Dzięki, to jest taki bardziej rozbudowany, który stabilizuje ruchy zaczep. Ile coś takiego kosztuje?
Przyczepa kempingowa i Octavia
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez mattyah4x4wszystko
Widzisz są w śród świadomych kierowców tacy, dla których bezpieczeństwo rodziny i innych użytkowników drogi jest bezcenne. Wiem co pisze bo natychmiast po pierwszym "krokodylku" nabyłem AKS'a i widzę wyraźną różnicę w prowadzeniu się zestawu.
Komentarz
-
-
Taki zaczep to podstawa do tego jeszcze hamulec najazdowy wtedy prowadzenie przyczepy to sama przyjemność
Mariusz
Spoty Tarnowskie
Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AkissZamieszczone przez mattyah4x4wszystko
Widzisz są w śród świadomych kierowców tacy, dla których bezpieczeństwo rodziny i innych użytkowników drogi jest bezcenne. Wiem co pisze bo natychmiast po pierwszym "krokodylku" nabyłem AKS'a i widzę wyraźną różnicę w prowadzeniu się zestawu.
Z kilkunastu (a moze i ponad 20) lat doświadczenia jazdy z przyczepami róznymi wiem, że jeśli przyczepa ma zaczep tłoczony z blachy to ten luz prędzej czy później zrobi się spory (ze wskazaniem na prędzej). Blach po prostu się deformuje i luz się powiększa.
Za to zaczepy odlewane są dużo mocniejsze, zwłaszcza te kontta, mają wskaźnik zużycia i klinowy system kasowania luzu, więc aż tak rozbudowanego haka bym nie kupował.
No i sprawa pierwszorzędnej wagi - w dzisiejszych czasach mało kto smaruje zaczep towotem, a to po prostu jest niezbędne do tego, żeby po trasie PL-CRO-PL zespół hak+zaczep nie dostał paru setek luzu.
Komentarz
-
-
Jak taki diesel pali 6l, to z taka przyczepa przy rownej jezdzi te 80-90km/h ile spali ?? 8-9l ??
To jadac do takiej Chorwacji to byloby na dwa dni pobytu w najlepszym razie
Przeciez jak ktos lubi caravaning, to chyba z jakiegos powodu niezaleznosci itd, a nie tylko przeliczania wszystkiego na grosiki :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jasne, w moim przypadku nie jest to 8-9L tylko około 12-13 :szeroki_usmiech
Nie napisałem tego w tym kontekście, chodziło mi o to, że kiedyś zasadność użytkowania przyczepy podczas wyjazdu wakacyjnego bardzo często argumentowano obniżeniem kosztów takiej podróży, co w dzisiejszych czasach zupełnie nie jest prawdziwe.
Komentarz
-
-
Wracając na chwilkę do sprzęgów, to w żadnym wypadku nie wolno smarować kuli przy stabilizatorach i nie jest ważne czy jest to AKS, Knott czy inny wyrób. Ideą stabilizatora ciernego jest wytłumić uchyły boczne przyczepy poprzez tarcie okładziny o wspomnianą kulę haka. Kiedyś spotykano również stabilizatory mechaniczne gdzie amortyzator na wysięgniku wywierał się stabilizującą na odpowiedniej konstrukcji hak. Natomiast sprzęgi standardowe nie ważne czy z blachy czy odlewane należy smarować i tu bezwzględnie się zgodzę z przedmówcą że na trasie PL-CR-PL powinno się kulę smarować. A zjawisko wężykowania przyczepy nie powstaje na wskutek wyrobienia zaczepu (niemniej może się do tego przyczyniać i/lub potęgować) a raczej poprzez wpadanie zestawu w rezonans, i aby to zjawisko wytłumić stosuje się stabilizator.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AkissA zjawisko wężykowania przyczepy nie powstaje na wskutek wyrobienia zaczepu (niemniej może się do tego przyczyniać i/lub potęgować) a raczej poprzez wpadanie zestawu w rezonans, i aby to zjawisko wytłumić stosuje się stabilizator.
1) z braku zbieżności z autem
2)z równoważenia siły wiatru bocznego
(lub obu na razu )
Ad1: Sile którą koła ściągają przyczepę z toru jazdy jest w pewnym momencie przeciwstawiana siła oporów aerodynamicznych wywieranych która nasuwa ją na właściwy tor
Ad2: Siła wiatru spycha przyczepę z toru jazdy a siła tarcia kół nasuwa ją.
I w takim przypadku AKS czy inny stabilizator nie wyeliminuje zjawiska a jedynie może je nieco zminimalizować..
Przyczepa wpada w rezonans przy określonej prędkości, jej obniżenie lub podniesienie pozwoli nam wyjść z rezonansu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJak taki diesel pali 6l, to z taka przyczepa przy rownej jezdzi te 80-90km/h ile spali ?? 8-9l ?
Z przyczepą wciągnęła 10 - 11 litrów na sto, różnica dwa razy większa i z tym trzeba się liczyć. Przyczepa waży 770 kg.
A gdyby koś chciał kupić przyczepę to niebawem będę wystawiał swoją, dethleff rd3Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
A czy ktoś z osób piszących o problemach z prowadzeniem przyczep zauważył, że z jakiegoś powodu w KRD zapisane jest to co na obrazku? Ze swoich doświadczeń mogę powiedzieć, że stosując się do poniższej tabelki:
- spalanie jest większe (ale do ogarnięcia) - ilość pracy rośnie (opory ruchu rosną) bodajże z kwadratem prędkości, więc czym wolniej tym oszczędniej.
- auta z silnikami w okolicach 100KM starczają aż nadto do spokojnego prowadzenia takiego zestawu (z zastosowaniem uwagi poniżej co do stosowania biegów)
- samochód nie cierpi za bardzo katuszy (warunek: jazda na biegu-1 dla danej prędkości w stosunku do normalnej eksploatacji)
- przyczepa spokojnie śmiga za autem, nie próbując go wyprzedzić, bez żadnych dodatkowych udziwnień.
Ale jak to, OSIEMDZIESIĄT??? JAK ZWIERZĘTA??? 8) Zawsze starałem się, by jazda z przyczepą była już początkiem urlopu - można nacieszyć się widokami mijanych okolic, można nacieszyć się postojem w szczerym polu, jakoś zawsze dawało radę.
[ Dodano: Wto 19 Lis, 13 09:02 ]
Zamieszczone przez majkel123Ja śmigam z takim Hobby i nie ma problemówPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
Komentarz