Jak w temacie, jaką instalację gazową możecie polecić do mojego samochodu?
Skoda OCtavia 1.8 TFSI 160 KM Lpg bezpośredni wtrysk.
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
który rok auta? silnik robiony był już? mowa o pierścieniach wadliwych i chlaniu oleju nadmiernym w pewnych rocznikach. Żebyś się nie przeliczył z całością kosztów, tymbardziej jak auto ma już swoje lata...lpg może tylko przyspieszyć chlanie oleju - wyższa temp. pracy silnika (choć i tak remont wskazany, jak auto się kwalifikuje rocznikowo)Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Vialle to dalej kwota lekko ponad 10tys, ze wzgledu na super kurs €.
http://lpg-forum.pl/skoda-superb-1-8...l?hilit=superb - to jest monter i jednoczesnie uzytkownik takiego silnika.
Na forum tez ktos sie przewijal z taka instalacja i oprocz nierealnie niskiego spalania jako takiego na Pb i LPG to troche kilometrow juz tam mial zrobione.
Z drugiej stronie w okolicach 3,5-4tys mamy dotryskowa instalacje typu STAG DPI400. Z opinii uzytkownikow to spalanie wyglada na zasadzie takiej, ze jak auto palilo 10l Pb, teraz pali 10l LPG i 2-3l Pb.
Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpisNa rynku wtórnym ludzie podchodzą z dużą rezerwą do kombinacji TSI + LPG
Komentarz
-
-
Dziękuję za szybkie odpowiedzi.
Może specem od Lpg nie jestem, ale z tego co zdążyłem się rozeznać to faktycznie bezpośredni wtrysk jest problematyczny, co do kwestii sprzedażowych to chyba indywidualna kwestia...
Jakie instalacje jeszcze można wziąśc pod uwagę?
Słyszałem że inst.gaz.: Landi renzo są montowanew salonach skody może tym tropem pójść?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
Jak slysza TSI to maja ciary, jak slysza 1.8TSI to juz ich odrzuca, a dopisek LPG powoduje uzycie takiego guziczka X w przegladarce
Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawell Zobacz wpisNo właśnie miałem dokładnie takie przemyślenie, i doszedłem do wniosku że mimo zaporowej ceny opłaca mi się + przy sprzedaży łatwiej będzie mi sprzedać auto.
Jaki przebieg roczny planujesz?
Komentarz
-
-
Kalkulator
9l Pb 95 = 43zl
9l +20% = 10,8 * 24,3zl
-18,7
Czyli 12tys pln w ~64kkm
Im wiecej woz pali tym szybciej instalacja sie zwraca. Jeszcze kilka lat temu sekwencje do 8 cilindrowego auta kosztowaly tyle i oplacalo sie montowac te instalacje.
Temat paliwa na odpalanie odpada. Czyli przy 40kkm/rok to 1,5 roku, a potem juz tylko do przodu i starczy nawet na remont motoru
A przy dotrysku tu Vialle prezentuje sie to tak: https://www.spritmonitor.de/en/detail/465978.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisKalkulator
9l Pb 95 = 43zl
9l +20% = 10,8 * 24,3zl
-18,7
Czyli 12tys pln w ~64kkm
Mój w takim razie za bardzo oszczędny
6l Pb 95 = 29 zł
6l +20% = 7,28*2,25 = 16,50 zł
Różnica: 12,50 zł
Czyli +/- 100 kkm zwrot, a gdzie zysk.
Do tego tankowanie 2x w tygodniu zamiast 2x w miesiącu.
Faktycznie przy spalaniu rzędu 10 l temat do ugryzenia, natomiast w takim przypadku kupiłbym już raczej hybrydę po prostu.
Komentarz
-
-
Tankowanie...67l * 0,8 = 53l, przy spalaniu 10,8 - nie cale 500km na zbiorniku LPG.
Wiec jakie dwa razy w tygodniu ?? Zbiornik benzyny wiekszy nie jest i pozwala zrobic 100km wiecej. Faktycznie inne kalkulatory mamy
P.S. 6l to mi diesel nie chce palic srednio, a benzyna malolitrazowa 1.3 pali 10-12l LPG, a taka wieksza 2.8 okolice 16-20l Wiec zwrot instalacji nastepowal szybko.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpisTankowanie...67l * 0,8 = 53l, przy spalaniu 10,8 - nie cale 500km na zbiorniku LPG.
Wiec jakie dwa razy w tygodniu ?? Zbiornik benzyny wiekszy nie jest i pozwala zrobic 100km wiecej. Faktycznie inne kalkulatory mamy
Wymyśliłem sobie, że mniejsza
Przy dużym spalaniu to nie ma się co zastanawiać, natomiast przy małym właśnie wychodzi to bardzo niekorzystnie, niestety.
Trzymają cenę instalek sztucznie, widać taka polityka.
Komentarz
-
-
Przeciez w O2 mamy wielka wneke na kolo, a wiec butla 650x250 wejdzie.
Pytanie czy na polske TDT nie klepnelo tylko kilku zbiornikow i takiego nie dobrzemy.
http://www.e-autogas.com/?30,vialle-...-z-tdt-600-230 - taki pierdek jest na pewno w ofercie. Wiec o ile STAKO robi inne wieksze dla 5 generacji to mozna miec wiekszy. Ten majac 38l to jakas kpina dla silnikow ktore pala od 10l w gore.
Wyjasnie sie tez koszt instalacji, gdy zbiornik kosztuje 3x tyle co normalny.
Stako ma w ofercie typoszereg zbiornikow toroidalnych F08L oraz F30L, ale szczegolow brak.
Niemiec z linku ma 67l, a drugi ma 82l wiec albo butla za kolem, albo wystajaca butla 650x300, chociaz taka u nas ciezko kupic nawet do sekwencji.
Poszukalem i generalnie problemu nie ma, problem jest tylko w Polsce.
A co do oplacalnosci na przykladzie 1.4TSI:
Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
Komentarz
-
-
Nie wiem, ale moje subiektywne odczucie jest takie - po jaki grzyb pchać lpg do silnika, który ciężko znosi normalne instalacje i trzeba ładować b. drogą, tymbardziej silnika który sam w sobie nie uchodzi za "idealny". Nie lepiej poprostu sprzedać i kupić auto z motorem pod lpg normalne IV gen. instalkę? tak wielka jest miłość do OII? czy jak? bo nie kumam takich działań. No, ale widocznie nie wszystko trzeba racjonalnie kumać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Clip Zobacz wpisA ci na przeciwko Fus?
Komentarz
-
-
od połowy 2011 są lepsze pierścienie i poprawiony rozrząd w 1.8 tsi. Wcześniej mają problem olejowy, chleją go co nie miara. Nie wiem dokładnie od którego miesiąca, poszukaj tematów jest mnóstwo na forum. Interesowałeś się tym? masz już poprawione? nie bierze Ci oleju?
po drugie nadal jestem zdania, że pakowanie tyle kasy w instalację lpg....no, ale nikt Ci nie zabroni. Najpierw zajmij się powyższym - czy masz już poprawione pierścienie, zanim zaczniesz myśleć o lpg.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pawell Zobacz wpisWłąsnie do nich się przymierzam między innymi, bo mam rzut beretem - mowa tutaj o EGP
Komentarz
-
Komentarz