Ostatecznie-wymieniac olej w automacie,czy nie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dziadzia
    Classic
    • 2007
    • 36

    Ostatecznie-wymieniac olej w automacie,czy nie?

    Zamieszczone przez Gmero
    ja mam dwóch pocieszycieli
    A mąż o tym wie????? :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • jlupino
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 362

    #2
    Ostatecznie-wymieniac olej w automacie,czy nie?

    Jak wiadomo w instrukcji producenta podaje sie ,ze oleju w skrzyni wymieniac nie trzeba.Jednak w warsztacie nieautoryzowanym dzisiaj przy okazji wymiany filtra paliwa zapytałem sie o to.Mechanior powiedziaj,ze oczywiscie olej+filtr oleju(wielkosci kartki A4 za 145zl) nalezy jak najbardziej do elementow ktore sie wymienia po 100kkm.Cytuje mechanika-poniewaz skrzynia po takim przebiegu generalnie i tak nadaje sie do remontu,a wiadomo,ze nikt tego nie robi to przynajmniej ten olej i filtr trzeba wymienic.Generalnie zamknął bym sie w 500zl.Mam przejechane 107kkm,nic sie nie dzieje,ale troche spanikowałem.
    Szukałem odpowiedzi lecz tyczyły sie one manuala.
    Wymieniac,czy nie?
    Jaro

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      ja też sie nie znam na automatach ale- zadzwóń do aso , na pewno Ci powiedzą co ile sie wymienia , a wymiena sie na pewno . skąd info że automat po 100 tyś nadaje sie do remontu :?: :?: :?: . a jak chcesz to masz telefon do gościa który sie tym zajmuje profesjonalnie , jest najlepszy w Lublinie 081/5020166 , powiesz mu jaki wóz i pewnie otrzymasz wszelkie informcje
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • jlupino
        Rider
        S_OCP Member
        • 2006
        • 362

        #4
        Zamieszczone przez leszekmw
        a wymiena sie na pewno
        Wlasnie nie wiadomo czy na pewno,bo i w oryginalnej instrukcji obslugi i w ksiazce wydanej przez "Wydawnicto komunikacji i Łacznosci" (prawie 350stron)dotyczącej napraw octavii pisze,ze olej podczas eksploatacji nie musi byc wymieniany.A co do serwisow to jedni mowia tak ,a drudzy inaczej.Zgłupiałem juz od tego do reszty.Boje sie czy to ruszac jak jest wszystko OK,bo wiadomo jak to jest gdy tylko sie cos ruszy.
        Jaro

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          a pisze że sie wyminia olej w silniku , w oryginalnej instrukcji ? nie chce mi sie zaglądać ale moze nie pisać , pisze pewnie ze trzeba jezdzic na regularne przeglądy a aso samo bedzie wiedziało co ma zrobić przy danym przebiegu a Ty masz tylko kaske :wink: wyjąć
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3774
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            jlupino, podaj dokładne namiary na ksiazkę WKŁ (prawie 350 stron) bo znam tylko dwa wydania książki SKODA OCTAVIA autora M.R.Cedrycha a ogólnie w automatach wymienia się olej wraz z filtrem
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • #7
              a ja czytałem w jakiejś publikacji czy na forum o automatach i tam było napisane jak sobie dobrze przypominam że olej w automacie w większości przypadkach jest wymieniany razem z silnikowym, że to za jednym razem sie wymienia.

              Komentarz

              • huwe
                Elegance
                S_OCP Member
                • 2005
                • 976

                #8
                jak miałem do czynienia z automatami "made in usa" to tam wymiana była średnio co 8 tys. mil. u nas wymienialiśmy średnio co 20 ty km. razem z filterkiem. automat to automat - byle syfek podjedzie pod zaworek sterujący i zonk, działać nie będzie.
                raczej się wymienia - tak bym powiedział- poza tym : jeśli tam jest filtr oleju, to na chłopski rozum : coś ma filtrować, i jego też czasami trzeba wymienić, bo się zabrudzi.
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz

                • tomek
                  L&K
                  • 2005
                  • 1078

                  #9
                  jlupino, czy na pewno jest w instrukcji powiedziane ze w AUTOMACIE sie oleju nie wymienia?? co do manuala, to tak, nie trzeba, ale mozna.
                  Zrob scana i wklej, bo nie uwierze, nie znam automata, w ktorym sie nie wymienia oleju.
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Cos mi sie zdaje, ze zle czytacie te instrukcje

                    W OII jest DSG i jest tiptronik. W instrukcji pisze, ze nalezy wymienic olej co 60kkm w skrzyni automatycznej, sadze ze taka sama wzmianka byla w OI.

                    IMO nalezy wymienic przynajmniej raz na te 100kkm, olej wraz z filtrem :!: byle nie u partacza, co nasypie pelno syfu przy wymianie :idea: :idea: :idea:

                    W koncu komfort kosztuje :szeroki_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • szkoda
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 22543

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      W instrukcji pisze, ze nalezy wymienic olej co 60kkm w skrzyni automatycznej, sadze ze taka sama wzmianka byla w OI.
                      ale te 60kkm dotyczy DSG wlasnie :roll:
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz

                      • jlupino
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 362

                        #12
                        Zamieszczone przez endryu
                        jlupino, podaj dokładne namiary na ksiazkę WKŁ (prawie 350 stron) bo znam tylko dwa wydania książki SKODA OCTAVIA autora M.R.Cedrycha a ogólnie w automatach wymienia się olej wraz z filtrem
                        No wlasnie to ta ksiazka ma 350 stron.
                        Zamieszczone przez tomek
                        jlupino, czy na pewno jest w instrukcji powiedziane ze w AUTOMACIE sie oleju nie wymienia??
                        Faktycznie,pomyliłem sie.W oryginalnej instrukcji obslugi nie ma nic o wymianie oleju w jakiejkolwiek skrzyni biegow.Jest tylko opisany sposób uzytkowania oraz tzw awaryjny tryb jazdy.Jest to natomiast napisane w wspomnianej powyzej ksiazce napraw wydanej przez WKŁ-Cedrycha.Co ciekawsze,są tam dwie ilustracje przekroju skrzyni z dokładnymi opisami i na zadnej nie ma,ani nie jest opisany w tresci filtr oleju.
                        Jaro

                        Komentarz


                        • #13
                          Oczywiście, że wymienia sie olej w automatach........ KAŻDYCH automatach. Do tego wymienia się filtr oleju i uszczelkę pod filtrem. :idea:

                          W O1 w zależności jak się exploatuje co 45k-60k ...

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3774
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            jlupino, zapodaj tytuł i zdjęcie 1-szej strony
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • jlupino
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 362

                              #15
                              Zamieszczone przez bezduszny
                              Oczywiście, że wymienia sie olej w automatach........ KAŻDYCH automatach. Do tego wymienia się filtr oleju i uszczelkę pod filtrem.
                              Czy to znaczy,ze te dwa "pepiki" co pisali te 350 stron o octavii sie nie wogóle nie znają na rzeczy?Przypuszczam,ze ta ksiązka została przetłumaczona z czeskiego na wiele innych jezyków gdzie sprzedawana jest skoda.
                              Jaro

                              Komentarz


                              • #16
                                jlupino, rób jak chcesz....

                                W automatach Audi się wymienia olej, filtr i uszczelkę..... i to nie podlega dyskusji.

                                Skoro w Skodzinach nie no to pogratulować technologii.... :diabelski_usmiech Jak ci się "wysra" skrzynia to o koszty naprawy (a te nie są małe) wystąpisz do autora książki

                                Komentarz

                                • jlupino
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 362

                                  #17
                                  Zamieszczone przez endryu
                                  jlupino, zapodaj tytuł i zdjęcie 1-szej strony
                                  To jest to.

                                  [ Dodano: Pią 05 Sty, 07 22:24 ]
                                  [b]bezduszny[b] wiem,ze masz jak najbardziej dobre intencje,ale chciałbym po prostu ustalic jaka jest prawda.Opinie sa po prostu podzielone.Serwis-nie,prasa-nie.Szanowni koledzy-tak,no i dzisiejszy warsztat-tez tak.
                                  Jaro

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    a ty już mu zle życzysz, sądze że będzie jeździł i jeździł.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Sigma_74
                                      a ty już mu zle życzysz, sądze że będzie jeździł i jeździł.
                                      Jego samochód, jego wybór....

                                      Komentarz

                                      • jlupino
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 362

                                        #20
                                        Poszło przed chwilą pytanko do skoda auto polska.Jestem ciekaw,czy odpiszą.Oczywiscie dam znac jak sie odezwą.
                                        Jaro

                                        Komentarz

                                        • leszekmw
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5356

                                          #21
                                          Julpino , no a dzwoniłes pod numer który Ci podałem? to naprawde doskonały fachowiec
                                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                          GVI 1.4TSI
                                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            leszekmw, to ten na aleji Warszawskiej ?

                                            Komentarz

                                            • leszekmw
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 5356

                                              #23
                                              TAK , nazywa się Płocheć zdaje sie
                                              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                              GVI 1.4TSI
                                              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez leszekmw
                                                TAK , nazywa się Płocheć zdaje sie
                                                Jak to ten... to zna się na rzeczy. Wymieniał mi w mojej A8 niedawno.

                                                Komentarz

                                                • jlupino
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 362

                                                  #25
                                                  W poniedziałek bede dzwonił do tego Lublina,bo dzisiaj było nieczynne.Dam znac co mi powiedział.

                                                  [ Dodano: Sob 06 Sty, 07 14:25 ]
                                                  Na stronie serwisu Olczak z Nadarzyna własnie wyczytałem cos takiego.Moge powiedziec,ze własciwie mnie to przekonało,chociaz w tym momencie jestem bardzo ciekawy odpowiedzi skoda auto.


                                                  W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.

                                                  Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.

                                                  Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.

                                                  Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.
                                                  Jaro

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...