Wymiana sworzni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Skiba
    Classic
    • 2011
    • 3

    Wymiana sworzni

    Zamieszczone przez bishop
    Obiektywnie ,obroty stoją jak drut / chyba na 700/ silnik chodzi równiutko, może nawet na pb minimalnie gorzej :szeroki_usmiech spalanie podobne ja na starych, ale nie testowałem szczególnie. Subiektywnie może ciut głośniej cykają.
    Co do cykania to się zgodzę, czasami nawet je słyszę w środku (0 nawiewu, radio off).
    Ale najważniejsze nowe wtryski jak na razie działają auto nie drga, nie gaśnie. Subiektywnie odczuwam że silnik na LPG mniej drży niż na PB (a przez 2 tygodnie na pb sporo tego doświadczyłem).
  • bta
    Drive
    • 2010
    • 63
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Wymiana sworzni

    Mam pytanie,czy po wymianie sworzni z przodu, trzeba później ustawić zbieżność ?

    Komentarz

    • raventes
      Rider
      • 2013
      • 343

      #3
      Tak.

      Komentarz

      • bta
        Drive
        • 2010
        • 63
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Dzięki

        Komentarz

        • sebu
          L&K
          • 2008
          • 1304
          • Octavia II (1Z3)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          raventes, Jaki wpływ mają sworznie na zbieżność :?: ,gdyby wymieniane były końcówki to ok,ale sworznie :?
          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
          jak pomogłem to daj punkcik
          sprzęgło od G 60

          Komentarz

          • raventes
            Rider
            • 2013
            • 343

            #6
            Po kazdorazowym grzebaniu w zawieszeniu należy ustawić zbieżność. Nowa część ma inne parametry niż stara, już zużyta przez co zbieżność może też się zmienić.

            Komentarz

            • sebu
              L&K
              • 2008
              • 1304
              • Octavia II (1Z3)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Zamieszczone przez raventes
              Po kazdorazowym grzebaniu w zawieszeniu należy ustawić zbieżność. Nowa część ma inne parametry niż stara, już zużyta przez co zbieżność może też się zmienić.
              raventes,W dalszym ciągu nie rozumiem jaki ma wpływ na zbieżność wymiana sworznia.Rzekł bym,że wymiana sworznia jest plug&play.
              Ja nigdy nie ustawiam zbieżności po wymianie sworzni .
              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
              jak pomogłem to daj punkcik
              sprzęgło od G 60

              Komentarz

              • JanuszSz
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 2835
                • Superb II combi (3T5)

                #8
                Zamieszczone przez raventes
                Po kazdorazowym grzebaniu w zawieszeniu należy ustawić zbieżność. Nowa część ma inne parametry niż stara, już zużyta przez co zbieżność może też się zmienić.
                Przy zmianie zworznia nic się nie zmienia w geometrii,co najwyżej powraca do lepszego stanu,bo na starym sworzniu geometria była nieco rozjechana.
                Po rozpięciu końcówek drążków należy spraedzić,ale przy sworzniach czy tulejach wahacza nie ma takiej potrzeby.
                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                Komentarz

                • bta
                  Drive
                  • 2010
                  • 63
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                  #9
                  Zadałem pytanie,bo jedni twierdzą że nie potrzeba,natomiast mój mechanik,pracujący w ASO skoda,twierdzi że powinno się ustawić dla świętego spokoju.Sam jednak wymieniał u siebie rok temu,i nie robił geometri ,i nic się nie dzieje .Sam już nie wiem,robiłem u siebie również rok temu geometrie,a teraz wymieniłem sworznie.Pewnie trzeba będzie dołożyć jeszcze stówe do interesu,bo opony prawie nówki.

                  Komentarz

                  • sebu
                    L&K
                    • 2008
                    • 1304
                    • Octavia II (1Z3)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    bta, Jak masz nie spać po nocach to ją sobie ustaw,ale ja u siebie nie ustawiałem.
                    Zamieszczone przez bta
                    Zadałem pytanie,bo jedni twierdzą że nie potrzeba,natomiast mój mechanik,pracujący w ASO skoda,twierdzi że powinno się ustawić dla świętego spokoju.Sam jednak wymieniał u siebie rok temu,i nie robił geometri ,i nic się nie dzieje
                    To zapytaj się dlaczego u siebie nie ustawiał geometrii :?:
                    Skoro piszesz,że ustawiałeś rok temu,to niema sensu robienia tego w tym roku.
                    Jak masz zbędną stówkę to mogę podać Ci swój numer konta :szeroki_usmiech
                    Ale decyzja należy do Ciebie :lol:
                    Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                    jak pomogłem to daj punkcik
                    sprzęgło od G 60

                    Komentarz

                    • zadariusz1
                      Rider
                      • 2011
                      • 543
                      • Octavia III (5E3)
                      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Ja w żadnym w swoich aut do tej pory przy wymianie sworzni nie ustawiałem zbieżności i nic się nigdy nie działo, opon nie rwało, auto dobrze się prowadziło, oczywiście każdy warsztat każe ustawiać, ale z tego mają kasę

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2323
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #12
                        bta, tylko nie wiem czy ty wiesz i czy osoba u której robiłeś geometrie wie że w 4x4 ustawia się przód i tył
                        ja jak podpowiedziałem znajomemu diagnoście to nie wierzył ale sprawdził na komputerze i przyznał mi rację

                        pozdro
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • dylan80
                          Rider
                          • 2009
                          • 625

                          #13
                          napiszę z dużej .... PO WYMIANIE SWORZNIA KONIECZNIE TRZEBA USTAWIĆ ZBIEŻNOŚĆ ....
                          i niech mi nikt nie mówi, że nic sie nie zmienia, ja też tak myślałem .....do zeszłego tygodnia...

                          sworzeń jest przykręcany trzema śrubkami M8 a otwory w wahaczu u w sworzniu mają średnicę 8,9mm, czyli już wam wychodzi po 1,9mm luzu w zależności w którą stronę wykasujecie luz przy przykręcaniu .
                          w tym tygodniu zrobiłem testa czegoś takiego, bo mi kierownica lekko w lewo patrzyła, a po wymianie sworzni mechanik nie dokręcił mi mocno tych śrubek i dostało luzu...jak np dobijecie lewy sworzeń na maxa do wahacza i przykręcicie a prawy będzie powiedzmy miał wykasowany luz na śrubkach w przeciwną stronę, to już macie różnice w zbieżności ok 2mm..

                          nie wiem, czy wiecie o co mi chodzi, ale ktoś kto potrafi to sobie wyobrazić, to będize wiedział o czym mówię....
                          uwierzcie, sposób przykręcenia sworznia do wahacza i wykasowania luzu na śrubkach w odpowiednią stronę ma duży wpływ na zbieżność i trzeba jechać to potem przynajmniej skontrolować...

                          [ Dodano: Nie 19 Maj, 13 10:49 ]
                          Zamieszczone przez sebu
                          raventes,W dalszym ciągu nie rozumiem jaki ma wpływ na zbieżność wymiana sworznia.Rzekł bym,że wymiana sworznia jest plug&play.
                          no a nie bierzesz pod uwagę luzu między śrubą i otworami , a to już prawie 2mm różnicy na zbieżności...

                          Komentarz

                          • kornat
                            Rider
                            • 2007
                            • 578

                            #14
                            Zamieszczone przez dylan80
                            sworzeń jest przykręcany trzema śrubkami M8 a otwory w wahaczu u w sworzniu mają średnicę 8,9mm, czyli już wam wychodzi po 1,9mm luzu w zależności w którą stronę wykasujecie luz przy przykręcaniu .
                            A nie 0,9mm? Bo gwint M8 ma średnicę zewnętrzną 8mm (bez groszówek) a nie 7.

                            Komentarz

                            • sebu
                              L&K
                              • 2008
                              • 1304
                              • Octavia II (1Z3)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              #15
                              dylan80, nigdy nie ustawiałem zbieżności po wymianie sworzni i nie miałem z tym problemu,można ją sprawdzić,ale niema przymus.Jeżeli np.jak piszesz kierownica ucieka to owszem trzeba to zrobić.
                              .
                              Zamieszczone przez dylan80
                              a po wymianie sworzni mechanik nie dokręcił mi mocno tych śrubek i dostało luzu..
                              To bardzo odpowiedzialny pan mechanik.
                              Idąc Twoim przykładem,czy po wymianie żarówek zawsze ustawisz światła mijania na maszynie :?:
                              Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                              jak pomogłem to daj punkcik
                              sprzęgło od G 60

                              Komentarz

                              • dylan80
                                Rider
                                • 2009
                                • 625

                                #16
                                sebu, wiesz, ja zawsze okręcam na 'chama' a on zapewne dynamonetrycznym bo to tylko M8...

                                [ Dodano: Pon 20 Maj, 13 00:07 ]
                                kornat, no ale jeśli na sworzniu masz 0,45 i na wahaczu tez 0,45 to przy dwóch stronach już jest prawie 2mm .
                                nie wiem jak to wytłumaczyć, ale poważnie sprawdziłem to i jeśli jeden sworzeń dociągniesz z luzem 'na zewnątrz' auta a drugi odwrotnie to już będzie różnica, zależy, w którą stronę był luz kasowany i przykręcone przy ustawianiu zbieżności....

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  #17
                                  Nie tylko zbieżność, na przykręcanym sworzniu regulujemy kąt pochylenia koła oraz kąt wyprzedzenia zwrotnicy. . A to wpływa na kierunek jazdy i właściwe prowadzenie.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • Bartek.K
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 396

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Nie tylko zbieżność, na przykręcanym sworzniu regulujemy kąt pochylenia koła oraz kąt wyprzedzenia zwrotnicy. . A to wpływa na kierunek jazdy i właściwe prowadzenie.
                                    Dokładnie. Dla własnego spokoju lepiej jest sprawdzić geometrie.
                                    Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                      Nie tylko zbieżność, na przykręcanym sworzniu regulujemy kąt pochylenia koła oraz kąt wyprzedzenia zwrotnicy. . A to wpływa na kierunek jazdy i właściwe prowadzenie.
                                      Tylko i wyłącznie kąt pochylenia koła, 3 otwory których różne średnice podawane były wyżej, są "fasolkowe" i tam w niewielkim stopniu można regulować kąt pochylenia koła.

                                      Komentarz

                                      • Maro2225
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 113

                                        #20
                                        U mnie również kiera się lekko przestawiła i zamierzam jechać na geometrię.
                                        Maro

                                        Komentarz

                                        Pracuję...