Panowie pomóżcie,
chciałbym wymienić olej w mojej Octavii III 2014r. 1.6TDI CR z DPF silnik CLHA 300 000km przebiegu bo dotychcasowy właściciel używał jakiegoś dziwnego oleju z ASO trudno dostępnego na rynku tj. Mobil 3000 Formuła V (chyba tylko dla serwisow). Przewertowałem od kilku dni to i inne fora i chialbym wybrać coś dobrego, dodam że auto często jeździ po trasach, może ostatnio mniej, DPFa mam dosyć przypchanego ale dzięki tym przebiega po autostradach to jakoś się trzyma. Zastanawiam się nad (norma 504/507):
1. Valvoline XL-III 5W30 - podobno dobry olej i nie drogi, dla mnie dostepny od reki np. w Inter Carsie
2. Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 - drogi, podobno szybko gubi parametry, ma opinie że gorzej wyszedł firmie LM niż inne ale jest łatwo dostępny - np w IC (kiedyś w A-klasie miałem LM Synthoil HiTech 5W40 - genialny był)
3. Millers XF long Life 5W30 z aprobatą VW dla 504/507 - zachęcony dobrymi opiniami w necie wziąłem go pod uwagę, jest dostępny w co najmniej 2 sklepach stacjonarnych we Wrocławiu, opsany jest "mid SAPS" więc trochę się boję czy nie rozwali szybciej DPFa niż np. ten Valvoline?
Wiem, że sa też inne polecnane w necie np. Neste, Ravenol, Eurol ale tego na półkach nigdy nie widziałem i wole coś dobrego i w miarę możliwości bezporoblemowo dostępnego, co radzicie?
P.S. Castrola, Mobila 1 ESP odrzuciałem, podobnie jak Motule Specyfic i X-Clean+ bo mają mieszane opinie.
chciałbym wymienić olej w mojej Octavii III 2014r. 1.6TDI CR z DPF silnik CLHA 300 000km przebiegu bo dotychcasowy właściciel używał jakiegoś dziwnego oleju z ASO trudno dostępnego na rynku tj. Mobil 3000 Formuła V (chyba tylko dla serwisow). Przewertowałem od kilku dni to i inne fora i chialbym wybrać coś dobrego, dodam że auto często jeździ po trasach, może ostatnio mniej, DPFa mam dosyć przypchanego ale dzięki tym przebiega po autostradach to jakoś się trzyma. Zastanawiam się nad (norma 504/507):
1. Valvoline XL-III 5W30 - podobno dobry olej i nie drogi, dla mnie dostepny od reki np. w Inter Carsie
2. Liqui Moly Top Tec 4200 5W30 - drogi, podobno szybko gubi parametry, ma opinie że gorzej wyszedł firmie LM niż inne ale jest łatwo dostępny - np w IC (kiedyś w A-klasie miałem LM Synthoil HiTech 5W40 - genialny był)
3. Millers XF long Life 5W30 z aprobatą VW dla 504/507 - zachęcony dobrymi opiniami w necie wziąłem go pod uwagę, jest dostępny w co najmniej 2 sklepach stacjonarnych we Wrocławiu, opsany jest "mid SAPS" więc trochę się boję czy nie rozwali szybciej DPFa niż np. ten Valvoline?
Wiem, że sa też inne polecnane w necie np. Neste, Ravenol, Eurol ale tego na półkach nigdy nie widziałem i wole coś dobrego i w miarę możliwości bezporoblemowo dostępnego, co radzicie?
P.S. Castrola, Mobila 1 ESP odrzuciałem, podobnie jak Motule Specyfic i X-Clean+ bo mają mieszane opinie.
Komentarz