Przepływka wymieniona na boscha jakieś 2 tyg temu to raczej nie to ,cała z obudową. Utek a Ty masz taki czujnik czyli g71 ?
zakupiona O1 4x4 AGR
Zwiń
X
-
zakupiona O1 4x4 AGR
Witam wszystkich octaviomaniaków,
zakupiłem kilka dni temu, jako nastepcę CRV 1, octavię 1 4x4 z silnikiem AGR (czyli 90 KM).
Pytam Was, jako starych wilków octaviomaniaków, na co zwrócić uwagę, co bez względu na to, jak sie prezentuje, wymienić, co porawić itp itd... Chodzi mi o ogólnych kilka zdań, są tu pewnie ludzie, którzy na takich maszynkach "zęby zjedli" i cos mogą poradzić.
Pozdr.
M
-
-
To co zawsze po zakupie używanego samochodu: rozrząd,olej w silniku,sprawdzić olej w skrzyni,temperaturę krzepnięcia płynu chłodniczego,zawartość wody w płynie hamulcowym.Te dwie ostatnie rzeczy wskazane jest sprawdzić i ewentualnie wymienić przed zimą.
Jeździć i kontrolować na bieżąco stan zawieszenia,h-ców.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
JanuszSz, jeszcze olej i filtr w haldexie , no i pytanie czy napęd wogóle działa , najlepiej sprawdzić to na podnośniku , bo ten AGR-ek to jest przed lift ,więc swoje lata ma.Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROBAL_26JanuszSz, jeszcze olej i filtr w haldexie , no i pytanie czy napęd wogóle działa , najlepiej sprawdzić to na podnośniku , bo ten AGR-ek to jest przed lift ,więc swoje lata ma.
Myślałem że tu jakies szczególne "tejemnice" może tkwią w tym samochodzie, ale jak widzę - raczej nie.
Własnie szukałem czegos w zasadzie prostego, sprawdzonego - tak jak poprzedni mój wózek 4x4 - czyli CRV.
Napedy działają, sprawdzane na mokrej, pochyłej łące i na błotnistej drodze.
W sterownik mam zamiar wrzucić jakiegos wirusa, z tego co wszyscy mówią, nawet jesli KM przybędzie nie za wiele (bo z 90 zrobi sie ok 110 pewnie), to moment procentowo wzrośnie znacznie, a co ciekawe - normalnoużytkowe zuzycie paliwa przeważnie lekko spada. A jak trzeba więcej powera, no to on jest.
Ok, dzięki za odzew. JAk bym miał jakies pytania - będę pytał.
Póki co - nie grzeją siedzenia, ale to chyba prosty temat.
PZDR
M
Komentarz
-
-
michal321, może być przerwana nitak w macie tak jak to było u mnie ,a maty są tak połączone że gdy tylko nastąpi przerwa to nie grzeje już cały fotel , trzeba wyjąć wówczas fotel i zdjąć tapicerkę , ale najpierw to sprawdź czy jak włączasz grzanie fotela czy słychać załączajacy się przekaźnik pod kierownicą , a wówczas można podpiąć miernik w kostkę pod fotelem i sprawdzić czy dochodzi napiecie ,jeśli tak to przepalona mata , jest to to zrobienia i nie trzeba kupować nowej ,u mnie już minął 2gi rok od naprawy i jest wszystko ok.
jak coś to pisz na pw. szkoda tylko że takie słąbe motorki wkładali do tej budy o takiej wadze 1498km , ja miałem seryjni 101KM a teraz jest około 190KM i jest szatan na drodze :twisted: wogóle nie czuć tej masy auta . :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROBAL_26michal321, może być przerwana nitak w macie tak jak to było u mnie ,a maty są tak połączone że gdy tylko nastąpi przerwa to nie grzeje już cały fotel , trzeba wyjąć wówczas fotel i zdjąć tapicerkę , ale najpierw to sprawdź czy jak włączasz grzanie fotela czy słychać załączajacy się przekaźnik pod kierownicą , a wówczas można podpiąć miernik w kostkę pod fotelem i sprawdzić czy dochodzi napiecie ,jeśli tak to przepalona mata , jest to to zrobienia i nie trzeba kupować nowej ,u mnie już minął 2gi rok od naprawy i jest wszystko ok.
jak coś to pisz na pw. szkoda tylko że takie słąbe motorki wkładali do tej budy o takiej wadze 1498km , ja miałem seryjni 101KM a teraz jest około 190KM i jest szatan na drodze :twisted: wogóle nie czuć tej masy auta . :szeroki_usmiech
Apropos mocy - mam blisko siebie kolesia, który robi takie rzeczy (wirusy... po pierwsze jest łebski, a po drugie dysponuje odpowiednia techniką, hamownią) więc zobaczymy jak wyjdzie zmiana 90 na 110. Taki zabieg to tylko zmiana w sterowniku. NAtomiast jak sie zmieni jeszcze trochę (turbina, wtryski ...) mozna wyciągnąć kolejne kilkadziesiąt KM. Pozyjemy zobaczymy. Ogólnie chciałem własnie ten prosty silnik (choć rozrząd ma chyba najbardziej skomplikowany z serii 1.9 TDI) i taki udało się znaleźć.
Dzieki.
M
(PS- a jak wyglada spalanie przy tych 180 KM? domyślam sie ze jak depczesz to i spala, ale jak jeździsz normalnie, tak jak ruch drogowy pozwala? )
Komentarz
-
-
michal321, ze spalaniem po programie nie jest źle a nawet i jest lepiej ,bo przy mojej jeździe 120-150km/h czasami i wyżej ,nie przekroczyłem 7,5l/100 a stary motorek to się kręcił w granicy 8l/100
Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROBAL_26michal321, ze spalaniem po programie nie jest źle a nawet i jest lepiej ,bo przy mojej jeździe 120-150km/h czasami i wyżej ,nie przekroczyłem 7,5l/100 a stary motorek to się kręcił w granicy 8l/100
M
Komentarz
-
-
michal321, jeśli szukasz ori radia to mam SKODA SYMPHONY MS 411 z kodem ze swojej octy , jest ono fabrycznie na płyty CD.Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Jeśli kupiłeś 4x4 to pewnie czasem zjeżdżasz z asfaltu. MUST HAVE to dobra płyta pod silnikiem. Mam solidną stalówkę - michę uratowała tyle razy, że pewnie zaoszczędziłem na pół roku paliwa ;P
Jeśli nie zamierzasz jakoś specjalnie szaleć po asfaltach to możesz pomyśleć o zwiększeniu prześwitu z przodu. Oryginalnie na amortyzatorach są dołożone tuleje dystansowe - ja dodałem jeszcze jeden komplet. Zaznaczam, że ma to swoje wady.
Po pierwsze - auto nieco chętniej wpada w podsterowność. Albo może inaczej - nieco trudniej puścić je w nadsterowność. Do tego przeguby pracują pod lekkim kątem - aczkolwiek trzech różnych mechów mówiło, żeby się nie przejmować. Ciut bardziej buja się na łukach. I na co dzień megaupierdliwe jest odbijanie amorków aż do odbojników jak się za szybko przejedzie przez garba ;/
Poza tym - cud-miód i orzeszki. W tym roku raz rąbnąłem jakiś krawężnik, poza tym - cisza i spokój.KetInSzu
This is TRAKCJAAA!
Było:
Escort 1.8D '94 zielony
Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance zielona
Jest:
Octavia 4x4 ATD 2001 Elegance srebrna
Komentarz
-
Komentarz