system start stop - pytanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olimp2222
    Classic
    • 2013
    • 19

    system start stop - pytanie

    Zamieszczone przez iFi
    Czy kołnierz ochronny dużo daje? Czy to taki profil opony gdzie nie ma to jeszcze takiego znaczenia?
    Bierz opone z dobrym rantem ochronnym.Moje Yokohamy z dobrym rantem wlasnie uratowaly moja felge,jak sie zagapilem i scialem zakret.Az mnie podbilo na krawezniku.
    Dobry rant chroni nawet 8''felge przy szerokosci opony 225/45/18.
    Dobry rant z Twojego wyboru maja Conti,niezly GY...a Nokiany slabiutki.
    Rant rantowi nie rowny i zalezy czesto od profilu opony i modelu. Np.Vredesteiny Ultra Sessanta,lub Ultra Vorti maja swietny rant,ale juz Ultra Cento taki ''napletkowy rancik'' :szeroki_usmiech
  • Mariusz87
    L&K
    • 2011
    • 1286
    • Octavia II combi (1Z5)
    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    system start stop - pytanie

    Od pewnego czasu jedna rzecz nie daje mi spokoju. W nowych samochodach coraz częściej można spotkać rozwiązanie system start - stop. Silnik gaśnie po zatrzymaniu samochodu i uruchamia się po naciśnięciu gazu. Jak się ma to do turbiny i jej żywotności? Czy w takich samochodach jest jakiś system dodatkowo smarujący turbinę po wyłączeniu silnika, ćzy poprostu się ją katuje?
    moje stare auto
    jest scout

    Komentarz

    • TomekRs
      RS
      • 2011
      • 1670

      #3
      Tak, nowe auta maja jakies tam systemy, ktore po wylaczeniu silnika przez jakis czas jeszcze smaruja turbo i caly osprzet wlasnie w celu ochrony itd. Podobno TSI maja taki system ale to tylko tyle co slyszalem i wyczytalem. Chodzi o to, zeby wystudzic olej w turbinie.

      Komentarz

      • Eidos71
        RS
        • 2011
        • 2050
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Zamieszczone przez octaviars1
        Tak, nowe auta maja jakies tam systemy, ktore po wylaczeniu silnika przez jakis czas jeszcze smaruja turbo i caly osprzet wlasnie w celu ochrony itd. Podobno TSI maja taki system ale to tylko tyle co slyszalem i wyczytalem. Chodzi o to, zeby wystudzic olej w turbinie.
        TSI posiada rzeczywiście elektryczny system chłodzenia turbiny - po wyłączeniu silnika turbina kręci się jeszcze jakiś czas, celem jej ostudzenia. Niestety system nie zapewnia właściwego smarowania turbiny podczas tego wychładzania - olej nie jest pompowany, a jedynie "zalega" w niewielkim wgłębieniu. A więc - zgodnie z praktycznymi zaleceniami ASO - nadal należy przestrzegać procedur wychładzania turbiny, jakie obowiązują w silnikach uturbionych.
        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
        MOJA FURKA

        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9941
          • Ford

          #5
          A mnie zastanawia cos innego: co po zgaszeniu silnika napędza kompresor klimatyzacji?
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez Agamek12
            co po zgaszeniu silnika napędza kompresor klimatyzacji
            a napędza?
            może coś w rodzaju jak ogrzewanie postojowe?
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • TomekRs
              RS
              • 2011
              • 1670

              #7
              Nie napedza nic chyba. Jak ostatnio jechalem nowym smartem, ktory mial takie cudo to wlasnie sie smialismy ze znajomym, ze sie klima wylacza.
              Chyba, ze to male gowienko po prostu nie mialo mocy, zeby napedzac no bo w autach typu BWM,Mercedes itd szydera troche jakby klime wylaczalo co chwile.

              Komentarz

              • hubert78
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1576

                #8
                Zamieszczone przez Agamek12
                A mnie zastanawia cos innego: co po zgaszeniu silnika napędza kompresor klimatyzacji?
                Kiedyś przez moment jeździłem lupo i jak miałem włączona klime to się nie wyłączał silnik jak stanąłem na troszkę dłużej

                Komentarz

                • palioza
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 417

                  #9
                  U mnei jak auto stop wylaczy auto to klima nie pracuje, ale jezeli temperatura w srodku wzrosnie, to silnik sie sam wlaczy, mimo, ze dalej trzymam nieruchomo noge na hamulcu. Co do smarowania po dlugiej jezdzie, to tym bym sie nie przejmowal, bo zazwyczaj podjezdzasz do skrzyzowania z zamiarem zatrzymania - tak coby sie start-stop wlaczyl (albo toczysz sie na jalowym -> temperatura turbo szybko maleje, albo na biegu czyli brak spalania, to jeszcze szybciej sie wychladza), jezeli faktycznie jest elektryczne chlodzenie, to chlodzeniem sie nie martwimy ;-), a co do smarowania to turbo na jalowym (albo dojezdzaniu na biegu) kreci sie tak wolno, ze to, co tam oleju zostalo wystarczy do samoczynnego zatrzymania.
                  Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    Zamieszczone przez octaviars1
                    w autach typu BWM,Mercedes itd szydera troche jakby klime wylaczalo co chwile.
                    przy wylaczonym silniku wylacza tez klime - sprawdzone w X3
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • Garret
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1196
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Nexus6
                      Zamieszczone przez octaviars1
                      w autach typu BWM,Mercedes itd szydera troche jakby klime wylaczalo co chwile.
                      przy wylaczonym silniku wylacza tez klime - sprawdzone w X3
                      dokładnie tak,
                      w praktyce moze to wygladac tak, ze w upalne dni system nie bedzie gasił silnika gdyż klima będzie domagała się zasilania by walczyc z temperaturą :wink:
                      Garret

                      -----------
                      Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                      Komentarz

                      • kazik4x4
                        RS
                        • 2008
                        • 2728

                        #12
                        Zamieszczone przez octaviars1
                        no bo w autach typu BWM,Mercedes itd szydera troche jakby klime wylaczalo co chwile.
                        Jeśli silnik zgaśnie to oczywiście kompresor też się wyłącza. Chodzi za to nadmuch powietrza i pompa cyrkulacji czynnika chłodzącego. Przy krótkich postojach wzrosty temperatury są niezauważalne, przy dłuższych kiedy temperatura podnosi się, komp zmniejsza obroty nawiewu, aż do chwili kiedy nawiewane powietrze osiąga wartość temperatury zadanej na cilmatronicu - a potem wyłącza układ aż do uruchomienia silnika. Podobnie jest kiedy jest włączone ogrzewanie.
                        Rozwiązanie takie jest np. w E-klasse W212 w wersji Avantgarde przy załączeniu funkcji REST.
                        Bez włączonej funkcji REST kiedy działa klima silnik nie gaśnie na dłuższych postojach.

                        Komentarz

                        • TomekRs
                          RS
                          • 2011
                          • 1670

                          #13
                          Garret, no jak nie bedzie gasil silnika? :P Co ma do tego upalny dzien? Ja chce temperature 18*C albo 25*C i taka ma byc. Nie ma tu nic do tego upalny czy chlodny dzien.
                          Teraz pomysl nad definicja "upalny" dzien np. w Polsce a Hiszpanii

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            jesli chodzi o chlodzenie turbiny jest to rozwiazane na 2 sposoby:
                            1. Dodatkowy niezalezny system chlodzenia turbiny który działa pomimo tego, że silnik został wyłączony.
                            2. Zabezpeiczenie przed wyłączeniem silnika w systuacji, gdy turbina pracuje na określonych obrotach. W takiej systuacji nawet pomimo uruchomiononego systemu start/stop silnik po zatrzymaniu auta np. w korku nie zostanie wyłąoczony, gdy czujnik wykryje, że obroty turbiny są na tyle wysokie ze taki wyłączenie mogłoby jej zaszkodziec - stosowane np. w BMW.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • Garret
                              L&K
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1196
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez octaviars1
                              Garret, no jak nie bedzie gasil silnika? :P Co ma do tego upalny dzien? Ja chce temperature 18*C albo 25*C i taka ma byc. Nie ma tu nic do tego upalny czy chlodny dzien.
                              Teraz pomysl nad definicja "upalny" dzien np. w Polsce a Hiszpanii
                              chodzi o to, że klima przy duzej róznicy temp miedzy temp zewnetrzną a żądaną musi pracowac cały czas z duzym wydatkiem- więc system sterujący nie pozwoli na zgaszenie silnika co skutkowałoby przerwą w pracy klimatyzacji :wink:
                              Garret

                              -----------
                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                Zamieszczone przez kazik4x4
                                i pompa cyrkulacji czynnika chłodzącego.
                                jesteś pewny że jest tam takie cudo :?:
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • witachu
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1319

                                  #17
                                  no a wogóle to jest naprawde sens montowania tych systemów? jakos nie moge sie dopatrzec, w korku. w miescie przeciez nie tylko turbo moze byc narażone, rozrusznik itp a tu co chwile w miescie swiatła, korki, gaśnie, zapala, chyba ze na to tez są jakies metody. zeby to jakos ochronic. marketing mówi o oszczedności paliwa i ochronie srodowiska a przeciez odpalanie silnika i tak co chwile powtarzany cykl moze wrecz powodowac wieksze zuzycie niz auto które nie posiada takiego systemu. jak dla mnie zbędny bajer
                                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                                  (znajdź również na fb)

                                  Komentarz

                                  • doctore
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 205

                                    #18
                                    Ostatnio jechałem w mieście Hondą Civic z tym systemem i mówię wam, że mnie jasna krew zalewała :klnie: jak przy każdym zatrzymaniu auta nawet na 1s silnik wyłączał się i tak ze 20 razy przez 10km . Oczywiście można do tego nie dopuścić trzymając wciśnięte sprzęgło ale co to za robota. Nie wiem czy można dokonać zmiany w kompie aby STOP z opóźnieniem np 10-15s działał :?:
                                    Ogólnie moim zdaniem system ten w korkach jest do i prędzej czy później dorżnie w silniku to czy tamto.
                                    Jest OIIFL 1.4 TSI + DSG7, Elegance.

                                    Komentarz

                                    • parasite
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1368

                                      #19
                                      Zamieszczone przez drgranatt
                                      prędzej czy później dorżnie w silniku to czy tamto.
                                      I to jest główna zaleta tego systemu! Oczywiście dla producentów
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz

                                      • Big
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 6389

                                        #20
                                        Zamieszczone przez parasite
                                        Zamieszczone przez drgranatt
                                        prędzej czy później dorżnie w silniku to czy tamto.
                                        I to jest główna zaleta tego systemu! Oczywiście dla producentów
                                        Nic dodać, nic ująć.
                                        Pod przykrywka "ekologii" funduje się klientom rozwiązania które doprowadzą do szybszej konieczności wymiany badz to silnika, bądz to całego auta na nowe.
                                        Czarny Elegance

                                        Komentarz

                                        • palioza
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 417

                                          #21
                                          na szczescie, jest to zazwyczaj wylaczalne przyciskiem. U mnie jest w aucie tak, ze jak lekko trzymam hamulec na postoju, to sie silnik nie wylacza, dopiero jak odrobine mocniej wcisne hamulec, to wchodzi w tryb auto-stop.
                                          Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                          Komentarz

                                          • paweł2
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1405

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Mariusz87
                                            Od pewnego czasu jedna rzecz nie daje mi spokoju. W nowych samochodach coraz częściej można spotkać rozwiązanie system start - stop. Silnik gaśnie po zatrzymaniu samochodu i uruchamia się po naciśnięciu gazu. Jak się ma to do turbiny i jej żywotności? Czy w takich samochodach jest jakiś system dodatkowo smarujący turbinę po wyłączeniu silnika, ćzy poprostu się ją katuje?
                                            Kumpel ma takie nowe 328i z tym systemem i przy ostrym bucie nie zadzialal ani razu wie bez paniki,a wylaczyc mozna swoja droga.
                                            Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                            Komentarz

                                            • rowerek
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 449

                                              #23
                                              Zamieszczone przez paweł2
                                              Kumpel ma takie nowe 328i z tym systemem i przy ostrym bucie nie zadzialal ani razu wie bez paniki,a wylaczyc mozna swoja droga.
                                              Jeżeli chodzi o system start-stop w BMW to ze względu na negatywne opinie klientów BMW wprowadziło możliwość stałego wyłączenia systemu start-stop. W tej chwili jeżeli wyłączymy ten system to po ponownym uruchomieniu auta system włączał się na nowo. Po zmianie w oprogramowaniu wystarczy, że wyłączymy go raz i auto zapamięta ten wybór na cały czas.
                                              BMW start-stop

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #24
                                                Zamieszczone przez parasite
                                                Zamieszczone przez drgranatt
                                                prędzej czy później dorżnie w silniku to czy tamto.
                                                I to jest główna zaleta tego systemu! Oczywiście dla producentów
                                                jest jeszcze jedna główniejsza... tj. zobacz na wartości spalania w mieście jakie podają producenci dla aut z system Start&Stop.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • Agamek12
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 9941
                                                  • Ford

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  Zamieszczone przez parasite
                                                  Zamieszczone przez drgranatt
                                                  prędzej czy później dorżnie w silniku to czy tamto.
                                                  I to jest główna zaleta tego systemu! Oczywiście dla producentów
                                                  jest jeszcze jedna główniejsza... tj. zobacz na wartości spalania w mieście jakie podają producenci dla aut z system Start&Stop.
                                                  W Nissanie QQ z systemem start-stop spalanie według producenta zmniejsza się o około 0,2l/100km - czyli o około 1,70zł/100km. Dopłata do systemu to 1000zł - czyli "zwrot" inwestycji nastąpi już po...60kkm... Czyli akurat wtedy, gdy zazwyczaj "pada" akumulator :szeroki_usmiech

                                                  Co ciekawe: producent twierdzi, że z systemem S-S zmniejszy się spalanie zarówno w mieście (co przy pewnnych sprzyjajacych warunkach jest możliwe), jak i na trasie (konia z rzędem temu kto udowodni, że ten system faktycznie w trasie może się włączyć)...
                                                  Adam... Używam:
                                                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                  Passek: B6 175KM/366Nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...