Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hol

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Hol

    banshee12, gdybyś często podróżował nocą drogami niższy kategorii gdzie są i drzewa blisko jezdni i nie tylko to byś docenił wówczas po co jest potrzebna tak duża ilość światła , nie wszyscy mieszkaja w miastach ale i poza nimi ,rozumiesz teraz

  • #2
    Hol

    Kilka dni temu musiałem być holowany kilkanaście km. Miałem w bagażniku kupiony kiedyś w jakimś markecie linkę holowniczą za jakieś śmieszne pieniądze. Podczas holowania zerwała się dwa razy (jaka kasa taka linka) ale jakoś udało się dojechać.
    Teraz chcę kupić coś nieco lepszego. Jeżeli linka to raczej stawiałbym na pas z dobrymi hakami lub szeklami...ale zobaczyłem na allegro, że są takie sztywne hole Link
    Na pewno sztywny hol jest bardzie bezpieczny i mniej problematyczny niż linka/pas (najechanie kołem, szarpnięcia przy ruszaniu, kontrolowanie odległości, manewrowość, itp.).
    Co myślicie o takich sztywnych holach? W sumie ma długość 1,8m ale składa się na trzy części więc nie ma problemu z przechowywaniem.
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz


    • #3
      Ja miałem przyjemność bycia holowanym przy pomocy sztywnego holu i muszę przyznać, że jest to całkiem dobre rozwiązanie.
      Nie ma stresu tak, jak w Twoim przypadku, że linka pęknie...
      Nie ma stresu tak, jak to kiedyś u mnie, że było pod górkę i kumpel, który mnie holował nieco się rozpędził, co skończyło się wyrwaniem mocowania (ale to był maluch, więc można chyba wybaczyć .
      No i jest to dobre rozwiązanie w momencie niesprawnych hamulców - również eliminuje się ryzyko niewyhamowania za holującym.
      W moim odczuciu, dodatkowo o wiele łatwiejsze wydaje się ruszenie z miejsca, gdyż nie trzeba się zastanawiać, czy linka już się naprężyła, czy jeszcze nie...

      Ogólnie, według mnie, same zalety.

      Komentarz


      • #4
        No i jest to dobre rozwiązanie w momencie niesprawnych hamulców - również eliminuje się ryzyko niewyhamowania za holującym.
        Jest to dobry argument. Ja byłem holowany na pracującym silniku (niesprawne biegi) więc miałem wspomaganie kierownicy i hamulców, ale jak silnik jest unieruchomiony to wiadomo że hamulce nie są tak sprawne.
        W moim odczuciu, dodatkowo o wiele łatwiejsze wydaje się ruszenie z miejsca, gdyż nie trzeba się zastanawiać, czy linka już się naprężyła, czy jeszcze nie...
        To tez prawda.
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz


        • #5
          Zawsze mozna tak:

          SZTYWNY HOL MOTYLEK NOWOŚĆ DO 3 TON !!!!!!!! - Sprzedajemy.pl

          Angole zezwalaja na taka jazde, z tylu nawet kierowca nie musi siedziec, bo podpina sie to do drazkow kierowniczych :idea: Niemcy krzywo patrza, a naszych nic nie ruszy :diabelski_usmiech

          Linka, to taka kinetyczna najlepsza, bo ladnie amortyzuje pociagniecie.

          Te gumy do majtek, to tez lipa, bo niby amortyzuje, ale ktos szarpnie mocniej i peka.

          To juz lepszy dobry pas transportowy, tym to nawet ciagnik siodlowy mozna pociagnac.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Zbyt droga impreza jak na zwykłego uzytkownika auta, który raz na kilka lat używa holu.
            To juz wolę ten sztywny hol za ok 50-60zł lub jakiś pas by tylko było w razie czego, bo warto mieć coś w bagażniku do holowania. Tak samo nauczyłem się wozić ze sobą kable rozruchowe.
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz


            • #7
              bo holować się "to trzeba umić" :szeroki_usmiech

              większość obserwowanych na mieście prób holowani woła o pomstę do nieba, jakieś nieporadne szarpania, najazdy na linkę i inne takie... holowania (a zwłaszcza bycia holowanym) powinni uczyć na kursie prawa jazdy zamiast jakiś bzdurnych parkowań tyłem/bokiem/dachem :roll:

              osoba holowana powinna cały czas utrzymywać napiętą linkę, co w praktyce sprowadza się do "shamowywania" holownika, zwłaszcza podczas zwalniania i zatrzymywania się !
              oczywiście holownik musi zachowywać się w sposób przewidywalny i wiedzieć o tym, a wręcz właśnie pozwalać na takie dohamowywanie auta... niestety często w praktyce wygląda to jak walka wędkarza z dużą rybą :shock:
              Diesel Service Śmietana
              43-210 Kobiór
              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

              uwaga
              nie robimy pompowtryskiwaczy

              Komentarz


              • #8
                mattyah4x4 To wszystko jest jasne i oczywiste (faktycznie może nie dla każdego) ale trzeba szukać rozwiązań, które nam ułatwią czynność i bedzie jeszcze bezpieczniej w razie jakiś pomyłek.

                [ Dodano: Wto 15 Paź, 13 11:02 ]
                Chyba postawie jednak na ten sztywny hol i sobie go kupię. Składany na 3 części nie zajmie wiele miejsca w sporym przecież bagażniku octavii a zawsze może się przydać.
                Link
                strazakp

                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                Komentarz


                • #9
                  Tylko do takiego sztywnego holu, to uszka w obu autach musza byc takie, aby mozna bylo to zalozyc. Nie zawsze tak jest, zwlaszcza z tylu. To ucho z tylu, jest taki, ze taki sztywny hol skaczac bedzie robil kuku zderzakowi, tak samo sprawa ma sie z przednim.
                  W O1 ucho z przodu jest w kratce zderzaka. Taki hol wpadajacy do srodka i wyskakujacy + zakrecanie - zastanawiam sie czy on nie zrobi kuku zderzakowi.

                  Jedyne miejsce montazu, jak auta maja dokrecany i oddalony od zderzaka uchwyt.

                  A z tym holowaniem to wlasnie bardzo wazne, to ten z tylu ma hamowac ciagnacego, w ten sposob lina nie zostanie najechana i zniszczona, oraz mamy pewnosc ze jeden drugiemu w bagaznik nie wjedzie
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    słuszna uwaga
                    poza tym - patrząc na konstrukcję mocowania - będzie się to trzaskało jak skład towarowy przy każdej zmianie wektora :roll:

                    dodatkowo sprzedający nie napisał ile to... waży :szeroki_usmiech
                    Diesel Service Śmietana
                    43-210 Kobiór
                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                    uwaga
                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                    Komentarz


                    • #11
                      Maicroft mattyah4x4 Słuszne uwagi i przyznam że też się nad ty zastanawiałem. Przemawia to jednak do mnie by chyba nie kupować takiego holu. Kupie lepiej sobie hol z parcianego pasa, który będzie raczej najmocjniejszy i najsolidniejszy bo i tak hol jest w razie czego.
                      Chyba na innej aukcji tego holu jest napisane że waży 1,8kg.
                      strazakp

                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez strazakp
                        Kupie lepiej sobie hol z parcianego pasa, który będzie raczej najmocjniejszy i najsolidniejszy bo i tak hol jest w razie czego
                        masz rację,tylko trzeba pamiętać,że w dalszym ciągu musisz uważać,aby nie najechać na pas,bo jeśli na niego najedziesz to on raczej nie pęknie,a nie wiadomo co zrobi z uchwytami w aucie.

                        A jeśli dobrze pamiętam to chyba zakaz jest holowania,przy niesprawnych hamulcach,a brak pracującego silnika oznacza iż hamulec jest niesprawny.
                        znalazłem coś takiego w necie :

                        . Zabrania się holowania:
                        pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
                        pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony
                        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                        jak pomogłem to daj punkcik
                        sprzęgło od G 60

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez sebu
                          jeżeli w pojeździe tym działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik jest unieruchomiony
                          tu chodzi o auta z pneumatycznym układem hamulcowym :lol:
                          jak nie pracuje silnik, to nie pracuje sprężarka i nie ma ciśnienia - nie ma też hamulcow

                          w "normalnych" autach hamulec jest i działa, tylko bez wspomagania :szeroki_usmiech
                          (znaczy mocno trzeba deptać)
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                            tu chodzi o auta z pneumatycznym układem hamulcowym :lol:
                            jak nie pracuje silnik, to nie pracuje sprężarka i nie ma ciśnienia - nie ma też hamulcow
                            Hamulec właśnie jest i to na stałe :wink:
                            Hamulec o którym piszesz działa na zasadzie im mniejsze ciśnienie w układzie tym bardziej zaczyna hamować,więc brak powietrza w układzie powoduje,że hamulce zaciskają się i pojazd jest unieruchomiony.
                            Ale swoją drogą to ciekaw jestem jak to jest na drodze,czy pan Policjant np. mógł by się przyczepić,że pojazd holowany ma niedziałający silnik. ( chodzi mi o holowanie na lince ).
                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                            jak pomogłem to daj punkcik
                            sprzęgło od G 60

                            Komentarz


                            • #15
                              Kinetyk + szekle = najlepsza opcja
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez sebu
                                Hamulec o którym piszesz działa na zasadzie im mniejsze ciśnienie w układzie tym bardziej zaczyna hamować,więc brak powietrza w układzie powoduje,że hamulce zaciskają się i pojazd jest unieruchomiony
                                no to tym bardziej - jak go holować ??

                                Zamieszczone przez sebu
                                Ale swoją drogą to ciekaw jestem jak to jest na drodze,czy pan Policjant np. mógł by się przyczepić,że pojazd holowany ma niedziałający silnik. ( chodzi mi o holowanie na lince ).
                                a czemu ma się przyczepić ? w układzie hydraulicznym przecież hamulce działają, wymagają tylko większego parcia...

                                [ Dodano: Wto 15 Paź, 13 19:40 ]
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Kinetyk + szekle = najlepsza opcja
                                tylko, że kinetyk kosztuje prawie dwie stówy (przynajmniej taki kinetyk do terenu) i szkoda go do przecierania po asfalcie, a takie przytarcie musi się zdarzyć prędzej czy później, a raczej prędzej :roll:
                                Diesel Service Śmietana
                                43-210 Kobiór
                                ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                uwaga
                                nie robimy pompowtryskiwaczy

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez mattyah4x4
                                  no to tym bardziej - jak go holować ??
                                  Z racji wykonywania pracy jako kierowca sam.ciężarowego,miałem kilka razy okazję holować duże samochody,są dwa sposoby jakie ja stosowałem :
                                  1) podczepiasz przewód z powietrzem łącząc nim pojazd holujący jak i holowany + oczywiście sztywny hol
                                  2) luzujesz tzw.grzechotki i tym sposobem odblokowujesz hamulce
                                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                  jak pomogłem to daj punkcik
                                  sprzęgło od G 60

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    no ale w ten sposób sam stajesz w sprzeczności z przepisem, który cytowałeś...
                                    masz pojazd z niesprawnym silnikiem, od którego to sprawności (silnika) zależy działanie układu hamulcowego :lol:
                                    Diesel Service Śmietana
                                    43-210 Kobiór
                                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                    uwaga
                                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      tylko, że kinetyk kosztuje prawie dwie stówy
                                      Dokładnie, a nawet drożej. Ja nie mam zamiaru wydawać tyle na hol by go użyć może nawet raz na kilka lat. Kupie parciany pas i będzie dobrze.

                                      [ Dodano: Sro 16 Paź, 13 20:56 ]
                                      Ten sztywny hol może faktycznie poniszczyć zderzak (szczególnie przedni jak będę holowany).
                                      strazakp

                                      Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                      Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez mattyah4x4
                                        no ale w ten sposób sam stajesz w sprzeczności z przepisem, który cytowałeś...
                                        masz pojazd z niesprawnym silnikiem, od którego to sprawności (silnika) zależy działanie układu hamulcowego :lol:
                                        Jeżeli mowa o 2) luzujesz tzw.grzechotki i tym sposobem odblokowujesz hamulce,właśnie po to masz sztywny hol,żeby pojazd mógł być bezpiecznie holowany.
                                        a ten sposób 1) podczepiasz przewód z powietrzem łącząc nim pojazd holujący jak i holowany + oczywiście sztywny hol stosowaliśmy ,gdy nie chciało nam się kłaść pod samochód jest to sposób trochę niebezpieczny,ale przemawiało lenistwo
                                        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                        jak pomogłem to daj punkcik
                                        sprzęgło od G 60

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ale jaki to ma związek z "normalnymi" pojazdami, a na forum takich jesteśmy ??
                                          Diesel Service Śmietana
                                          43-210 Kobiór
                                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                          uwaga
                                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                                            ale jaki to ma związek z "normalnymi" pojazdami, a na forum takich jesteśmy ??
                                            Zamieszczone przez mattyah4x4
                                            no ale w ten sposób sam stajesz w sprzeczności z przepisem, który cytowałeś...
                                            masz pojazd z niesprawnym silnikiem, od którego to sprawności (silnika) zależy działanie układu hamulcowego :lol:
                                            Wyjaśniłem tylko jak to działa(może trochę się zagalopowałem) ,na sztywnym holu bezpieczniej jest holować pojazdy
                                            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                            jak pomogłem to daj punkcik
                                            sprzęgło od G 60

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              z moich doświadczeń wynika, że dobra jest holówka elastyczna. mam coś takiego i bardzo sobie chwaliłem w swim czasie toya24.pl - Sklep YATO - Narzędzia i elektronarzędzia
                                              wbrew pozorom dobrze spełnia swoje zadanie. mi po 1 holu co prawda urwały się mocowania linki do haków, ale po przywiązaniu węzłami błystkowymi (wędkarze wiedzą ocb) działa wzorowo.
                                              patent polega na tym, że nic się nie wlecze po asfalcie, nie ma opcji najechania i wplątania się linki w koła. linka rozciąga się do pewnej granicy (pozycja robocza) i jeśli pojazd holujący zwalnia, kurczy się.
                                              Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Waśka ja właśnie coś takiego miałem ( toya24.pl - Sklep - Narzędzia i elektronarzędzia - Dom i ogród) i jest to badziewie. Podczas holowania trzy razy bękał!!!
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Wszystkim się nie dogodzi
                                                  Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                                  jak pomogłem to daj punkcik
                                                  sprzęgło od G 60

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X