Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
innova - to co zacytowałem to w kontekście Twojego podejścia do tematu. Załóż, że inni też mają swoje mózgi i za siebie decydują, a nie że są jak stado baranów które trzeba poprowadzić bo samo nie wie gdzie idzie (taki mi się w kontekście Twoich wypowiedzi nasuwa obraz czytelników tego tematu).
Nie twierdzę, że technika stanęła. Trzeba jednak wszystko dobrać odpowiednio - po to jest ten temat, ta burza mózgów.
Bo wiesz, mój dziadek kupił w 1960 (którymś chyba, może w 1970?) full wypas Ursusa C330. Ciągnik na chodzie do dziś, nigdy nie oszczędzany. Nawet nie powiem Ci jaki tam olej jest zalewany (jaka lepkość).
W 1990 moi rodzice kupili sobie funkiel nówkę Ursusa... C330M (M chyba od modernizacji, która bardziej dla nazwy jak dla zmieniania czegoś). Ojciec zalewa tam tej samej klasy olej. Nie dla tego że nie ma lepszych, tylko dlatego że w "starym" przez te dziesięciolecia (często ciężkiej orki) silnik nie wybuchł, nie wymaga remontu do dziś dnia. W "nowym" nie lżej użytkowanym, też silnik chodzi tak samo - czyli nic mu nie jest.
Czy można by zalać jakiś nowoczesny olej? Pewnie że tak. Tylko po co? To taka sztuka dla sztuki, jak pokazy mody w Paryżu czy Mediolanie.
Przepraszam za offtop.
Komentarz
-
-
Dziasiaj rano około -13, odpalił od kopa za kilkukrotnym obrocie silnika, brak charakterystycznego klepania, olej amsoil 5w/40 wczoraj wymieniony.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Deopiramida, a u mnie amsoil jest od poniedziałku i auto odpaliło za 2 razem z charakterystycznym klepaniem :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOszkoda napisał/a:
innova, nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jej nie ma
nie wiesz jak sformułowałem pytanie, po co się rozpisujesz niepotrzebnie. Czy Ty wogóle bierzesz pod uwagę, że ludzie mają auta na gwarancji i czytając to co piszesz, ktoś może omylnie kupić/wlać (w dobrej wierze) olej, który nie jest jednak dopuszczony przez SAP/VW do użycia w danym silniku a tym samym w przypadku wystąpienia problemów z daną jednostką silnikową może ze strony w/w instytucji istnieć uzasadniona odmowa naprawy gwarancyjnej.
ja o olejach, wszystkich tych skrótach, których tu uzywacie i całej tej teorii nie mam wiekszego pojęcia i mogę jedynie bazowac na tym co tu przeczytam.
W kwestiach praktycznych mam swoje zdanie, ale daleki byłbym od polecania czegokolwiek komukolwiek zwłaszcza w kontekście gwarancjisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaPanowie, pisałem o tym w poprzednim wątku. To nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, 90 stopni na zegarach to ok 73-75 stopni realnej temp. C.
Apeluję o rozwagę szczególnie przy temperaturach panujących obecnie. :!:
Zamieszczone przez innovai właśnie mając w pamięci Twój wpis wspomniałem powyżej, iż ile jest naprawdę to zależy od tego jak saklibrowany jest wskaźnik i ilw w ogóle ten układ pomiarowy jest wart (ma jakąś homologację pomiarową i spełnia jakieś kryteria itp.)
Wracając do Fuchs-a GT1 5W40 to dziś przy -11 dosyć pozytywnie mnie zaskoczył, bez kilkukrotnego rozgrzewania świec itp zabiegów odpalił bez jęknięcia z pół obrotu i nawet specjalnie nie klepał, tak na oko to klepał w momencie rozruchu i jak motor wskoczył na te 1500rpm a potem spadło do standardowych obrotów na tzw. ssaniu, olej ma dopiero nalatane nie całe 5kkm od wymiany, zobaczymy czy się popsuje jak poprzedni przy przebiegu rzędy 8-9kkm, rozgrzewanie nadal dramat, po przejechaniu 30km z jednym postojem na wysadzenie bliźniaków do przedszkola oliwa miała temp 78sC.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedMillersa - tego 5W-30 507.00 ale bez C3 - moze sie skusze - to jedyny olej z 507.00 ale bez C3?Zamieszczone przez PidziekJaki to olej ? Jakiś Trident ?Zamieszczone przez Seedchodzi o ten olej - XF Longlife 5w30:Zamieszczone przez Seedolej ACEA A3/B4 bez C3 ale jednoczesnie posiadajacy 507.00 - co jest raczej rzadkościa.Zamieszczone przez Seedjak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
Pamiętasz temat TT 4100 "z" czy tez "bez" 505.01 tam była ta sama sytuacja. LM płacił - olej miał specyfikację a kiedy przestał płacić bo wprowadził na rynek TT 4600 5W/30 z VW 505.01 to oficjalnie ją stracił (a wystarczyło,żeby zapłacili) i jedynie rekomenduje, że olej posiada w/w normę ( a na rynku USA faktycznie ja nadal ma). Proste $$$ sie liczy.
Powiedzmy, że XF Longlife 5w30 "posiada" specyfikację VW 507.00 ale...
Czy ACEA C3 jest szkodliwa dla VW 507.00 masz w tabelce na str 2 (porawiłem ją trochę wczoraj wg sugestii kolegi Nexus6).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOJaki to olej ? Jakiś Trident ?
pidziek...rozwaliłeś mnie, przecież sprzedajesz Millersa ---> ad:
Z temperaturą płynięcia -54st.C ! (chyba bo z głowy pisze i nie pamiętam czy nie czasem 45 ale to sprawdzę wieczorem na spokojnie )
Zgaduj zgadula jaki to olej :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Seedjak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
Zamieszczone przez PAOLO ESCOponieważ ACEA C3 obowiązuje od października 2004r a olej uzyskał certyfikat posiadanej specyfikacji 507.00 potwierdzony przez VW przed tym rokiemOctavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Zamieszczone przez Seedjak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?
Zamieszczone przez barteqa te oleje 0w30,5w30 jaki mają wpływ na żywotność turbiny? bo wiele razy czytałem, że zakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura http://pro-choice.pl/xf-l...-5l-p-304.html) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:40 ]
Zamieszczone przez SeedPaolo powiedz - jak jest osiagana norma 507.00 - gdy olej jednoczesnie jest olejem ACEA A3/B4?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura http://pro-choice.pl/xf-l...-5l-p-304.html) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
Jeszcze jedno: zrobiłem też płukankę i ...... jest to IMHO gówno warte - czyli zwykłe wyciąganie kasy od ludzi. Kilkoro z forumowiczów pisało że żurek, szlam itp. NIC PODOBNEGO. Płukanka była robiona po raz pierwszy (przebieg 101 kkm) i zleciał czysty klarowny olej w czarnym kolorze. Być może świadczy to też o tym iż olej wlewany do tej pory był dobrej jakości.
reasumując: dla frajerów ONLY.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPamiętasz temat TT 4100 "z" czy tez "bez" 505.01 tam była ta sama sytuacja. LM płacił - olej miał specyfikację a kiedy przestał płacić bo wprowadził na rynek TT 4600 5W/30 z VW 505.01 to oficjalnie ją stracił (a wystarczyło,żeby zapłacili) i jedynie rekomenduje, że olej posiada w/w normę ( a na rynku USA faktycznie ja nadal ma). Proste $$$ sie liczy.
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:48 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOszkoda napisał/a:
ale to chyba nie do mnie
No jasne, że NIE do Ciebie.
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:53 ]
Zamieszczone przez DzidaJeszcze jedno: zrobiłem też płukankę i ...... jest to IMHO gówno warte - czyli zwykłe wyciąganie kasy od ludzi. Kilkoro z forumowiczów pisało że żurek, szlam itp. NIC PODOBNEGO. Płukanka była robiona po raz pierwszy (przebieg 101 kkm) i zleciał czysty klarowny olej w czarnym kolorze. Być może świadczy to też o tym iż olej wlewany do tej pory był dobrej jakości.
reasumując: dla frajerów ONLY.
gratuluję odwagi do napisania własnych odczuć i to w tak trudnych czasach tego wątku, to po pierwsze
ja ze swojej strony dopiszę, iż płukankę zastosowałem z chwilą, gdy pod wymianę szedł Castrol. Też się naczytałem że polecą wręcz płaty syfu i innych zatwardzeń a ściekał olej o bardzo jednolitym grafitowym kolorze z niczym nie zakłócanym połyskiem...dopiero rozbryzgując się w misce pod samochodem ta jednorodność ulegała rozproszeniu.
no a docinki i podteksty mechaników w konteście obśmiewywania tych płukanek towarzyszły nam przez te kilkanaście minut, kiedy płukanka mieliła się w silniku.
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 11:56 ]
Zamieszczone przez barteqzakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaobie strony były już zmęczone faktem,
cytat poniżej kolegi szkoda ( żeby nie było :wink: )
--- >Zamieszczone przez szkodainnova, nie dorabiajmy ideologii tam gdzie jej nie ma
Zamieszczone przez innovaWięc nie dorabiajmy ideologiiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loruJest to urządzenie które zbiera informacje po CAN-ie z czujników jakie są fabrycznie w aucie i je wyświetla na szafie z pełnym fis-em.
natomiast mam też sporo doczynienia z aparaturą pomiarową i stąd nawiązałem czy też w podtekście wskazywałem, iż to co jest w samochodzie pełni rolę pomocniczą i nie jest zaprojektowane aby spełniać konkretne wymogi pomiarowe albo inaczej: producent nawet nie podaje jaka jest tolerancja tego pomiaru. Ponadto przy montażu różne rzeczy mogą się zdarzyć które później przełożą się na jakość pomiaru. Dalej: komponenty które w różnych seriach będą inne. W przypadku tych pomiarów producent nie dba o dokładność i powtarzalność stąd też rozbieżności między pojazdami nawet dokładnie takimi samymi i w takiej samej konfiguracji mogą i wystąpią zwłaszcza jeżeli urządzenie pomiarowe jest dedykowane do tak szerokiego zakresu temperatur.
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:10 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO--- > http://microsites.audiusa...n_1997-2012.pdf Technical Service Bulletin ---> Audi Engine oils that meet Audi Oil Quality Standards 501 01, 502 00, 505 00, 505 01, and 504 00/507 00 strona 7 data opublikowania June 6, 2011. obowiązuje w Volkswagen Group of America. Jak widać "obie strony nie są tak do końca zmeczone faktem"
cytat poniżej kolegi szkoda ( żeby nie było )
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:15 ]
Zamieszczone przez piramidaDeo napisał/a:
piramida, a u mnie amsoil jest od poniedziałku i auto odpaliło za 2 razem z charakterystycznym klepaniem
heh, to moze mi słoń na ucho nadepnął albo inaczej nasze silniki 1.9 a 2.0 rozprowadzają olej przy porannym rozruchu?
tylko że ja nie wiem czym charakteryzuje się dźwięk szkalanek gdyż poza dżwiękami piszczących i ślizgających się pasków to nic innego nietypowego nigdy w moich samochodach (jaki by nie był i z jakim olejem by nie był) nie usłyszałem--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovanatomiast mam też sporo doczynienia z aparaturą pomiarową i stąd nawiązałem czy też w podtekście wskazywałem, iż to co jest w samochodzie pełni rolę pomocniczą i nie jest zaprojektowane aby spełniać konkretne wymogi pomiarowe albo inaczej: producent nawet nie podaje jaka jest tolerancja tego pomiaru.
Skoro zaś twierdzisz, że są to czujniki pomocnicze to proponuje abyś odłączył przepływomierz i pojeździł autem :szeroki_usmiechO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81Nie twierdzę, że technika stanęła. Trzeba jednak wszystko dobrać odpowiednio - po to jest ten temat, ta burza mózgów.
Bo wiesz, mój dziadek kupił w 1960 (którymś chyba, może w 1970?) full wypas Ursusa C330. Ciągnik na chodzie do dziś, nigdy nie oszczędzany. Nawet nie powiem Ci jaki tam olej jest zalewany (jaka lepkość).
W 1990 moi rodzice kupili sobie funkiel nówkę Ursusa... C330M (M chyba od modernizacji, która bardziej dla nazwy jak dla zmieniania czegoś). Ojciec zalewa tam tej samej klasy olej. Nie dla tego że nie ma lepszych, tylko dlatego że w "starym" przez te dziesięciolecia (często ciężkiej orki) silnik nie wybuchł, nie wymaga remontu do dziś dnia. W "nowym" nie lżej użytkowanym, też silnik chodzi tak samo - czyli nic mu nie jest.
Czy można by zalać jakiś nowoczesny olej? Pewnie że tak. Tylko po co? To taka sztuka dla sztuki, jak pokazy mody w Paryżu czy Mediolanie.
Przepraszam za offtop.
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:42 ]
Zamieszczone przez loruSkoro zaś twierdzisz, że są to czujniki pomocnicze to proponuje abyś odłączył przepływomierz i pojeździł autem
poza tym uciekłeś od istoty tematu który omawiałem, czyli jakość i dokładność pomiaru. Takie ucieczki są charakterystyczne dla pseudospecjalistów
[ Dodano: Pią 27 Sty, 12 12:44 ]
Zamieszczone przez lorubłąd pomiarowy jest zazwyczaj któraś z kolei liczbą po przecieku wiec jest to błąd pomijalny w obliczeniach--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SeedPytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura http://pro-choice.pl/xf-l...-5l-p-304.html) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez barteqa te oleje 0w30,5w30 jaki mają wpływ na żywotność turbiny? bo wiele razy czytałem, że zakłady regenerujące zalecają do turbin 10w, więc jak to jest?
Fabrycznie nic się nie dzieje i jedynie latem przy upałach lepiej zalac coś 5W wzwyż aby ten film olejowy był bardziej stabilny.
Zamieszczone przez SeedPytam w imieniu posiadaczy DPF ale i swoim - warto w takim razie przeplacac za tego Millersa (ok. 275 PLN - przynajmniej u elemenateura http://pro-choice.pl/xf-l...-5l-p-304.html) czy warto kupic jakis dobry C3 za ok 150 PLN?
Zamieszczone przez loruproducent projektując auto brał na pewno pod uwagę błąd pomiarowy czujników jakie zastosowała i doszedł do wniosku, że odchylenie od rzeczywistego stanu jest akceptowalne wiec nie szukajmy dziury gdzie jej niema
I jeszcze jedna sprawa, auto lekko zmodyfikowane muszą miec inne oleje.
Wystarczy remont u P. Kazka który korzysta z maszyn sprzed 10 lat i juz mamy tolerancję na cylindrach jak w zmodzonym aucie wyczynowym....procesy obróbki fabryczne a warsztatowe to zupełnie inna historia.
Zamieszczone przez innovaylko że ja nie wiem czym charakteryzuje się dźwięk szkalanek gdyż poza dżwiękami piszczących i ślizgających się pasków to nic innego nietypowego nigdy w moich samochodach (jaki by nie był) nie usłyszałemProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz