Zamieszczone przez Gmero
Ostatecznie-wymieniac olej w automacie,czy nie?
Zwiń
X
-
Ostatecznie-wymieniac olej w automacie,czy nie?
Jak wiadomo w instrukcji producenta podaje sie ,ze oleju w skrzyni wymieniac nie trzeba.Jednak w warsztacie nieautoryzowanym dzisiaj przy okazji wymiany filtra paliwa zapytałem sie o to.Mechanior powiedziaj,ze oczywiscie olej+filtr oleju(wielkosci kartki A4 za 145zl) nalezy jak najbardziej do elementow ktore sie wymienia po 100kkm.Cytuje mechanika-poniewaz skrzynia po takim przebiegu generalnie i tak nadaje sie do remontu,a wiadomo,ze nikt tego nie robi to przynajmniej ten olej i filtr trzeba wymienic.Generalnie zamknął bym sie w 500zl.Mam przejechane 107kkm,nic sie nie dzieje,ale troche spanikowałem.
Szukałem odpowiedzi lecz tyczyły sie one manuala.
Wymieniac,czy nie?Jaro
-
-
ja też sie nie znam na automatach ale- zadzwóń do aso , na pewno Ci powiedzą co ile sie wymienia , a wymiena sie na pewno . skąd info że automat po 100 tyś nadaje sie do remontu :?: :?: :?: . a jak chcesz to masz telefon do gościa który sie tym zajmuje profesjonalnie , jest najlepszy w Lublinie 081/5020166 , powiesz mu jaki wóz i pewnie otrzymasz wszelkie informcjeO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwa wymiena sie na pewnoJaro
Komentarz
-
-
a pisze że sie wyminia olej w silniku , w oryginalnej instrukcji ? nie chce mi sie zaglądać ale moze nie pisać , pisze pewnie ze trzeba jezdzic na regularne przeglądy a aso samo bedzie wiedziało co ma zrobić przy danym przebiegu a Ty masz tylko kaske :wink: wyjąćO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
jlupino, podaj dokładne namiary na ksiazkę WKŁ (prawie 350 stron) bo znam tylko dwa wydania książki SKODA OCTAVIA autora M.R.Cedrycha a ogólnie w automatach wymienia się olej wraz z filtremO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Sigma_74
a ja czytałem w jakiejś publikacji czy na forum o automatach i tam było napisane jak sobie dobrze przypominam że olej w automacie w większości przypadkach jest wymieniany razem z silnikowym, że to za jednym razem sie wymienia.
Komentarz
-
jak miałem do czynienia z automatami "made in usa" to tam wymiana była średnio co 8 tys. mil. u nas wymienialiśmy średnio co 20 ty km. razem z filterkiem. automat to automat - byle syfek podjedzie pod zaworek sterujący i zonk, działać nie będzie.
raczej się wymienia - tak bym powiedział- poza tym : jeśli tam jest filtr oleju, to na chłopski rozum : coś ma filtrować, i jego też czasami trzeba wymienić, bo się zabrudzi.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Cos mi sie zdaje, ze zle czytacie te instrukcje
W OII jest DSG i jest tiptronik. W instrukcji pisze, ze nalezy wymienic olej co 60kkm w skrzyni automatycznej, sadze ze taka sama wzmianka byla w OI.
IMO nalezy wymienic przynajmniej raz na te 100kkm, olej wraz z filtrem :!: byle nie u partacza, co nasypie pelno syfu przy wymianie :idea: :idea: :idea:
W koncu komfort kosztuje :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryujlupino, podaj dokładne namiary na ksiazkę WKŁ (prawie 350 stron) bo znam tylko dwa wydania książki SKODA OCTAVIA autora M.R.Cedrycha a ogólnie w automatach wymienia się olej wraz z filtremZamieszczone przez tomekjlupino, czy na pewno jest w instrukcji powiedziane ze w AUTOMACIE sie oleju nie wymienia??Jaro
Komentarz
-
-
bezduszny
Oczywiście, że wymienia sie olej w automatach........ KAŻDYCH automatach. Do tego wymienia się filtr oleju i uszczelkę pod filtrem. :idea:
W O1 w zależności jak się exploatuje co 45k-60k ...
Komentarz
-
Zamieszczone przez bezdusznyOczywiście, że wymienia sie olej w automatach........ KAŻDYCH automatach. Do tego wymienia się filtr oleju i uszczelkę pod filtrem.Jaro
Komentarz
-
-
bezduszny
jlupino, rób jak chcesz....
W automatach Audi się wymienia olej, filtr i uszczelkę..... i to nie podlega dyskusji.
Skoro w Skodzinach nie no to pogratulować technologii.... :diabelski_usmiech Jak ci się "wysra" skrzynia to o koszty naprawy (a te nie są małe) wystąpisz do autora książki
Komentarz
-
Zamieszczone przez endryujlupino, zapodaj tytuł i zdjęcie 1-szej strony
[ Dodano: Pią 05 Sty, 07 22:24 ]
[b]bezduszny[b] wiem,ze masz jak najbardziej dobre intencje,ale chciałbym po prostu ustalic jaka jest prawda.Opinie sa po prostu podzielone.Serwis-nie,prasa-nie.Szanowni koledzy-tak,no i dzisiejszy warsztat-tez tak.Jaro
Komentarz
-
-
Sigma_74
-
bezduszny
Zamieszczone przez Sigma_74a ty już mu zle życzysz, sądze że będzie jeździł i jeździł.
Komentarz
-
bezduszny
-
bezduszny
Zamieszczone przez leszekmwTAK , nazywa się Płocheć zdaje sie
Komentarz
-
W poniedziałek bede dzwonił do tego Lublina,bo dzisiaj było nieczynne.Dam znac co mi powiedział.
[ Dodano: Sob 06 Sty, 07 14:25 ]
Na stronie serwisu Olczak z Nadarzyna własnie wyczytałem cos takiego.Moge powiedziec,ze własciwie mnie to przekonało,chociaz w tym momencie jestem bardzo ciekawy odpowiedzi skoda auto.
W wielu serwisach samochodowych w Polsce mechanicy wprowadzają użytkowników samochodów w błąd twierdząc, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. Powoduje to, że właściciele samochodów korzystający z usług takich serwisów często wielokrotnie przekraczają przebieg, przy którym powinna być przeprowadzona wymiana oleju. Często wymagany przebieg do wymiany oleju w skrzyni zbiega się z końcem gwarancji na samochód. Dlatego też w Polsce wiele serwisów autoryzowanych opierając się na książce przeglądu, w której może nie być takiej pozycji twierdzi, że nie wymienia się oleju w automatycznej skrzyni biegów. W tym miejscu pokutuje słaba znajomość zasady pracy automatycznej skrzyni biegów i brak praktycznego zastosowania wiedzy na temat materiałoznawstwa.
Każdy producent skrzyń automatycznych dla każdego typu i modelu skrzyni określa przebieg kilometrów, przy jakim powinna być przeprowadzona wymiana filtra oleju i oleju. Przebiegi te uzależnione są od modelu skrzyni i wahają się w zakresie od 30.000 km do 100.000 km. Przebiegi do wymiany oleju są zawsze uśrednione i dotyczą normalnych warunków pracy. Przy intensywnej eksploatacji w mieście i stosowaniu agresywnej techniki jazdy wymianę filtra i oleju, w danym modelu skrzyni należy przeprowadzić jeszcze częściej niż zaleca to producent.
Olej w skrzyni biegów pracuje w warunkach ciężkich, jako olej hydrauliczny i smarujący elementy. Olej pracuje w bardzo dużym zakresie temperatur sięgającym 100 stopni Celsjusza w warunkach jazdy normalnej do 140 stopni Celsjusza przy eksploatacji w trudnych warynkach terenowych. Ponieważ w układach skrzyni znajduje się wiele elementów ciernych, które podczas pracy zużywają się, następuje zanieczyszczenie oleju opiłkami z tych elementów. Filtr i zastosowane w wielu modelach skrzyń magnesy wspomagające proces filtrowania po pewnym czasie pracy tracą swoje właściwości.( Zobacz też budowa i zasada działania układu filtrowania oleju). W wyniku pogorszenia parametrów filtrowania coraz bardziej zabrudzony olej przedostaje się do układu sterowania, siłowników sprzęgieł i hamulców powodując ich nadmierne zużywanie się. To w konsekwencji powoduje zwiększenie awaryjności skrzyni.
Bez względu na rodzaj zastosowanego oleju (mineralny czy syntetyczny) ulega on zużyciu. Zmienna temperatura pracy, postępujący proces starzenia (olej mineralny), zanieczyszczenie ciałami obcymi powodują zmianę składu chemicznego i parametrów oleju. Aby ustrzec się przed uszkodzeniami skrzyni spowodowanymi eksploatacją na zużytym oleju pamiętaj, że każda automatyczna skrzynia biegów wymaga okresowej wymiany filtra i oleju. Różnice polegają jedynie na przebiegu przy jakim w/w czynności warsztatowe należy wykonać.Jaro
Komentarz
-
Komentarz