Interesuje mnie jaka z punktu widzenia rozsadku i dbalosci o stan techniczny powinna byc czestosc wymiany oleju w skrzyni manualnej oraz przekladni kierowniczej.
Oczywiscie aktualnie instrukcje zalecaja tylko kontrole i dolewanie. W przypadku problemow wizyte w serwisie, domyslnie ASO, ktore chetnie nowe czesci wstawi
Moze jakies odniesienie do starych instrukcji, ksiazek serwisowych , gdzie jeszcze producent przynajmniej udawal chec pomocy w utrzymaniu auta po gwarancji?
Interesuje mnie jaka z punktu widzenia rozsadku i dbalosci o stan techniczny powinna byc czestosc wymiany oleju w skrzyni manualnej oraz przekladni kierowniczej.
Oczywiscie aktualnie instrukcje zalecaja tylko kontrole i dolewanie. W przypadku problemow wizyte w serwisie, domyslnie ASO, ktore chetnie nowe czesci wstawi
Moze jakies odniesienie do starych instrukcji, ksiazek serwisowych , gdzie jeszcze producent przynajmniej udawal chec pomocy w utrzymaniu auta po gwarancji?
Jak przy ok 100 kkm wylalem olej ze skrzyni był wizualnie czysty co nie oznacza wcale że chemicznie był ok.
Ja zmienilem żeby polepszyć komfort użytkowania a sama zamiana na taki sam olej przy tak niskim przebiegu nie wiem czy coś daję oprócz potencjału na kolejne 200 kkm
Zawsze jest to też pretekst żeby czegoś dolac poprawiajacego charakterystykę smarowania
Co do wspomagania to jeszcze raz dzięki za zwrócenie uwagi bo nawet poziomu płynu nie sprawdzałem ops: ops: ops: :diabelski_usmiech
PS. Jest tyle świetnych aftermarketowych środków smarnych a ich koszt jest bardziej niż akceptowalny ze jeśli tylko jest prosty dostęp to warto wymieniać w manualnych przekladniach bo w automacie to obowiazek
raventes, myslalem ze wreszcie ktos kompetentny sie wypowiedzial, a Ty sie tylko dolaczasz :P
Ja i kompetencja to nie idzie w parze
O ile producenci dają jakieś zalecenia co do wymiany oleju w skrzyni biegów, to o wymianie w przekładni jednak już milczą. Więc jednak ta kwestia osobiście bardziej mnie interesuje
pedros, warto wspomaganie zmienic, wymiana latwa, nawet ja sam to zrobilem :P .Olej ma byc jasny, klarowny, pewnie masz metny i szary, wiec zlewaj szambo puki magiel sie jeszcze kreci :P
pedros, warto wspomaganie zmienic, wymiana latwa, nawet ja sam to zrobilem :P .Olej ma byc jasny, klarowny, pewnie masz metny i szary, wiec zlewaj szambo puki magiel sie jeszcze kreci :P
Właśnie to wpisałem do czynności wraz z płynem hamulcowym +1
Komentarz