Przyczepa kempingowa i Octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg44
    L&K
    • 2011
    • 1198
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #26
    Dzięki, to jest taki bardziej rozbudowany, który stabilizuje ruchy zaczep. Ile coś takiego kosztuje?

    Komentarz

    • mattyah4x4
      Rider
      • 2013
      • 664

      #27
      siedem stówek... jakaś paranoja :roll:
      Diesel Service Śmietana
      43-210 Kobiór
      ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

      uwaga
      nie robimy pompowtryskiwaczy

      Komentarz

      • Akiss
        Classic
        • 2009
        • 26
        • Yeti (5L)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez mattyah4x4
        siedem stówek... jakaś paranoja :roll:
        Można już dostać za około 3 stówki.
        A dlaczego twierdzisz że to paranoja? Masz na myśli cenę czy inne względy?

        Komentarz

        • mattyah4x4
          Rider
          • 2013
          • 664

          #29
          wszystko
          Diesel Service Śmietana
          43-210 Kobiór
          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

          uwaga
          nie robimy pompowtryskiwaczy

          Komentarz

          • Akiss
            Classic
            • 2009
            • 26
            • Yeti (5L)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            Zamieszczone przez mattyah4x4
            wszystko
            Niezwykle konstruktywna odpowiedź.
            Widzisz są w śród świadomych kierowców tacy, dla których bezpieczeństwo rodziny i innych użytkowników drogi jest bezcenne. Wiem co pisze bo natychmiast po pierwszym "krokodylku" nabyłem AKS'a i widzę wyraźną różnicę w prowadzeniu się zestawu.

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #31
              To jest zaczep, ktory na biezaco neutralizuje zuzycie samj kuli haka jak i samego zaczepu, ktory wieczny nie jest. W ten sposob faktycznie, moze sie odczuwac, ze zawsze jest dobrze, bo niby jak miałoby być źle, gdy zaczep jest bez luzu.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Prezes52
                RS
                • 2012
                • 6427
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Taki zaczep to podstawa do tego jeszcze hamulec najazdowy wtedy prowadzenie przyczepy to sama przyjemność


                Mariusz
                Spoty Tarnowskie

                Mam do sprzedania wyłącznik zespolony Octavia II po lifcie 5KO 953 507AS osłone poduszki kierownicy i tunel środkowy

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #33
                  Zamieszczone przez Akiss
                  Zamieszczone przez mattyah4x4
                  wszystko
                  Niezwykle konstruktywna odpowiedź.
                  Widzisz są w śród świadomych kierowców tacy, dla których bezpieczeństwo rodziny i innych użytkowników drogi jest bezcenne. Wiem co pisze bo natychmiast po pierwszym "krokodylku" nabyłem AKS'a i widzę wyraźną różnicę w prowadzeniu się zestawu.
                  Może aż takiego "samolotu" nie trzeba kupowac żeby nie mieć luzów na kuli.
                  Z kilkunastu (a moze i ponad 20) lat doświadczenia jazdy z przyczepami róznymi wiem, że jeśli przyczepa ma zaczep tłoczony z blachy to ten luz prędzej czy później zrobi się spory (ze wskazaniem na prędzej). Blach po prostu się deformuje i luz się powiększa.
                  Za to zaczepy odlewane są dużo mocniejsze, zwłaszcza te kontta, mają wskaźnik zużycia i klinowy system kasowania luzu, więc aż tak rozbudowanego haka bym nie kupował.
                  No i sprawa pierwszorzędnej wagi - w dzisiejszych czasach mało kto smaruje zaczep towotem, a to po prostu jest niezbędne do tego, żeby po trasie PL-CRO-PL zespół hak+zaczep nie dostał paru setek luzu.

                  Komentarz

                  • mattyah4x4
                    Rider
                    • 2013
                    • 664

                    #34
                    zaraz Cię ortodoksi przyczepowi zjedzą tu żywcem :szeroki_usmiech
                    Diesel Service Śmietana
                    43-210 Kobiór
                    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                    uwaga
                    nie robimy pompowtryskiwaczy

                    Komentarz

                    • majkel123
                      Rider
                      • 2010
                      • 570

                      #35
                      Ja śmigam z takim Hobby i nie ma problemów, jeżeli masz Dieselka to tym bardziej.
                      Niestety oszczędności związane z Campingiem należy przykitrać na poczet paliwka :szeroki_usmiech
                      Załączone pliki
                      Arctic 1.8 TSI DSG7

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        Jak taki diesel pali 6l, to z taka przyczepa przy rownej jezdzi te 80-90km/h ile spali ?? 8-9l ??

                        To jadac do takiej Chorwacji to byloby na dwa dni pobytu w najlepszym razie

                        Przeciez jak ktos lubi caravaning, to chyba z jakiegos powodu niezaleznosci itd, a nie tylko przeliczania wszystkiego na grosiki :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • majkel123
                          Rider
                          • 2010
                          • 570

                          #37
                          Jasne, w moim przypadku nie jest to 8-9L tylko około 12-13 :szeroki_usmiech

                          Nie napisałem tego w tym kontekście, chodziło mi o to, że kiedyś zasadność użytkowania przyczepy podczas wyjazdu wakacyjnego bardzo często argumentowano obniżeniem kosztów takiej podróży, co w dzisiejszych czasach zupełnie nie jest prawdziwe.
                          Arctic 1.8 TSI DSG7

                          Komentarz

                          • Akiss
                            Classic
                            • 2009
                            • 26
                            • Yeti (5L)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #38
                            Wracając na chwilkę do sprzęgów, to w żadnym wypadku nie wolno smarować kuli przy stabilizatorach i nie jest ważne czy jest to AKS, Knott czy inny wyrób. Ideą stabilizatora ciernego jest wytłumić uchyły boczne przyczepy poprzez tarcie okładziny o wspomnianą kulę haka. Kiedyś spotykano również stabilizatory mechaniczne gdzie amortyzator na wysięgniku wywierał się stabilizującą na odpowiedniej konstrukcji hak. Natomiast sprzęgi standardowe nie ważne czy z blachy czy odlewane należy smarować i tu bezwzględnie się zgodzę z przedmówcą że na trasie PL-CR-PL powinno się kulę smarować. A zjawisko wężykowania przyczepy nie powstaje na wskutek wyrobienia zaczepu (niemniej może się do tego przyczyniać i/lub potęgować) a raczej poprzez wpadanie zestawu w rezonans, i aby to zjawisko wytłumić stosuje się stabilizator.

                            Komentarz

                            • kazik4x4
                              RS
                              • 2008
                              • 2728

                              #39
                              Zamieszczone przez Akiss
                              A zjawisko wężykowania przyczepy nie powstaje na wskutek wyrobienia zaczepu (niemniej może się do tego przyczyniać i/lub potęgować) a raczej poprzez wpadanie zestawu w rezonans, i aby to zjawisko wytłumić stosuje się stabilizator.
                              Przyczepa wężykuje z dwóch prostych powodów:
                              1) z braku zbieżności z autem
                              2)z równoważenia siły wiatru bocznego
                              (lub obu na razu )

                              Ad1: Sile którą koła ściągają przyczepę z toru jazdy jest w pewnym momencie przeciwstawiana siła oporów aerodynamicznych wywieranych która nasuwa ją na właściwy tor
                              Ad2: Siła wiatru spycha przyczepę z toru jazdy a siła tarcia kół nasuwa ją.

                              I w takim przypadku AKS czy inny stabilizator nie wyeliminuje zjawiska a jedynie może je nieco zminimalizować..
                              Przyczepa wpada w rezonans przy określonej prędkości, jej obniżenie lub podniesienie pozwoli nam wyjść z rezonansu.

                              Komentarz

                              • oolsztyniak
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6647
                                • Superb II combi (3T5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #40
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Jak taki diesel pali 6l, to z taka przyczepa przy rownej jezdzi te 80-90km/h ile spali ?? 8-9l ?
                                Przy prędkościach 70 - 100 km/h moja ASV paliła około 4,5 - 5,0 litrów na sto
                                Z przyczepą wciągnęła 10 - 11 litrów na sto, różnica dwa razy większa i z tym trzeba się liczyć. Przyczepa waży 770 kg.
                                A gdyby koś chciał kupić przyczepę to niebawem będę wystawiał swoją, dethleff rd3
                                Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                Komentarz

                                • robreg
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1195
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                  #41
                                  A czy ktoś z osób piszących o problemach z prowadzeniem przyczep zauważył, że z jakiegoś powodu w KRD zapisane jest to co na obrazku? Ze swoich doświadczeń mogę powiedzieć, że stosując się do poniższej tabelki:
                                  - spalanie jest większe (ale do ogarnięcia) - ilość pracy rośnie (opory ruchu rosną) bodajże z kwadratem prędkości, więc czym wolniej tym oszczędniej.
                                  - auta z silnikami w okolicach 100KM starczają aż nadto do spokojnego prowadzenia takiego zestawu (z zastosowaniem uwagi poniżej co do stosowania biegów)
                                  - samochód nie cierpi za bardzo katuszy (warunek: jazda na biegu-1 dla danej prędkości w stosunku do normalnej eksploatacji)
                                  - przyczepa spokojnie śmiga za autem, nie próbując go wyprzedzić, bez żadnych dodatkowych udziwnień.

                                  Ale jak to, OSIEMDZIESIĄT??? JAK ZWIERZĘTA??? 8) Zawsze starałem się, by jazda z przyczepą była już początkiem urlopu - można nacieszyć się widokami mijanych okolic, można nacieszyć się postojem w szczerym polu, jakoś zawsze dawało radę.

                                  [ Dodano: Wto 19 Lis, 13 09:02 ]
                                  Zamieszczone przez majkel123
                                  Ja śmigam z takim Hobby i nie ma problemów
                                  ładna
                                  Załączone pliki
                                  Pozdrawiam, Robreg.
                                  ----
                                  furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...