LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gregka
    Classic
    • 2012
    • 13
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    No to teraz moja żabcia- O3 1,5,jeżdżona spokojnie, bierze bliżej 6l niż 5 benzynki na sto. Razy 4,9 złocisza,daje 28,5zl /100 km-to jest 285 zeta/`1000km.
    Podobna O 1 1,6 LPG za ok 40 litrów gazu robi 520-550 km, tj. obecna stawka 1,9X40 daje 76 zeta/530 km na 100 km=14, 3 zł za 100 km. To są oczywiście spore szacunki, TSI weźmie więcej plus trochę benzynki za to fajniej ciągnie. Jeśli ktoś ma zamiar na dłużej przytulić autko to według mnie jest nad czym myśleć.. Byle monter był sensowny, , gwarancja pisemna na wtryski to wg mnie podstawa (na marginesie jak po 10 latach patrzę na instalkę w OI 1,6 to żałuje że ten "baranek shaw"już tego nie robi, pogadałbym troszkę z nim). Moim zdaniem, jak masz trochę drygu to dogadaj się i część zrób sobie sam, jeśli nie, to jak mawiał klasyk przygotuj się na "ostrą analną penetrację", prawie wszystkie znane mi mechaniory idą szlakiem uraaaa i do przodu, Każdy musi przemyśleć własną sytuację, osobiście sadzę że lpg nie umarło w TSI, zwłaszcza jak zaczną padać pompki wysokociśnieniowe do benzynki w TSI( z drugiej strony pytanie czy mniejszy przepływ pompki da jej dłuższe życie.??? ) To takie moje trzy grosze, pozdrawiam wszystkich userów żabci.
    .

    Komentarz

    • paryzanin
      Ambiente
      • 2015
      • 187
      • Octavia III (5E3)
      • DPCA 1.5 TSI 150 KM

      Ja po swoim przykładzie powiem tak, 1.5TSI pali mi w miescie srednio 6.9 l/100km a dane są z dopiero niecałych 2000km ale widzę że nawet jak jest zimno to szybko się rozgrzewa i nie zauważyłem póki co wzrostu zużycia paliwa. Stare auto paliło mi ok 11-12 litrów gazu + 1-2 litry benzyny. Przy czym latem benzyny to było 0,5 litra na odpalenie i przejechanie 500m, zimą jak były mrozy to na benzynie musiałem przejechać ze 2-3km zanim się rozgrzał i wtedy wychodziło ze 3 litry benzyny i również 11litrów gazu. Jak se to teraz wszystko policzę to wychodzi że póki co to 1.5 TSI kosztuje mnie niewiele więcej niż stare auto na LPG. Tymbardziej ze tylko patrzeć jak zimą gaz będzie jak zwykle 2.20-2.50...
      Jak uwzględnisz że aby zagazować 1.5TSI trzeba wydać lekko 4 tysiące i to na instalacje z dotryskiem benzyny, potem częściej zmieniać świece, co roku płacić za przeglądy itp to przy moich 12 tysiacach przebiegu rocznie gra niewarta świeczki, tym bardziej jak mam w bagażniku znowu wozić koło zapasowe.

      Teraz wydaje około 340zł na benzynę miesięcznie, wtedy w starym na benzyne i gaz wydawałem trochę poniżej 300zł. Latem bliżej 250zł, zimą bliżej 350zł.
      Gdy tak jak ja jeździ się głównie w mieście albo tylko krótkie dystanse i z każdym razem silnik rozgrzewasz to LPG do TSI nie ma sensu. Co innego jak ktoś robi 20tysi+ km albo ma dojazdy po 30km w jedną stronę. Wtedy to ma jakiś sens w długim terminie. Ja pamiętam że w starym aucie 3 razy robiłem uszczelkę pod głowicą i całkiem możliwe że to właśnie przez gaz.

      Komentarz

      • Jericho
        Drive
        S_OCP Member
        • 2007
        • 75
        • Rapid Spaceback (NH1)

        "To nie jest przestroga na razie firma Alex zachowała się profesjonalnie dali auto zastępcze rabat za użyczenie mojego samochodu do zaprogramowania no i podkreślam że problem dotyczy tego konkretnego kodu CZDA nie sądzę żebym popełnił błąd jak się nie uda zmienię na Prins"

        Adyl, czy Alex znalazł rozwiazanie do twojego silnika?
        Własnie mysle nad zalozeniem IDEA do 1.8TSI CJSA.
        Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG

        Komentarz

        • marcinglab1
          Classic
          • 2012
          • 3

          Witam, ponieważ wcześniej korzystałem z informacji na tym forum, chciałabym się również podzielić swoim krótkim doświadczeniem z instalacją LPG w VW Tiguan 2, 1.5 TSI z DSG. Może dla kogoś będzie pomocne. Instalacja BRC maestro - koszt 6 tys. zamontowana w czerwcu 2022. Przejechałem ponad 3 tys. kilometrów na gazie. Przełączenie na zimnym silniku, w latem to około 1.5-2 km, ponowne uruchomienie po krótkim postoju - 3 s. Spalanie. Jest dotrysk benzyny wg producenta 5%, wg moich obliczeń wychodzi 0.6 l/100 km (test przeprowadziłem na a1 przy prędkości 140 km/h). Samochód spala przy takiej prędkości 8 l gazu - kierowca i 2 dzieci oraz bagaże. Odcinek Gdańsk - Częstochowa, wyszło równo 40 l gazu. Przy prędkościach do 90 km/h i mało miasta to około 7.5 l/100 km. Wahałem się co do montażu gazu w TSI, ale nie widzę żadnej różnicy pomiędzy LPG a benzyną bynajmniej w płynności jazdy, obrotach silnika i ogólnej kulturze jazdy. No może system start stop niekiedy ma problemy, gdy zatrzymuję się przed samochodem, który zaraz rusza i wyłączenie i włączenie trwa bardzo krótko - lepiej to działało na benzynie, bo tutaj musi dłużej kręcić rozrusznikiem.
          Generalnie po tych 3 tys. km polecam. Zobaczymy jak się będzie sprawować w zimę ?
          Pozdrawiam

          Komentarz

          Pracuję...