banshee12, gdybyś często podróżował nocą drogami niższy kategorii gdzie są i drzewa blisko jezdni i nie tylko to byś docenił wówczas po co jest potrzebna tak duża ilość światła , nie wszyscy mieszkaja w miastach ale i poza nimi ,rozumiesz teraz
Hol
Zwiń
X
-
Hol
Kilka dni temu musiałem być holowany kilkanaście km. Miałem w bagażniku kupiony kiedyś w jakimś markecie linkę holowniczą za jakieś śmieszne pieniądze. Podczas holowania zerwała się dwa razy (jaka kasa taka linka) ale jakoś udało się dojechać.
Teraz chcę kupić coś nieco lepszego. Jeżeli linka to raczej stawiałbym na pas z dobrymi hakami lub szeklami...ale zobaczyłem na allegro, że są takie sztywne hole http://allegro.pl/listing/listing.ph...category-18676
Na pewno sztywny hol jest bardzie bezpieczny i mniej problematyczny niż linka/pas (najechanie kołem, szarpnięcia przy ruszaniu, kontrolowanie odległości, manewrowość, itp.).
Co myślicie o takich sztywnych holach? W sumie ma długość 1,8m ale składa się na trzy części więc nie ma problemu z przechowywaniem.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
Ja miałem przyjemność bycia holowanym przy pomocy sztywnego holu i muszę przyznać, że jest to całkiem dobre rozwiązanie.
Nie ma stresu tak, jak w Twoim przypadku, że linka pęknie...
Nie ma stresu tak, jak to kiedyś u mnie, że było pod górkę i kumpel, który mnie holował nieco się rozpędził, co skończyło się wyrwaniem mocowania (ale to był maluch, więc można chyba wybaczyć .
No i jest to dobre rozwiązanie w momencie niesprawnych hamulców - również eliminuje się ryzyko niewyhamowania za holującym.
W moim odczuciu, dodatkowo o wiele łatwiejsze wydaje się ruszenie z miejsca, gdyż nie trzeba się zastanawiać, czy linka już się naprężyła, czy jeszcze nie...
Ogólnie, według mnie, same zalety.
Komentarz
-
-
No i jest to dobre rozwiązanie w momencie niesprawnych hamulców - również eliminuje się ryzyko niewyhamowania za holującym.
W moim odczuciu, dodatkowo o wiele łatwiejsze wydaje się ruszenie z miejsca, gdyż nie trzeba się zastanawiać, czy linka już się naprężyła, czy jeszcze nie...strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zawsze mozna tak:
1 100 zł: REWELACYJNE URZĄDZENIE POZWALAJĄCE NA HOLOWANIE AUTA BEZ DRUGIEGO KIEROWCY CO DAJE NAM NIEZALEŻNOŚĆ I EKENOMIKE, PONIEWAŻ PODCZAS HOLOWANIA AUTO HOLUJĄCE SPALI NIE DUŻO WIĘCEJ PALIWA JAK PRZY JEZDZIE BEZ HOLOWANIA ORAZ
Angole zezwalaja na taka jazde, z tylu nawet kierowca nie musi siedziec, bo podpina sie to do drazkow kierowniczych :idea: Niemcy krzywo patrza, a naszych nic nie ruszy :diabelski_usmiech
Linka, to taka kinetyczna najlepsza, bo ladnie amortyzuje pociagniecie.
Te gumy do majtek, to tez lipa, bo niby amortyzuje, ale ktos szarpnie mocniej i peka.
To juz lepszy dobry pas transportowy, tym to nawet ciagnik siodlowy mozna pociagnac.
Komentarz
-
-
To juz wolę ten sztywny hol za ok 50-60zł lub jakiś pas by tylko było w razie czego, bo warto mieć coś w bagażniku do holowania. Tak samo nauczyłem się wozić ze sobą kable rozruchowe.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
bo holować się "to trzeba umić" :szeroki_usmiech
większość obserwowanych na mieście prób holowani woła o pomstę do nieba, jakieś nieporadne szarpania, najazdy na linkę i inne takie... holowania (a zwłaszcza bycia holowanym) powinni uczyć na kursie prawa jazdy zamiast jakiś bzdurnych parkowań tyłem/bokiem/dachem :roll:
osoba holowana powinna cały czas utrzymywać napiętą linkę, co w praktyce sprowadza się do "shamowywania" holownika, zwłaszcza podczas zwalniania i zatrzymywania się !
oczywiście holownik musi zachowywać się w sposób przewidywalny i wiedzieć o tym, a wręcz właśnie pozwalać na takie dohamowywanie auta... niestety często w praktyce wygląda to jak walka wędkarza z dużą rybą :shock:Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
mattyah4x4 To wszystko jest jasne i oczywiste (faktycznie może nie dla każdego) ale trzeba szukać rozwiązań, które nam ułatwią czynność i bedzie jeszcze bezpieczniej w razie jakiś pomyłek.
[ Dodano: Wto 15 Paź, 13 11:02 ]
Chyba postawie jednak na ten sztywny hol i sobie go kupię. Składany na 3 części nie zajmie wiele miejsca w sporym przecież bagażniku octavii a zawsze może się przydać.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Tylko do takiego sztywnego holu, to uszka w obu autach musza byc takie, aby mozna bylo to zalozyc. Nie zawsze tak jest, zwlaszcza z tylu. To ucho z tylu, jest taki, ze taki sztywny hol skaczac bedzie robil kuku zderzakowi, tak samo sprawa ma sie z przednim.
W O1 ucho z przodu jest w kratce zderzaka. Taki hol wpadajacy do srodka i wyskakujacy + zakrecanie - zastanawiam sie czy on nie zrobi kuku zderzakowi.
Jedyne miejsce montazu, jak auta maja dokrecany i oddalony od zderzaka uchwyt.
A z tym holowaniem to wlasnie bardzo wazne, to ten z tylu ma hamowac ciagnacego, w ten sposob lina nie zostanie najechana i zniszczona, oraz mamy pewnosc ze jeden drugiemu w bagaznik nie wjedzie
Komentarz
-
-
słuszna uwaga
poza tym - patrząc na konstrukcję mocowania - będzie się to trzaskało jak skład towarowy przy każdej zmianie wektora :roll:
dodatkowo sprzedający nie napisał ile to... waży :szeroki_usmiechDiesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Maicroft mattyah4x4 Słuszne uwagi i przyznam że też się nad ty zastanawiałem. Przemawia to jednak do mnie by chyba nie kupować takiego holu. Kupie lepiej sobie hol z parcianego pasa, który będzie raczej najmocjniejszy i najsolidniejszy bo i tak hol jest w razie czego.
Chyba na innej aukcji tego holu jest napisane że waży 1,8kg.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpKupie lepiej sobie hol z parcianego pasa, który będzie raczej najmocjniejszy i najsolidniejszy bo i tak hol jest w razie czego
A jeśli dobrze pamiętam to chyba zakaz jest holowania,przy niesprawnych hamulcach,a brak pracującego silnika oznacza iż hamulec jest niesprawny.
znalazłem coś takiego w necie :
. Zabrania się holowania:
pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebujeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony
jak nie pracuje silnik, to nie pracuje sprężarka i nie ma ciśnienia - nie ma też hamulcow
w "normalnych" autach hamulec jest i działa, tylko bez wspomagania :szeroki_usmiech
(znaczy mocno trzeba deptać)Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4tu chodzi o auta z pneumatycznym układem hamulcowym :lol:
jak nie pracuje silnik, to nie pracuje sprężarka i nie ma ciśnienia - nie ma też hamulcow
Hamulec o którym piszesz działa na zasadzie im mniejsze ciśnienie w układzie tym bardziej zaczyna hamować,więc brak powietrza w układzie powoduje,że hamulce zaciskają się i pojazd jest unieruchomiony.
Ale swoją drogą to ciekaw jestem jak to jest na drodze,czy pan Policjant np. mógł by się przyczepić,że pojazd holowany ma niedziałający silnik. ( chodzi mi o holowanie na lince ).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sebuHamulec o którym piszesz działa na zasadzie im mniejsze ciśnienie w układzie tym bardziej zaczyna hamować,więc brak powietrza w układzie powoduje,że hamulce zaciskają się i pojazd jest unieruchomiony
Zamieszczone przez sebuAle swoją drogą to ciekaw jestem jak to jest na drodze,czy pan Policjant np. mógł by się przyczepić,że pojazd holowany ma niedziałający silnik. ( chodzi mi o holowanie na lince ).
[ Dodano: Wto 15 Paź, 13 19:40 ]
Zamieszczone przez MaicroftKinetyk + szekle = najlepsza opcjaDiesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4no to tym bardziej - jak go holować ??
1) podczepiasz przewód z powietrzem łącząc nim pojazd holujący jak i holowany + oczywiście sztywny hol
2) luzujesz tzw.grzechotki i tym sposobem odblokowujesz hamulce
Komentarz
-
-
no ale w ten sposób sam stajesz w sprzeczności z przepisem, który cytowałeś...
masz pojazd z niesprawnym silnikiem, od którego to sprawności (silnika) zależy działanie układu hamulcowego :lol:Diesel Service Śmietana
43-210 Kobiór
ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16
uwaga
nie robimy pompowtryskiwaczy
Komentarz
-
-
tylko, że kinetyk kosztuje prawie dwie stówy
[ Dodano: Sro 16 Paź, 13 20:56 ]
Ten sztywny hol może faktycznie poniszczyć zderzak (szczególnie przedni jak będę holowany).strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4no ale w ten sposób sam stajesz w sprzeczności z przepisem, który cytowałeś...
masz pojazd z niesprawnym silnikiem, od którego to sprawności (silnika) zależy działanie układu hamulcowego :lol:
a ten sposób 1) podczepiasz przewód z powietrzem łącząc nim pojazd holujący jak i holowany + oczywiście sztywny hol stosowaliśmy ,gdy nie chciało nam się kłaść pod samochód jest to sposób trochę niebezpieczny,ale przemawiało lenistwo
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mattyah4x4ale jaki to ma związek z "normalnymi" pojazdami, a na forum takich jesteśmy ??Zamieszczone przez mattyah4x4no ale w ten sposób sam stajesz w sprzeczności z przepisem, który cytowałeś...
masz pojazd z niesprawnym silnikiem, od którego to sprawności (silnika) zależy działanie układu hamulcowego :lol:
Komentarz
-
-
z moich doświadczeń wynika, że dobra jest holówka elastyczna. mam coś takiego i bardzo sobie chwaliłem w swim czasie http://www.toya24.pl/linka-holownicz...-z-hakiem.html
wbrew pozorom dobrze spełnia swoje zadanie. mi po 1 holu co prawda urwały się mocowania linki do haków, ale po przywiązaniu węzłami błystkowymi (wędkarze wiedzą ocb) działa wzorowo.
patent polega na tym, że nic się nie wlecze po asfalcie, nie ma opcji najechania i wplątania się linki w koła. linka rozciąga się do pewnej granicy (pozycja robocza) i jeśli pojazd holujący zwalnia, kurczy się.Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG
Komentarz
-
-
Waśka ja właśnie coś takiego miałem ( http://www.toya24.pl/link...g-z-hakiem.html) i jest to badziewie. Podczas holowania trzy razy bękał!!!strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
Komentarz