Przy moim stylu jazdy ostatnio miałem spalanie 11,5 pb z komputera i 13,7 lpg. Zatem na 100km oszczędności wychodzą około 25zł, więc jeszcze szybciej się zwróci. Nie wiem JanuszD jak osiagasz takie spalanie albo tylko ja kręcę silnik do końca Dla mieszkających w okolicach stolicy polecam warsztat MCCGas. Miałem problem z fabryczną pompą wysokiego ciśnienia, ktory nie zależał od instalki, ale też udało się ogarnąć.
LPG do TSI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Octavia jest fajna, ale to nie wyścigówka. Jeździłem BM-dablju z silnikiem 600PS i dlatego nie widzę sensu w kręceniu 1.8TSI, bo i tak nic szczególnego się nie wykręci.
Dla mnie ten typ jest idealnie skrojonym samochodem służbowym - pojemne kombi, kulturalna praca motoru, niskie spalanie i dość wygodne fotele oraz wyposażenie.
Jak dużo jeździsz po mieście (stolicy), spalanie rzędu 11 l/100km jest chyba normalne.
Komentarz
-
-
Jak już wcześniej pisałem, nie jestem fanem prędkości (no chyba, że na szerokiej autostradzie w DE), jednak przy silniku z 600KM przyjemność z wyprzedzania można odkryć w zupełnie innym wymiarze. To mniej więcej tak, jakby się jechało osobówką z małym silnikiem odrzutowym. Nie zdarzył mi się ani jeden "wariat" drogowy, który był by w stanie przyśpieszyć (czego nie znoszę), będąc wyprzedzanym. Wielu próbowało, ale z mojej perspektywy były to prawie niezauważalne ruchy.
Po powrocie do mojej O2 myślałem, że wsiadłem do malucha Poza tym nie lubię BMW, więc nawet nie planuję zmiany "stajni".
Komentarz
-
-
JanuszD, no oczywiście z wyprzedzaniem to prawda, że są momenty, że trzeba sprawniej przyśpieszyć. Ale nie oszukujmy się, że nie po to się choduje 600 koni pod maską, żeby raz na ruski rok wyprzedzić kogoś. Bo i ponad 200 konnym zachipowanym 1.8 tsi zrobisz to sprawniej niż większość uczestników ruchu dziś i bez wielkiej spiny, tylko oczywiście nie na aż tak krótkim odcinku jak w takim bmw, co w zasadzie uważam za bezpieczniejsze finalnie, bo nie kusi deptanie na "20 metrach prostej". Chyba, że każde wyprzedzanie wiąże się z pojedynkami u Ciebie :P
A tak zupełnie na marginesie, piszesz o 600 konnej bumie, spalającej jak star, a zakładasz wątek o tsi na gazie, które pali podobno tyle co maluch i to lpg. Bo tak jak pisałem wyżej, jak nie jesteś fanem prędkości to trochę mi się gryzie spalanie takiej bumy w normalnej eksploatacji. A po to żeby raz czy dwa wyprzedzić bardzo szybko, to chyba nonsens takim czymś jeździć poprostu. Ciężko zrozumieć mi takie porównanie poprostu w tym wątku i sens jeżdzenia po drodze (nabitej fotoradarami,miśkiami i smami) codziennie takim "potworem" :P Choć oczywiście to bardzo przyjemne, ale w zasadzie nie do wykorzystania w ruchu, poza wspomnianą autobahn w DE. Wszystkie filmiki na YT nieprofesjonalne bardzo mocnych aut i motorów w ruchu robią wyłącznie tam w sumie. W Polsce no way to wykorzystać
koniec offtopa :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981A tak zupełnie na marginesie, piszesz o 600 konnej bumie, spalającej jak star...Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981Northeusz, i Ci sami ludzie piszą o lpg w tsi, który pali 7,5/100? :P
Spalanie Janusz ma bardzo przyjemne jak na taki silnik. Nawet niech to będzie i 11 litrów LPG, to przy relacji cen LPG/PB wychodzi na ok 5 - 6 litrów PB. Przy 160-konnej turbobenzynie to jest bardzo dobry rachunekPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkopa117po tym wszystkim, może ma ktoś info czy wprowadzili te instalki, które producenci zapowiadali, że wprowadzą niby w najbliższym czasie?Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Drodzy koledzy, nigdzie nie napisałem o posiadaniu BMW, tylko o jeździe/prowadzeniu (to tylko na marginesie).
Co do wynalazków, o których ktoś, gdzieś słyszał, ja bym się nie zdecydował na montaż tego typu instalacji za powiedzmy 5000 PLN zamiast 9000 Wolę wydać więcej i mieć pewność zwrotu wydanej kasy, niż inwestować w amber gold - coś jest na rzeczy, ale póki co, to kwestia wiary, nie faktów.
VIALLE mam u siebie, wcześniej też zasięgałem języka, zarówno w Polsce, jak i w DE i wszyscy gazownicy, którzy mieli w ogóle pojęcie o TSI, doradzali instalkę VIALLE, z którą jest najmniej problemów, choć jest jedną z najdroższych.
Wszystkim chętnym zalecam jednak zimną kalkulację, kontakt z LTA Polonia i patrzenie monterom na ręce oraz ewentualne zawarcie umowy zlecenia montażu instalacji z warunkami odbioru i definicją poprawnej pracy auta na LPG. Sprawa jest bardzo delikatna, ale polskie serwisy potrafią bezmyślnie spieprzyć robotę i stąd moja uwaga. Ja już swoje przeszedłem, teraz jestem trochę mądrzejszy i auto działa wzorcowo. Wiem jednak, co oznacza bezradność w sytuacji problematycznej z LPdi.
Komentarz
-
-
Witajcie
w 2012 roku założyłem instalacje Vialle LPDi do Octavii 1.8tsi CDAA w trzech autach.
W 2 instalacja działa bez problemu a w jednym aucie pomimo kilku reklamacji dalej są problemy. Auto rano bardzo trudno odpala za czwartym razem. Po odpaleniu silnik czasami gaśnie. Przy przełączaniu z gazu na benzynę dławi się i gaśnie następnie nie odpala przez jakieś 15 min. Jest to bardzo uciążliwe. Generalnie moje problemy z tą instalacją są takie jak JanuszaD tylko z tą różnicą że u mnie są nadal nie rozwiązane. Podsumowując pomimo że ta instalacja potrafi działać bezproblemowo to biorąc pod uwagę problemy gwarancyjne to jej nie polecam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ScoutdotzWitajcie
w 2012 roku założyłem instalacje Vialle LPDi do Octavii 1.8tsi CDAA w trzech autach.
W 2 instalacja działa bez problemu a w jednym aucie pomimo kilku reklamacji dalej są problemy. Auto rano bardzo trudno odpala za czwartym razem. Po odpaleniu silnik czasami gaśnie. Przy przełączaniu z gazu na benzynę dławi się i gaśnie następnie nie odpala przez jakieś 15 min. Jest to bardzo uciążliwe. Generalnie moje problemy z tą instalacją są takie jak JanuszaD tylko z tą różnicą że u mnie są nadal nie rozwiązane. Podsumowując pomimo że ta instalacja potrafi działać bezproblemowo to biorąc pod uwagę problemy gwarancyjne to jej nie polecam.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Filtr benzyny był wymieniony aby uzyskać wysokie ciśnienie na FSU, bo podobno ciśnienie benzyny w FSU jest odpowiedzialne za prawidłowe działanie LPG.
Co do problemów z instalacją na gwarancji rozumiem oburzenie, jednak zalecam zdecydowane działania z zagrożeniem sądem włącznie. Ja kontaktowałem się z rzecznikiem praw konsumenta i postępowanie sądowe było kwestią czasu, a moje argumenty były podobno bardzo mocne.
Niestety, prawdopodobnie w branży LPG lub w ogóle motoryzacyjnej bez postawienia kogoś pod ścianą, niewiele się uzyska. Taki mamy kraj, że klienta się nie szanuje, więc klient musi zrobić wszystko, żeby nauczyć szacunku do siebie, choćby to była droga przez mękę.
Wydaje mi się, że skoro spece nie mogą sobie poradzić z instalacją, muszą ją zdemontować, pokryć koszty utraty wartości, niepotrzebnie spalonego paliwa na przejazdy do serwisu i ewentualnie zapłacić różnicę w paliwie, której użytkownik nie będzie mógł osiągnąć.
Komentarz
-
-
LPDI...CDN
Janusz- u d
Kiedy w końcu dasz nam spokój i przestaniesz pisać o tym , że twoje LPDI działa prawidłowo, skoro oszukujesz sam siebie. Twoja instalacja nie ma prawa działać jak należy gdyż przeczyło by to prawom fizyki i podstawowej wiedzy o metalurgii. Ludzie! Pojmijcie w końcu ostatecznie że te słynne problemy z uruchamianiem silnika z rana nie są uzależnione od modelu auta, koloru lakieru, ciśnienia na listwie FSU benzyny, fazy księżyca, i innych dziwnych rzeczy których nie zdążyli jeszcze wcisnąć serwisanci z LTA Polonia Panu Januszowi D. Podstawowym problemem tych instalacji jest to iż wykorzystują one wtryskiwacze nie przystosowane do pracy na ciekłym lpg, odparowanym lpg a ni jakimkolwiek innym gazie,. Jak sama nazwa podaje, są to wtryskiwacze benzynowe. Ktoś sobie zadał pytanie jak to się dzieje ze samochód prawidłowo uruchamia się na benzynie , a na gazie nie???
Odpowiedź jest prozaiczna, badałem te zagadnienie, okazuje się ze nawet na tym forum jest odpowiedz na to pytanie. Otóż w przypadku tzw piątych generacji również serwowanych nam przez firmę Vialle problem sprowadzał się do nieszczelnych wtryskiwaczy. Raz na forum LPG ktos założył temat… problem z instalacją Vialle V gen, jakiś rezolutny mechanik napisal mu bez chwili zastanowienia… masz problem z uruchamianiem po 8 h postoju …znaczy ze masz posadzone wtryski. Rozwiązanie: Wymień wtryski , pojeździsz 2-3 tys km, problem pojawi się znowu , i tak można w nieskończoność.
PS. Przy okazji dowiadujemy się czemu firma Vialle nie podbila świata swoimi patentami i pomysłami .
Nie podbiła, bo patenty dotyczą czegoś co nie działa. Caly blef polega na tym że wciskają kit ludziom poprzez takich klientów jak Janusz D o tym iż te instalacje są sprawne, a ewentualne błędy wynikają z niedoróbek montażu, albo błędów oprogramowania. Ciekawe że te instalacje w myśl dyrektywy 68R nie powinny być montowane w komorze silnika, nie mam pojęcia w oparciu o co zostaly one homologowane! Bosch się buntuje, VW się buntuje, bo dawno robili testy z lpg i do dzis nie kwapia się z wymyśleniem pomp do TSI i wtryskiwaczy opartych o ceramike zdolnych do uszczelniania się na gazie. Po co im to, po co filtrować zasyfiony ruski gaz i na tym jeździć w nowoczesnych jednostkach , w które wpakowali miliony euro na badania i licencje od Japońców. Gaz ma tak dużą zawartość siarki, że z powodzeniem się wżera w delikatne polerowane elementy wtryskiwacza i pompy podnoszącej ciśnienie na listwie.
Podaje artykul opisujący co amerykanie testowali w latach 90 tych… jakoś dziwnie pasuje do tego co napisałem… niestety jest po angielsku ale daje tytuł na forum do poczytania dla chętnych:
temat artykułu:Effects of fuel composition on fuel injectors durability In a liquid lpg port injected si engine…
Jak pan Janusz D przeczyta ten artykuł , to w koncu znajdzie odpowiedz na wszystkie pytania dot. dziwnego zachowania się instalacji z rana , popołudniu, po dwóch dniach ,na gorąco i na zimno, z pewnością pomoże mu to również w sądzie w bataliach z LTA polonia. PS Vialle zmieniła właściciela, ktoś ją uratowal przed upadkiem, ludzie z zarządu Vialle dali rade wcisnać komuś że ich technologia to cud, coś jak wynalezienie tranzystora dla rozwoju informatyki…
Podsumowując,nie dajcie się zwieść opowieściom Pana JanuszaD, osobiście nie wierzę w to iż fachowcy z LTA Polonia poprawili mu instalacje po tym jak postraszył ich procesami sadowymi. Nie naprawili mu instalacji bo nie mogli tego zrobić. Jedyne co mogą zrobic ludzie z serwisu, to wymiana wtryskiwaczy na nowe, pompy wys cisn na nową i pompy w zbiorniku, odpowietrzyc FSU ,wsio. Pisanie przez tego pana ze mu zbiornik odwrócili, albo listwą fsu to kpiny z ludzi czytających jego posty. Znam bardzo dobrze ta instalację jest prosta w dzialaniu, elektronika jest rozbudowana, nic wyszukanego , ale same programy starują cewkami , i emulują ciśnienie na czujniku podlączonym do listwy. Ciekawostka, czujnik temperatury jest oszukiwany rezystorem nie m żadnych emulacji od temperatury, przekaźnik przy uruchamianiu silnika przelącza się między czujnikiem temp, a rezystorem. Co ciekawe od temp silnika silnie zależą czasy wtrysku, oni zastosowali rezystor, nie rozcinali wtryskiwaczy, biorą tylko dla picu czas wtrysku z jednego wtryskiwacza. Instalacja poszła by bez elektroniki, na krótko otwierając odp,. Zawory kablami podłączonymi do akumulatora… problem był by z korekcjami, bo trzeba było by oszukać ciśnienie paliwa, ale i bez tego oszukiwania samochód by jeździł. Szkoda tylko katalizatora. Piszę bo denerwują mnie naiwne bzdury powtarzane przez przedstawicieli handlowych lta polonia. Pozatym mam niezły ubaw czytając posty pana JanuszaD, jest jak dziecko we mgle, cieżko mu się pogodzic ze stratą tych kilkunastu tysi. Cóż. Bywa.
Pozdrawiam, czekam na wasze posty, pytania i krytykę, chętnie podejme dyskusję, rzeczową dyskusję.The true is out there...
Komentarz
-
-
Miałem przygodę podobną do tej, kiedy działania odmówiła pompa wysokiego ciśnienia (mój błąd, że na siłę go wtedy wysoko kręciłem). Okazało się, że zapchał się filtr przy fsu, zatem od razu zakupiłem filtr do tankowania lpg, o którym wcześniej mówiliście. Przy stylu umiarkowanym nie było tego czuć, dopiero koło 4-5 tys. obr./minutę. Mamy taką jakość paliw, a nie inną więc trzeba się zaopatrzeć w taki filterek. Ten przy fsu wymieniłem dziś rano u gazownika, ale spokojnie można to wykonać samemu, jeśli się takowy zakupi, a stary zapcha. Jest to małopopularny system, więc trzeba się wymieniać doświadczeniami. Ogólnie działa jak działać powinno.
Jeśli czyta to gość, który gazował nowego Superba 1.8tsi i ze mną gadał w warsztacie niech napisze jak mu to się podoba bądź nie.
Komentarz
-
-
Panowie - podstawowe pytanie: jak w końcu jest z Vialle LPDi (lub jakąkolwiek inną instalacją działającą na tej samej zasadzie) i silnikami TSI/TFSI ?
Z jednej strony mamy JanuszD który w chwili obecnej robi za żywą reklamę zarówno Vaille jak i 1.8 TSi osiągając spalanie na poziomie TDi (nie zauważyłem podobnych wyników u innych użytkowników tych silników zarówno tutaj, jak i na żadnym innym forum) z drugiej strony sporo logiki widzę w tekście napisanym przez Darek_dark i jako że przez przypadek z wykształcenia jestem fizykiem nie dostrzegam słabych stron w jego wypowiedzi...
są jeszcze opinie pośrednie między innymi podane przez szkopa117 ale czy mógłbym prosić o wypowiedź każdego co ma wyżej wymienioną instalację w aucie z silnikiem FSI/TFSi
Interesuje mnie głównie:
- czy są problemy z odpalaniem na mrozie?*
* jeśli Darek_dark ma rację (nie twierdzę że tak - nie twierdzę że nie) najprawdopodobniej nie pojawią się od razu a po dłuższym użytkowaniu gdy dojdzie do korozji wtrysków
- ile powinien przejechać silnik na ww instalacji bez potrzeby regeneracji/wymiany wtrysków/pompy a jeśli już trzeba wymienić/zregenerować czy ktoś się orientuje jakie są koszta?
- wypowiadając się napiszcie proszę od jak dawna macie instalację i ile kilometrów na niej zrobiliście
z innej beczki: przy normalnej eksploatacji jaki realnie przebieg można uzyskać tym silnikiem bez większej naprawy i co najprawdopodobniej trzeba będzie naprawić wymienić po tym przebiegu (+ koszta)?
Komentarz
-
-
U mnie nie robi różnicy temperatura otoczenia przy odpalaniu, różnica jest jak postoi kilka dni, ale nie kręci dłużej jak 10 sekund. Na pompe w butli producent daje gwarancję na 100tys. km, o reszcie dopiero będzie można powiedzieć po jakimś dłuższym okresie eksploatacji. Instalka jest ok, tylko trzeba wziąć poprawkę na to, że u nas jest gorsza jakość paliw i należy zaopatrzyć się w filtry do tankowania.
Komentarz
-
Komentarz