Hamulce tylnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jedrzejbrzo
    Classic
    • 2017
    • 2
    • Octavia III (5E3)

    Hamulce tylnie

    Ludzie wyluzujcie to był żart...

    ... gdzie 3 polaków tam 5 problemów
  • jedrzejbrzo
    Classic
    • 2014
    • 22

    #2
    Hamulce tylnie

    Jak się zabrać za wymianę szczęk hamulcowych na tyle z hamulcami bębnowymi
    Andrzej

    Komentarz

    • zepter00
      RS
      • 2008
      • 2304

      #3
      Co to są "hamulce tylnie"? Cały świat zna tylko hamulce tylne albo tylne hamulce.... :wink:
      Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

      "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

      Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

      Komentarz

      • jedrzejbrzo
        Classic
        • 2014
        • 22

        #4
        Zamieszczone przez zepter00
        Co to są "hamulce tylnie"? Cały świat zna tylko hamulce tylne albo tylne hamulce.... :wink:
        Niech ten świat trochę myśli skoro piszę na tyle to sam przez się chodzi o hamulce tylne to była tylko literówka.
        Andrzej

        Komentarz

        • Pixon
          Rider
          • 2013
          • 541
          • Fabia (NJ3)

          #5
          Zamieszczone przez jedrzejbrzo
          Zamieszczone przez zepter00
          Co to są "hamulce tylnie"? Cały świat zna tylko hamulce tylne albo tylne hamulce.... :wink:
          Niech ten świat trochę myśli skoro piszę na tyle to sam przez się chodzi o hamulce tylne to była tylko literówka.
          Niech ten świat trochę myśli i stosuje się do zasad ortografii :szeroki_usmiech

          Co do tematu.
          1. Luzujesz śruby
          2. Podnosisz auto
          3. Odkręcasz śruby, zdejmujesz koło
          4. Opukujesz bęben hamulcowy, ściągasz
          5. Masz dostęp do szczęk, zdejmujesz dwie sprężyny (jedna grubsza, druga cienka) nie pomyl ich później przy zakładaniu
          6. Po zdjęciu sprężyn możesz wydostać klocki. Warto sprawdzić przy okazji stan cylinderków. Polecam ich wymianę. Do tego potrzebujesz klucze oczkowe otwarte do odkręcania przewodów hamulcowych.
          7. Po wymianie cylinderków koniecznie musisz odpowietrzyć układ.
          8. Wszystko składasz w odwrotnej kolejności.


          Napisałem Ci jak to wyglada na podstawie mojego doświadczenia w robieniu hamulców u rodziców w Seicento i u dziewczyny w Swifcie. Budowa tu i tu, taka sama. W związku z tym domyśłam się, że skoda będzie miała analogicznie.
          Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

          Komentarz

          • jedrzejbrzo
            Classic
            • 2014
            • 22

            #6
            Zamieszczone przez Pixon
            Zamieszczone przez jedrzejbrzo
            Zamieszczone przez zepter00
            Co to są "hamulce tylnie"? Cały świat zna tylko hamulce tylne albo tylne hamulce.... :wink:
            Niech ten świat trochę myśli skoro piszę na tyle to sam przez się chodzi o hamulce tylne to była tylko literówka.
            Niech ten świat trochę myśli i stosuje się do zasad ortografii :szeroki_usmiech

            Co do tematu.
            1. Luzujesz śruby
            2. Podnosisz auto
            3. Odkręcasz śruby, zdejmujesz koło
            4. Opukujesz bęben hamulcowy, ściągasz
            5. Masz dostęp do szczęk, zdejmujesz dwie sprężyny (jedna grubsza, druga cienka) nie pomyl ich później przy zakładaniu
            6. Po zdjęciu sprężyn możesz wydostać klocki. Warto sprawdzić przy okazji stan cylinderków. Polecam ich wymianę. Do tego potrzebujesz klucze oczkowe otwarte do odkręcania przewodów hamulcowych.
            7. Po wymianie cylinderków koniecznie musisz odpowietrzyć układ.
            8. Wszystko składasz w odwrotnej kolejności.


            Napisałem Ci jak to wyglada na podstawie mojego doświadczenia w robieniu hamulców u rodziców w Seicento i u dziewczyny w Swifcie. Budowa tu i tu, taka sama. W związku z tym domyśłam się, że skoda będzie miała analogicznie.
            Czy to opukanie bębna wystarczy do łatwego zdjęcia bębna i jeszcze jedno w punkcie 6 piszesz o wyjęciu klocków mam nadzieje że chodziło szczęki z okładzinami.
            Andrzej

            Komentarz

            • djtomi2
              Rider
              • 2010
              • 252
              • Octavia II (1Z3)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              A jednak Seicento i Swift to nie to samo, choć pewnie podobnie. Jak już zdejmiesz koło, to przez otwór po śrubie masz dostęp do klina od automatycznej regulacji. Ten klin należy pchnąć do góry co spowoduje, że szczęki przesunął się w kierunku osi koła jednocześnie oddalając się od bębna. Wtedy możesz ściągnąć bęben bez walenia młotkiem. Z kolei jak tego nie zrobisz, to i walenie młotkiem może nie pomóc.
              Jak już wszystko rozbierzesz, to sprawdź czy linki od ręcznego nie masz pozapiekane.

              Komentarz

              • Pixon
                Rider
                • 2013
                • 541
                • Fabia (NJ3)

                #8
                jedrzejbrzo, tak oczywiście miałem na myśli szczęki hamulcowe

                djtomi2, w jednym i w drugim jest taki otwór do samoregulatora hamulca bębnowego. Zapomniałem to dopisać. Jeśli bęben nie jest zbyt mocno zużyty tzn. jeśli nie ma zbyt dużego rantu, wtedy zdejmiesz go bez problemu i bez potrzeby luzowania samoregulatora.
                Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                Komentarz

                Pracuję...