Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lampion16
    Classic
    • 2014
    • 16

    Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.

    maksiu, weź coś z nimi zrób czepiają się naszego grania
  • raventes
    Rider
    • 2013
    • 343

    #2
    Tarcze wiercone vs gładkie do normalnej jazdy.

    Założyłem ten temat aby poznać Wasze opinie odnośnie stosowania tarcz wierconych vs gładkich. Przestudiowałem chyba z pół internetu i opinie są skrajnie różne. Jakie macie zdanie na ten temat :?:

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      No chyba logiczne, że do normalnej to zwykłe, tylko trzeba je często zmieniać, bo nie używane szybko rdzewieją.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • Mr0czny
        Elegance
        • 2009
        • 948
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        ja od poł roku smigam na gładkich Zimmermanach i jestem zadowolony

        Komentarz

        • raventes
          Rider
          • 2013
          • 343

          #5
          Jakby to było takie logiczne to by ludzie nie zakładali wierconych do cywilnej jazdy Tutaj jest właśnie dyskusja wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą. Z tą częstą zmianą to bym też nie przesadzał

          MrOczny a z jakimi klockami masz tarcze :?:

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Mialem ATE PD czyli nacinane 280,288,312, mialem Mikody GT nacinano/nawiercane 288mm i pewnie nastepne to zaloze gladkie zimmermany. Ostatnio sa modne.


            ATE PD w koncowej fazie hamowania zaczynaja grac i to kazde tak mi robia Mikody, to byly moze ciut lepsze od ori, ale kosztowaly 1/2 tego co ori, albo i mniej.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Mr0czny
              Elegance
              • 2009
              • 948
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              raventes,

              Przód Ferodo DS2500 , tył Ferodo DS Performance

              tarcze zmienione na RSy 312 mm przód, 282 mm tył

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                raventes, do "tatowozu" chcesz nacinano/nawiercane tarcze zakładać :?: pomyśl o rodzinie chłopie, bo jak zaczniesz hamować, to zbiórkę na przedniej szybie masz jak w banku. A jakie doznania akustyczne... Mam Mikody GT 312/256 i jest dobrze... Nawet bardzo dobrze, ale przy wyhamowywaniu ze 150-50 to jest głośno i ostro. Do Szarańczy to jednak gładkie bym dał
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • raventes
                  Rider
                  • 2013
                  • 343

                  #9
                  Możesz uzasadnić dlaczego jednak sugerujesz założenie tarcz gładkich podczas gdy sam używasz wierconych i wiesz że są one lepsze :?: I to jakby nie było do sporo cięższego auta Poza tym wątek założyłem bardziej w celu poznania Waszych opinii na temat wiercone vs gładkie i dowiedzenia się na czym jeździcie Osobiście jednak wrażenia akustyczne mam w 4 literach skoro poprawa hamulców byłaby znaczna W autach montowane są seryjnie wynalazki zwane pasami bezpieczeństwa i to z napinaczami, więc zbiórki o jakiej piszesz można łatwo uniknąć

                  I jeszcze 1 wyjaśnienie Temat nie jest o nacinano - nawiercanych tylko o wierconych a to jednak różnica

                  Mógłbyś wyjaśnić co znaczy, że przy wyhamowywaniu ze 150 do 50 jest ostro :?:

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Ostro jest na tarczach 312mm po przesiadce z 280mm A tak to idzie jak idzie.

                    Generalnie halas i szybkosc zuzycia tarcz i klockow. Z tym ze Sharan ciezki i jak tylko masz dwa komplety kol 16" to bym robil szybka przesiadke z 288mm jakie pewnie masz na wlasnie te 312mm. Wtedy to bedzie roznica w hamowaniu i nie trzeba szukac mega tarcz.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Wiercone poza lepszym chłodzeniem przy upalaniu, szybszym zużyciem, pękaniem przy rowkach tylko ładniej wyglądaja.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        raventes, Sharan, pomimo że jest lepiej wyciszony od OI, to jednak nie jest ścigaczem i stanowczo lepszy będzie zestaw tarcz gładkich z dobrymi klockami, bo będzie cicho. tarcze z rowkami/dziurkami szybciej odprowadzają gromadzące się gazy i ciepło, ale również szybciej "zjadają" klocki i są głośniejsze. efekt dźwiękowy jak po najechaniu na jakąś tarkę. rozumiem, że jesteś odpowiedzialny i wszystkich wozisz w zapiętych pasach, ale przy ostrym hamowaniu 150->50 pasażerowie po prostu wiszą jak na szelkach. nie dla wszystkich jest to komfortowe, a jak się dużo jeździ samemu, to można się czasem zapomnieć i lekko zagalopować na trasie, a nawyki mocnego deptania zostają. ja chciałem mieć mały festyn to mam, ale zapewne natępne będą gładkie :wink:
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • Tippo
                          L&K
                          • 2009
                          • 1349
                          • Octavia III (5E3)
                          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                          #13
                          Kompromisem miedzy tarcza wiercona a gladka, moze byc tarcza nacinana, np. Black Diamond lub EBC.

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3774
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            Jak widać prawie wszystkie modele aut seryjnych dla "kowalskiego" posiadają tarcze gładkie. Chyba nie ma nad czym się zastanawiać. Dobra-firmowa tarcza i taki klocek wystarczy. A w gładkich tarczach też jest w czym wybierać. I tu przydatne są uwagi forumowiczów o jakości hamowania, pyleniu klocków czy efektach dzwiękowych.
                            Ja osobiście mam uwagi co do wyglądu tarcz tylnych 272 mm, hamulce BOSCH-a (seryjnych) gdzie wizualnie wyglądają nieładnie (ale o tym było pisane w innych wątkach).
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • raventes
                              Rider
                              • 2013
                              • 343

                              #15
                              Maircroft obecnie na przodzie mam tarcze 300 mm ( na takich wyjechał z fabryki ), więc czy jest sens przesiadki na 312 mm :?:

                              Tony065 fakt, Sharan ścigaczem nie jest ale swoją masę ma i trzeba to jakoś zatrzymać. Pozostaje zatem pytanie. Czy lepiej mieć efekty dźwiękowe o jakich piszesz i czasami efekt szelek czy nie mieć efektów dźwiękowych oraz szelkowych i mieć słabsze hamulce :?:

                              Tippo EBC nie ma nacinanych / nawiercanych w rozmiarze 300 mm, a o BlackDiamondach wiele niepochlebnych opinii słyszałem i trochę się cykam brać je pod uwagę.

                              endryu gdyby nie było się nad czym zastanawiać nie byłoby tego tematu

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez raventes
                                Maircroft obecnie na przodzie mam tarcze 300 mm ( na takich wyjechał z fabryki ), więc czy jest sens przesiadki na 312 mm :?:

                                Tony065 fakt, Sharan ścigaczem nie jest ale swoją masę ma i trzeba to jakoś zatrzymać. Pozostaje zatem pytanie. Czy lepiej mieć efekty dźwiękowe o jakich piszesz i czasami efekt szelek czy nie mieć efektów dźwiękowych oraz szelkowych i mieć słabsze hamulce :?:

                                Tippo EBC nie ma nacinanych / nawiercanych w rozmiarze 300 mm, a o BlackDiamondach wiele niepochlebnych opinii słyszałem i trochę się cykam brać je pod uwagę.

                                endryu gdyby nie było się nad czym zastanawiać nie byłoby tego tematu
                                Sila hamowania na gladkich i wierconych tarczach jest taka sama przy takiej samej srednicy tarcz.
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  raventes, większa tarcza to większy moment hamujący i lepsze odprowadzenie ciepła, więc jak chcesz coś w tym temacie poprawić, to działaj. warto też zmienić płyn i przewody gumowe na nowe. tylki bez bzdur i gadania o wyższości 5.1 i w stalowym oplocie. taki płyn jest do "sportowej" jazdy i wymienia się go co rok a przewody w oplocie sprawdzają się w czasie jazdy torowej a na ulicę wystarczą zwykłe, byle dobre. w czasie hamowania ważna jest też sprawność amortyzatorów i jakość ogumienia, ale to nie jest tematem tej dyskusji. btw, duże auto, duża masa, więc się nim nie zap....ala
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Maicroft
                                    zaloze gladkie zimmermany. Ostatnio sa modne
                                    nie tylko "modne" ale też bardzo dobrej jakości i dobrze wykonane. Ojcu kupiłem do O1 Zimmermany na przód w komplecie z klockami + zmiana płynu hamulcowego na ATE - naprawdę duża poprawa w porównaniu z ori.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • piramida
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 12222
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Nie ma co kombinować z nawiercanymi tarczami, do jazdy na co dzień gładkie tarcze są idealne, aby poprawić hamowanie to wystarczy na gładką tarcze zapodać żółte klocki EBC przód i tył a hamulec stanie się bardzo skuteczny nawet hamując z dużych prędkości hamulec nie puchnie, jedyny problem to brak odprowadzenia gazów tworzących się przy hamowaniu ale przy normalnej jeździe nie jest to istotne.

                                      Nawiercane tarcze są głośne i pękają, przy nacinanych hamulec wibruje, porządny klocek i gładka tarcza w zupełności wystarczy.
                                      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                      Komentarz

                                      • raventes
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 343

                                        #20
                                        Tony065 skoro już rozmawiamy o większej średnicy tarcz to czy jest naprawdę sens zmiany z 300 na 312 mm :?: Jakie modyfikacje należy wykonać aby móc zamontować 312 mm :?: Nie zamierzam montować większych niż 312. Aż takich słabych hebli to Sharan nie ma

                                        piramida nie przewidziano żółtych klocków EBC do Sharana

                                        PAOLO ESCO możesz zdradzić jaki dokładnie płyn hamulcowy zalałeś :?:

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Jaki masz w tej chwili zacisk. No i felgi. Chociaz pewnie cos od 16" w gore, bo 288mm w 15" wchodzi na styk. Bo tam wyglada na to jest cos innego niz popularne u nas 288/312 w ASZ.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez raventes
                                            jaki dokładnie płyn hamulcowy zalałeś
                                            płyn hamulcowy DOT 4 ATE SL.6 - zalany u ojca w O1 AXR.

                                            tarcze http://allegro.pl/listing/listing.ph...ermann+octavia
                                            Załączone pliki
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              #23
                                              raventes, w Sharanie były montowane tarcze 313 x 26 mm, ale przejście z 300 x 26mm wymagało by zmiany dodatkowo jarzm, zacisków i być może także całej piasty, więc chyba gra nie warta świeczki.

                                              Jeśli tarcze "wiercone" to tylko Brembo ORO, bo one, choć mają "dziury" to nie są wiercone, tylko odlewane już z "dziurami" co podobno redukuje możliwość pękania tarcz przy otworach. Niestety nie wiem czy są dostępne w tym rozmiarze, a nawet jeśli są to cena pewnie Cię zabije ( gładkich Zimmerman-ów kupisz w tej cenie pewnie min. 2 komplety ).
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                cena pewnie Cię zabije ( gładkich Zimmerman-ów kupisz w tej cenie pewnie min. 2 komplety ).
                                                mądrego to i dobrze posłuchać.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • raventes
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 343

                                                  #25
                                                  Maicroft felgi mam 16. Nie wiem dokładnie o co Ci chodzi pytając jaki mam zacisk :x Pod klocki pasujące do tarczy 300 mm.
                                                  PAOLO ESCO dzięki
                                                  kowal2002 to ja jednak zostanę przy 300 mm Brembo ORO nie ma do Sharana

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...