czas na zmiane i teraz juz tylko trzeba sie zastanowic na co? Obecna Oktavia jest super ma tylko jedna wade a mianowicie jest dla mnie troszke zaglosna szczegolnie na autostradzie przy większych predkosciach.
Wiec tak pewne jest (na 90% ze bedzie uzywany)
czy benzyna czy diesel ? nowe common real w stosunku do mojego pumpe düss maja byc oszczedniejsze i cichsze (1.6 - 2.0 ? )
ale z racji tego ze robie od 15 do max 24 tys km miasto -autostrada i ze do pracy mam 15 km zastanawiam sie nad benzyniakiem. Minusem jest to ze wiecej pala....
co poradzicie a i jesli Superb to 2011 lub nowszy ... na prawde nie wiem
Octavia II 1.9 TDI jest przy szybkiej jeździe za głośna i na autostradzie doskwiera to w szczególności - to oczywiste - skutek TDI, tańszego wygłuszenia w Skodzie, no i tej cholernej 5-biegowej skrzyni!
Benzyna czy diesel? Nieważne! - Ważne jakie auto. Mam drugie - Vectrę z silnikiem common-rail od Fiata (1.9 JTD), kulturalnym i dobrze wyciszonym, ze skrzynią 6-b. Niby to tylko Opel, ale hałas od silnika w ogóle nie doskwiera. Niebo a ziemia w porównaniu do Octy.
Osobiscie nigdy nie mialem diesla (jedynie ojciec starego Golfa II w 1.6 D) i jak narazie nie zmienie na ropniaka.
Jak dotad same benzynki. Na Octe przesiadlem sie z Lagunki2 rowniez w benzynce. Pierwsze wrazenia byly takie ze autko cichsze ale mniej komfortowe z twardszym zawieszeniem. Dodatkowo do tej pory czasem mozna sie zapomniec na postoju ze silnik pracuje.
Dlaczego nie dziesel oto lista.
1. Drozszy w naprawach ( oczywiscie jesli cos padnie)
2. Glosniejszy w pracy ( za wyjatkiem niektorych CR )
3. Pracujac w warsztacie nie pakujac sie w tzw gow... odsylamy diesle do specjalisty. W 80% sa to auta grupy VAG.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Nowszy model bedzie cichszy nie wazne czy benzyna czy DT , plusem DT jest spalamie .
Nie bede ukrywal ze zalezy mi tez na wyposażeniu i TU klania sie superb.
likoss, musisz przeliczyc czy ilosc km jaka robisz rocznie zwrocici Ci koszt zakupu diesla.
Ja mam benzynke bo wole ( inni wola diesla ) nie robie duzych przebiegow ok 16000km rocznie. Tu gdzie mieszkam dodatkowo cena ropy jest wyzsza niz benzynki. Chociaz ja akurat na to nie patrze bo leje Vpower-a ktory jest i tak drozszy.
Jedni beda mowic diesel inni benzynka a tak naprawde poki sam nie zasiadziesz do jednego i drugiego nie bedziesz wiedzial jak to jest
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
no wlasnie umowilem sie na jazde probna octavia benzyniakiem 1,4 najprawdopodobniej w srode dostane auto to zobacze... ciezko sie zdecydowac ale faktycznie jesli ponizej 20 tys rocznie robie to raczej benzyna no i podatek jest u mnie nizszy....
[ Dodano: Czw 24 Lip, 14 20:43 ]
dostalem ulotek cale mnóstwo to poczytam (juz przegladam)
likoss, zaniim kupisz 1.4 TSI poczytaj watki na jego temat na forum. Zwroc uwage na lancuch. Ew wykup rozszerzona gwarancje nigdy nie wiadomo
Zawsze mozesz zobaczyc 1.8 TSI albo 2.0 TSI ale one tez cierpia na usterki lancucha.
Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
Obecnie -> Seicento 900+LPG
Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
Bylo ->GOLF 3 1.8
Tam gdzie kończą się możliwości diesla zaczynają się benzyny...
ale właśnie te możliwości możesz wykorzystać hmm ,no właśnie gdzie ?
mam i benzynę i diesla ,diesel w mieście zamiata pod dywan benzynę ,bo i spalanie i hałas jest na poziomie (bo przecież nie jeździmy 120 na godz.) no benz minimalnie na +.W trasie hałas na + dla benzyny ,a spalanie dla diesla , a zabawa obrotami jakie możemy uświadczyć w benz. no cóż do normalnego użytkowania raczej nie potrzebne ,więc należy przy wyborze dobrze skalkulować średnie roczne przebiegi ,natomiast w dieslu możemy się pobawić niutonkami i też jest frajda co do hałasu benz wygrywa ,naprawy benz. wygrywa ,ale już nie tak miażdżąco , diesel spalanie ogromna zaleta ,przysp. rewelacyjne ,więc co kto lubi
likoss, jeśli mówimy o S II, to z diesli masz tylko 2.0 TDI 170 KM. Wiem, że jest jeszcze 1.6 TDI, ale ten silnik do S II jest po prostu zbyt słaby i przy tak dużej masie i małej mocy zbyt ekonomiczny to on również nie będzie. co prawda mamy jeszcze 2.0 TDI 140 KM ale szukając auta używanego nie będzie on wcale tańszy od wersji 170 KM, a na pewno słabszy.
teraz jeśli chodzi o to czy diesel czy benzyna. Czytając to co napisałeś o dystansach jakie pokonujesz i gdzie, to tylko i wyłącznie benzyna.
Współczesne diesle posiadające filtry DPF są silnikami bardzo awaryjnymi i wymagającymi znacznych nakładów pieniężnych. dodatkowo są cholernie wrażliwe na jakość paliwa. Palą wcale nie wiele mniej od porównywalnych mocą turbo benzyn, a są przy tym dużo mniej od nich elastyczne.
Tam gdzie benzyna spokojnie jeszcze jedzie i ma do dyspozycji max. moment obrotowy w dieslu już musisz zmieniać bieg.
Miałem okazję przejechać dokładnie tę sama trasę (Kraków - Lublin) Superbem z 2.0 TDI oraz swoim z 1.8 TSI. Spalanie w 2.0 TDI to 6,8 l/100 km w 1.8 TSI 7,2 l/100km.
Elastyczność, jak pisałem powyżej, lepsza w 1.8 TSI - moment obrotowy rozłożony w większym zakresie obrotów i w sposób bardziej płaski niż w dieslu. To samo wyciszenie.
Także ja zdecydowanie bardziej stawiałbym na benzynę.
P.S.
Miałem taki przypadek że człowiek nie mógł sie zdecydować czy chce S II z 2.0 TDi czy z 1.8 TSI. Dieslem jeździł w salonie. 1.8 TSI przejechał się za mną i .... zamówił 1.8 TSI
Czytając to co napisałeś o dystansach jakie pokonujesz i gdzie, to tylko i wyłącznie benzyna (...) Tam gdzie benzyna spokojnie jeszcze jedzie i ma do dyspozycji max. moment obrotowy w dieslu już musisz zmieniać bieg.
Miałem okazję przejechać dokładnie tę sama trasę (Kraków - Lublin) Superbem z 2.0 TDI oraz swoim z 1.8 TSI. Spalanie w 2.0 TDI to 6,8 l/100 km w 1.8 TSI 7,2 l/100km.
Elastyczność, jak pisałem powyżej, lepsza w 1.8 TSI - moment obrotowy rozłożony w większym zakresie obrotów i w sposób bardziej płaski niż w dieslu. To samo wyciszenie.
Także ja zdecydowanie bardziej stawiałbym na diesla
Od tych 2500 rpm do czerwonej kreski w dieslu daleko nie ma i jak coś się dzieje to też szybko się kończy.....
Ale szybko się zaczyna. Kolega z pracy ma 1.4tsi 122 km ja mam 105 km u siebie.ale moment mam "troszke" lepszy i spod swiatel trzyma sie blisko tylko do trojki,potem mowie mu pa-pa i oglada oddalajaca sie skode.
likoss
Pewnie się narażę ale wg mnie to w obrębie VAG zakup używanego diesla i t. benzyny z ostatnich wypustów nie gwarantuje długiej i bezproblemowej eksploatacji - co oczywiście nie znaczy , że takowa nie jest możliwa. Ruletka. I tu i tu mogą pojawić się problemy ale wcale nie muszą.
Ja sądzę , że diesle na CR warte są ryzyka - o ile z pewnego źródła. A eksploatacjne rzeczy w każdym mogą wyjść/wyjdą.
A diesel vs. benzyna - sama dyskusja o odczuciach - kolejny tasiemiec w którym każdy ma swoją rację. Sam zdecyduj i ze względu na upodobania jak i ekonomie użytkowania (i swoje możliwości finansowe) co wolisz a potem wybierz co Ci się podoba a i tak najważniejsza będzie sztuka jaką upolujesz. Nasze własne mniej lub bardziej sensowne posty i tak nie dadzą Ci 100% odpowiedzi. Wiesz przecież o tym.
Czytając to co napisałeś o dystansach jakie pokonujesz i gdzie, to tylko i wyłącznie benzyna (...) Tam gdzie benzyna spokojnie jeszcze jedzie i ma do dyspozycji max. moment obrotowy w dieslu już musisz zmieniać bieg.
Miałem okazję przejechać dokładnie tę sama trasę (Kraków - Lublin) Superbem z 2.0 TDI oraz swoim z 1.8 TSI. Spalanie w 2.0 TDI to 6,8 l/100 km w 1.8 TSI 7,2 l/100km.
Elastyczność, jak pisałem powyżej, lepsza w 1.8 TSI - moment obrotowy rozłożony w większym zakresie obrotów i w sposób bardziej płaski niż w dieslu. To samo wyciszenie.
Także ja zdecydowanie bardziej stawiałbym na diesla
Chyba miałeś na myśli benzynę, co?
Oczywiście, że miałem na myśli benzynę. Przepraszam za błąd.
Przyznaje ze zapomnialem o tym poscie. Jak widac wybralem 2.0 CR w superbie . 170 Koni i spalanie w granicach 6-7 l na 100 w kpmbinowanym trybie zadowala mnie w pelni. Co do awaryjnosci tej jednostki to HM bede musial sie sam przekonac
Auto z salonu i z gwarancja wiec jak COS sie bedzie dzialo bedzie zmiana i juz. Czytale duzo w necie i z tych 2 l CR SA raczej uzytkownocy zadowoleni , wadliwe byly agregaty 2.0 na pompowtryskach. Wiec na razie jezdzimy 2.0 TDI CR
A czy ma to jakieś diametralne odbicie na kwocie ubezpieczenia? Mnie np Superb 1.8TSI vs. 1.4 kosztowałby więcej ~4500 km (300-320 litrów PB przy cenie 1.09 za litr) czyli niemal prawie 1/3 moich przebiegów rocznych.
Maicroft, podatek to jest inna para kaloszy. Chodzi o pakiet OC/AC na przykładzie S2 limuzyny: 905 za 1.4TSI, 1168 za 1.8TSI, 1085 za 2.0 TDI. Przy czym OC jest na tym samym poziomie dla wszystkich 3 żeby było śmieszniej. A już np. kombi 2.0 TDI kosztuje 1008 - każde kombi jest tańsze w ubezpieczeniu.
Komentarz