Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

40 tys. km bez wymiany oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 40 tys. km bez wymiany oleju

    mufel bo to tak zapierdziela :P jak ustawisz SPORT Drive Set UP i skrzynie

  • #2
    40 tys. km bez wymiany oleju

    Witam,

    zamierzam kupic octavie II 1.9 z 07.2010. Auto ma w tej chwili 96 tyś km, ostatni przegląd wraz wymianą oleju był przy 56 tys km Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju, czy warto inwestować w takie auto?

    I przegląd 05.2011 25000 km
    II przegląd 05.2012 56000 km
    teram samochód ma 96000 km

    Rozumiem, że w pierwszej kolejności trzeba wymienić rozrząd i olej?


    M.

    Komentarz


    • #3
      O kufa. 40 bez oleju.. Maskara. Jednak wydaje mi się że olej był wymieniany lecz po za servicem.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
      przedstawiam smerfetke

      Komentarz


      • #4
        pewnie niezly przepal tam jest :roll:
        albo olej byl wymieniony na czas , a auto dalej nie bylo serwisowane (dlatego tez swieci sie inspekcja)
        sprzedam do OI :

        szyby cala lewa strona
        nadkole nowe LP
        kontakt PW

        Komentarz


        • #5
          grant1200, może być też tak, że przegląd olejowy ktoś zrobił poza ASO (patrząc po darach to może być już po gwarancji i ktoś pożegnał się z ASO) i nie ma tego w historii serwisowej danego egzemplarza, no chyba, że znasz historię tego samochodu i faktycznie kogoś poniosło z tym brakiem wymiany oleju.
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez grant1200
            Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju,
            masz czujnik jakości oleju- on wskazuje kiedy trzeba wymienić jeśli masz zmienny tryb serwisowy- zazwyczaj jest to 30 Tkmale wiele zalezy od stylu jazdy( i ilości uruchomień silnika- bo to ma wpływ na wskazanie tego czujnika)
            jesli masz stały wymieniasz co 15Tkm

            nie demonizowałbym z tymi 40Tkm- zalałbym nowy olej i po 15 Tkm wymieniłbym znowu
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz


            • #7
              Tylko to nie jest zaden czujnik jakosci oleju. Storownik wylicza sobie czas do zmiany oleju na podstawie wielu danych: ilosci uruchomien, temp, max obrotow osiaganych podczas jazdy itp. itd.
              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

              Komentarz


              • #8
                uli07, zajefajnie że doprecyzowałeś- zmienia to sens mojego postu?
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  uli07, zajefajnie że doprecyzowałeś- zmienia to sens mojego postu?
                  nie, nie zmienia ale takie niedopowiedzenia są potem rozpowszechni i już kilka razy słyszałem o "czujniku jakości oleju" a ludzie w to tępo wierzą, jak możemy to podawajmy w miarę możliwości rzetelne informacje.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez loru
                    jak możemy to podawajmy w miarę możliwości rzetelne informacje
                    loru, a jak to się nazywa w "fachowym" nazewnictwie SAP?
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      Zamieszczone przez grant1200
                      Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju,
                      masz czujnik jakości oleju- on wskazuje kiedy trzeba wymienić jeśli masz zmienny tryb serwisowy- zazwyczaj jest to 30 Tkmale wiele zalezy od stylu jazdy( i ilości uruchomień silnika- bo to ma wpływ na wskazanie tego czujnika)
                      jesli masz stały wymieniasz co 15Tkm

                      nie demonizowałbym z tymi 40Tkm- zalałbym nowy olej i po 15 Tkm wymieniłbym znowu
                      Skoda nie posiada czujnika jakosci oleju - zglebialem ostatnio ten temat bo zawsze bylem ciekaw how to?
                      takowe posiadaja BMW oraz Mercedes.

                      w wielkim uproszczeniu- niestety mamy maly arytmetyczny licznik ktory od 30 kkm odejmuje wpolczynniki ktore maja wieksza wage jesli to jest pierwszy rozruch a najmniejsza jesli silnik jest rozgrzany.

                      40 kkm na jednym oleju .....
                      jak autor pytania kupi blagam niech zrobi analize


                      moim zdaniem takich ignorantow juz chyba nie ma w dzisiejszych czasach....

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        masz czujnik jakości oleju
                        ten czujnik to jakaś ściema jest raczej,ja wymieniam olej co 15kkm a w ASO pokazuję się co 30 kkm gdzie kasują mi LL.Gdyby był jakowyś czujnik to po wymianie oleju u "Pana Kazia" czujnik powinien "poczuć" świeżą oliwę i automatycznie wydłużyć czasy międzyprzeglądowe ,a tak się nie dzieje :roll: :roll:

                        [ Dodano: Czw 08 Sie, 13 21:45 ]
                        Zamieszczone przez uli07
                        Tylko to nie jest zaden czujnik jakosci oleju. Storownik wylicza sobie czas do zmiany oleju na podstawie wielu danych: ilosci uruchomien, temp, max obrotow osiaganych podczas jazdy itp. itd.
                        i tu się wyjaśniło...

                        Komentarz


                        • #13
                          ...przytarte panewki.... :roll:

                          Zamieszczone przez Mihau
                          może być też tak, że przegląd olejowy ktoś zrobił poza ASO (patrząc po darach to może być już po gwarancji i ktoś pożegnał się z ASO)
                          może tak być ale to "pobożne życzenia kupujacego".
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • #14
                            może ktoś wierzył w spisek producentów oleju którzy każą wymieniać częsciej niż naprawde trzeba? :lol:
                            kiedyś była głośna sprawa grzyba który 350 kkm przejeździł bez wymiany oleju 404
                            tylko nie wiedzą ci mądrzy ludzie, że ten samochód pił olej do tego stopnia, że grzyb musiał go często i regularnie dolewać w sporych ilościach, co razem z wymianą filtrów powodowało, że wymiana oleju była stała "po kawałku". to jak u Pratchetta: "ten topór jest w mojej rodzinie od 100 pokoleń. czasem trzeba w nim wymienić toporzysko, czasem ostrze. ale to jest dalej ten sam topór"
                            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                              loru, a jak to się nazywa w "fachowym" nazewnictwie SAP?
                              nie wiem jak to się nazywa, może ETKA pomoże.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Waśka
                                ten topór jest w mojej rodzinie od 100 pokoleń. czasem trzeba w nim wymienić toporzysko, czasem ostrze. ale to jest dalej ten sam topór"
                                :lol: dobre
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez grant1200
                                  ...zamierzam kupic octavie II 1.9 z 07.2010. Auto ma w tej chwili 96 tyś km...,
                                  A nie możesz zapytać poprzedniego kierowcy/właściciela ? jeżeli komisowe to niech właściciel komisu się dowie.


                                  Ogólnie jeżeli , olał wymianę oleju , to reszty też nie szanował.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ja do stycznia tego roku miałem long life co 30 000 km. Pierwszy przegląd miałem na styk a drugi mi się przeciągnął chyba nawet do 40 000 km. Teraz w styczniu przy 100 000 za namową kolegi zmieniłem na zwykły co 15 000. Mam 115 000, znowu muszę jechać na olej i auto jeździ i nic mu się nie dzieje.

                                    Więc grant1200, nie sądzę żeby taka obsuwa 40 000 km popsuła silnik. Wymiany oleju co ileś tam kilometrów to wymysł producenta żeby zarobić na eksploatacji i oczywiście warunek zachowania gwarancji. Nasze ojce po komunie jeździli golfami i wymieniali olej jak kasa była i nie padało. Te golfy do dzisiaj jeżdżą.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Re: 40 tys. km bez wymiany oleju

                                      Zamieszczone przez grant1200
                                      Witam,

                                      zamierzam kupic octavie II 1.9 z 07.2010. Auto ma w tej chwili 96 tyś km, ostatni przegląd wraz wymianą oleju był przy 56 tys km Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju, czy warto inwestować w takie auto?

                                      I przegląd 05.2011 25000 km
                                      II przegląd 05.2012 56000 km
                                      teram samochód ma 96000 km

                                      Rozumiem, że w pierwszej kolejności trzeba wymienić rozrząd i olej?


                                      M.
                                      Skąd pochodzą te informacje o datach i przebiegu?
                                      Wiecie ja też jeżdżę do ASO na przeglądy co 30000km, ale olej z filtrami sam sobie zmieniam co max 15000km.
                                      Teraz jesli kiedys przyjdzie do sprzedazy auta, na forum Golfa wpadnie jakis czlowiek i bedzie sie pytal czy tym autem mozna jeszcze jezdzic, bo olej byl zmieniany co 30000km :lol:
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez namo
                                        Te golfy do dzisiaj jeżdżą.
                                        Ino my tymi golfy już nie jeździm, tylko innymi, którym by jednak wypadało częściej zalewać oleju...
                                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Stary, 90% jak nie więcej aut z importu ma przejechane od ostatniego przeglądu 40-50 tyś a nawet więcej. Handlarze to kupują w Polsce olej wymieniają lub nawet nie i auta mają się dobrze. Jak auta mają "schodzić" z leasingu to od ostatniego przeglądu nikt już o to nie dba bo i tak swoje wypracowały. Dlatego bardzo ważnym punktem w aucie dla handlarza jest ostatni wbity przebieg a nie stan na liczniku. Handlarze to nie czarodzieje i żeby zarobić trzeba kupić auto z jakąś wadą -widoczną lub ukrytą.Kiedyś widziałem auto z przebiegiem 60 tyś.km od ostatniego przeglądu i poszło.Jak pytałem dokąd usłyszałem do Polski...
                                          Tym bym sobie nawet głowy nie zawracał :!:

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Myślę że 40 tys bez wymiany oleju to dużo , ja zmieniam w osobowkach co 10 tys niezależnie od zaleceń producenta a w busie transicie co 20 tys km. Mimo to uważam że warto zainteresować się takim autem o ile cena jest ok i silnik pracuje poprawnie.
                                            MOTUL, MILLERS, TANIE CZĘŚCI ZAMIENNE- BIAŁYSTOK!
                                            511-265-453

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X