spoko, ja już mam motocykl, tak, że gorzej być nie może :lol:
Pytanie o ESP
Zwiń
X
-
Pytanie o ESP
Witam,
Wczoraj się przejechałem trasą Kielce-Poznań-Kielce a ponieważ generalnie napadało białego "puszku" to ESP kilkaktornie uratował mi dupsko.
I teraz mam takie pytanko - skąd ESP wie, że właśnie "zaczynam lecieć bokiem" i trzeba interweniować ?
Auto ma jakiś żyroskop zamontowany ??
-
-
loyd,
http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_(motoryzacja)ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Wikipedia wyjaśnia skąd system wie, że trzeba interweniować na zakręcie - mierzy obroty poszcszególnych kół które są różne - to ok.
Wczoraj natomiast jechałem prostą drogą i wpadłem w coś (to było przysypane śniegiem) i zacząłem stawać bokiem (koła miałem miałem wyprostowane).
Skąd zatem ESP wiedział, że lecę bokiem skoro miałem wyprostowane koła, które kręciły się z taką samą prędkością ?
Komentarz
-
-
To jest czujnik 2-3 (wzdluzne, poprzeczne, pochylenia HHC jak wystepuje) w jednym. Jest albo w kierownicy albo pod fotelem pasazera.
Ja mam inne pytanie. Jak wylaczyc te pokichane systemy ABS/EDS itd. Tak, zeby szafa nie piszczala non-stop. Jak wyjmuje bezpieczniki przy kierownicy to zaczyna piszczec szafa i mnie denerwuje, do tego przestaje dzialac wspomaganie.
Komentarz
-
-
Maicroft, a to się da ABS/EDS?
prędzej ASR/ESP :idea:
może jak by pokombinował w vcdsem to by coś ruszył
pewnie z nowszych jak padnie bezpiecznik to piszczy żeby go zaraz wymienić :lol:
ale z tym że chujnia to się zgadzam
droga hamowania z ABS wydłuża się kilku krotnie :!:
wczoraj się tym zająłem :diabelski_usmiech
lekko naciskać na hamulec (tak żeby koła nie stanęły) i zaraz zatrzymuje się
Komentarz
-
-
Wszystko się da :? Jak mówi F. Kiepski "jak nie jak tak" Tylko po co :shock:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez loydWczoraj natomiast jechałem prostą drogą i wpadłem w coś (to było przysypane śniegiem) i zacząłem stawać bokiem (koła miałem miałem wyprostowane).
Skąd zatem ESP wiedział, że lecę bokiem skoro miałem wyprostowane koła, które kręciły się z taką samą prędkością ?
- prędkość obrotową każdego koła
- kąt skrętu kierownicy
- przyspieszenie poprzeczne samochodu
- ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach
- prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu
- aktualną prędkość jazdy samochodu
- aktualny moment obrotowy przekazywany na oś napędzaną
- aktualne przełożenie wybrane przez kierowcę lub przez komputer sterujący automatyczną skrzynią biegów
Oraz jeśli występują czujniki kontroli ciśnienia w aucie:
- masę pojazdu
- ciśnienie w ogumieniu
- różnice w wysokości lub rodzaju rzeźby bieżnika poszczególnych kół (porównanie prędkości obrotowej kół).
Więc jeśli z jakiegoś powodu auto zacznie się obracać na prostej (najechanie na coś, zderzenie -jak ktoś wam przywali w auto z boku) to ESP też zareaguje.O ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
W adaptacjach modułu ABS w grupie 103 albo coś w okolicy można wyłączyć ESP na stałe do prędkości 30 km/h. Nie wiem czy nie będzie coś przy tym brzęczeć, bo nie próbowałem u siebie. Dokładną grupę znajdziesz jak zrobisz mapę adaptacji ABS. Będziesz miał ESP ENabled ..., trza zrobić disabled.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Maicroft, w starszych skodzinkach było cyk i już a teraz chcą na siłę dbać o bezpieczeństwo kierowców :evil:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Gość
panowie nie wylaczycie ani ABS ani EDS to jest nieodlaczalne (chyba ze pokombinujecie jakims programem czy bezpiecznikami), guzikiem wylaczamy tylko ASR i ESP i mnie to w zupelnosci wystarcza zeby "poszalec" bo EDS w poslizgach nie przeszkadza. Z poczatku strasznie mnie denerwowal swoim terkotaniem, ale juz przywyklem i moim zdaniem EDS znacznie pomaga w grzaskim podlozu, ASR juz nie zawsze, ale mozna wylaczyc i probowac dalej.
Komentarz
-
Podepne sie pod temat.
Wyczytalem w instrukcji, ze jak mam w aucie ESP to i mam EDS. ESP poznam po guziczku pod radiem, tak? Jesli bedzie tam napisane ESP tzn ze jest. Mam rozumiec ze kazda o2 przed FL w wersji elegance (2008) miala tez ASR?
Czy sa jeszcze jakies inne systemy ktore mozna bylo dokupic np do tourów? Chodzi mi o to zeby sprawdzic w co wyposazone jest moje auto (kupilem od kogos).
Dzieki za info.
Edit - u mnie jest guzik ASR, wiec nie mam ESP i EDS?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ale_jak_toEdit - u mnie jest guzik ASR, wiec nie mam ESP i EDS?
A co do systemów to najlepiej sprawdzić wlepkę w bagażniku tam masz kody i te wystarczy rozszyfrowaćO ortografie dba FF.
Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
Skoda Octavia & Audi A6
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez aryWczoraj chciałem pobrykać trochę na placu i ten elektroniczny kaganiec skutecznie mnie powstrzymywał :cry:
Przydałby się dwustopniowy system wyłączania tych udogodnień. Pierwszy taki jak jest teraz dla mniej odważnych, a drugi powinien kompletnie wyszystko rozłaczyćGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
Komentarz