Czy płuczecie 1.9 tdi przy wymianie oleju ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 4tech
    RS
    • 2008
    • 4199
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    U siebie jeszcze nigdy nie robiłem płukanki - kto wie co tam jeszcze wyczyści :diabelski_usmiech

    Jeżdżę prawie cały czas (ponad 200kkm) na Repsolu w klasie 505,01 i na cały przelot 15000 dolewki bywało nawet ponad litr, ale ostatnio naprawiłem wycieki z pod pompy vacum i uszczelniłem odmę, więc spodziewam się mniej dolewek.

    Płukanka myślę że może być konieczna w przypadku kiedy masz zasyfiony silnik po niewiadomo jakiej oliwie lub jakiś awariach typu UPG
    O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
    Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
    Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

    Komentarz

    • Klima
      Ambiente
      • 2014
      • 239
      • Octavia I combi (1U5)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #27
      Zamieszczone przez robreg
      właśnie oglądam jeden film o płukankach - normalnie w piętnaście minut
      Normalnie, aż dech mi zaparło, jak wysłuchałem tego, co płukanka robi. Zupełnie nie wiem po co ludzie wymyślili cudo, zwane olejami syntetycznymi, które dokładnie to samo robiły i robią cały czas.
      A kto leje olej syntetyczny? Większość produktów na rynku to HC. Poza tym, jaki to ma związek z tym czy utrzyma silnik w czystości, czy nie?

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #28
        Klima, zrobiłem na Castrolu Edgu 5w40 który to jest HC 70kkm i zero jakiegokolwiek szlamu , osadu w głowicy. Patrz mój link.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Klima
          Ambiente
          • 2014
          • 239
          • Octavia I combi (1U5)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #29
          AdamB, właśnie o to mi chodzi. Tak na prawdę nikt nie jeździ na olejach syntetycznych, ale cały czas w kółko czyta się bzdury, że syntetyk czyści, syntetyk wypłucze wszystko itd. Kiedy to czy olej jest syntetyczny, mineralny, czy jeszcze jakiś inny, nie ma żadnego związku z tym, czy "czyści i myje".

          Komentarz

          • PiotreQ
            Ambiente
            • 2013
            • 224
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            No ja jeżdzę na syntetyku pełnym i płukanka bedzie, machanik powiedział ze swoje auta płucze zawsze a mechanika mam genialnego. Wiec ufam mu

            Komentarz

            • Klima
              Ambiente
              • 2014
              • 239
              • Octavia I combi (1U5)
              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

              #31
              PiotreQ, nie jeździsz na syntetyku.

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                #32
                Zamieszczone przez Klima
                AdamB, właśnie o to mi chodzi. Tak na prawdę nikt nie jeździ na olejach syntetycznych, ale cały czas w kółko czyta się bzdury, że syntetyk czyści, syntetyk wypłucze wszystko itd. Kiedy to czy olej jest syntetyczny, mineralny, czy jeszcze jakiś inny, nie ma żadnego związku z tym, czy "czyści i myje".
                Klima, czy ogladales silnik chociazby jeden rozebrany, czy takie tezy wysnuwasz nad klawiatury? Ja mialem okazje porownac jak sie zachowuja mineralny Mobil i nazywany olejem syntetycznym Lotos Synthetic, kiedy jeszcze nie bylo wynalazkow typu oleje Lotos City, Gassss itp.

                Pacjentow dwoch: obydwa silniki to Polonezowskie jednostki benzynowe 1.6 CE, silnik eksploatowany na mineralnym mial 80.000km przelotu, silnik eksploatowany na Lotosie, 120.000km. Obydwa, jak na ich lata przystało, eksploatowane w cyklach zmian oliwy co 10.000km, obydwa jezdzone na gazie. Silnik po Mobilu byl w srodku skrzyni korbowej cały czarny, podobnie głowica pod pokrywa zaworowa. W silniku ganianym na Lotosie sciany skrzyni korbowej mialy na sobie przezroczysty, ciemnozolty nalot, ktory dalo sie zetrzec szmata i dostawalo sie mniej więcej czysta sciane skrzyni korbowej.

                Wlasciciel Poloneza ganianego na Mobilu mocno sie zdziwil, co renomowany olej bez dodatków syntetycznych zrobil z wnetrzem silnika. Ja przekonalem sie, ze nawet polski "syntetyk" lepiej dba o czystość silnika, niz topowe rozwiazania oparte wylacznie o komponenty mineralne.

                W moim BXE "smietnik" Castrola przez 196.000km eksploatacji diesla, podobnie jak u AdamaB, takze nie pozwolil na odlozenie sie czegokolwiek, zarowno w skrzyni korbowej jak i na glowicy. Jedynie miska olejowa po takim przebiegu zawierala niewielka ilosc wyrazniejszych sladow osadow.

                Zaden z opisywanych przeze mnie silnikow nigdy na panewki nie widział żadnych ulepszaczy oleju, czysciw, plukanek itp. Skoro nie roznica w skladzie olejow, to co innego sprawilo taka roznice stanu jednostek?
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • PiotreQ
                  Ambiente
                  • 2013
                  • 224
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez Klima
                  PiotreQ, nie jeździsz na syntetyku.


                  Na tym jeżdzę, to nie syntetyk ? : D

                  Komentarz

                  • Klima
                    Ambiente
                    • 2014
                    • 239
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #34
                    robreg, owszem, sam ostatnio rozbierałem silnik z mojego poprzedniego samochodu. Benzyniak z przebiegiem ok 290k km, ok 100k km na Mobil 10W-40, a ostatnie ~80k km na Millersach, Fuchsach, Texaco. Wszystkie tzw. pół-syntetyki 10W-40, a po rozebraniu silnik błyszczał.
                    Bardzo często oleje typu HC mają wyższy TBN niż prawdziwe syntetyki.
                    Czasy FSO to zupełnie inna bajka, bo oleje były innej jakości na naszym rynku.

                    Komentarz

                    Pracuję...