Założyłem ten temat aby poznać Wasze opinie odnośnie stosowania tarcz wierconych vs gładkich. Przestudiowałem chyba z pół internetu i opinie są skrajnie różne. Jakie macie zdanie na ten temat :?:
Jakby to było takie logiczne to by ludzie nie zakładali wierconych do cywilnej jazdy Tutaj jest właśnie dyskusja wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Z tą częstą zmianą to bym też nie przesadzał
Mialem ATE PD czyli nacinane 280,288,312, mialem Mikody GT nacinano/nawiercane 288mm i pewnie nastepne to zaloze gladkie zimmermany. Ostatnio sa modne.
ATE PD w koncowej fazie hamowania zaczynaja grac i to kazde tak mi robia Mikody, to byly moze ciut lepsze od ori, ale kosztowaly 1/2 tego co ori, albo i mniej.
raventes, do "tatowozu" chcesz nacinano/nawiercane tarcze zakładać :?: pomyśl o rodzinie chłopie, bo jak zaczniesz hamować, to zbiórkę na przedniej szybie masz jak w banku. A jakie doznania akustyczne... Mam Mikody GT 312/256 i jest dobrze... Nawet bardzo dobrze, ale przy wyhamowywaniu ze 150-50 to jest głośno i ostro. Do Szarańczy to jednak gładkie bym dał
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Możesz uzasadnić dlaczego jednak sugerujesz założenie tarcz gładkich podczas gdy sam używasz wierconych i wiesz że są one lepsze :?: I to jakby nie było do sporo cięższego auta Poza tym wątek założyłem bardziej w celu poznania Waszych opinii na temat wiercone vs gładkie i dowiedzenia się na czym jeździcie Osobiście jednak wrażenia akustyczne mam w 4 literach skoro poprawa hamulców byłaby znaczna W autach montowane są seryjnie wynalazki zwane pasami bezpieczeństwa i to z napinaczami, więc zbiórki o jakiej piszesz można łatwo uniknąć
I jeszcze 1 wyjaśnienie Temat nie jest o nacinano - nawiercanych tylko o wierconych a to jednak różnica
Mógłbyś wyjaśnić co znaczy, że przy wyhamowywaniu ze 150 do 50 jest ostro :?:
Ostro jest na tarczach 312mm po przesiadce z 280mm A tak to idzie jak idzie.
Generalnie halas i szybkosc zuzycia tarcz i klockow. Z tym ze Sharan ciezki i jak tylko masz dwa komplety kol 16" to bym robil szybka przesiadke z 288mm jakie pewnie masz na wlasnie te 312mm. Wtedy to bedzie roznica w hamowaniu i nie trzeba szukac mega tarcz.
raventes, Sharan, pomimo że jest lepiej wyciszony od OI, to jednak nie jest ścigaczem i stanowczo lepszy będzie zestaw tarcz gładkich z dobrymi klockami, bo będzie cicho. tarcze z rowkami/dziurkami szybciej odprowadzają gromadzące się gazy i ciepło, ale również szybciej "zjadają" klocki i są głośniejsze. efekt dźwiękowy jak po najechaniu na jakąś tarkę. rozumiem, że jesteś odpowiedzialny i wszystkich wozisz w zapiętych pasach, ale przy ostrym hamowaniu 150->50 pasażerowie po prostu wiszą jak na szelkach. nie dla wszystkich jest to komfortowe, a jak się dużo jeździ samemu, to można się czasem zapomnieć i lekko zagalopować na trasie, a nawyki mocnego deptania zostają. ja chciałem mieć mały festyn to mam, ale zapewne natępne będą gładkie :wink:
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Jak widać prawie wszystkie modele aut seryjnych dla "kowalskiego" posiadają tarcze gładkie. Chyba nie ma nad czym się zastanawiać. Dobra-firmowa tarcza i taki klocek wystarczy. A w gładkich tarczach też jest w czym wybierać. I tu przydatne są uwagi forumowiczów o jakości hamowania, pyleniu klocków czy efektach dzwiękowych.
Ja osobiście mam uwagi co do wyglądu tarcz tylnych 272 mm, hamulce BOSCH-a (seryjnych) gdzie wizualnie wyglądają nieładnie (ale o tym było pisane w innych wątkach).
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Maircroft obecnie na przodzie mam tarcze 300 mm ( na takich wyjechał z fabryki ), więc czy jest sens przesiadki na 312 mm :?:
Tony065 fakt, Sharan ścigaczem nie jest ale swoją masę ma i trzeba to jakoś zatrzymać. Pozostaje zatem pytanie. Czy lepiej mieć efekty dźwiękowe o jakich piszesz i czasami efekt szelek czy nie mieć efektów dźwiękowych oraz szelkowych i mieć słabsze hamulce :?:
Tippo EBC nie ma nacinanych / nawiercanych w rozmiarze 300 mm, a o BlackDiamondach wiele niepochlebnych opinii słyszałem i trochę się cykam brać je pod uwagę.
endryu gdyby nie było się nad czym zastanawiać nie byłoby tego tematu
Maircroft obecnie na przodzie mam tarcze 300 mm ( na takich wyjechał z fabryki ), więc czy jest sens przesiadki na 312 mm :?:
Tony065 fakt, Sharan ścigaczem nie jest ale swoją masę ma i trzeba to jakoś zatrzymać. Pozostaje zatem pytanie. Czy lepiej mieć efekty dźwiękowe o jakich piszesz i czasami efekt szelek czy nie mieć efektów dźwiękowych oraz szelkowych i mieć słabsze hamulce :?:
Tippo EBC nie ma nacinanych / nawiercanych w rozmiarze 300 mm, a o BlackDiamondach wiele niepochlebnych opinii słyszałem i trochę się cykam brać je pod uwagę.
endryu gdyby nie było się nad czym zastanawiać nie byłoby tego tematu
Sila hamowania na gladkich i wierconych tarczach jest taka sama przy takiej samej srednicy tarcz.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
raventes, większa tarcza to większy moment hamujący i lepsze odprowadzenie ciepła, więc jak chcesz coś w tym temacie poprawić, to działaj. warto też zmienić płyn i przewody gumowe na nowe. tylki bez bzdur i gadania o wyższości 5.1 i w stalowym oplocie. taki płyn jest do "sportowej" jazdy i wymienia się go co rok a przewody w oplocie sprawdzają się w czasie jazdy torowej a na ulicę wystarczą zwykłe, byle dobre. w czasie hamowania ważna jest też sprawność amortyzatorów i jakość ogumienia, ale to nie jest tematem tej dyskusji. btw, duże auto, duża masa, więc się nim nie zap....ala
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
nie tylko "modne" ale też bardzo dobrej jakości i dobrze wykonane. Ojcu kupiłem do O1 Zimmermany na przód w komplecie z klockami + zmiana płynu hamulcowego na ATE - naprawdę duża poprawa w porównaniu z ori.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Nie ma co kombinować z nawiercanymi tarczami, do jazdy na co dzień gładkie tarcze są idealne, aby poprawić hamowanie to wystarczy na gładką tarcze zapodać żółte klocki EBC przód i tył a hamulec stanie się bardzo skuteczny nawet hamując z dużych prędkości hamulec nie puchnie, jedyny problem to brak odprowadzenia gazów tworzących się przy hamowaniu ale przy normalnej jeździe nie jest to istotne.
Nawiercane tarcze są głośne i pękają, przy nacinanych hamulec wibruje, porządny klocek i gładka tarcza w zupełności wystarczy.
Tony065 skoro już rozmawiamy o większej średnicy tarcz to czy jest naprawdę sens zmiany z 300 na 312 mm :?: Jakie modyfikacje należy wykonać aby móc zamontować 312 mm :?: Nie zamierzam montować większych niż 312. Aż takich słabych hebli to Sharan nie ma
piramida nie przewidziano żółtych klocków EBC do Sharana
PAOLO ESCO możesz zdradzić jaki dokładnie płyn hamulcowy zalałeś :?:
Jaki masz w tej chwili zacisk. No i felgi. Chociaz pewnie cos od 16" w gore, bo 288mm w 15" wchodzi na styk. Bo tam wyglada na to jest cos innego niz popularne u nas 288/312 w ASZ.
raventes, w Sharanie były montowane tarcze 313 x 26 mm, ale przejście z 300 x 26mm wymagało by zmiany dodatkowo jarzm, zacisków i być może także całej piasty, więc chyba gra nie warta świeczki.
Jeśli tarcze "wiercone" to tylko Brembo ORO, bo one, choć mają "dziury" to nie są wiercone, tylko odlewane już z "dziurami" co podobno redukuje możliwość pękania tarcz przy otworach. Niestety nie wiem czy są dostępne w tym rozmiarze, a nawet jeśli są to cena pewnie Cię zabije ( gładkich Zimmerman-ów kupisz w tej cenie pewnie min. 2 komplety ).
Maicroft felgi mam 16. Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi pytając jaki mam zacisk :x Pod klocki pasujące do tarczy 300 mm. PAOLO ESCO dzięki kowal2002 to ja jednak zostanę przy 300 mm Brembo ORO nie ma do Sharana
Komentarz