstalowała" w fazie produkcji. My tymczasem mamy tutaj doczynienia z sytuacją w której fabryka wlewa droższy i lepszy 5W30 (a w ASO jak się okazuje można otrzymać już 0W-30) a koledzy podrzucają standard który opisywałem jako właściwy dla Felicji, Favorit czy Robura czyli 5W-40. Stąd też wskazałem, iż to jest backward evolution oraz drążyłem temat bo to nie jest sytuacja typowa. Zrozumiałem względy wynikające z samej socjologii i stąd też nikomu, kto jest przekonany do 5W-40 nie mówiłem że jest taki czy owaki a jedynie wskazywałem, iż można to zrobić lepiej (optymalizacja) po tym, jak sam osobiście wyłapałem znaczące jednak różnice w kilku istotnych elementach.

                                                [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:42 ]
                                                Zamieszczone przez loru
                                                Skoro zaś twierdzisz, że są to czujniki pomocnicze to proponuje abyś odłączył przepływomierz i pojeździł autem
                                                no ale po co od razu taki hardcore, jak mam jeszcze pojeżdzić a nie pałować się z trybami serwisowymi to wystarczyłoby chyba turbo unieruchomić żeby wykazać że może być gorzej.

                                                poza tym uciekłeś od istoty tematu który omawiałem, czyli jakość i dokładność pomiaru. Takie ucieczki są charakterystyczne dla pseudospecjalistów

                                                [ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:44 ]
                                                Zamieszczone przez loru
                                                błąd pomiarowy jest zazwyczaj któraś z kolei liczbą po przecieku wiec jest to błąd pomijalny w obliczeniach
                                                tylko że takie urządzenia kosztują i są również wrażliwe na temperaturę pracy (owszem mają kompensację ale w pewnym zakresie). W samochodzie takich nie ma, przynajmniej ja nie znajduję tak na szybko analizując.
                                                --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                                _______________________________________

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Seed
                                                  Pytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
                                                  A o tym każdy odpowiednio dla swojego stanu wiedzy, porfela i samopoczucia musi indywidualnie zadecydować Ja np. na podstawie dostępnych dziś skąpych danych papierowych, którym w dodatku za grosz nie ufam, bo przytrafiają się w nich Millersowi elementarne błędy dotyczące np. VI, bym się nie zdecydował, a jak będę bliżej wymiany, to poszukam jakichś VOA/UOA i będę się zastanawiał. Dziś moje emocje są raczej dalej niż bliżej tej oliwy.
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez barteq
                                                    a te oleje 0w30,5w30 jaki mają wpływ na żywotność turbiny? bo wiele razy czytałem, że zakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?
                                                    Zakąłdy regenerujace turbo nie maja takie sprzetu jak producent więc to zasadne .
                                                    Fabrycznie nic się nie dzieje i jedynie latem przy upałach lepiej zalac coś 5W wzwyż aby ten film olejowy był bardziej stabilny.

                                                    Zamieszczone przez Seed
                                                    Pytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura Pro Choice - części samochodowe, VAG, Motul, Mann) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
                                                    Warto a jak ktos woli tanie wtedy Tridenta LL 5W30 w opakowaniu 15L wychodzi doskonale .


                                                    Zamieszczone przez loru
                                                    producent projektując auto brał na pewno pod uwagę błąd pomiarowy czujników jakie zastosowała i doszedł do wniosku, że odchylenie od rzeczywistego stanu jest akceptowalne wiec nie szukajmy dziury gdzie jej niema
                                                    Dokładnie , widziałem jak chłopaki stroja jakiegos Opla, inna temp. właczenia wentylatora na ECU idzie i laptop pokazuwał co innego , czujnik co innego ....niekiedy to różnica ok. dobrych kilku stopni.

                                                    I jeszcze jedna sprawa, auto lekko zmodyfikowane muszą miec inne oleje.

                                                    Wystarczy remont u P. Kazka który korzysta z maszyn sprzed 10 lat i juz mamy tolerancję na cylindrach jak w zmodzonym aucie wyczynowym....procesy obróbki fabryczne a warsztatowe to zupełnie inna historia.


                                                    Zamieszczone przez innova
                                                    ylko że ja nie wiem czym charakteryzuje się dźwięk szkalanek gdyż poza dżwiękami piszczących i ślizgających się pasków to nic innego nietypowego nigdy w moich samochodach (jaki by nie był) nie usłyszałem
                                                    Każdy słyszy co innego, jednemu LM bedzie hałasować innemu nie , warto zrobić pomiar decebelomierzem i wtedy wszystko jasne :-)
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X