Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Auto-hold z DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Czy w instrukcji OII z DSG jest coś napisane o pełzaniu? O możliwości występowania tego zjawiska? :?
    Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

    "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

    Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

    Komentarz


    • #27
      zepter00, Instrukcja obsługi strona 108, rozdział automatyczna skrzynia biegów.

      Uwagi przed podrozdziałem: ■ Gdy silnik pracuje i samochód stoi, we wszystkich położeniach dźwigni sterującej (poza P i N) należy trzymać naciśnięty pedał hamulca, ponieważ nawet
      podczas pracy na biegu jałowym przenoszenie momentu obrotowego silnika
      na koła nie jest całkowicie przerwane – samochód pełznie.

      ■ Podwójne sprzęgło w automatycznej skrzyni biegów DSG jest wyposażone w
      zabezpieczenie przed przeciążeniem. Gdy używane jest wspomaganie podjazdu
      pod górę, a samochód stoi lub pomału jedzie w górę, występuje zwiększone obciążenie cieplne sprzęgieł.
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #28
        Czyli w instrukcji jest napisane o tym, tak jak o tradycyjnych automatach i pełzaniu, już bardzo dawno temu, pisano wszędzie. Ciekawe jeszcze czy sprzedawcy uprzedzali o tym. Należało by też zapytać inżynierów-konstruktorów czy wyeliminowanie tego jest możliwe. Podejrzewam, że raczej nie (10 lat to aż nadto na dopracowanie) Możliwe jest tylko, pewnie, zatrudnienie systemu hamulcowego do "przytrzymania" auta. Teraz się zastanówmy czy (zwłaszcza w dłuższej perspektywie) nie powodowało by to szybszego zużycia sprzęgieł.

        Z kart historii motoryzacji. W 2003r Peugeot kupił od Porshe dla swojego zespołu rajdowego, licencję na PDK dla budowanego właśnie Peugeota 307 WRC. Przez trzy lata rajdowy zespół Peugeota nie potrafił dopracować dwusprzęgłowej skrzyni biegów by działała nie tylko sprawnie ale i niezawodnie. Była to jedna z przyczyn porażki jaki poniósł "wieloryb" 307 WRC (do spółki z ciągłymi kłopotami ze wspomaganiem układu kierowniczego i blisko dwuletnim brakiem aktywnego centralnego dyferencjału dla tego modelu). Wkrótce po tym Peugeot zakończył udział w WRC.

        Zastanówmy się czy się nie cieszyć, że w VAGach działa to rozwiązanie możliwie dobrze i stosunkowo niezawodnie.
        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez shado
          To sobie zmienisz bieg na P
          Pewnie w tym celu, czyli wajchowania na każdych światłach, warto kupować automat.

          Komentarz


          • #30
            Jak komuś nie pasuje ani trzymanie nogi na hamulcu ani przestawianie na P to zawsze może kupić inne auto. DSG to nie jest jedyny automat na rynku.
            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez shado
              Jak komuś nie pasuje ani trzymanie nogi na hamulcu ani przestawianie na P to zawsze może kupić inne auto. DSG to nie jest jedyny automat na rynku.
              A - jak wiadomo - wszystkie inne automaty mają autoholda i kosztują tyle co octavia.

              Komentarz


              • #32
                albo rybki albo akwarium
                Nie wiem o co tyle płaczu. Mnie np w DSG7 wkurza nie to, że pełznie tylko to, że jak puszczę hamulec to ok 1-2sek zajmuje mu zanim wrzuci bieg i ruszy. Biorąc pod uwagę, że nie ma launch starta to na ruszaniu ze świateł trochę się traci.
                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                Komentarz


                • #33
                  Zamieszczone przez shado
                  albo rybki albo akwarium
                  W vw są i rybki i akwarium. A kwestia wyłączenia pełzania to tylko oprogramowanie - po gwarancji poruszę temat w niezależnym serwisie, bo teraz fachowcy ze skody raczej będą robili miny rzeczonych rybek z akwarium jak im zarzucę temat. A że kilka pytań wykraczających poza temat dostępnych kolorów lakieru już zadałem (w tym również przez stronę skoda-auto) to wiem jacy są zorientowani.

                  Zamieszczone przez shado
                  Mnie np w DSG7 wkurza nie to, że pełznie tylko to, że jak puszczę hamulec to ok 1-2sek zajmuje mu zanim wrzuci bieg i ruszy. Biorąc pod uwagę, że nie ma launch starta to na ruszaniu ze świateł trochę się traci.
                  Puszczaj hamulec jak zaświeci się żółte. Ja obecnie (manual) zdążę w tym czasie zwolnić ręczny, wrzucić bieg i ruszyć szybciej od niektórych, co jeszcze na czerwonym podjeżdżają po kilka cm że niby tak gotowi są do startu.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez shado
                    Nie wiem o co tyle płaczu. Mnie np w DSG7 wkurza nie to, że pełznie tylko to, że jak puszczę hamulec to ok 1-2sek zajmuje mu zanim wrzuci bieg i ruszy. Biorąc pod uwagę, że nie ma launch starta to na ruszaniu ze świateł trochę się traci.
                    O widzisz, to tak jak ja. Za dluga jest ta zwloka w tej skrzyni, wlasnie przez to ze rozprzegla sie calkowicie, a nie czesciowo jak DSG6.

                    Pelzanie, a co za tym idzie zawsze czesciowe zasprzeglenie powoduje tez brak mozliwosci cofniecia auta bez HHC.

                    Juz wielokrotnie pisalem, ze jakby zaczeli sluchac ludzi, to daloby sie naprawde duzo ciekawiej dzialajaca skrzynie stworzyc.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #35
                      Ja jak jeżdżę DSG to wrzucam na światłach na N. Można to robić bez wciskania przycisku, potem normalnie auto stoi jak manual na luzie. dodatkowo widać, że jest to do takiego użytkowania przystosowane gdyż dźwignia poza N nie przejdzie, bez wciśnięcia przycisku, i na S też nie wskoczy, Nauczyłem się tak, i nie brakuje mi auto holda. Dodatkow, nie ma zasprzęglenia i oszczędzasz skrzynię.

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez syrir
                        Ja jak jeżdżę DSG to wrzucam na światłach na N. Można to robić bez wciskania przycisku, potem normalnie auto stoi jak manual na luzie.
                        Fajnie, tylko cała powrotna sekwencja jest irytująca:
                        - hamulec nożny
                        - opuszczenie ręcznego
                        - wbicie D
                        - przełożenie nogi na gaz

                        zamiast

                        - opuszczenie ręcznego i jednocześnie gaz

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X