Octavia II RS 2,0 TFSI (200KM) czy ten silnik przyjmie GAZ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bart3kk
    Classic
    • 2016
    • 3

    Octavia II RS 2,0 TFSI (200KM) czy ten silnik przyjmie GAZ

    PAOLO ESCO, dzięki......muszę się nauczyć :P
  • pawelsi2
    Classic
    • 2013
    • 10

    #2
    Octavia II RS 2,0 TFSI (200KM) czy ten silnik przyjmie GAZ

    Witam wszystkich.
    Jestem posiadaczem Octavia II RS 2,0 TFSI (200KM) i zastanawiam się nad założeniem GAZU. I potrzebuje porady, bo słyszałem ze te silniki nie bardzo chcą współpracować z instalacją Gazowa ,czy to prawda ??/potrzebuje jakiś porad.
    Pozdrawiam Pawel

    Komentarz

    • piotrek_gdy
      RS
      • 2008
      • 7723
      • Volkswagen
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      można założyć gaz w zależności od typu(modelu) silnika
      koszt instalacji- ok 6-8000pln, jest to nieodwracalna instalacja
      poza tym biorąc pod uwagę specyfikę silnika taka instalacja NIE działa TYLKO na gazie ale zużywa zarówno paliwo jak i gaz podczas pracy





      poza tym - poczytaj forum lpg

      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Re: Octavia II RS 2,0 TFSI (200KM) czy ten silnik przyjmie G

        Zamieszczone przez pawelsi2
        Witam wszystkich.
        Jestem posiadaczem Octavia II RS 2,0 TFSI (200KM) i zastanawiam się nad założeniem GAZU. I potrzebuje porady, bo słyszałem ze te silniki nie bardzo chcą współpracować z instalacją Gazowa ,czy to prawda ??/potrzebuje jakiś porad.
        Pozdrawiam Pawel
        przyjmie.

        tylko faza ciekla to rozsadne rozwiązanie.

        na chwilę obecna 1 firma ogarnia: BRC / direct....
        Vialle jeszcze śpi.

        mowa o 200 KM plus i Vag.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          pedros, A Vialle LPDi to co ??


          Jest jeszce ICOM JTG i wspomniany BRC LDI, ale jakos nie slychac, zeby ktos to zamontowal, biorac pod uwage takie same ceny na poziomie 8tys zl.


          Bedzie AGIS Direct, ma byc tanszy niz konkurencja
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            pedros, A Vialle LPDi to co ??


            Jest jeszce ICOM JTG i wspomniany BRC LDI, ale jakos nie slychac, zeby ktos to zamontowal, biorac pod uwage takie same ceny na poziomie 8tys zl.


            Bedzie AGIS Direct, ma byc tanszy niz konkurencja
            Pewnie o montażu ICOM i BRC nic praktycznie nie słychać, bo jedno i drugie to koszt ok 10 tys zeta, więc tutaj Vialle LPDi cenowo wypada i tak lepiej . AGIS jak wejdzie to na bank ogarnie takiego RS-a, bo w końcu na targach był zamonowany w mocniejszej Insignii. No i ma się pojawić lada dzień.
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Na Mikolaja niech pokarza :twisted:

              Jak produkt jest i ma byc oferowany, to pewnie kwestia homologacji, bo to trwa dlugo.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                Na Mikolaja niech pokarza :twisted:

                Jak produkt jest i ma byc oferowany, to pewnie kwestia homologacji, bo to trwa dlugo.
                Z tego co wiem, to właśnie o jakieś homologacje chodzi.
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • micrusec
                  Rider
                  • 2013
                  • 559

                  #9
                  Ja mam aktualny cennik instalacji LPG (faza ciekła) firmy ICOM z podkrakowskiej firmy http://www.autogazholandia.pl - koszt do TSI jedynie 13 000,- zł (wcześniej było 11 000,- zł) : auto odpalasz na LPG, jeździsz na LPG, gasisz na LPG, w ogóle nie zużywa jednocześnie Pb (inaczej niż Vialle że co któryś cykl jest podawana benzyna aby schłodzić wtryskiwacze), lecz wskazana jest "ilość" Pb na wszelki wypadek. Całość montuje się dość długo (6 tyg.) pocieszeniem jest fakt, że w Niemczech strojenie końcowe trwa 3 miesiące.

                  Komentarz

                  • Northeusz
                    RS
                    • 2010
                    • 1677
                    • Octavia I (1U2)
                    • AUM 1.8 20VT 150 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez micrusec
                    inaczej niż Vialle że co któryś cykl jest podawana benzyna aby schłodzić wtryskiwacze
                    Mylisz nieco instalacje. Vialle LPDi jest systemem wtrysku gazu i na pewno nie jest instalacją dotryskową. Również pracuje tylko i wyłącznie na LPG bez najmniejszego udziału PB. Zaletą jest to, że kosztuje sporo mniej niż ICOM, a w tym przypadku wadą jest to, że nie ma jeszcze zestawu pod 2.0 TFSI. ICOM zdecydowanie jest najdroższy i jak dla mnie nie warty ceny. Konkurencja (wspomniane Vialle LPDi, PRINS LiquiMax czy BRC LDi) w momencie wypuszczenia setupu dla 2.0TFSI będzie zdecydowanie tańsza od ICOM-a, który na naszym rynku na pewno pozostanie egzotyką na zasadzie "wielu o nim czytało, a nikt go na żywo nie widział"
                    Pozdrawiam
                    Northeusz

                    Komentarz

                    • micrusec
                      Rider
                      • 2013
                      • 559

                      #11
                      Tylko jest jeden szczegół jak szukałem informacji szczegółowych o ICOM (i ewentualna usterkowość) to system jest dużo lepszy jakościowo, mniej usterkowy i przede wszystkim bardziej przyjazdy dla użytkownika. Może słabo znam niemiecki ale ten Vialle założony w Kielcach a ICOM w DE (na jakimś Forum znalazłem info) to dwie różne szkoły eksploatacji, w DE facet nawet nie odwiedzał tak często serwisu jak Nasz polski forumowicz. Ale powiedzmy sobie szczerze obecnie cena takiej instalacji jest poza zasięgiem Kowalskiego, przypomina Mi się rok 2001 r. wtedy instalacja mieszalnikowa II generacji ELPIGAZ kosztowała 2 500,- zł a sekwencja chyba 6 500,- zł (wtedy zamontowałem II gen.) a dziś jakie są ceny ... duuużo niższe.

                      Komentarz

                      • adaś
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 876
                        • Volkswagen

                        #12
                        Pewnie o montażu ICOM i BRC nic praktycznie nie słychać, bo jedno i drugie to koszt ok 10 tys zeta,
                        Zastanawia mnie ile km trzeba przejechać, żeby to się zwróciło. Na pewno sporo. Kwestia zwykłej kalkulacji.
                        Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                        a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                        Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                        O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Przejechanie 100km srednio 1.8TSI to 8lx5,4zl=43,2zl

                          Spalanie gazu to bedzie spalanie Pb+25% = 10l= 26zl

                          Roznica = 17,2zl.

                          Roznica cen obu paliw waha na sie na tyle w ciagu roku, ze beda miesiace kiedy zwrot jest szybciej, a beda takie ze trwac to bedzie dluzej.

                          Tak wiec w okolicach 60tys jestesmy juz do przodu.

                          Koszty serwisowania w obu wypadkach sa, dochodzi kwestia serwisu gazu, ale to przez te 60kkm wiecej jak 1000zl kosztowac nie bedzie
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez micrusec
                            w DE facet nawet nie odwiedzał tak często serwisu jak Nasz polski forumowicz.
                            W DE też zakładają Vialle . Sens montażu instalacji za 13 tys tutaj jest najważniejszy. Nasz forumowicz z tego co pisze jest obecnie zadowolony, przejechał kilkadziesiąt tys km i instalację poleca. Tak samo Vialle jest polecane przez kilku użytkowników 1.4TSI (CAXA) z Golfów. Co ciekawe, Niemcy mając u siebie tak doskonały produkt jednak często decydują się na montaż Vialle w serwisach LPG w zachodniej Polsce. Pomimo wszelkich i wiadomych niedogodności.

                            Zamieszczone przez micrusec
                            przypomina Mi się rok 2001 r. wtedy instalacja mieszalnikowa II generacji ELPIGAZ kosztowała 2 500,- zł a sekwencja chyba 6 500,- zł (wtedy zamontowałem II gen.)
                            I jak sobie przypomnisz to wtedy sekwencję dostrajało się również na kilka podejść (z resztą obecnie również :lol: ). Także konieczność odwiedzania serwisu przy montażu czegoś najnowszego możemy chyba uznać za ryzyko wkalkulowane .
                            ICOM jest zdecydowanie świetnym produktem, ale dla nas o wieeeele za drogim. Skoro nie ma wysypu instalacji Vialle, która jest znacznie tańsza, to na wzrost popularności ICOM-a na pewno nie ma co liczyć.
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • micrusec
                              Rider
                              • 2013
                              • 559

                              #15
                              Ja na jakiejś podstronie BRC widziałem fajny kalkulator uwzględniający koszty montażu, serwisu i przy moich przebiegach koszt zwróciłby się po około 49 miesiącach - czysta ciekawość.

                              Komentarz

                              Pracuję...