Drżenie podczas hamowania powyżej120km/h

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mrykot
    Drive
    • 2005
    • 85

    Drżenie podczas hamowania powyżej120km/h

    no to RS bumper rear

    btw
    jedź na geometrię :!:



    felga będzie nowa...


    jak masz sprawdzone 'swoje ASO' to bez problemu ogarną temat zawodowo :!:
  • Subaru
    Rider
    • 2005
    • 640

    #2
    Drżenie podczas hamowania powyżej120km/h

    Koledzy podpowiedzcie co mam robić. Podczas hamowania z wyższych prędkości na autostradzie mam drżenie nadwozia. Objawia się to powyżej 120. Wymienilem tarcze hamulcowe i klocki na przodzie i tyle. Kierownica lekko drży ale to może być odczuwane od drgania całego auta. Czy to może być wina któregoś wahacza albo drążków kierowniczych? Po wymianie tarcz minimalna poprawa albo tylko mi się tak wydaje bo mogłem inaczej hamować, z inna sila. Co może być przyczyną?
    Koniki są po to by je karmić

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      A jakie tarcze założyłeś?

      Może piasta koła ma bicie i przez to przy hamowaniu przechodzi na budę?

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • Subaru
        Rider
        • 2005
        • 640

        #4
        kabanos, A to nie byloby drgan podczas przyspieszania, czy jazdy z predkoscia ciagla? Bo tylko przy hamowaniu mam. A jak sprawdzic piaste?
        Koniki są po to by je karmić

        Komentarz

        • Bartek.K
          Rider
          • 2012
          • 396

          #5
          Bicie sprawdza się czujnikiem zegarowym.
          Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            #6
            wiekszosc przypadkow to krzywa tarcza . tez to mialem po wymianie tarcz i klockow ustapilo

            Komentarz

            • kabanos
              RS
              • 2011
              • 4544
              • Octavia I combi (1U5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez Subaru
              kabanos, A to nie byloby drgan podczas przyspieszania, czy jazdy z predkoscia ciagla? Bo tylko przy hamowaniu mam. A jak sprawdzic piaste?
              Niekoniecznie. W czasie normalnej jazdy bicie może nie być widoczne, a przy hamowaniu owszem. Jaki zestaw hamulcowy zapodałeś?

              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Zamieszczone przez Subaru
                Co może być przyczyną?
                też tak miałem, że powyżej 120 jak hamowałem to mi mało kierownicy nie wyrywało z rąk, przy przyspieszaniu, ładnie gładko jak po szynach, przyczyna była prozaiczna, źle wyważone felgi, mam nadziej, że to sprawdziłeś przed walką z tarczami.
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8160
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez loru
                  też tak miałem, że powyżej 120 jak hamowałem to mi mało kierownicy nie wyrywało z rąk, przy przyspieszaniu, ładnie gładko jak po szynach, przyczyna była prozaiczna, źle wyważone felgi, mam nadziej, że to sprawdziłeś przed walką z tarczami.
                  zaczałbym od wyważenia kół ew. podmiana od kogos u kogo nie bije.....
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • loru
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4286
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez piotrek_os
                    zaczałbym od wyważenia kół ew. podmiana od kogos u kogo nie bije.....
                    z tym, że u mnie ten problem już nie występuje zaś auto wątku nie wspomniał o takim zabiegu jak ponownie wyważenie kół, dlatego o nim napisałem
                    O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                    Komentarz

                    • piotrek_os
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 8160
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      loru, do autora wątku to było
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrek_os
                        loru, do autora wątku to było
                        no tak
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • Subaru
                          Rider
                          • 2005
                          • 640

                          #13
                          kabanos, Zimmermann klocki i tarcze, przod i tyl.

                          Pytalem o to chyba w watku odnosnie tarcz przed ich wymiana, ale nie chcialem dalej kontynuowac i zasmiecac tematem o biciu.

                          Tarcze z tylu okazaly sie i tak do wymiany, klocki tym bardziej. Przod byl ok, ale wymienilem i wiem ze jest dobre. Przy okazji wszystko dobrze wyczyscilem i przesmarowalem.

                          Pojade jeszcze na wywazenie kol, wydatek nie duzy a upewnie sie czy to nie jest przyczyna.
                          Koniki są po to by je karmić

                          Komentarz

                          • jar-pol
                            Classic
                            • 2013
                            • 36

                            #14
                            Również polecam wyważenie kół na początek
                            MOTUL, MILLERS, TANIE CZĘŚCI ZAMIENNE- BIAŁYSTOK!
                            511-265-453

                            Komentarz

                            • Subaru
                              Rider
                              • 2005
                              • 640

                              #15
                              Koledzy,
                              podpowiedzcie co może być przyczyną tego drżenia.

                              Podczas hamowania ze 140 zaczyna drżeć całe nadwozie.

                              Tarcze i klocki wymieniłem - jakby ciut lepiej, ale dalej drży (może sobie wmawiam że to coś pomogło)
                              Wyważenie kół - nie to. Zawieszenie też nie - sprawdzane było na szarpakach. Facet przez 40 minut sprawdzał czy aby na pewno wszystko ok i powiedział że nie można się do niczego przyczepić.

                              Ktoś mi podpowiadał że może poduszki pod silnikiem, ale na postoju nawet nie drgnie, jak przygazuje też nie, podczas normalnej jazdy nawet śladu nie ma. Dopiero jak przyhamuje z większej prędkości.

                              Próbując dojść co jest przyczyną pognałem kucyki"ciut" szybciej i zacząłem hamować. I ku mojemu zdziwieniu nie szarpnęło. Mało tego, kolejne hamowania ze 140 i już tak nie drgało...

                              Zaczyna mnie to denerwować, bo nie wiem w czym tkwi problem.

                              Jak hamuję ze 100km/h lekko/gwałtownie to nic kompletnie nie czuć...

                              Co może być problemem?
                              Koniki są po to by je karmić

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                #16
                                a bicie samych piast sprawdzane?

                                Komentarz

                                • Subaru
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 640

                                  #17
                                  Powiem szczerze że nie sprawdzałem, ale to by mi chyba szarpało przy 100 na godzinę a jest gładko. Poza tym chyba nie tylko przy hamowaniu. Ponadto hamowałem z większej prędkości niż 140 i bicie się zmniejszyło...
                                  Koniki są po to by je karmić

                                  Komentarz

                                  • mattyah4x4
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 664

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Subaru

                                    Tarcze i klocki wymieniłem
                                    wymieniłeś tylne tarcze ?
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Ja chciałbym tylko wszystkim wspomnieć ,że jeżeli wychodzi na szarpakach ,że jest ok zawieszenie to wcale nie musi znaczyć ,że jest ok. Jak masz 80 tyś na Polskich drogach zrobione to możesz być tego więcej niż pewny.
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • Subaru
                                        Rider
                                        • 2005
                                        • 640

                                        #20
                                        mattyah4x4, Tak, wszystko nowe, tarcze i klocki z przodu i tyłu
                                        Koniki są po to by je karmić

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Subaru, a czy sprawdzałeś stan opon?
                                          wyząbkowania? ewentualne shamowania?na ile jestes pewien tego, że felgi nie są przekoszone?
                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • Subaru
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 640

                                            #22
                                            Opony mają jakieś 6-7 tys przebiegu, stan oceniam na bardzo dobry.
                                            Wydaje mi się, że przekoszoną felgę odczułbym przy 100 km/h, na dodatek bicie całego auta czuć tylko przy hamowaniu a nie podczas normalnej jazdy. Co myślicie?
                                            Koniki są po to by je karmić

                                            Komentarz

                                            • radekgw
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1182

                                              #23
                                              Byles gdzie indziej wywazac opony ? U mnie dopiero 5 albo 6 zakład dobrze to zrobił...
                                              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                              Komentarz

                                              • Subaru
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 640

                                                #24
                                                radekgw, A czy opony mogą mieć aż taki wpływ? Przecież wtedy biłoby podczas jazdy (w całym zakresie prędkości bicia nie doświadczyłem) Dopiero przy hamowaniu z 140 czuć drżenie całego nadwozia
                                                Koniki są po to by je karmić

                                                Komentarz

                                                • mssfilmstudio
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 57

                                                  #25
                                                  Ja bym byl bardziej skupil sie na zawieszeniu bo wywazenie dawaloby o sobie znac caly czas podobnie krzywe tarcze.

                                                  Czy to auto masz od nowosci i znasz jego historie czy kupiles niedawno i po prostu odkryles tę wadę?

                                                  Bo niestety czasami jak auto mialo niefortunnego dzwona juz nigdy nie wrocisz do dawnej geometrii i takie akcje bedą nie do wyeliminowania.
                                                  Najciekawsze sa "lekkie" dzwony boczne kiedy to auto w zasadzie powinno isc do kasacji bo chcąc nie chcąc auto sie krzywi po calosci w łuk i nie ma mowy o prawidlowej trakcji.
                                                  Projekty architektoniczne / wnętrz
                                                  Wizualizacje architektoniczne
                                                  Grafika 3D
                                                  Rysunek architektoniczny na zamówienie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...