LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Geralt
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 589

    nie wiem na ile oryginalne sa te zestawy ale jeśli cena jest taka jak podaje niezłą maja przebitkę klik

    Sprzedam nowe kompletne instalację firmy Vialle do aut z bezpośrednim wtryskiem.
    W zależności od modelu auta ceny kształtują się na poziomie 2800-3500
    pozdrawiam
    Adam W.

    Komentarz

    • irasd351
      Classic
      • 2014
      • 1

      wg mnie to się nie opłaca
      Szybkie samochody to jest to

      Komentarz

      • piszczek
        Drive
        • 2013
        • 50

        zarejestrowałem sie na tym forum z zamiarem kupna Octavii z możliwością założenia LPG. Chciałem tylko benzynę 1,8 lub 2.0. Dowiedziałem się że instalacja kosztuje 3 koła najmniej. Czytając ten temat dowiedziałem sie jak to naprawdę jest. Widać że instalacja jest konkretna i prosta. Ale i kosztowna. Mowa o LPDI. Ale ceny się nie boje bo i tak się zwróci. W moim przypadku po 5 latach. Niestety mam kilka pytań. Może mi JanuszD odpowiesz jako doświadczony użytkownik.

        Powiesz mi czy po tym czasie jak wreszcie ogarnięto Twoją instalację, jeździłeś na jakieś przeglądy serwisowe do swoich monterów. Podobno instalacja bezobsługowa. No ale niektóre firmy życzą sobie przeglądy co jakiś czas. Jak to wygląda? Jest jakiś koszt tego? Jaka gwarancja. Jakaś dłuższa gwarancja na pompę?

        Bo jeżeli tak to się będę zastanawiał nad sensownością instalacji gdyż do Kielc czy Warszawy mam 500km,. Jakbym miał tak jeździć to hoho...

        Druga sprawa. Jak w przypadku wędrowania przez wtryski fabryczne gazu nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na wtryski i całą komorę spalania. Wiem że mocno negował tutaj Darek jeśli dobrze pamiętam. Podobno nawet przy samej jeździe na Pb po jakimś czasie w komorze i z wtryskami coś się dzieje. Mógłby się ktoś określić konkretnie w tym temacie?

        Czy koszt Vaille czy jak jej tam nadal jest tak wysoki? 8500zł

        Komentarz

        • diablo228
          Rider
          • 2013
          • 409
          • Octavia II (1Z3)
          • BVY 2.0 FSI 150 KM

          wtrace się do tematu, dziś rozmawiałem z firmą http://gazautomix.pl/ koło Rybnika, Wprowadzili instalacje do fsi, tsi i całej reszty nowoczesnych silników.Koszt instalacji do 2.0 FSI to 4500zł 5lat gwarancji, spalanie 90% gaz oraz około 1l PB - normalna jazda a instalacja jak dobrze pamiętam firmy STAG jak dobrze pamiętam.
          Mastershine - Auto Detailing Studio

          Komentarz

          • piszczek
            Drive
            • 2013
            • 50

            diablo228, nic nowego kolego. jakbyś coś wspomniał o 6 generacji to już byś coś wniósł nowego :P

            Komentarz

            • diablo228
              Rider
              • 2013
              • 409
              • Octavia II (1Z3)
              • BVY 2.0 FSI 150 KM

              piszczak proszę - http://eko-car.com/ również umnie i takie montują
              Mastershine - Auto Detailing Studio

              Komentarz

              • Northeusz
                RS
                • 2010
                • 1677
                • Octavia I (1U2)
                • AUM 1.8 20VT 150 KM

                Zamieszczone przez diablo228
                piszczak proszę - http://eko-car.com/ również umnie i takie montują
                I na przegląd instalacji lub w razie ewentualnych problemów podskoczy do serwisu, ponad 450 km + 2 dni urlopu :lol:
                Pozdrawiam
                Northeusz

                Komentarz

                • JanuszD
                  Drive
                  • 2012
                  • 74

                  Ja na swojej instalacji nastukałem już ponad 80 Tkm i jak na razie sprawuje się idealnie. Nie jeżdżę na żadne przeglądy, bo serwis w Swarzędzu powiedział mi, że jak nie ma problemów, przy tej instalacji nie ma czego kontrolować.
                  Nie wiem, czy w rejonie mojego zamieszkania poprawiła się jakość LPG, ale od ok. 2-3 m-cy auto zaczęło mi wyraźnie mniej spalać. Maksymalne zużycie LPG wynosi 9 l/100km, jednak często po zatankowaniu stwierdzam spalanie na poziomie 8,5-8,7 l/100. Jeżdżę w miarę normalnie tj. trasa ok. 90-110 i dynamicznie, miasto spokojnie.
                  Komputer pokazuje mi spalanie Pb = 6,4 l/100km (gdybym jeździł na benzynie), co z reguły oznacza faktyczne spalanie na poziomie ca. 6,7-6,9 l/100km.

                  Nigdy nie założyłbym instalacji dotryskowej do auta, bo to się praktycznie nie zwróci w eksploatacji. Posiadana instalacja VIALLE zwróciła mi się po ca. 50 Tkm, więc nie ma tragedii. Jak słyszę klekoczące diesle, które de facto spalają również ok. 6 l/100km, jestem tym bardziej zadowolony z mojego wyboru - mam cichą, dynamiczną i oszczędną benzynkę/LPG

                  Komentarz

                  • piszczek
                    Drive
                    • 2013
                    • 50

                    Gwarancja nie wymaga tego by stawiać się na przeglądach? Czy może jest tak napisane a Panowie z firmy mówią że dobra luz, jak coś się będzie działo to przyjedz. A potem jak przyjdzie co do czego. Sorki ale jak mamy Panu to naprawić jak Pan na przeglądy nie przyjeżdżał. Na którymś forum czytałem o tym że facet się udupił w taki sposób.

                    W ogóle to gwarancja jest 2letnia tak? Gdzieś wyczytałem że na sama pompę jest gwarancja na 100kkm. To prawda?

                    Dobrze że do Swarzędza mam tylko 150km W wątku była jeszcze mowa o Kielcach i już się pogubiłem co gdzie jest.

                    [ Dodano: Wto 25 Lis, 14 13:09 ]
                    odsieżawm temat by kolega JanuszD odpowiedział na pytania powyżej. I przy okazji zapytam jak skodzina się sprawuje i jaki masz już przebieg. Jak kondycja silnika?

                    Komentarz

                    • JanuszD
                      Drive
                      • 2012
                      • 74

                      Z moim autkiem wszystko w porządku. Instalacja jest generalnie bezobsługowa, więc pozostaje tylko tankowanie i jazda. Nie ma filtrów, wymian, itd.
                      Za kilka dni instalacja będzie miała 2 lata i 80tkm na liczniku.

                      Zastanawiającym się polecam, bo 100km jest średnio o 13-20 PLN tańsze od Pb95, co pozwala w rozsądnym czasie zamortyzować wydatek i korzystać z oszczędności.

                      Pamiętajcie, żeby dokupić adapter do tankowania z filtrem - pisałem o nim w jednym z wcześniejszych postów. Dzięki niemu przedłużycie trwałość pompy paliwa w zbiorniku.

                      Komentarz

                      • piszczek
                        Drive
                        • 2013
                        • 50

                        Nie do końca odpowiedziałeś mi na moje pytanie. Powiedz mi na co udzielona jest gwarancja i na jaki okres/ przebieg? Czy firma montująca wymusza pojawianie się na przeglądach? Bo odpowiedz że jest bezobsługowa to inna sprawa tak w ogóle.
                        Prosiłbym o konkretną odpowiedz gdyż to jak wygląda gwarancja i przeglądy, zadecyduje o montażu LPG w moim przyszłym aucie.

                        Komentarz

                        • szkopa117
                          Drive
                          • 2014
                          • 62

                          Gwarancja jest na pompę gazu na 100 tys. km. Nie ma obowiązku przeglądów. Przynajmniej tak mnie poinformowano. Dla tych którzy obawiali się odpalania na mrozach, narazie moja pali bez problemu przy -10 st.C. A i skoro mówisz o nowym aucie to sprawdź czy już mają aplikacje do nowych silników.

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            Zamieszczone przez piszczek
                            Nie do końca odpowiedziałeś mi na moje pytanie. Powiedz mi na co udzielona jest gwarancja i na jaki okres/ przebieg? Czy firma montująca wymusza pojawianie się na przeglądach? Bo odpowiedz że jest bezobsługowa to inna sprawa tak w ogóle.
                            Prosiłbym o konkretną odpowiedz gdyż to jak wygląda gwarancja i przeglądy, zadecyduje o montażu LPG w moim przyszłym aucie.
                            Warunki serwisowania i gwarancji są takie same na terenie całego kraju, przynajmniej teoretycznie. Zadzwoń do dwóch, trzech serwisów, gdzie montują LPDi i się dowiesz wszystkiego.

                            [ Dodano: Czw 04 Gru, 14 09:29 ]
                            Zamieszczone przez szkopa117
                            A i skoro mówisz o nowym aucie to sprawdź czy już mają aplikacje do nowych silników.
                            Kolega zamierza zakładać do takiego jak u Ciebie - 1.8TSI.
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • szkopa117
                              Drive
                              • 2014
                              • 62

                              jeśli w 2 to ok, jeśli w 3 tam są nowe kody silników i inne moce, dlatego piszę

                              Komentarz

                              • JanuszD
                                Drive
                                • 2012
                                • 74

                                Mam taki dziwny objaw w moim aucie:

                                Uruchamianie silnika po dłuższym garażowaniu jest zwykle problematyczne tj. trzeba go albo długo kręcić, albo odpalać na ca. 3x stacyjka i później rozrusznik.
                                Taki sam proces ale podczas dłuższego parkowania pod tzw. chmurką przebiega bez najmniejszego problemu i auto odpala na LPG tak, jak na benzynie.

                                Czy ktoś z Was zna wyjaśnienie tego dziwnego dla mnie zjawiska?

                                Komentarz

                                • piszczek
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 50

                                  wilgoć w układzie zapłonowym? jest to możliwe w takim aucie? ja taki problem mam w corsie. 3 dni postoi i jak odpali to chwile chodzi na 2 lub 3 garach. zdarza się że od razu gaśnie i nie mogę go zapalić. kilka razy pokręcę i chodzi. niestety w moim przypadku nie ma na to recepty gdyż wszystko u mnie dział jak należy. Świece przewody i cewka są sprawdzone.

                                  Komentarz

                                  • szkopa117
                                    Drive
                                    • 2014
                                    • 62

                                    Janusz, u mnie sprawa wygląda podobnie i dlatego staram się, aby auto jeździło codziennie. Moim zdaniem trudność z odpaleniem po takim postoju polega na tym, że gaz w przewodach zamiast być ciekły, przez ten dłuższy okres czasu częściowo przechodzi w stan lotny. Dlatego najlepiej jeździć co dzień Z kolei ja zauważyłem, że strasznie szybko wyłącza się ssanie (mniej więcej 10 sekund) i trzyma obniżone obroty mimo niedostatecznej temperatury, więc też nie ma co stać tylko od razu jechać.

                                    Komentarz

                                    • Geralt
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 589

                                      Zamieszczone przez szkopa117
                                      Z kolei ja zauważyłem, że strasznie szybko wyłącza się ssanie (mniej więcej 10 sekund) i trzyma obniżone obroty mimo niedostatecznej temperatury, więc też nie ma co stać tylko od razu jechać.
                                      hmm... ale rozumiem ze nie gaśnie jak zamiast od razu jechać poświęcisz ~10min na odśnieżenie auta?
                                      pozdrawiam
                                      Adam W.

                                      Komentarz

                                      • Waśka
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 552
                                        • Mitshibishi

                                        Zamieszczone przez Northeusz
                                        Zamieszczone przez diablo228
                                        piszczak proszę - http://eko-car.com/ również umnie i takie montują
                                        I na przegląd instalacji lub w razie ewentualnych problemów podskoczy do serwisu, ponad 450 km + 2 dni urlopu :lol:
                                        ja zakładałem gazik u siebie w warsztacie odległym o ok 100 km. nie było awarii na szczęście (sekwencja i silnik prosty do bólu) ale kiedy trzeba było jechać na przegląd gwarancyjny to faktycznie, dzień wyjęty z życia zawodowego. a gdy pojawiły się (raz) problemy po wymianie akumulatora to musiałem telefonicznie prosić o informacje i domyślać się co gazownik miał na myśli, zamiast po prostu skoczyć do warsztatu, gdybym gazował bliżej, i zrobić od ręki.
                                        Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

                                        Komentarz

                                        • szkopa117
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 62

                                          gasnąć nie gaśnie, ale wpada wtedy w nieprzyjemne drgania, więc lepiej dla kondycji silnika nie dopuszczać do tego

                                          Komentarz

                                          • JanuszD
                                            Drive
                                            • 2012
                                            • 74

                                            szkopa117, chyba masz rację, ze zmianą fazy gazu.
                                            Jedyne, co mnie frapuje, to ta różnica w odpalaniu na postoju: na parkingu w zasadzie nie ma problemu, nawet po tygodniu parkowania, w garażu problem jest nawet po 10 godzinach postoju tzn. odpala, ale muszę go wziąć sposobem - 3x przekręcić stacyjkę, żeby uruchomić pompę, później odpalenie z delikatnie wciśniętym pedałem gazu i wszystko działa, ale objaw dziwny
                                            Generalnie jak wiem, że postój będzie długi (kilka dni lub tygodni), ca. 5 min. przed wyłączeniem silnika przełączam go na benzynę i tyle.

                                            Komentarz

                                            • justat
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 1

                                              Mam pytanko czy instalacje vialle można założyć do 2.0 tfsi (200 kucy)

                                              Komentarz

                                              • piotrek_os
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 8162
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                justat, na forum lpg do 2.0l coś ostatnio dodali http://lpg-forum.pl/vw-beetle-tsi-ag...no-t45298.html
                                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  Ale to nie Vialle tylko polski Agis. Da sie zalozyc do kazdego TSI kwestia jest podobno tylko czujnika cisnienia paliwa.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • JanuszD
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 74

                                                    Z tego, co wiem, do 2.0 TFSI już dawno istniała instalacja Vialle. Obecnie mają nowe instalacje, które pasują do każdego silnika typu TSI.
                                                    Kontaktujcie się z LTA Polonia - ostatnio w TVN Turbo był o tym program.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...