To jest czujnik 2-3 (wzdluzne, poprzeczne, pochylenia HHC jak wystepuje) w jednym. Jest albo w kierownicy albo pod fotelem pasazera.
Ja mam inne pytanie. Jak wylaczyc te pokichane systemy ABS/EDS itd. Tak, zeby szafa nie piszczala non-stop. Jak wyjmuje bezpieczniki przy kierownicy to zaczyna piszczec szafa i mnie denerwuje, do tego przestaje dzialac wspomaganie.
Maicroft, a to się da ABS/EDS?
prędzej ASR/ESP :idea:
może jak by pokombinował w vcdsem to by coś ruszył
pewnie z nowszych jak padnie bezpiecznik to piszczy żeby go zaraz wymienić :lol:
ale z tym że chujnia to się zgadzam
droga hamowania z ABS wydłuża się kilku krotnie :!:
wczoraj się tym zająłem :diabelski_usmiech
lekko naciskać na hamulec (tak żeby koła nie stanęły) i zaraz zatrzymuje się
Wczoraj natomiast jechałem prostą drogą i wpadłem w coś (to było przysypane śniegiem) i zacząłem stawać bokiem (koła miałem miałem wyprostowane).
Skąd zatem ESP wiedział, że lecę bokiem skoro miałem wyprostowane koła, które kręciły się z taką samą prędkością ?
Układ ESP ma czujniki mierzące:
- prędkość obrotową każdego koła
- kąt skrętu kierownicy
- przyspieszenie poprzeczne samochodu
- ciśnienie płynu hamulcowego w przewodach
- prędkość obrotową wokół osi pionowej samochodu
- aktualną prędkość jazdy samochodu
- aktualny moment obrotowy przekazywany na oś napędzaną
- aktualne przełożenie wybrane przez kierowcę lub przez komputer sterujący automatyczną skrzynią biegów
Oraz jeśli występują czujniki kontroli ciśnienia w aucie:
- masę pojazdu
- ciśnienie w ogumieniu
- różnice w wysokości lub rodzaju rzeźby bieżnika poszczególnych kół (porównanie prędkości obrotowej kół).
Więc jeśli z jakiegoś powodu auto zacznie się obracać na prostej (najechanie na coś, zderzenie -jak ktoś wam przywali w auto z boku) to ESP też zareaguje.
W adaptacjach modułu ABS w grupie 103 albo coś w okolicy można wyłączyć ESP na stałe do prędkości 30 km/h. Nie wiem czy nie będzie coś przy tym brzęczeć, bo nie próbowałem u siebie. Dokładną grupę znajdziesz jak zrobisz mapę adaptacji ABS. Będziesz miał ESP ENabled ..., trza zrobić disabled.
piramida, No to mozna wylaczyc ESP, chociaz teraz nie calkowicie. A ja chce wylaczyc te wszystkie pokichane wspomagacze ruszania, elektroniczne szpery i inne syfy, bo mnie jazda BXE z tymi badziewiami denerwuje :diabelski_usmiech
Wczoraj chciałem pobrykać trochę na placu i ten elektroniczny kaganiec skutecznie mnie powstrzymywał :cry:
Przydałby się dwustopniowy system wyłączania tych udogodnień. Pierwszy taki jak jest teraz dla mniej odważnych, a drugi powinien kompletnie wyszystko rozłaczyć
panowie nie wylaczycie ani ABS ani EDS to jest nieodlaczalne (chyba ze pokombinujecie jakims programem czy bezpiecznikami), guzikiem wylaczamy tylko ASR i ESP i mnie to w zupelnosci wystarcza zeby "poszalec" bo EDS w poslizgach nie przeszkadza. Z poczatku strasznie mnie denerwowal swoim terkotaniem, ale juz przywyklem i moim zdaniem EDS znacznie pomaga w grzaskim podlozu, ASR juz nie zawsze, ale mozna wylaczyc i probowac dalej.
haha a mi jakoś się odłączyło EDS w caddy, samo z siebie. I nie wiem jak to ugryźć żeby wróciło spowrotem. Nie wiecie może czy jak podepnę pod kompa to coś będzie można pokombinować?
Podepne sie pod temat.
Wyczytalem w instrukcji, ze jak mam w aucie ESP to i mam EDS. ESP poznam po guziczku pod radiem, tak? Jesli bedzie tam napisane ESP tzn ze jest. Mam rozumiec ze kazda o2 przed FL w wersji elegance (2008) miala tez ASR?
Czy sa jeszcze jakies inne systemy ktore mozna bylo dokupic np do tourów? Chodzi mi o to zeby sprawdzic w co wyposazone jest moje auto (kupilem od kogos).
Dzieki za info.
Edit - u mnie jest guzik ASR, wiec nie mam ESP i EDS?
Wczoraj chciałem pobrykać trochę na placu i ten elektroniczny kaganiec skutecznie mnie powstrzymywał :cry:
Przydałby się dwustopniowy system wyłączania tych udogodnień. Pierwszy taki jak jest teraz dla mniej odważnych, a drugi powinien kompletnie wyszystko rozłaczyć
nooo.. kicha z tym esp jest :? zero zabawy na placu :?
Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz