Zamieszczone przez slawko80rr
Zobacz wpis
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Kupiłem O3 1.4 TSI CZDA i rozważam instalację LPG z dotryskiem benzyny. Wiem, że oszczędności są odczuwalne w portfelu przy odpowiednim przebiegu rocznym bo aktualnie użytkuję O1 BFQ z LPG BRC SQ24 i rocznie pokonuję mniej więcej 23 tys. km. Przygotowałem "na szybko" kalkulację opłacalności instalacji LPG w 1.4 TSI. Starałem się uwzględnić wszystkie aspekty kosztowe związane z użytkowaniem auta z LPG. Przy wymianie oleju przyjąłem ten sam koszt i interwał (15 tys. km lub 1 rok) i dlatego nie uwzględniłem tego w tabeli. Chętnie wysłucham Waszych uwag i spostrzeżeń odnośnie moich założeń i danych, których użyłem do wyliczeń, jak również Waszych doświadczeń w tym zakresie.
Kalkulację opublikowałem na dysku GOOGLE jako plik MS Excel. Jest udostępniony "do wyświetlania" więc nie wiem, czy będzie można go pobrać w celu modyfikacji danych ujętych w pliku.Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Komentarz
-
-
Nie trzymam się uparcie BRC, po prostu taką propozycję dostałem od gazownika, u którego serwisuję moją O1 BFQ z BRC SQ24. Możesz podać te "dużo lepsze rozwiązania" ? Napewno je rozważę. Aktualnie szukam plusów i minusów montażu LPG do CZDA i właśnie z tego względu próbuję "ruszyć" ten wątek. Dziś jechałem krajową "6" z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km. Styl jazdy nazwałbym "półmiejskim" bo dosłownie co chwilę było spowolnienie z powodu miejscowości, TIR-a lub robót drogowych. To niezły wynik i jest argumentem trochę negującym zasadność użytkowania LPG w CZDA. Z drugiej strony słyszałem, że wielu ma zamontowaną gazownię w TSI z VAG i są zadowoleni.
Jakie są Wasze doświadczenia?
Komentarz
-
-
1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
Ad. 1. Gazownik, z którym rozmawiałem odnośnie gazowni w CZDA montuje także STAG-a.
Ad. 3. Średnie spalanie, jakie pokazuje mi komputer w CZDA podczas jazdy waha się w okolicy 5,5 l/100 km. Gdy to wpiszę w moją analizę oraz poprawię cenę benzyny (u mnie w okolicy mniej więcej 5,10 zł/l) to oszczędność w skali 5 lat wynosi 860,00 zł. Prawdą jest, że ceny paliw się zmieniają w czasie ale ktoś jest w stanie przewidzieć, jak będą się kształtować za rok, dwa lata itd.?
Tak czy inaczej z analizy wynika, że długookresowa oszczędność użytkowania gazowni w 1.4 TSI można uznać jako "symboliczną".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym )
Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpis4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz wpisJeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpisz Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km.
A z tankowania ?
Komentarz
-
-
Patrze na to wyliczenie i jak dla mnie nie do konca wlasciwe w pewnych kwestiach.
Auto z LPG spala 20% wiecej bo gaz ma inna kalorycznosc.
Jak auto spala 6l Pb, ale ma instalacje dotryskowa, ktora dotryskuje az 20%, ja przyjme az 25%, bo sa takie ktore schodza do 10-15%, to o tyle mniej trzeba przyjac do obliczen spalania samego gazu. Czyli 4,5l PB * 1,2 = 5,4l LPG + 1,5Pb. To jest bardzo pesymistyczne wyliczenie w kwestii spalania Pb jako dotrysku. Ten pesymistyczny dotrysk to jest tez jazda w miescie, jezdzac w trasie patrzac na spalanie 5,5-6l to dotrysk bedzie mniejszy. Najbardziej pesymistyczne materialy o instalacjach dotryskowych mowia o spalaniu benzyny na poziomie do 0,5l/cylinder bez wzgledu na ilosc spalonego gazu.
Swiece na LPG spokojnie 30kkm przejezdzaja, a dobre mozna co 60kkm wymieniac. Ale niech bedzie Przewody tez spokojnie 60kkm robia, a zawsze mozna je wywalic i przerobic instalacje na wieczne cewki pojedyncze i zapomniec o cewce i kablachWiec mi wychodzi zwrot w 3 roku uzytkowania. Ja licze Pb po 5,3, a LPG juz po 2,5 bo cena przed zima tradycyjnie idzie w gore.RAZEM 20 333,0 21 465,0 1 132,0 I rok (z kosztem instalacji) 9 711,0 7 155,0 -2 556,0 II rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0 III rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0 IV rok 0,0 V rok 0,0
Nie wiem co jest z tymi instalacjami, ale to jakis temat tabu dalej i jest tyle portali gdzie mozna odnalezc spalanie danego modelu z rzeczywistych tras, ale nikt nie chce sie pochwalic rzetelnie prowadzonym dziennikiem gdzie jasno byloby widac ile pali LPG i ile PB.
Z tym dotryskiem to jest tez tak, ze ja mam auta ktore latem spalaja 0,5l/100km Pb i zima 6 cylindrowiec 1,5l/100km. Ale jak widze rozne raporty to ludzie maja spalanie Pb w takich instalach i tych silnikach na poziomie nawet 4-5l.
Stare 1.8TSI z instalacje Prinsa VSI maja dotrysk na poziomie 1,5-2l przy spalaniu 7-8l LPGOstatnio edytowany przez Maicroft; 5.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpisA Stag 500 DIS to nadal odległa przyszłość.. ?
KME ma zdecydowanie lepsze rozwiązanie....... Niestety ale są (ogólnie) lepsze sterowniki LPG od Staga i w niższej cenie. Stag stał się w pewnym sensie monopolistą i bardzo znanym, polskim producentem instalacji LPG ale jak dotąd nie oferuje nic lepszego od konkurencji a ceny ma wyższe i niczym konkretnym nieuzasadnione.
Komentarz
-
-
Podzielę się swoimi doświadczeniami z TSI, mam założonego STAGa 400DPI w Seacie Altea Freetrack 2.0TSI (kod silnika BWA, 200KM) z 2007r.
Przejechane ponad 13k km, koszt założenia 4,4k PLN do tego za czyszczenie dolotu dopłaciłem 400zł (widziałem na żywo jak wyglądał dolot przed czyszczeniem i po).
Na początku miałem problem ze zbyt dużym zużyciem benzyny, wychodziło około 2,7l/100km. Wówczas opiekun klienta z AC osobiście poucinał dawki Pb (można to zrobić tylko mając "inżynierską" wersję AC Gaz, zakłady instalujące tego nie mają). Niestety po zrobieniu tego zrobiło się za ubogo - silnik wchodził w tryb awaryjny, pojawiały się błędy "too lean off idle", oraz błędy czujnika ciśnienia paliwa. Trzeba było od nowa zrobić regulację, po której również korekty długoterminowe spadły z 14% do 7%. Jeżdżąc na benzynie korekty to -0,6%, silnik jest w bdb stanie, zatem jeszcze do końca zadowolony z ustawienia instalacji nie jestem, mimo że od dawna już żadne błędy na VAG nie wychodzą.
Najbardziej jednak w...wia mnie szaprnięcie po cut-offie, schemat zawsze ten sam, 6bieg, droga A8, długi zjazd na rondo przy lotnisku na odjętym pedale gazu, następnie robi się pod górkę, redukuję na 5tkę, dodaję gazu i jeb, szarpnięcie budą, niewielkie ale jednak... Czasem podobny schemat w trasie, zawsze przy obrotach rzędu 2-2,4k.
Jakbym to usunął, wówczas moje zadowolenie byłoby 100%.
Gazu wystarcza na jakieś 330-350km, mam dużą i niską (18cm) butlę do której wchodzi 39l gazu przy tankowaniu.
Raport spalania możecie sobie sprawdzić tutaj:
Ostatnie spalanie benzyny jest większe ponieważ przejechane było ponad 100km na samej benzynie, do tego auto stoi pod wiatą na zewnątrz, stąd przełączenie na LPG następuje po przejechaniu prawie 2km, i tak 2 razy dziennie, więc tylko na to znika z pół litra Pb na dzień, w lecie przełącza się bardzo szybko, spalanie Pb wówczas schodzi poniżej 2l.
Pamiętajcie, że samochód ma masę własną 1650kg (duża i ciężka buda a do tego Haldex), dlatego u mnie LPG z tego co liczyłem przy zakładaniu powinno zwrócić się po około 13-14 miesiącach (przy założeniu około 22k km rocznie).
Wpływu instalacji na spalanie oleju nie zauważyłem, wciągał olej przed jak i po zagazowaniu, między ostatnią wymianą (14k km) dolałem jakieś 2,5l oleju.
Ostatnio dużo mniej jeżdżę, ponieważ zbiegiem okoliczności trafił mi się Accord VIIgen od szwagra, którego z miejsca również zagazowałem Qboxem basic i on wciąga tylko 10,5l gazu i nie pobiera benzynki więc teraz wszelkie dłuższe trasy robię nim jako najbardziej ekonomicznym aucie jakie w życiu miałem.
Komentarz
-
-
Gość
-
Witam Od zawsze mam lpg teraz octavia 1.4 TSI ostatni przed liftem odebrałem koniec stycznia 2017 z salonu propozycję instalacji fabrycznej nie brałem pod uwagę bo czekałem na płynny wtrysk bez bp no ale się nie doczekałem po analizie rynku okazało się że z kodem CZDA to w zasadzie Prince i Alex po konsultacji z instalatorem i serwisantem z firmy Alex model IDEA padła decyzja po montażu i testach wyszło mi że z gwarantowanych 5% dotrysku jest 30% test na długim dystansie ciągła jazda pomiędzy 50 -140 km /h okazuje się że sterownik nie radzi sobie w Momocie budowania momentu obrotowego i zaczyna dotrysk bp firma Alex kodowała mój sterownik 2 tygodnie i na razie polegli czekam na nowy sterownik za 2 tygodnie okaże się czy najnowszy model da radę. W ramach ciekawostki po roku kupiłem Fabię 1.0 110km z LPG fabrycznym landi r dopłaciłem 2000zł mimo drobnych niedociągnięć 3 razy zmiana softu i wyraźnego zmulania spalanie nie przekracza 1l bp i 6 lpg
To nie jest przestroga na razie firma Alex zachowała się profesjonalnie dali auto zastępcze rabat za użyczenie mojego samochodu do zaprogramowania no i podkreślam że problem dotyczy tego konkretnego kodu CZDA nie sądzę żebym popełnił błąd jak się nie uda zmienię na Prins
Komentarz
-
-
Gość
Komentarz