Zamieszczone przez ukuk
W zbiorniku auta (jakiegokolwiek) na dnie są dwie rzeczy: dowolnie mała ilość wody z paliwa oraz smok zasysający paliwo. Jeśli w paliwie byla woda, bardzo szybko jest ona zasysana.
Glownie z tego powodu filtr paliwa w samochodzie z silnikiem wysokoprężnym ma postać malej studni zamocowanej pionowo. Co by się nie działo, wszelka woda (i wszelkie produkty inne niż organiczne frakcje płynne, a cięższe od oleju napędowego) z paliwa ma prawo do tej studni wpłynąć i na dnie tejże studni pozostać. W tym właśnie celu niektóre filtry paliwa w dieslach maja w filtrze paliwa śrubę spustową w dolnej części obudowy filtra.
Jak zatem widać, aby woda dostala się do układu wtrysku, musi się stać bardzo niedobra rzecz i raczej jedno tankowanie z woda wiele złego nie zrobi. (no chyba, ze tej wody wlano litra albo i więcej, ale to musialby byc przypadek z gatunku ekstremalnych)
Komentarz