Jak ci już odpowie, to podziel się wiedzą. Ja nie jestem fachowcem w żadnej dziedzinie.
Światła mijania/dzienne przez całą dobę
Zwiń
X
-
Gość
-
Gość
Zatem wyjaśniam: Światła nocne to takie, które musisz włączyć, aby być w stanie prowadzić pojazd po zmroku. W tym celu wymyślono światła mijania. I nadal do tego służą.
A jeśli kiedyś wymyślą i wypromują w mediach jazdę na klaksonie*, to pojawi się rzesza zagorzałych klaksoniarzy. Socjotechnika.
*Już takie coś testowano (skręcające autobusy) w 2009. roku w Des Moines (Iowa).Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Gość
-
Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpisTo na przyszłość musisz pisać precyzyjniej, bo mi zabrakło tonokilometrów do zrozumienia.
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisA masz doświadczenie w tym temacie? Czy tak samo jak ze światłami nocnymi w dzień? (zawsze włączałeś).
Co do świateł to zawsze włączam zdrowy rozsądek.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Gość
A w podpisie chełpisz się 190 zwykłymi kilometrami. :-)
Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpisMam doświadczenia. Dobry burger zawsze rozjaśnia umysł.
Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpisCo do świateł to zawsze włączam zdrowy rozsądek.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Tutaj film najlepiej obrazujący bezmózgie używanie świateł dziennych w warunkach do tego niedostosowanych.Wyjątkowo niewidoczne, zwłaszcza w takiej pogodzie!Ostatnio edytowany przez Chris11; 19445.
Komentarz
-
-
Gość
Ale w naturze zawsze jest równowaga (chociaż nierzadko okres podlegający badaniu jest nieco długi). Dla kontrastu, na przykład, w takich nowszych beemkach tak okrutnie walą te dzienne po oczach, że chce się głowę odwrócić. To się zapewne ślepym w dzień podoba, bo przecież oświetlenia nigdy nie jest za wiele.
Komentarz
-
Gość
Jest odpowiedź. Brak jakiegokolwiek zaskoczenia (oprócz pomylonej daty na początku):
Komentarz
-
Gość
W cywilizowanych krajach w dzień się świateł nie używa. I tak zatoczyliśmy koło. Co przeprany mózg to przeprany.
Komentarz
-
Gość
-
Jak najbardziej światła zapalone w dzień poprawiają widoczność
A jeszcze bardziej w przypadku motocykli, i jeśli ktoś będzie udowadniał, że motocykl na światłach czy auto na światłach to różnica, to szkoda gadać
A co do cywilizowanych krajów, to moja honda jest rodem z USA i automatycznie po zapłonie zaświecają się światła mijania i nie mam opcji ich wyłączeniaOstatnio edytowany przez krzynol; 1427.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Gość
Tylko nie warto skracać żywotności tych świateł, szczególnie gdy często używa się ręcznego (jak w moim przypadku, bo niemal na każdym postoju na światłach). P21W są tanie, ale większość z nas ma tam coś drogiego, któremu takie mruganie zdecydowanie zaszkodziłoby.
To, że coś można, to nie znaczy, że trzeba. Przy tym kodowaniu różnych zbędnych cudów na kiju (np. tzw. staging) konieczna jest szczypta zdrowego rozsądku.Ostatnio edytowany przez Gość; 44763.
Komentarz
-
Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpisP21W są tanie, ale większość z nas ma tam coś drogiego, któremu takie mruganie zdecydowanie zaszkodziłoby.
Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpisW USA zaskoczył mnie (pozytywnie) tryb, który wyłączał światła w momencie zaciągnięcia ręcznego. Nie głupie to.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
To i ja wyrażę swoje zdanie.
W mojej ocenie jazda na jakichkolwiek światłach przy dobrej przejrzystości powietrza, ładnej pogodzie od świtu do zmierzchu, to nieporozumienie. W dzień przy ładnej pogodzie auto widać i nie ma potrzeby dodatkowo go oświetlać, toteż chińskie ledy są i tak ok (o ile używane są zgodnie z prawidłową ideą świateł do jazdy dziennej). Jeżdżenie na światłach mijania w ciągu dnia w ogóle jest nieporozumieniem i niepotrzebnym zużywaniem paliwa, alternatora oraz samych żarówek. W skali jednego auta jest to pomijalnie małe, ale w skali kilkunastu milionów aut jeżdżących w krajach gdzie jest to wymagane, jest to niepotrzebnym wykorzystywaniem nieodnawialnych surowców naturalnych do produkcji paliwa napędowego. Jest to w ogóle nieekologiczne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hot_Roboter Zobacz wpis(o ile używane są zgodnie z prawidłową ideą świateł do jazdy dziennej)
Komentarz
-
Komentarz