Czy w instrukcji OII z DSG jest coś napisane o pełzaniu? O możliwości występowania tego zjawiska? :?
Auto-hold z DSG
Zwiń
X
-
Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
-
-
zepter00, Instrukcja obsługi strona 108, rozdział automatyczna skrzynia biegów.
Uwagi przed podrozdziałem: ■ Gdy silnik pracuje i samochód stoi, we wszystkich położeniach dźwigni sterującej (poza P i N) należy trzymać naciśnięty pedał hamulca, ponieważ nawet
podczas pracy na biegu jałowym przenoszenie momentu obrotowego silnika
na koła nie jest całkowicie przerwane – samochód pełznie.
■ Podwójne sprzęgło w automatycznej skrzyni biegów DSG jest wyposażone w
zabezpieczenie przed przeciążeniem. Gdy używane jest wspomaganie podjazdu
pod górę, a samochód stoi lub pomału jedzie w górę, występuje zwiększone obciążenie cieplne sprzęgieł.
Komentarz
-
-
Czyli w instrukcji jest napisane o tym, tak jak o tradycyjnych automatach i pełzaniu, już bardzo dawno temu, pisano wszędzie. Ciekawe jeszcze czy sprzedawcy uprzedzali o tym. Należało by też zapytać inżynierów-konstruktorów czy wyeliminowanie tego jest możliwe. Podejrzewam, że raczej nie (10 lat to aż nadto na dopracowanie) Możliwe jest tylko, pewnie, zatrudnienie systemu hamulcowego do "przytrzymania" auta. Teraz się zastanówmy czy (zwłaszcza w dłuższej perspektywie) nie powodowało by to szybszego zużycia sprzęgieł.
Z kart historii motoryzacji. W 2003r Peugeot kupił od Porshe dla swojego zespołu rajdowego, licencję na PDK dla budowanego właśnie Peugeota 307 WRC. Przez trzy lata rajdowy zespół Peugeota nie potrafił dopracować dwusprzęgłowej skrzyni biegów by działała nie tylko sprawnie ale i niezawodnie. Była to jedna z przyczyn porażki jaki poniósł "wieloryb" 307 WRC (do spółki z ciągłymi kłopotami ze wspomaganiem układu kierowniczego i blisko dwuletnim brakiem aktywnego centralnego dyferencjału dla tego modelu). Wkrótce po tym Peugeot zakończył udział w WRC.
Zastanówmy się czy się nie cieszyć, że w VAGach działa to rozwiązanie możliwie dobrze i stosunkowo niezawodnie.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadoalbo rybki albo akwarium
Zamieszczone przez shadoMnie np w DSG7 wkurza nie to, że pełznie tylko to, że jak puszczę hamulec to ok 1-2sek zajmuje mu zanim wrzuci bieg i ruszy. Biorąc pod uwagę, że nie ma launch starta to na ruszaniu ze świateł trochę się traci.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shadoNie wiem o co tyle płaczu. Mnie np w DSG7 wkurza nie to, że pełznie tylko to, że jak puszczę hamulec to ok 1-2sek zajmuje mu zanim wrzuci bieg i ruszy. Biorąc pod uwagę, że nie ma launch starta to na ruszaniu ze świateł trochę się traci.
Pelzanie, a co za tym idzie zawsze czesciowe zasprzeglenie powoduje tez brak mozliwosci cofniecia auta bez HHC.
Juz wielokrotnie pisalem, ze jakby zaczeli sluchac ludzi, to daloby sie naprawde duzo ciekawiej dzialajaca skrzynie stworzyc.
Komentarz
-
-
Ja jak jeżdżę DSG to wrzucam na światłach na N. Można to robić bez wciskania przycisku, potem normalnie auto stoi jak manual na luzie. dodatkowo widać, że jest to do takiego użytkowania przystosowane gdyż dźwignia poza N nie przejdzie, bez wciśnięcia przycisku, i na S też nie wskoczy, Nauczyłem się tak, i nie brakuje mi auto holda. Dodatkow, nie ma zasprzęglenia i oszczędzasz skrzynię.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez syrirJa jak jeżdżę DSG to wrzucam na światłach na N. Można to robić bez wciskania przycisku, potem normalnie auto stoi jak manual na luzie.
- hamulec nożny
- opuszczenie ręcznego
- wbicie D
- przełożenie nogi na gaz
zamiast
- opuszczenie ręcznego i jednocześnie gaz
Komentarz
-
Komentarz