Dlatego w turbodoladowanych silnikach pytam zawsze jak zostal przeprowadzony proces  strojenia silnika na LPG. To po montazu jest najwazniejszy parametr
							
						
					LPG do TSI
				
					Zwiń
				
			
		
	To jest podklejony temat.
				
				
				
				X
X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
No bo jaka jest interpretacja wlaczenia dotrysku na wysokich obrotach. Mieszanka za uboga, bo reduktor pada cisnieniowo, wiec mieszanka uboga=mieszanka wypalajaca gniazda zaworowe - czyz nie ??
Pierwsze instalacje Skody do Octavii mialy IG1, a nowe maja IG1S czy jakos tak
 Dodatkowo kompletny brak strojenia. Auto po autokalibracji wyjezdza na droge :diabelski_usmiech
Oczywiscie wszystko w odniesieniu do dotryskow w sekwencji 1.6, a nie dotryskow w dotryskowym STAGu 400DPI
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Fakt, faktem... dzwoniłem dziś do przedstawicielstwa firmy AC, rozmawiałem z Regionalnym Doradcą Technicznym (tak to się nazywa), który poinformował mnie że taka sytuacja jest niedopuszczalna co gorsza potwierdził fakt, że wypalenie cylindrów i stopienie tłoków miało już miejsce przez dodanie BOX-a do instalacji gazowej. Stąd moje zaniepokojenie w tej kwestii, a co gorsza mój kolega który miał GTI tak właśnie zarżnął silnik.... żal...
Więc strzeżcie się nieuczciwych gazowników... moja spraw, jeśli to potwierdzę skończy się to sprawą w sadzie cywilnym.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Czyli "technologię emulatorów" wcisnęli do instalacji LPG dla bezpośredniego wtryskuZamieszczone przez mariuszdluFakt, faktem... dzwoniłem dziś do przedstawicielstwa firmy AC, rozmawiałem z Regionalnym Doradcą Technicznym (tak to się nazywa), który poinformował mnie że taka sytuacja jest niedopuszczalna co gorsza potwierdził fakt, że wypalenie cylindrów i stopienie tłoków miało już miejsce przez dodanie BOX-a do instalacji gazowej. Stąd moje zaniepokojenie w tej kwestii, a co gorsza mój kolega który miał GTI tak właśnie zarżnął silnik.... żal...
Więc strzeżcie się nieuczciwych gazowników... moja spraw, jeśli to potwierdzę skończy się to sprawą w sadzie cywilnym.
. Kiedyś, kiedyś w instalkach na śrubkę stosowali coś takiego, żeby checkiem nie waliło na kokpicie, jak była instalka "nie do końca idealnie ustawiona", zła mieszanka itp. Bywało, że instalatorzy mówili, że "na LPG ma tak być", a żeby się check nie świecił to dodawali takiego ficzera. Przy sekwencjach chyba już tego nie było, ale tutaj ... w Stagu DPI :shock:
							
						Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale reduktor w "fabrycznych" instalacjach wydajny jest do ok. +/- 200KM..... więc reduktor ma zapas i to aż za duży.Zamieszczone przez MaicroftNo bo jaka jest interpretacja wlaczenia dotrysku na wysokich obrotach. Mieszanka za uboga, bo reduktor pada cisnieniowo
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Szkoda tylko Twojego czasu, nerwów, kasy i samochodu. Jeśli już musiałoby dojśc do sądu, to może byś ich wyciągnął na demontaż + zwrot kosztów + Twoje koszty, czas itd to wyszłoby na czysto na LPDiZamieszczone przez mariuszdluno i co ja mam Ci powiedzieć ? To już wiesz wina warsztatu że mają "kompetentnych" pracowników :-)Zamieszczone przez MaicroftAle jak to jest, zeby uzytkownik auta musial walic do centrali, zeby przyjechal regionalny przedstawiciel i pokazal jak ustawic auto warsztatowi :roll:
  
							
						Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
No to czemu podpieraja sie benzyna ?? Uboga mieszanka, a co ja powoduje ??Zamieszczone przez yunior81Nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale reduktor w "fabrycznych" instalacjach wydajny jest do ok. +/- 200KM..... więc reduktor ma zapas i to aż za duży.Zamieszczone przez MaicroftNo bo jaka jest interpretacja wlaczenia dotrysku na wysokich obrotach. Mieszanka za uboga, bo reduktor pada cisnieniowo
Czemu na starych IG1 i czarnych MEDach auta przejezdzaly 100-200kkm bez problemow, a na nowych ciagle problemy, a to wtryski sie sypia, a to glowice padaja
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Ja mam LI02 juz od 85000 i daje sobie radę aż nadto a tez ma zapas.Zamieszczone przez MaicroftNo to czemu podpieraja sie benzyna ?? Uboga mieszanka, a co ja powoduje ??
Czemu na starych IG1 i czarnych MEDach auta przejezdzaly 100-200kkm bez problemow, a na nowych ciagle problemy, a to wtryski sie sypia, a to glowice padaja
Z wtryskami się zgadza były miernej jakości i sie sypały. Nowe, poprawione na razie są OK.
Niestety ale serwis nie może założyć "gotowej instalacji z gotową mapą" i twierdzić że to będzie działało. Oczywiście jakiś % aut będzie jeździł "bez problemów" na mapie nie do końca dobrej tzn. "zdrowej" dla silnika.
Głowica zawsze może paść. % padnietych głowic w skodzie jest dla mnie znikomy i na pewno nie jest wyznacznikiem ( lub jednym z wielu ) sugerujacym ze montaz LPG w Skodzie równa sie z powaznymi problemami.
Moim zdaniem wina leży i po stronie Skody, brak rzetelnej informacji dla klienta co to w ogóle jest i po stronie Landi za źle skonfigurowana instalacje, dostarczanie wadliwych wtryskiwaczy oraz brak konkretnej pomocy dla serwisu Skody w przypadku problemow z pracą instalacji.
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
northeusz tylko powiedz czy jest sens !? :-))))))))Zamieszczone przez NortheuszSzkoda tylko Twojego czasu, nerwów, kasy i samochodu. Jeśli już musiałoby dojśc do sądu, to może byś ich wyciągnął na demontaż + zwrot kosztów + Twoje koszty, czas itd to wyszłoby na czysto na LPDiZamieszczone przez mariuszdluno i co ja mam Ci powiedzieć ? To już wiesz wina warsztatu że mają "kompetentnych" pracowników :-)Zamieszczone przez MaicroftAle jak to jest, zeby uzytkownik auta musial walic do centrali, zeby przyjechal regionalny przedstawiciel i pokazal jak ustawic auto warsztatowi :roll:
  
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
niestety w LPDi możesz mieć dokładnie tak samo - "fahofcy" potrafią zepsuć każde urządzenieZamieszczone przez NortheuszSzkoda tylko Twojego czasu, nerwów, kasy i samochodu. Jeśli już musiałoby dojśc do sądu, to może byś ich wyciągnął na demontaż + zwrot kosztów + Twoje koszty, czas itd to wyszłoby na czysto na LPDi
							
						
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
no nic na razie pojadę do mojego GAZOWNIKA aby wgrał nowe mapy chodź CHECK ENGINE ustał... ciekawe czy dlatego że jest wszystko w porządku czy dlatego że się "BOX" wyregulował. suma summarum jestem umówiony zobaczymy co mi powie. A tymczasem szukam innego magika od gazu który potwierdzi lub zaprzeczy czy w mojej instalacji takowy BOX jestZamieszczone przez rezonniestety w LPDi możesz mieć dokładnie tak samo - "fahofcy" potrafią zepsuć każde urządzenieZamieszczone przez NortheuszSzkoda tylko Twojego czasu, nerwów, kasy i samochodu. Jeśli już musiałoby dojśc do sądu, to może byś ich wyciągnął na demontaż + zwrot kosztów + Twoje koszty, czas itd to wyszłoby na czysto na LPDi
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
tutaj się z kolegą zgodzę ja zmieniam świece co 30tyś. Wymiana oleju tylko na MOTUL, leje do mojego wozu tylko 98PB na stacji nie innej jak SHELL.... no ale jak się ma konia to trzaba mieć i na siano jak to mówią :-) Poza tym mój Golfa to trzecie dziecko :-)))))Zamieszczone przez rezonto samo słyszałem przy III gen, później IV gen - a wiatraczki świeciły na szafieZamieszczone przez szkopa117Tyle ze w lpdi wystarczy wgrać gotowy program, a nie samemu ustawiać.
. Jak nie ma ktoś zaufanego bliskiego gazownika to LPG nie koniecznie jest najtańsze w eksploatacji 
pozdrawiam
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
I w przypadku TSI obtrzaskanego w instalacjach do bezpośredniego wtrysku, co skutecznie zawęża grono warsztatów. Nawet jak będzie bardzo zaufany, ale nie ma doświadczenia w LPG do TSI to zaufanie nic tutaj nie pomoże :roll:Zamieszczone przez rezonJak nie ma ktoś zaufanego bliskiego gazownikaPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Dla montujących instalację np. w LTA w Kielcach zalecam kontakt z tym serwisem. Właściciel ma gospodarstwo agroturystyczne, więc pewnie będzie można się u niego przespać. Montaż i testowanie auta z instalacją zajmie najprawdopodobniej 1,5 dnia.
Odnośnie adaptera tankowania z filtrem, wpadł mi przez przypadek w ręce, jak odwiedziłem swojego gazownika. Można go normalnie kupić na stronie f-my CERTOOLS:
Komentarz
 - 
 - 
	
	
	
	
		
	
	
	
	
	
Kolego co bylo nie tak z warszawskim oddziałem?Zamieszczone przez Jasiek81Kilka informacji statystycznych:
Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.
Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km
Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.
Jak szukałem warsztatu do zamontowania instalacji LPdi zacząłem od strony Vialle i tam poszukałem przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła. Zostały Kielce czyli LTA Polonia. Na ich stronie jest wykaz warsztatów http://autonagaz.com.pl/nasze-zaklady/. Tam będziesz miał np.: Tychy i Mikołów ze swojej okolicy. Ze względu na to że do granicy jest blisko proponuje jeszcze sprawdzić czy gdzieś w Ostrawie nie ma przedstawicieli.Zamieszczone przez Przemol1982ale chce zapytac o lpg
gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.
P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.
Komentarz
 - 
 
 
	
Komentarz