40 tys. km bez wymiany oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtaz131
    Classic
    • 2016
    • 15

    40 tys. km bez wymiany oleju

    mufel bo to tak zapierdziela :P jak ustawisz SPORT Drive Set UP i skrzynie
  • grant1200
    Classic
    • 2013
    • 1

    #2
    40 tys. km bez wymiany oleju

    Witam,

    zamierzam kupic octavie II 1.9 z 07.2010. Auto ma w tej chwili 96 tyś km, ostatni przegląd wraz wymianą oleju był przy 56 tys km Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju, czy warto inwestować w takie auto?

    I przegląd 05.2011 25000 km
    II przegląd 05.2012 56000 km
    teram samochód ma 96000 km

    Rozumiem, że w pierwszej kolejności trzeba wymienić rozrząd i olej?


    M.

    Komentarz

    • 2.0-16v Michał
      RS
      • 2013
      • 4038
      • Octavia III (5E3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM
      • CHZD 1.0 TSI 115 KM

      #3
      O kufa. 40 bez oleju.. Maskara. Jednak wydaje mi się że olej był wymieniany lecz po za servicem.
      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
      przedstawiam smerfetke

      Komentarz

      • vince123
        Elegance
        • 2009
        • 923

        #4
        pewnie niezly przepal tam jest :roll:
        albo olej byl wymieniony na czas , a auto dalej nie bylo serwisowane (dlatego tez swieci sie inspekcja)
        sprzedam do OI :

        szyby cala lewa strona
        nadkole nowe LP
        kontakt PW

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7460
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          grant1200, może być też tak, że przegląd olejowy ktoś zrobił poza ASO (patrząc po darach to może być już po gwarancji i ktoś pożegnał się z ASO) i nie ma tego w historii serwisowej danego egzemplarza, no chyba, że znasz historię tego samochodu i faktycznie kogoś poniosło z tym brakiem wymiany oleju.
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • piotrek_gdy
            RS
            • 2008
            • 7723
            • Volkswagen
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez grant1200
            Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju,
            masz czujnik jakości oleju- on wskazuje kiedy trzeba wymienić jeśli masz zmienny tryb serwisowy- zazwyczaj jest to 30 Tkmale wiele zalezy od stylu jazdy( i ilości uruchomień silnika- bo to ma wpływ na wskazanie tego czujnika)
            jesli masz stały wymieniasz co 15Tkm

            nie demonizowałbym z tymi 40Tkm- zalałbym nowy olej i po 15 Tkm wymieniłbym znowu
            przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

            wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

            Komentarz

            • uli07
              Rider
              • 2012
              • 391
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Tylko to nie jest zaden czujnik jakosci oleju. Storownik wylicza sobie czas do zmiany oleju na podstawie wielu danych: ilosci uruchomien, temp, max obrotow osiaganych podczas jazdy itp. itd.
              Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
              Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
              Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40

              Komentarz

              • piotrek_gdy
                RS
                • 2008
                • 7723
                • Volkswagen
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                uli07, zajefajnie że doprecyzowałeś- zmienia to sens mojego postu?
                przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  uli07, zajefajnie że doprecyzowałeś- zmienia to sens mojego postu?
                  nie, nie zmienia ale takie niedopowiedzenia są potem rozpowszechni i już kilka razy słyszałem o "czujniku jakości oleju" a ludzie w to tępo wierzą, jak możemy to podawajmy w miarę możliwości rzetelne informacje.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • piotrek_gdy
                    RS
                    • 2008
                    • 7723
                    • Volkswagen
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez loru
                    jak możemy to podawajmy w miarę możliwości rzetelne informacje
                    loru, a jak to się nazywa w "fachowym" nazewnictwie SAP?
                    przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                    wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez piotrek_gdy
                      Zamieszczone przez grant1200
                      Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju,
                      masz czujnik jakości oleju- on wskazuje kiedy trzeba wymienić jeśli masz zmienny tryb serwisowy- zazwyczaj jest to 30 Tkmale wiele zalezy od stylu jazdy( i ilości uruchomień silnika- bo to ma wpływ na wskazanie tego czujnika)
                      jesli masz stały wymieniasz co 15Tkm

                      nie demonizowałbym z tymi 40Tkm- zalałbym nowy olej i po 15 Tkm wymieniłbym znowu
                      Skoda nie posiada czujnika jakosci oleju - zglebialem ostatnio ten temat bo zawsze bylem ciekaw how to?
                      takowe posiadaja BMW oraz Mercedes.

                      w wielkim uproszczeniu- niestety mamy maly arytmetyczny licznik ktory od 30 kkm odejmuje wpolczynniki ktore maja wieksza wage jesli to jest pierwszy rozruch a najmniejsza jesli silnik jest rozgrzany.

                      40 kkm na jednym oleju .....
                      jak autor pytania kupi blagam niech zrobi analize


                      moim zdaniem takich ignorantow juz chyba nie ma w dzisiejszych czasach....

                      Komentarz

                      • słoń
                        Elegance
                        • 2010
                        • 777

                        #12
                        Zamieszczone przez piotrek_gdy
                        masz czujnik jakości oleju
                        ten czujnik to jakaś ściema jest raczej,ja wymieniam olej co 15kkm a w ASO pokazuję się co 30 kkm gdzie kasują mi LL.Gdyby był jakowyś czujnik to po wymianie oleju u "Pana Kazia" czujnik powinien "poczuć" świeżą oliwę i automatycznie wydłużyć czasy międzyprzeglądowe ,a tak się nie dzieje :roll: :roll:

                        [ Dodano: Czw 08 Sie, 13 21:45 ]
                        Zamieszczone przez uli07
                        Tylko to nie jest zaden czujnik jakosci oleju. Storownik wylicza sobie czas do zmiany oleju na podstawie wielu danych: ilosci uruchomien, temp, max obrotow osiaganych podczas jazdy itp. itd.
                        i tu się wyjaśniło...

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          #13
                          ...przytarte panewki.... :roll:

                          Zamieszczone przez Mihau
                          może być też tak, że przegląd olejowy ktoś zrobił poza ASO (patrząc po darach to może być już po gwarancji i ktoś pożegnał się z ASO)
                          może tak być ale to "pobożne życzenia kupujacego".
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • Waśka
                            Rider
                            • 2013
                            • 552
                            • Mitshibishi

                            #14
                            może ktoś wierzył w spisek producentów oleju którzy każą wymieniać częsciej niż naprawde trzeba? :lol:
                            kiedyś była głośna sprawa grzyba który 350 kkm przejeździł bez wymiany oleju http://www.wiatrak.nl/1035/wielka-samochodowa-tajemnica
                            tylko nie wiedzą ci mądrzy ludzie, że ten samochód pił olej do tego stopnia, że grzyb musiał go często i regularnie dolewać w sporych ilościach, co razem z wymianą filtrów powodowało, że wymiana oleju była stała "po kawałku". to jak u Pratchetta: "ten topór jest w mojej rodzinie od 100 pokoleń. czasem trzeba w nim wymienić toporzysko, czasem ostrze. ale to jest dalej ten sam topór"
                            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrek_gdy
                              loru, a jak to się nazywa w "fachowym" nazewnictwie SAP?
                              nie wiem jak to się nazywa, może ETKA pomoże.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Waśka
                                ten topór jest w mojej rodzinie od 100 pokoleń. czasem trzeba w nim wymienić toporzysko, czasem ostrze. ale to jest dalej ten sam topór"
                                :lol: dobre
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • bishop
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1430

                                  #17
                                  Zamieszczone przez grant1200
                                  ...zamierzam kupic octavie II 1.9 z 07.2010. Auto ma w tej chwili 96 tyś km...,
                                  A nie możesz zapytać poprzedniego kierowcy/właściciela ? jeżeli komisowe to niech właściciel komisu się dowie.


                                  Ogólnie jeżeli , olał wymianę oleju , to reszty też nie szanował.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ja do stycznia tego roku miałem long life co 30 000 km. Pierwszy przegląd miałem na styk a drugi mi się przeciągnął chyba nawet do 40 000 km. Teraz w styczniu przy 100 000 za namową kolegi zmieniłem na zwykły co 15 000. Mam 115 000, znowu muszę jechać na olej i auto jeździ i nic mu się nie dzieje.

                                    Więc grant1200, nie sądzę żeby taka obsuwa 40 000 km popsuła silnik. Wymiany oleju co ileś tam kilometrów to wymysł producenta żeby zarobić na eksploatacji i oczywiście warunek zachowania gwarancji. Nasze ojce po komunie jeździli golfami i wymieniali olej jak kasa była i nie padało. Te golfy do dzisiaj jeżdżą.

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      #19
                                      Re: 40 tys. km bez wymiany oleju

                                      Zamieszczone przez grant1200
                                      Witam,

                                      zamierzam kupic octavie II 1.9 z 07.2010. Auto ma w tej chwili 96 tyś km, ostatni przegląd wraz wymianą oleju był przy 56 tys km Czy to duży problem jeśli auto przejechało 40 tyś na jednym oleju, czy warto inwestować w takie auto?

                                      I przegląd 05.2011 25000 km
                                      II przegląd 05.2012 56000 km
                                      teram samochód ma 96000 km

                                      Rozumiem, że w pierwszej kolejności trzeba wymienić rozrząd i olej?


                                      M.
                                      Skąd pochodzą te informacje o datach i przebiegu?
                                      Wiecie ja też jeżdżę do ASO na przeglądy co 30000km, ale olej z filtrami sam sobie zmieniam co max 15000km.
                                      Teraz jesli kiedys przyjdzie do sprzedazy auta, na forum Golfa wpadnie jakis czlowiek i bedzie sie pytal czy tym autem mozna jeszcze jezdzic, bo olej byl zmieniany co 30000km :lol:
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • Waśka
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 552
                                        • Mitshibishi

                                        #20
                                        Zamieszczone przez namo
                                        Te golfy do dzisiaj jeżdżą.
                                        Ino my tymi golfy już nie jeździm, tylko innymi, którym by jednak wypadało częściej zalewać oleju...
                                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                        Komentarz

                                        • shok
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2070
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                          #21
                                          Stary, 90% jak nie więcej aut z importu ma przejechane od ostatniego przeglądu 40-50 tyś a nawet więcej. Handlarze to kupują w Polsce olej wymieniają lub nawet nie i auta mają się dobrze. Jak auta mają "schodzić" z leasingu to od ostatniego przeglądu nikt już o to nie dba bo i tak swoje wypracowały. Dlatego bardzo ważnym punktem w aucie dla handlarza jest ostatni wbity przebieg a nie stan na liczniku. Handlarze to nie czarodzieje i żeby zarobić trzeba kupić auto z jakąś wadą -widoczną lub ukrytą.Kiedyś widziałem auto z przebiegiem 60 tyś.km od ostatniego przeglądu i poszło.Jak pytałem dokąd usłyszałem do Polski...
                                          Tym bym sobie nawet głowy nie zawracał :!:

                                          Komentarz

                                          • jar-pol
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 36

                                            #22
                                            Myślę że 40 tys bez wymiany oleju to dużo , ja zmieniam w osobowkach co 10 tys niezależnie od zaleceń producenta a w busie transicie co 20 tys km. Mimo to uważam że warto zainteresować się takim autem o ile cena jest ok i silnik pracuje poprawnie.
                                            MOTUL, MILLERS, TANIE CZĘŚCI ZAMIENNE- BIAŁYSTOK!
                                            511-265-453

                                            Komentarz

                                            Pracuję...