Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

benzyna czy dti?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • benzyna czy dti?

    W biblii jest napisane-oko za oko,ząb za ząb.
    Mi ojciec zawsze tłumaczył,nie zaczepiaj ale też się nie daj jak trzeba to wpier....l.

  • #2
    benzyna czy dti?

    czas na zmiane i teraz juz tylko trzeba sie zastanowic na co? Obecna Oktavia jest super ma tylko jedna wade a mianowicie jest dla mnie troszke zaglosna szczegolnie na autostradzie przy większych predkosciach.
    Wiec tak pewne jest (na 90% ze bedzie uzywany)
    czy benzyna czy diesel ? nowe common real w stosunku do mojego pumpe düss maja byc oszczedniejsze i cichsze (1.6 - 2.0 ? )
    ale z racji tego ze robie od 15 do max 24 tys km miasto -autostrada i ze do pracy mam 15 km zastanawiam sie nad benzyniakiem. Minusem jest to ze wiecej pala....
    co poradzicie a i jesli Superb to 2011 lub nowszy ... na prawde nie wiem
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
    http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

    Komentarz


    • #3
      Octavia II 1.9 TDI jest przy szybkiej jeździe za głośna i na autostradzie doskwiera to w szczególności - to oczywiste - skutek TDI, tańszego wygłuszenia w Skodzie, no i tej cholernej 5-biegowej skrzyni!

      Benzyna czy diesel? Nieważne! - Ważne jakie auto. Mam drugie - Vectrę z silnikiem common-rail od Fiata (1.9 JTD), kulturalnym i dobrze wyciszonym, ze skrzynią 6-b. Niby to tylko Opel, ale hałas od silnika w ogóle nie doskwiera. Niebo a ziemia w porównaniu do Octy.

      M.
      666 4U

      Komentarz


      • #4
        Osobiscie nigdy nie mialem diesla (jedynie ojciec starego Golfa II w 1.6 D) i jak narazie nie zmienie na ropniaka.
        Jak dotad same benzynki. Na Octe przesiadlem sie z Lagunki2 rowniez w benzynce. Pierwsze wrazenia byly takie ze autko cichsze ale mniej komfortowe z twardszym zawieszeniem. Dodatkowo do tej pory czasem mozna sie zapomniec na postoju ze silnik pracuje.

        Dlaczego nie dziesel oto lista.

        1. Drozszy w naprawach ( oczywiscie jesli cos padnie)
        2. Glosniejszy w pracy ( za wyjatkiem niektorych CR )
        3. Pracujac w warsztacie nie pakujac sie w tzw gow... odsylamy diesle do specjalisty. W 80% sa to auta grupy VAG.
        Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
        Obecnie -> Seicento 900+LPG
        Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
        Bylo ->GOLF 3 1.8

        Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

        Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

        Komentarz


        • #5
          Nowszy model bedzie cichszy nie wazne czy benzyna czy DT , plusem DT jest spalamie .
          Nie bede ukrywal ze zalezy mi tez na wyposażeniu i TU klania sie superb.
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
          http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

          Komentarz


          • #6
            likoss, musisz przeliczyc czy ilosc km jaka robisz rocznie zwrocici Ci koszt zakupu diesla.

            Ja mam benzynke bo wole ( inni wola diesla ) nie robie duzych przebiegow ok 16000km rocznie. Tu gdzie mieszkam dodatkowo cena ropy jest wyzsza niz benzynki. Chociaz ja akurat na to nie patrze bo leje Vpower-a ktory jest i tak drozszy.
            Jedni beda mowic diesel inni benzynka a tak naprawde poki sam nie zasiadziesz do jednego i drugiego nie bedziesz wiedzial jak to jest
            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
            Obecnie -> Seicento 900+LPG
            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
            Bylo ->GOLF 3 1.8

            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

            Komentarz


            • #7
              no wlasnie umowilem sie na jazde probna octavia benzyniakiem 1,4 najprawdopodobniej w srode dostane auto to zobacze... ciezko sie zdecydowac ale faktycznie jesli ponizej 20 tys rocznie robie to raczej benzyna no i podatek jest u mnie nizszy....

              [ Dodano: Czw 24 Lip, 14 20:43 ]
              dostalem ulotek cale mnóstwo to poczytam (juz przegladam)
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
              http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

              Komentarz


              • #8
                likoss, zaniim kupisz 1.4 TSI poczytaj watki na jego temat na forum. Zwroc uwage na lancuch. Ew wykup rozszerzona gwarancje nigdy nie wiadomo
                Zawsze mozesz zobaczyc 1.8 TSI albo 2.0 TSI ale one tez cierpia na usterki lancucha.
                Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                Obecnie -> Seicento 900+LPG
                Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                Bylo ->GOLF 3 1.8

                Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                Komentarz


                • #9
                  juz sie biore za przegladanie foru ale powoli wygrywa ropniak ....

                  [ Dodano: Wto 29 Lip, 14 21:19 ]
                  ok bedzie ropniak i chyba superb albo 140 albo 170 km tak na 90%
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                  http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                  Komentarz


                  • #10
                    1.8tsi
                    7.4l - spalanie na odcingu 800km , 90% autostrady, zazwyczaj prędkość ok 130-150km/h


                    2.0 tdi - ta sama trasa w zeszłym roku na węższych oponach 6.8l

                    Gdyby nie hałas opon to praktycznie w ogóle nie słyszę silnika na trasie.
                    Jak dla mnie każdy nastepny samochód to PB
                    Audi A4 1.8TFSI

                    Komentarz


                    • #11
                      Tam gdzie kończą się możliwości diesla zaczynają się benzyny...

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez igor781
                        Tam gdzie kończą się możliwości diesla zaczynają się benzyny...
                        ale właśnie te możliwości możesz wykorzystać hmm ,no właśnie gdzie ?
                        mam i benzynę i diesla ,diesel w mieście zamiata pod dywan benzynę ,bo i spalanie i hałas jest na poziomie (bo przecież nie jeździmy 120 na godz.) no benz minimalnie na +.W trasie hałas na + dla benzyny ,a spalanie dla diesla , a zabawa obrotami jakie możemy uświadczyć w benz. no cóż do normalnego użytkowania raczej nie potrzebne ,więc należy przy wyborze dobrze skalkulować średnie roczne przebiegi ,natomiast w dieslu możemy się pobawić niutonkami i też jest frajda co do hałasu benz wygrywa ,naprawy benz. wygrywa ,ale już nie tak miażdżąco , diesel spalanie ogromna zaleta ,przysp. rewelacyjne ,więc co kto lubi
                        Sebastian
                        Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
                        Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
                        Była Black ELEGANCE by sebastian7905
                        Wczasy nad morzem - klik

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez igor781
                          Tam gdzie kończą się możliwości diesla zaczynają się benzyny...
                          to zależy w jakim dieslu bo w moim życie zaczyna sie od 2500 obrotów a kończy przy czerwonej kresce :wink:
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz


                          • #14
                            Od tych 2500 rpm do czerwonej kreski w dieslu daleko nie ma i jak coś się dzieje to też szybko się kończy.....

                            Komentarz


                            • #15
                              likoss, jeśli mówimy o S II, to z diesli masz tylko 2.0 TDI 170 KM. Wiem, że jest jeszcze 1.6 TDI, ale ten silnik do S II jest po prostu zbyt słaby i przy tak dużej masie i małej mocy zbyt ekonomiczny to on również nie będzie. co prawda mamy jeszcze 2.0 TDI 140 KM ale szukając auta używanego nie będzie on wcale tańszy od wersji 170 KM, a na pewno słabszy.
                              teraz jeśli chodzi o to czy diesel czy benzyna. Czytając to co napisałeś o dystansach jakie pokonujesz i gdzie, to tylko i wyłącznie benzyna.
                              Współczesne diesle posiadające filtry DPF są silnikami bardzo awaryjnymi i wymagającymi znacznych nakładów pieniężnych. dodatkowo są cholernie wrażliwe na jakość paliwa. Palą wcale nie wiele mniej od porównywalnych mocą turbo benzyn, a są przy tym dużo mniej od nich elastyczne.
                              Tam gdzie benzyna spokojnie jeszcze jedzie i ma do dyspozycji max. moment obrotowy w dieslu już musisz zmieniać bieg.
                              Miałem okazję przejechać dokładnie tę sama trasę (Kraków - Lublin) Superbem z 2.0 TDI oraz swoim z 1.8 TSI. Spalanie w 2.0 TDI to 6,8 l/100 km w 1.8 TSI 7,2 l/100km.
                              Elastyczność, jak pisałem powyżej, lepsza w 1.8 TSI - moment obrotowy rozłożony w większym zakresie obrotów i w sposób bardziej płaski niż w dieslu. To samo wyciszenie.
                              Także ja zdecydowanie bardziej stawiałbym na benzynę.
                              P.S.
                              Miałem taki przypadek że człowiek nie mógł sie zdecydować czy chce S II z 2.0 TDi czy z 1.8 TSI. Dieslem jeździł w salonie. 1.8 TSI przejechał się za mną i .... zamówił 1.8 TSI
                              Czarny Elegance

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Big
                                Czytając to co napisałeś o dystansach jakie pokonujesz i gdzie, to tylko i wyłącznie benzyna (...) Tam gdzie benzyna spokojnie jeszcze jedzie i ma do dyspozycji max. moment obrotowy w dieslu już musisz zmieniać bieg.
                                Miałem okazję przejechać dokładnie tę sama trasę (Kraków - Lublin) Superbem z 2.0 TDI oraz swoim z 1.8 TSI. Spalanie w 2.0 TDI to 6,8 l/100 km w 1.8 TSI 7,2 l/100km.
                                Elastyczność, jak pisałem powyżej, lepsza w 1.8 TSI - moment obrotowy rozłożony w większym zakresie obrotów i w sposób bardziej płaski niż w dieslu. To samo wyciszenie.
                                Także ja zdecydowanie bardziej stawiałbym na diesla
                                Chyba miałeś na myśli benzynę, co?
                                رافال
                                Spoty
                                Cause freedom is a lonely road
                                My O2FL

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez igor781
                                  Od tych 2500 rpm do czerwonej kreski w dieslu daleko nie ma i jak coś się dzieje to też szybko się kończy.....
                                  Ale szybko się zaczyna. Kolega z pracy ma 1.4tsi 122 km ja mam 105 km u siebie.ale moment mam "troszke" lepszy i spod swiatel trzyma sie blisko tylko do trojki,potem mowie mu pa-pa i oglada oddalajaca sie skode.
                                  ...a w garażu "zielona kura"...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    likoss
                                    Pewnie się narażę ale wg mnie to w obrębie VAG zakup używanego diesla i t. benzyny z ostatnich wypustów nie gwarantuje długiej i bezproblemowej eksploatacji - co oczywiście nie znaczy , że takowa nie jest możliwa. Ruletka. I tu i tu mogą pojawić się problemy ale wcale nie muszą.
                                    Ja sądzę , że diesle na CR warte są ryzyka - o ile z pewnego źródła. A eksploatacjne rzeczy w każdym mogą wyjść/wyjdą.
                                    A diesel vs. benzyna - sama dyskusja o odczuciach - kolejny tasiemiec w którym każdy ma swoją rację. Sam zdecyduj i ze względu na upodobania jak i ekonomie użytkowania (i swoje możliwości finansowe) co wolisz a potem wybierz co Ci się podoba a i tak najważniejsza będzie sztuka jaką upolujesz. Nasze własne mniej lub bardziej sensowne posty i tak nie dadzą Ci 100% odpowiedzi. Wiesz przecież o tym.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez rafiki
                                      Zamieszczone przez Big
                                      Czytając to co napisałeś o dystansach jakie pokonujesz i gdzie, to tylko i wyłącznie benzyna (...) Tam gdzie benzyna spokojnie jeszcze jedzie i ma do dyspozycji max. moment obrotowy w dieslu już musisz zmieniać bieg.
                                      Miałem okazję przejechać dokładnie tę sama trasę (Kraków - Lublin) Superbem z 2.0 TDI oraz swoim z 1.8 TSI. Spalanie w 2.0 TDI to 6,8 l/100 km w 1.8 TSI 7,2 l/100km.
                                      Elastyczność, jak pisałem powyżej, lepsza w 1.8 TSI - moment obrotowy rozłożony w większym zakresie obrotów i w sposób bardziej płaski niż w dieslu. To samo wyciszenie.
                                      Także ja zdecydowanie bardziej stawiałbym na diesla
                                      Chyba miałeś na myśli benzynę, co?
                                      Oczywiście, że miałem na myśli benzynę. Przepraszam za błąd.
                                      Czarny Elegance

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Przyznaje ze zapomnialem o tym poscie. Jak widac wybralem 2.0 CR w superbie . 170 Koni i spalanie w granicach 6-7 l na 100 w kpmbinowanym trybie zadowala mnie w pelni. Co do awaryjnosci tej jednostki to HM bede musial sie sam przekonac
                                        Auto z salonu i z gwarancja wiec jak COS sie bedzie dzialo bedzie zmiana i juz. Czytale duzo w necie i z tych 2 l CR SA raczej uzytkownocy zadowoleni , wadliwe byly agregaty 2.0 na pompowtryskach. Wiec na razie jezdzimy 2.0 TDI CR
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=81807
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=likoss
                                        http://www.jiu-jitsu-gruppe-heinrich-jansen.de/

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          to ja odgrzebię trochę temat, gdyż wątpliwości mam mnóstwo a tylko OCP może je rozwiać

                                          1,4 TSI czy 1,9 TDI (1,6 TDI) ? ? ?
                                          przebiegi to ok. 15 - 18 tyś rocznie. 65% miasto reszta trasa typy Zielona Góra - Rybnik - Ostrava - Zawoja...

                                          1,9 TDI miałem odpowiadał mi natomiast 1,4 TSI nawet nie wiem na co zwracać uwagę :roll:

                                          p.s. tak wiem, pytanie z serii "co lepsze", no ale ....
                                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Biszczu
                                            1,4 TSI czy 1,9 TDI (1,6 TDI) ? ? ?
                                            A czy ma to jakieś diametralne odbicie na kwocie ubezpieczenia? Mnie np Superb 1.8TSI vs. 1.4 kosztowałby więcej ~4500 km (300-320 litrów PB przy cenie 1.09 za litr) czyli niemal prawie 1/3 moich przebiegów rocznych.
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Przy naszym ubezpieczeniu jest to bez znaczenia, bo przy maksymalnych znizkach za 1.9TDI placa ~350zl/rok, a za 2.8l 470zl.

                                              Jeszcze dlugo nie bedzie tu sie placic za emisje CO2 albo norme EURO lub kW silnika.

                                              AC to kwota od wartosci pojazdu.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Maicroft, podatek to jest inna para kaloszy. Chodzi o pakiet OC/AC na przykładzie S2 limuzyny: 905 za 1.4TSI, 1168 za 1.8TSI, 1085 za 2.0 TDI. Przy czym OC jest na tym samym poziomie dla wszystkich 3 żeby było śmieszniej. A już np. kombi 2.0 TDI kosztuje 1008 - każde kombi jest tańsze w ubezpieczeniu.
                                                - Superb
                                                - Panda 1.2

                                                Komentarz

                                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                                Pracuję...
                                                X